Heló! Én már egyszer egy ilyen rejtvényt fejtettem!!!!!!! Nekem a hátsó féktárcsa szabályozása után megszünt a problem! FIGYELEM!!!!!! A fékpad nem mutatott ingadozást HÁTUL sem ELÖL !!!!!!!!!!!!!!! (Az elsö tárcsák újak voltak)
néhány ötletet szeretnék kérni. Tegnap M7 hazafele arra lettem figyelmes, hogy a hátsó kerék füstöl, leáll, megnéz, aztán kiderült hogy a hátsó fékbetét ragadt be, még ki is gyulladt a tárcsa, szóval kicsit elindultam megint, hogy hűtse, meg közben nyomkodtam a féket, kéziféket ki-be huzogadtam, aztán vártam hogy lehűljön. Szerszám híján a kerékkulcsal ütögettem meg kicsit a nyerget, de újra indulás után már elengedett, mivel no füst. Szóval a kérdés, hogy mit lenne érdemes átnézni? (a tárcsán és betéten kívül, szerintem elég megsínylették) - kézifék bowden? vagy mi mást? 2004 év végi 1,6 Boráról van szó. köszi előre is!
Ford Mondeo 2001-es 116Le-s diesel fékezéskor berázza a kormány, féktárcsa majdnem új, nem üt /0,05mm-en belül van mindegyik/ futóműben nem lóg semmi. Valakinek vanvalami ötlete? Menet közznem nem ráz csak fékezéskor. Alufelni van rajta, és a tehermentesítők műanyagok ezeket cseréljük fémre, de nem hinném hogy emiatt rázna fékezéskor. Valakinek ötlete?
Meg tudná mondani valaki esetleg, hogy Volvo V40 1.9, 102 LE-s turbódiesel, (Renault) milyen kárt okozhat a vezérműszíj szakadás? Vannak olyan típusok, amelyeknél nem érnek be a szelepek a dugattyúkhoz, és semmi bajuk sem lesz, másoknál meg a javíttatás a fél millát is elérheti - nagyon kíváncsi vagyok, én mire számíthatok...
1999-es 1.6-os renault megane-on kellene az egyik motortaró bakot cserélni. Az olcsobb kategóriában ilyen - számomra ismeretlen - gyártók terméket találom: impergom, birth, sasic. Melyiket szabad megvenni?
"Német taxit, 150ekm-rel venni, az maga a csoda kategória. Átlagban 3évet és fél milliót futnak amikor eladják őket." és mivel kereskedőtől kereskedőhöz kerül, (német-török-arab) így időutazik is és pereg vissza a km.
Kis segítséget szeretnék kérni. Fiat Multipla 1.6 16V bordás szíjról 7-8 borda leszakadt. Eredmény: szelepek összekócolódtak. Valakinek nincsen véletlenül vezérlés beállító szerkezete, ugyanis ezt csak ilyennel lehet összeszerelni. Ilyen motorral szerelték a Bravo, Brava, Marea 1.6 16V típusokat is.
Ha nincs eladó úgymond "kölcsön"is érdekel amíg reprodukálunk egyet( természetesen nem ingyen)
"gyanus a sok repedes. szeretnem megtudni az okat. "
Fogyasztói társadalom, élettartam tervezés. Manapság a motorokat fele ennyi időre/km-re tervezik, mivel a célközönség nem is igényel ennél többet. ( 150-200ekm és cserélik) Ha ennél lényegesen többet bír ki egy motor, akkor az a gyár szemszögéből, hibás a tervezés. Sok szelep, aluhengerfej, magas teljesítményű diesel motor, nem éppen ideális összeállítás. Német taxit, 150ekm-rel venni, az maga a csoda kategória. Átlagban 3évet és fél milliót futnak amikor eladják őket.
Nekem van 3 db (Sprinter 216 180e km, C270 200e km, C30 AMG 75e km) belőle. Eddig semmit nem vettem észre, mennek rendesen. Lehet hidegen tolták nekik azt egyik sem szereti.
ugy latszik azok jobban birjak. ...bar azoknal a motoroknal is tipushiba az injektorleszoritok meneteinek a szakadasa a hengerfejben (szar 6-os). perselyeztem olyat az utcan este telen. nagyon fasza volt, soha tobbet nem vallalok olyasmit telen :D
nem az a gond, hogy mennyi van benne, hanem az hogy tipushiba gyanus a sok repedes. szeretnem megtudni az okat. nem erint szemelyesen a dolog, de a kuncsaftok elenken erdeklodnek az okok es okozatok irant es meg is ertem, mert egy ilyen hengerfejcseres mutatvany durvan 1000 euros kiadas (ha spanyolt veszel).
Ismeri valaki a Mercedes 5 hengeres 20 szelepes diesel motorjat? Azt hiszem valami CDi.
A kerdesem az, hogy mitol repednek agyba fobe a hengerfejeik?
1 honap alatt 2drb. is jott, az elso taxizott nemetorszagban, allitolag 150.000km volt benne, 9 szemmel lathato repedes az egyenleg. A masodikban 600.000km van es 7 repedes. Mindketto ujra lett cserelve. Az elso kocsin ez mar a 2-ik cserehengerfej (de az elso uj), a masodik auton pedig az elso. Eltero modon voltak hasznalva, gondolom ez mutatkozik meg a tartossagukon is.
Ez egy 2.5 TDi motor. Hát ne néz már légyszíves ennyire hülyének hogy nem tudom melyik a szervo szivattyú. Értek hozzá valamennyit. És onnan tudom hogy elindítom itthon és felnyitom a motor háztetőt és megnéztem. De tanácsot kértem nem kötözködést:S
Érdeklődni szeretnék hogy mi lehet a problémája az audi 100-as gépkocsinknak ami 94-es évjáratú. Jelenség az hogy a szervo szivattyú beinditástol számítva 3 percen belül forróvá válik. A szervo olajtartályában az olaj szint megfelelő. De ettől függetlenül a szervo kormány és a szervo fék tökéletesen üzemel. Problémát okozhat-e a szívagyú melegedése? Válaszokat előre is köszönöm. Köszönettel Horváth Attila
Hengerenként meg lehet szimmeringezni, a szelepet meg kell támasztani a gyertyanyiláson.
Van hozzá összenyomó aminek az egyik oldala a hidro tetelyén a másik oldala a szeleprugó tányéron fexik fel és a himba rögzítő csavarral kell lenyomatni.
Rugó levétele után szimmering le-fel és mehet össze.
Azokat nem :( 1nek van hangja de olyan szinten nem találtam és annyira rohanás volt hogy majd nyár végén jön valamikor..
Viszont lehet hogy megkövezést érdemlek, levettem az elosztót és így fényben igencsak zöldek voltak a jeladó csatlakozói.. olyan szinten hogy alig bírtam megkapargatni. összeraktam, jól megmozgattam járás közben a csatit, le is állt... holnap még csiszolgatom picit, kontaktjavítózom, hátha..
Régóta ilyen, most idegesítőbb.. Néhány hónapja volt egy vez.szíjszakadásom, akkor tört a 4 himba és hajlott a 4 szívószelep, ki lettek cserélve, becsiszolva, összerakva, pucolva, stb. Akkor már nagy olajfogyasztása volt füstölt mint állat (kb. 8dl-1l/1000km), 2 hónapja gyűrűztem, csapágyaztam, összeraktam, azóta bejáratós időszakban 1dl/1000km olajfogy. ..
Lenne egy olyan kérdésem vagyis érdeklödnék,hogy valakinek nem volt e dolga ford fiesta 1.6-hoz? Ez még a régi kisfiesta! Na az lenne akérdésem hogy szelepszárszomering cserés lenne és az édekelne hogy esetleg vannak e buktatói a szétszedésnem vagy az öszerakásnak? Esetleg amire fgyelni kell! Még ilyenhez egyáltalán nem volt dolgom!
Szóval : Fontos a pontos diagnózis és azt hiszem , nem voltam elég pontos. Ma jöttem rá, hogy a kiegy.tartályon rajta kell lenni a sapkának,(persze az előző tartály lyukas volt ezért cseréltem le) igy a tulnyomás miatt csak később, ugy 105 fok tájékán kez forrni a viz.Igaz elég kihegyezett a hütés, hiszen 98 fok körül kez bakapcsolni a ventillátor, ha pedig nincs tulnyomás ez hamar bekövetkezik, és a vizszint ide oda inog.(más kérdés , hogy az uj tartály mint a hordó ugy néz ki, azt hittem szétpukkan. Majd veszek egy eredeti ruszkit.)Viszont igy müködik.
Elkeseredettségemben írok ide is, hátha valakinek van ötlete..
Tudom nem opel fórum :)
Adott 90-es évjáratú Opel C14NZ-s motorral, azaz központi injectoros kis egyszerű cucc... Hiba- kihagyó gyújtásnak vélem, alapjáraton idegesítő rángások, kipufogó hangosabban puffan rángást követően. Alapjárat nem alacsony, nem ingadozik. Nagyon jól fogyaszt, autópályán 5 alatt... jók a menetteljesítményei, egyenletesen gyorsul, nem tapasztaltam egyéb problémát. Szóval ahogy emelem üresjáratban a fordulatszámot annál kevésbé érzékelhető a gyújtáskimaradás. Új gyertyák, új kábelek, új elosztófedél.. nem változott.
Köszönöm hogy elolvastad és az esetleges segítséget :)
Uzemanyagot kap, csak eppen valszinu hogy keveset.
Mondjuk kipuff, s egyeb melegoldali uzacsövek gázosodasat kellene nezni.. vagy barmi mas dugulast, elegtelen uzanyomast.. mert az autod keves uzat kap.-
Amúgy meg nem is kell. Igazad van, lényegtelen.. A helyes megoldássor: - Leszeded a kereket. - Kiszereled a féltengelyt a csapággyal és sallangokkal együtt. - Kitolod a csapágyból a tengelyt. A műveletek sorrendjét megfordítva összeszereled az újjal.
Az autóm bal első kerékcsapágya galyra ment, de a gond az, hogy a szerelőm nem tudta szétszedni mivel a féltengely bele van rohadva, a legnagyobb csapágylehúzójával sem tudta kivenni a féltengelyt.
Most összerakta, de mostmár nagyon vacak hagja van, félek vele menni, pedig elég bátor vagyok.
Hogy lehet ezt kiszedni (melegítés) vagy egyéb?
Esetleg tudtok valakit ajánlani a 13 kerben aki ezt a problémnát megoldja, és nem egy barbár állat.
A kocsi egyébként egy: Mitsubishi Carimsa, de ez esetben ez lényegtelen.
Sziasztok
Tanácstalan vagyok, kérlek segítsetek nekem…
Van egy Peugeot 106-om, 1992 évjárat, 1.1 motor.
Már 3 tapasztalt szerelőt megjárt, de senki nem tudta a megoldást!
Ha jó idő van (értsd +27 fok felett), egyszerűen az elindulásnál rángat az autó.
1-ben is és 2-ben is. Olyan mintha „fuldoklana”. Ha pumpálom a gázpedált, akkor valahogy tudok vele haladni, viszont ha megszokott módon egyenletesen adagolom a gázt, akkor egy picit nő a fordulat, aztán megtorpan az autó, aztán megint beindul, utána újra megtorpan…:( (Megvizsgálták, és kap üzemanyagot!)
A legfurább az egészben, hogy ha hűvösebb van, semmilyen hasonló tüneteket nem produkál!
Ezt csinálja velem már lassan 3 éve. Vittem már több szakihoz is, de nem tudtak rájönni.
Most azt a szitut képzeljétek el, mikor egy forró nyári napon egy 2 órás dugóban ragadsz, ahol csak lépésben lehet haladni… 20perc után már egyáltalán nem vicces a dolog…
Szóval, ha van valakinek értékelhető javaslata, arra kíváncsi lennék...
Köszi...
Az autóm bal első kerékcsapágya galyra ment, de a gond az, hogy a szerelőm nem tudta szétszedni mivel a féltengely bele van rohadva, a legnagyobb csapágylehúzójával sem tudta kivenni a féltengelyt.
Most összerakta, de mostmár nagyon vacak hagja van, félek vele menni, pedig elég bátor vagyok.
Hogy lehet ezt kiszedni (melegítés) vagy egyéb?
Esetleg tudtok valakit ajánlani a 13 kerben aki ezt a problémnát megoldja, és nem egy barbár állat.
Ismerős Leonján szétevett valami dög egy vákuumcsövet. Kicseréltük, meg szereltünk be egy ilyen hanggal riasztót, amit csak az állatok hallanak. Az eredménye az lett, hogy a legközelebbi látogatáskor a dög szétrágott egy-két vezetéket, és vastagon teleszarta a motorteret, hogy örüljek. De legalább a kocsi közelében fáj a fejem a sípolástól...
Eszeveszett sürgősen szükségem lenne egy Soproni CE-200-as emelő kapcsolási rajzára. Ha valakinek van ilyenj légysz küldje már ela h-balint kukac freemail.hu címre.
Nekem tavaly nyáron a kutyaszőr vált be nyest és kóbor macskák lábnyomai ellen. Csapadéktól védett, de szellős helyre kell tenni, pl motortér. Annyi, hogy 1-2 hetente nem árt cserélni, mert gondolom, elveszíti a szagát.
Ti biztos tudjátok a választ , csak nekem rejtélyes : A beteg :samara 1500 , 14 éves , motor tökéletesen megy , zöldkártya gond nélkül. Elkezdte főzni a vizet, állóhelyzetben alapjáraton megy , aztán mikor eléri a 100-110 fokot, szemmel láthatóan megy fel hirtelen a kiegy.tartályban a szint, majd elkezd kifolyni a tetején.(uj tartály uj sapka.) rövid idő mulva bekapcsol a ventillátor, ekkor a viz ugyanolyan gyorsan visszahuzódik. Hőpatron jó, 98 foknál zár(próbaedényben) Na ilyenkor mi van.Hosszu uton persze nem csinálja csak dugóban.
Nekem volt ilyen papírom, forgalmiba nem jegyezték be. Nem kötelez, hogy csak oda viheted vizsgára. Viszont csak érvényes műszakira adják, lejártra nem.
Szia! A gond az, hogy nem lehet megmondani. Érzékeny a falsra, a gyújtásra. Ez terjedhet a szívócső kirepedésétől a motor szét-összeszerelésig, ill. a gyújtás egyes részeinek cseréjéig. 1 biztos. Szakihoz el, aki töviről-hegyire átnézni az autót és sorban kizárja a lehetséges hibákat. Szokott ilyet játszani BMW paci, de ritkán ugyan az az ok.
Chrysler Voyager 1994-es 3.0-ás benines. Szerelt már valaki ilyen szörnyeteget? Nekem váltót kellene cserélnem rajta, autómata a rohadék, mekkora meló ilyenről lebuherálni?
Tud valaki valamiféle "népi gyógymódot" rágcsáló ( egyenlőre ismeretlen eredetű ) távol tartására, vagy csak a méregdrága ultrahangos kütyü lehet a megoldás ... ?
Szoszéd Toyota Corolla lovát megkezdte valami a motortérben ...
Szerintem ezt ott kérdezd meg, vinni viheted bárhova, de valószínűleg bukod a vizsgadíjat, miután hosszabbítást csak úgy adnak, ha befizeted azt. De megeshet, hogy átvihető máshová is, ezért mondtam, hogy ott kérdezd meg. De gyakorlatilag már tárgytalan, ha nem kértél hosszabbítást, lejárt forgalmira nem adnak.
Pontos információra volna szükségem müszaki hosszabbitással kapcsolatban!
Azt tudom, hogy hosszabitást csak az eredeti (nem fénymásolt) forgalmi engedély jelenlétében és érvényes zöldkártyával tud adni a vizsgaállomás, feltéve ha az idöpont amit tudnak adni a müszaki vizsgára, kivül esik a forgalmi engedély érvényességi idején.
Velem eljátszották azt, hogy bementem a megyei közlekedésfelügyelethez és idöpontot kértem vizsgára. A müszaki július 17-ig volt érvényes. Ez történt július 14-én. Azt mondta az ügyintéző, hogy augusztus 19-re tud idöpontot adni, de hosszabitást csak a jelen idöponttól (július 14.-től számolva 1 hónapot) kaphat a kocsi. A július 19.-éig fennmaradó 5 napban pedig csináljak amit akarok.
Meleg búcsút vettünk egymástól mondtam akkor viszem máshova.
Kérdésem az volna, ha időponthosszabitást kérek egy vizsgaállomáson, akkor kötelező odavinni utána vizsgára a kocsit vagy mehetek máshova is? (Tudomásom szerint csak oda lehet vinni.) Illetve hogy beleirnak a forgalmiba vagy csak adnak egy útvonalengedélyt?
Lenne még tennivaló a kocsival, de keserves az alkatrészellátás erre felé...
Mert arra gondoltam, hogy kérek hosszabitást valahol, és addig ugye mehetek a járművel. Megcsinálom amit kell még és elviszem a hozzám legközelebb eső helyre ahol akár másnapra tudnak helyet adni. A Közlekedésfelügyelethez azért akartam vinni elöször mert ott nem Zárt Technologiás a vizsga és igy csak 10 000Ft lett volna. Mostmár ez nem érdekel csak legyen meg!
Igen, fogyaszthat többet a nem jól működő gyújtás miatt. Fogyaszt is. Hogy pontosan mennyivel, az legfőképpen a vezetési stílusodtól, használat körülményeitől függ, de simán lehet néhány liter is. A katalizátor érdemben nem szól bele se a fogyasztásba, se a teljesítménybe, utcai autónál. (Versenyautóval más a helyzet, de ez nem az. :) Csak annyi történik az üres katalizátorral, hogy teljesen értelmetlenül szennyezed a környezetet. Tudom, drága. Hát egy fenét drága, két-három tankolás árából kijön. Ha nem futja rá: ne autózz.
Amit leírtam, abból úgy érződött, hogy nem akarom kicserélni??? Mintha említettem volna, hogy nem tudok szerezni. (amúgy valami magyar tanár féle lennél?)
102.000kmet futott 6éves (2003) 1Les Toyota Yarisnál napi első elindulásnál újabban kb max 1mpig fémes hangot hallok a motor felől. Mindha a dugatyúk olaj nélkül mennének.
A motorral amúgysemi bajom, mindig elsőre indul, szépen megy, indításánál az olajnyomás lámpa rendesen elalszik 3mpn belűl, a "motor jelzés" is 5mpn belül mint korábban. Az előírt 5W-30as olajat kapja a gép (Castrol Edget), olajszürőnek Filtront veszek.
Mitől lehet ez a hang, vigyem evvel szerelőhöz? Kövnek márkásabb olajszürőt vegyek, az lehet a hiba oka-okozója?
Vmint 6éves(105.000km)es nagyszervíznél mit illik cserélni/ellenőrizni?
reméljük a vihar nem fujja el kocsit és reggel a fiatal ember kiokosodva beleveti magat a motortérbe.Kerem hogy irja meg mire jutott a makrancos motorral!
ha nem nyitnak rendesen akkor viszont elvileg jól zárnak és kéne hogy legyen kompresszió....hidegen is, az Ő esetében,de nézze meg a hézagokat ahogy alább emlitettem....
égén van és megakad. Persze ez is csak elmélkedés.
Ez kôňen id lehet mert irta hod buťkoš volt čerelve. Ma ha marka servibe akars selepet alitatni ôregeb kočin a fiatal serelok čak halašbol išmerik. Ha iyen kap buťkoš čeret akor koňen meg van a problem.
En nem hezag el tavolitašra gondoltam. Probalom roviden. Regel a Fabia 2-3 hengerel indult ez tartot 20-30 maš.percig. De ed eve mar klaťogot két hidro. Gondoltam hidro meg kopot ed hejzetbe probalok alitani 360 f. čavarokon eš a kopaš odeb kerul. Klaťogaš maradt de regel 4 henger edbol indul. Ejel el engete a olajat a kopot hidrok eš nem ňitotak a selepek rendešen. Vad tevedek?
Na de! Ha hézagot állít neki, akkor gyakorlatilag a hidrotőkét kiereszti a végéig. Szerintem Hubo azért mondta a betekerést, hogy a tőke a működési tartományába kerüljön, hátha most a végén van és megakad. Persze ez is csak elmélkedés. Ha jól emlékszem, összerakni is úgy kell, hogy érintőre venni, majd rátekerni valamennyit.
Talan mošt meg ertetem a te diagnozad. Ved le a selep deklit meleg motornal eš a ôseš selepen tekeryel 360 fokot be fele. Ud mind ha kišerbe alitanad a hezagot.
Fel eve čerelte 1,4 MPI-be hidrošteleket eš azok katogtak melegen iš hidegen iš. 1/2 mil. km. utan. (te tudod mit elnek at a kočiajim) Probaltad hidegen meg-e tarťa a olajat.
Müszakira kéne vinni, de olyan autósbolt van a városban, hogy 1 napos határidővel dolgoznak. Reggel rendelek másnapra jön, nonszensz de mindegy.
Hátul van egy keresztirányu stabilizátor ami a kerszthimbába csatlakozik kétoldalt függőleges stabilizátorkarokkal. Namármost ennek kanyarban van jelentösége. Ki akarom cserélni a 2 szilentjét lletve a rövid stab. rudakat is, de ugye az idő kevés már nem jön meg a cucc ha hétfőn rendelek. Müszakira kedden 7re kell vinnem.
Mi lenne ha leszedném az egész stabilizátort a helyéről, és müszakira ugy vinném?
Utána persze visszatenném ha megjöttek a szilentek.
Felmerül a kérdés mivan, ha a vizsgáztató pont ismeri a tipust és hiányolja a stabilizátort?
Bár, ha vezérműtengely volt cserélve, akkor végig ellenőrizném.
"......áprilisban cseréltek rajta vezérműtengelyt valamiért"
Az áll meg elsőként ha megszűnik az olajnyomás, és valaminek engednie kell. Lánc, kerék, tengely.... Amivel én találkoztam, ott a tengely megúszta, kis polírozás után jó lett.
"De ez ilyen volt már tavaj is, de nem volt panaszom a fogyasztásra. Most úgy érzem, jóval több. Bár néha minta nem enne annyit. Nem tudom..."
Mi lenne, ha mondjuk meg mérnéd? (Persze csak miután ly-nal írtad, hogy tavaly. :) Meg esetleg, tán, jó ötlet lenne azt a gyújtáselosztó vákuumdobot is kicserélni egy nem lyukasra.
Benzinszivárgás volt, de már nincs. Ettől vártam fogyasztáscsökkenést, de nem lett jobb. A fékek 2 éve nagyon szorultak, de sokat költöttem rá, most az is ok. Persze az előző tulajnak szoruló fékekkel nem volt panasza a fogyasztásra. Majd le olvadt a dísztárcsa pedig. A gyújtással tudom, hogy van egy kis gond, mert lyukas a membrán, újban nem kapni, bontottban meg még nem sikerült. Mindenkinek pont nem olyan van, mint ami nekem kéne. Vagy csak motorral egyben eladó. A fals levegő miatt le is húztam a csövet az előgyújtás szabályzóról, és ledugóztam. De ez ilyen volt már tavaj is, de nem volt panaszom a fogyasztásra. Most úgy érzem, jóval több. Bár néha minta nem enne annyit. Nem tudom...
A katalizátorom teljesen üres (így vettem). Ha szereznék hozzá nem üreset, akkor csökkenne a fogyasztás? Meg gyengülne is gondolom...
"Ha az a moci elment xezer kilómétert és egyszer csak elkezd berágódni a hidró a buksiba akkor erősen megkérdőjelezhető az olaj teljesítmény szintje ...."
Most már csak belejártatom a szám. 1,4Mpi-ről volt szó, az meg a régi OHV Skoda motor. Nincs a hengerfejben hidro.
Ebből adódóan, ez is vakvágány:
""....minden szelepemelő föl le működik,de a 2.hengeré valamelyik nem?"
Amennyiben hasonló az eseted mint nálunk, akkor pont ezt fogod látni."
Heló. Na tegnap reggel megnéztem a vezérlést: jó helyen volt, közben eszembe jutott a strobi,(nekem is) hogy azzal látom a gyújtást! Rákötöttem a strobit, gázelemzőt a helyére, laptop feltöltve összeköt, és álló helyzetben próba!!! 1 órát járattam, nagygáz-alapjárat és semmi megállás!!!!!!! Na gyerünk forgalomba lássuk ott!!!!!! Városban kb 15 km és tökéletes!!!!!!! Vissza adtam a tulajnak, hogy próbálja, aki míg hozott vissza azt mondta, biztosan jó mert szép az alapjárat és nem áll meg!! Nem tudom, hogy jó lessz-e, mert nem értem mitöl lett jó? Kicseréltem az alapjárat motort mert az nem működött, de utána még kétszer megállt, pedig csináltam utána 1 alapbeállítást is. Esetleg az nem volt jó hozzá, de feltanulta a neki megfelelőt a próbák során? Az általad leírtakat megpróbálom megjegyezni mert elektromosságban a tudásom kívánnivalókat hagy maga után. Köszi a segítséget!!!!
megszünik gyújtás v üag., csak ezeket honnan tudnám látni
Üzemanyag:nyomásmérőt bevezeted az utastérbe,és látod menet közben.
Befecskendezés:fogsz egy LED-et,eléteszel egy 1000 ohm-os ellenállást(így 12V fesz mellett 0,01A-t fog felvenni).Polaritáshelyesen bekötöd,egyik lába akku+,másik lába bef.szelep negatív.Hosszú vezetékkel beviszed utastérbe.Gyönyörűen fogod látni,ahogy villog,ha van bespricc.
Gyújtás:kérsz kölcsön egy ezeréves hordozható 12V-os stroboszkópot,felszereled,beviszed utastérbe...vagy meg lehet nézni szintén leddel,hogy a gyújtótrafó 5V-os működtető jele megvan-e(ebben nem vagyok 100%-ig biztos,lehet hogy a led által felvett villany bezavarja a trafóvezérlő jelet...nem emléxem már)
Fogsz egy embert(asszonyt:-DD),beülteted vezetni,Te meg anyósülésen figyeled a fejleményeket...kezedben nyomásmérő,strobi,és led:-)és ha véletlen leáll,akkor fogod látni,hogy mi nincs.
Ha sok led van otthon,akkor lehet figyelni ilyeneket is,hogy bef.szelepek pozitívja,trafó 15,vezérlőegység testjei-akku+ gyújtás 15-je...stb.
Még valami:fojtószelep alapbeállítása nincs elbaxva?Esetleg egy aranykezű szerelő szűkebbre vette,mint kellene,aztán a számítógép meg nem megfelelő alapjárati motorvezérlést ad hozzá...aztán kevés a keverék.Motorfék/tolóüzem után nem esik le nagyon az alapjárat(amikor épp nem áll le)?
Beszéltem egy (nem autó)klímás barátommal, ő azt kérdezte, hogy külön ékszíjas a klíma vagy egy közös van az autóban. (nem tudom). Mivel rendesen hűt, ezért szerinte a klíma jó lehet. Esetleg kilazult csavar, vagy más "kontakt" hiba? Neten az automaxot néztem, de ha van megbízható más cég, akkor azt szívesen venném.
Igen, csak akkor kopog ha bekapcsolom és a teljesítménye változatlanul jó. Manuális a klíma. Egy hete volt kötelező szevízen. Elképzelhető esetleg, hogy ezzel összefügg? Valami hanyagság vagy figyelmetlenség? Köszi
Ha az a moci elment xezer kilómétert és egyszer csak elkezd berágódni a hidró a buksiba akkor erősen megkérdőjelezhető az olaj teljesítmény szintje ... az "occso" lehet nem jó meghatározás volt.
Mivel a hf ezen része a legmelegebb így könnyen belekozmál a nem odavaló kenőanyag és először csak egy egy pillanatra majd egyre több alkalommal koccol a dugó a szeleptányérral, stb.
Az, hogy milyen "csodaszereket" képesek az userek beönteni a legkülönbözőbb helyekre azon már mindegyikünk hüledezett szerintem ... :O)))
"Nyílván occsó olajoknak köszönhető a hasonló esetek nagy százaléka."
Ha nem rendszeresen nálunk szervizelt autó lett volna, simán ezt gondoltam volna én is. Persze nem kizárt, hogy kapott egy kis "katalizátor tablettát", vagy hasonló csodatévő anyagot.
Még annon márkaszervízben tanuló srác olajat cserélt Superb-ben autó felemel olaj leenged motorolaj betölt tulaj fizet majd távozik, pár nap múlva jön hogy visít a váltó.
Én azért megpróbálnám a "zöld" Pro-tec motor beltér tisztítóval http://www.pro-tec.hu/rendszer.htm mielött szétbontanám ... öblítés és szűrő+olaj csere.
Nyílván occsó olajoknak köszönhető a hasonló esetek nagy százaléka.
Az ismerősöm meg egy autószerelő!! barátjával motor olajat cseréltek a Carinán: leengedték az autómata váltóból az olajat, majd a motorba öntöttek még 4 l-t és elindultak a strandra, de nem értek le, mert össze-vissza váltogatott a gép. De rájöttek mit csináltak és helyrehozták, a kocsinak semmi baja nem lett tőle, még évekig megvolt utána is.
ha leveszem a szelepfedelet hideg motornál amikor nem megy a 2. henger,akkor valószínűleg azt fogom látni,hogy minden szelepemelő föl le működik,de a 2.hengeré valamelyik nem?
ne is próbáljam meg átmosni a motort átmosó folyadékkal?
Ilyen motornál már láttam olyat, hogy az összes tőke megszorult. Egy hengerben sem volt kompresszió. Először még indítózással rendbe jött a dolog, másodszor már nem. Akkor csak bontás után tudtuk életre kelteni.
Bontás után valamilyen lerakódott anyagot találtunk a tengelyeken, és a hidotőkéken is, de nem tudom megmondani, hogy mi lehetett az. Oldani nem igazán sikerült. Tisztítás végül is megoldotta.
nekem volt olyan kunde, miutan megvette az Audi90 TD et visszajott hogy mennyi olaj kell ebbe mert mar a masodik otliterest onti bele es meg nem telt meg a beontonel.
egy masik meg a golf valto tetejen a kukucskalon ontogette az olajat de alul csopogott neki
Amivel kitekerted az oilteknő csavarját, ugyanaz a szerszám már nem jó a váltó csavarjához, ugye?!:) Egyébként a suzuki mocija képes úgy is működni, hogy a dugó szoknya egy része a teknőben figyel. Fordulaton van egy kis kopogó hang, olyan mintha a szelepek nem lennének beállítva.
Az meg a másik, hogy ha valami Finis vagy hasonló adalékot öntöttek volna bele, vagy mondjuk fókazsírt: akkor nem szép sárga olajat engedtél volna le belőle. Ha meg vasdarabok kódorognának a karterban, akkor azok közül egy pár jelentkezett volna az olajleeresztéskor. Meg az olaj is tele lett volna lebegő fémszemcsékkel.
Szíjjártó Pista mesélte, hogy a szomszéd fia állt neki olajcserének... Először leengedte a hűtővizet, meg a váltóolajat, aztán a motorban hagyott olajat felöntötte nem kevés fagyállóval, és a váltó helyett teleöntötte olajjal a kupplungharangot.
Aztán nem értette, hogy mi van, Pista meg sírt a röhögéstől, aztán rendberakta neki az egészet. :)
Olyan vasdarab, ami tömít rendesen: elég nehezen képzelhető el. De egy lyukba belepiszkálást megér, az nem tart semmiből. Ha ilyen fogaskerekeket meg efféléket tapogatsz ki a piszkavassal, akkor azért az szerintem gyanús. :)
Cseréltem már anno váltóolajat is Swiftten, tutira nem a váltóolajat engedtem le;) Elég távol van egymástól a két lik;) Szerintem szimplán csontra kűtték a gépet, aztán hogy legyen valami hangja-formája, vmi adalékolt szutykot beleraktak eladás előtt 2 nappal, ami most nem akar lefolyni, mert valami vasdarab útját állja.
Nekem azért vannak kétségeim. Ha a nívópálca szerint még túl sok is az olaj, ezen kívül járatásnál van olajnyomás, kialszik a piros lámpa, akkor abban a karterban van olaj. Ha a leeresztőcsavar lyukából mégse jön, pedig előszörre jött, pláne 6 ezer után sárga olaj - akkor az a lyuk nem az a lyuk. :)
az lesz, az olajat leengedem ilyenformán, de a tekenőt nem szerelem le, ahhoz már kisfiú vagyok. szakira bízom inkább a gép további sorsát. ki tudja mi lesz abban a karterban, dugó-, csapágy-, hajtókar darab, döglött macska?;)
vedd ki a csavart, tégy alá rendes edényt és egy görbe csavarhúzóval vagy hasonlóval piszkálj bele. (úgy nem a kezedre fog folyni) le fog folyni az olaj, utána már leveheted a teknőt.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni... A Suzuki topicbóll írányítottak ide. Kezdeném azzal, hogy hétfőn Suzuki Swift tulajjá váltam, egy 2000 gyártású, korrekt állapotú 120ezret futott 1.3-as birtokba vételével. Azonnal lecseréltem sk. a gyertyákat, szűrőket, olajakat, aztán később - anyagi összerázódás után - a generátor- és vezérműszíjat, görgőt már szerelővel cseréltetek. A motorolaj cserével kapcsolatban azonban felmerült egy probléma. Az olajbetöltő csavar eltávolítása után, leeresztettem a meleg, régi olajat, csakhogy a lefolyt mennyiséget nem tudtam ellenőrizni, mivel a kanna, - amibe felfogtam a fáradt szmötyit - lukas volt, és nagy része kiszivárgott az aknába. Kb negyed óra csurgatás után lekaptam a szűrőt is, felraktam az újat, visszatekertem a leeresztőcsavart, majd beletoltam kb 3,5 liter Esso 10w-40-et. Bepöccentettem, majd kb 1 perc alapjáratás után ellenőriztem a szintet, ami úgy nézett ki, mintha kb 5 liter olaj lenne a mociban. Ajjaj, valszeg nem folyt le az összes fáradtolaj, bukta. Ok, mondom akkor leengedem aztán nekiugrok mégegyszer. Csakhogy hiába tekertem ki a leeresztőt, egy gramm olaj sem folyt le - tehát nincs olaj a karter alján! Próbáltam mindent, levettem a szűrőt, visszaraktam a régit, úgy sem. Kérdés: Ilyenkor mi van, mit lehet tenni?
A leeresztett olaj egyébként teljesen jó állagú, sárgásan áttetsző volt, kb 6000 km lehetett benne, és olyan 1 éve lett cserélva az előző tulaj szerint, szóval semmi vészes feketeség. Picit csöpögött, de nem kotorásztam bele a lukba. Aztán abba is hagytam a dolgot, mert már erősen rázott az ideg. Teljesen tanácstalan vagyok, pedig csináltam már pár olajcserét Swiften, de ilyet még nem láttam.
Heló. Patyolat tiszta az összes csatorna a fojtószelep házban + a fojtó! Jó az ötlet h mi az ami megszünik gyújtás v üag., csak ezeket honnan tudnám látni bár az üag. még haggyán a nyomást látom hogy marad-e, de befecs?????? gyújtás????. Nem hagy nyugodni a vezérlés ma de. talán ráérek megnézni. köszi
Néztem a tecsóban olajat... van tecsó value 15w40, valami 4600 a 4 liter, meg van valami iszonyú, az talán 3400, és van belőle 10w40, meg 20w40 is. Valami Vip-CAR olaj, vagymi. :)
Levegőhőfok érzékelő miatt szerintem nem csinál ilyet,de ha fogsz egy állítható ellenállást(0-10 Kohm),akkor olyan hőfokot szimulálsz neki,amilyet akarsz/enged a hibakódtároló,aztán próba.
úgy áll meg amikor megáll mint akit agyon ütöttek
Meg kellene nézni,hogy olyankor gyújtás vagy befecs nincs,vagy egyik sincs,vagy mindkettő van(kevés/nem égőképes keverék).
Fojtószelep ki van takarítva,ugye?:-) (alapjáratszabályzás marha érzékeny rá...mert ugyanazon fojtószelepálláshoz kevesebb levegő tartozik-mire rászabályoz az alapj.motor,lehet hogy le is áll)
Sziasztok. Januártól megszűnik a zöldkártya. Vizsgán nézik majd azt is. Ez jó, mert így nem kell évente perkálni érte. DE: Nekem December 21-én jár majd le, vizsga meg majd csak jövő nyáron esedékes. Akkor most mi van? :-))
Ha vezetési stílus lenne a hunyó, akkor sűrűbben kellene ilyennel találkoznom. Gondolom. Valamint ott van még a kéttömegű lendkerék, ami az említett kemény visszaváltás rántását csillapítja. Csak okfejtek.
ezek a "horgonyzó" acéllemezek "húzóra" vannak a szerkezetben, tipikusan nem szereti a durva visszakapcsolásokat, olyankor meghajolhat, utána meg már a húzás is törheti. még a ladás rallizós időszakban csináltattunk duplázást a kuplungokba.
Mai meglepődésem a következő: LT46 kuplungszerkezet darabokra hullva. Mivel ilyennel még nem találkoztam, ötletem sincs, hogy mi okozhatta. Valakinek valami tippje?
A többfunkciós kapcsoló barna/fehér vezetékét kell letestelni, akkor indulnia kell bármely fokozatban is van a kapcsoló. Ezen a szálon kap testet az indító reléjének tekercse. A relé a relétábla középső sorának utolsó helyén van, legegyszerűbb mindjárt ott testelni. De mond el nekik, hogy nagyon vigyázzanak az indítással, nehogy megugorjon a kocsi és elgázoljon valakit!!!!!!!!! Féket taposni.
Heló. Hengerenkénti ecotec moci. Felénk is dönget a kánikula de beszívot levegőt mutat kb 40 fokot de a fesz nem megy feljebb 1.9v nál. Egyáltalán lehet-e ez a problem mert a motor úgy áll meg amikor megáll mint akit agyon ütöttek. És ugye 10-40 ből 1 szer csinálja. Tegnap első gázfröccsre utánna már nem csinálta (hidegen) de melegen is csinálja.
"Még annyi lenne, hogy azt nem tudod véletlenül, hogy a viszkó az kizárólag a motortól veszi a hőt, attól indul meg? "
Kizárólag a _hűtőről_ veszi a meleget!!! A ventilátor, még ha nyitott is a kuplungja, forog, így a hűtő felől "húzza" magára a levegőt, ami a kuplung hűtő felőli részén lévő bimetált melegíti/hűti. Ha eléri a bekapcsolási/kikapcsolási hőmérsékletet, a bimetál nyit/zár egy furatot amivel a benne lévő folyadék áramlását szabályozza és ezzel nyitja/zárja a kuplungot.
Ha a hőfokot jónak látja a számítógép,akkor a hozzátartozó fesz.érték is jó kell,hogy legyen...lehet eccerűen csak meleg van:-),aztán az nem fér bele a 2,2-4V közé.
Lehet csak számomra nem derült ki,de ez központi vagy hengerenkénti bef?
Hát ha lehetne találni egy bekötési rajzot a váltó oldalán a kapcsolóról, hogy melyik két pontot szakítja meg a D állás, valamint melyik kettőt köti össze a P, akkor a drótok összecsavarásával lehetne némi eredményeket elérni, azt hiszem. :)
A viszko sosem zár le teljesen , csak melegen nagyobb nyomatékot visz át ,amit a bimetáll szabályoz. nincs benn max 1 -2 köbcenti specko lötty ,ami el is tud szivárogni.
Ma a szerelőnél azt mondták, hogy a hűtők között sok a szutyok, ráférne a takarítás... Jövőhéten elviszem, remélem sikerül megoldaniuk a problémát, mindenesetre remélem ki tudják rendesen mosni:)
Még annyi lenne, hogy azt nem tudod véletlenül, hogy a viszkó az kizárólag a motortól veszi a hőt, attól indul meg?
Mielőtt bármi mást csinálsz, legyen tiszta a hűtő kívűlről. Eleje is, hátulja is, a klímahűtő is, a lamellák között is. Ha kicsit kibillented a hűtőt, te is meg tudod csinálni, csak egy slag kell hozzá. Meglepően sok retek lerakódik időnként a hűtők között, meg a lamellákban, aztán persze hogy nem tudja leadni a hőt, ha hőszigetelő koszréteg borítja. :)
"Akkor, hogyan kellett volna síma 12v -al megnézni h jó-e a motor!"
Sehogy. Max a két tekercs ellenállását tudod ellenőrizni, léptetni csak a megfelelő alakú impulzusokkal tudod. Pl. kiszereled, visszadugod a csatlakozóját, majd ráadod a gyújtást, ekkor lépnie kell néhányat előre, leveszed a gyújtást, akkor meg vissza. Ezzel a módszerrel, ha közben le-fel dugdosod a csatlakozót, tovább is tudod léptetni bármelyik irányba.
Így szoktam nézni, mer gyáva vagyok, fogdossa a rossznyavalya. :) Eddig bevált viszkótesztnek. Ha átmelegszik, akkor álló helyből is el kell kapnia a lapátokat.
(62605)-ös hsz. Nálam is így működik. Nem tudom, mi lehet a probléma, de már kezd az idegeimre menni. Illetve nem is az, hanem, hogy senki nem tudja megmondani a frankót. Kellene gy olyan ember, aki valóban ért hozzá :) Vízköves hűtő esetleg okozhat ilyen problémát, melegedést? Bár azt sem tudom, hogy mennyire kellene hallani a viszkó hangját..
"Indításnál pörög mint az állat... gondolom ekkor össze van még záródva..."
Annak így kell működnie. Kétféle van, van amelyik így indul, meg van amelyik nem pörög indítás után.
A hűtőben meleg motornál nyomás van, ha egyébként zárt a rendszer. Ez a melegedés hatására kitáguló hűtőfolyadék eredménye, de magára a hűtésre nincs hatása. Illetve annyiban, hogy nyomás alatt magasabb hőmérsékleten forr fel a hűtőfolyadék. Az okokat nehéz kitalálni, lehet a termosztát, lehet a vízpumpa, lehet a ventilátor, lehet a hűtő rossz hőátadó képessége, eldugult légtelenítőjárat, vagy akár lehet hibás hőmérő is. Végig kell nézni, nem hiszem, hogy ez megoldhatatlan probléma lenne.
Mindenesetre, a magam részéről, ha a viszko megdöglik, inkább átalakítanám elektromos ventilátorosra, mint azzal az ótvaros megoldással küszködjek.
"Hideg motornnál szigszalaggal rögzítsd, amennyire csak tudod, a lapátokat ki a széléhez. Aztán amikor beindítod, és eléri az üzemi hőfokot, le kell tépnie a szigszalagokat."
Próbáltad már? Amennyire a viszkos ventilátor működését ismerem, csak akkor zár össze, ha forog a ventilátor. Kézzel szoktam fogni (amikor tesztelem), amíg nem kezd fortyogni a víz, ekkor engedem el, ahogy forgásba lendül, rögtön össze is zár.
"Félre ne érts! Remélem, semmi rosszat nem mondtam. Csak próbálkozok."
Nem, nem mondtál semmi rosszat, csak az ilyen "még egyszer" kérdezem hsz után a következő az esetek többségében anyázás szokott lenni, mert itt csupa öntelt segíteni nem akaró f@szfej tanyázik. Pedig ilyenkpr mindössze annyiról van szó, hogy senki sem tud segíteni. Na ezt próbáltam megelőzni. :-) Amit állítani tudsz egy karburátoron, az többnyire kimerül az alapjárati rendszerben, ez meg jelentősen nem befolyásolja a fogyasztást. Amit a gyári utasítás leír a beállításra, az igaz lehet új autó esetében, de egy százezreket futottnál már biztosan nem. Mielőtt neki állsz, előbb minden mást ellenőrizni, ahogy már el is hangzott valakitől.
Egy másik fórumon olvastam, ezért kérdeztem :) Azt mondta eddig mindegyik szerelő, hogy ez kilégteleníti magát.. Tehát még mindig ott tartok, mint 1 hónappal ezelőtt... nem tud senki rájönni, mi a hiba :( Nincs itt valaki a fórumon, aki ért hozzá, és megnézné?
Még annyi ehhez a mizériához, hogy nekem a Nissanban azt mondták, hogy szerintük nincs nyomás a rendszerben, túl puha a cső... Az alacsony nyomás az mitől lehet? (Feltéve ha jót mondta, mert sajnos azt mondták, hogy alacsony a nyomsá, és hogy ők itt megakadtak) Marha jó ez a márkaszervíz, bár pénzt nem kértek érte, legalább korrektek voltak.
Jövőhéten, úgy gondoltam, utolsó lépésként kimosatom a hűtőt kívül belül, mert engedte a vizet, és lett beletöltve hűtőtömítő folyadék.. azóta nem engedi a vizet.
Még azon gondolkodtam, hogy esetleg a vízpumpa levegőt szív be, és azért nem fordul meg a víz a hűtőben. Vagy hülyeség?
A forró motor egy tág fogalom! Ha alapjáraton röfög, pl még a termosztát sem nyit ki. Pláne a viszkó nem fog összezárni.
Én így tesztelném a helyedben:
Reggel hideg induláskor motorháztető felnyit, és adsz pár finom de határozott kövér gázföccsöt. A jó viszkó ilyenkor 2-3 gázfröccs erejéig még együtt túrázik a motorral, majd "elbont" és nem veszi fel a fordulatot többet. Csak piánóban Aztán autózol, finoman felmelegíted és azután meg kell kergetni rendesen hogy felmelegedjen. Ehhez húzatni kell tartósan 120-140-el úgy 5 percig. akkor félreálsz, motorháztető felnyit, és gázfröccsök mellett megfigyeled együtt ordít-e a ventilittyó a motorral. Ha igen akkor oké. Ha nem akkor lehet hogy szar, de az is lehet hogy a motor nem elég meleg még. A vízhőfokmérő közben oda van szögelve kb középállásba, attól semmit sem lehet megtudni. Persze ha neked felkúszik a mutató jobban mint megszoktad, akkor baj van.
A benzines viszkók egész másképp is működhetnek!!!
Az eleje nekem is jó... ....pár gázfröccsnél jó, és utána szétkapcsol. .de utána nem is hallom abszolút, amikor kúszik felfelé a mutató, akkor sem...
Melegedést okozhat, ho piszkosak a hűtők... hülyén vannak berakva.. klímahűtő, coller hűtő, hűtő.. így sorrendben.
Az nem lehetségees, hogy nem kap elég levegőt a hűtő, ezért melegszik a kocsi? Az az érdekes, hogy városban nem.. de ahogy írtam, ha terhelődik, akkor azonnal kúszik a mutató.. :(
Akkor úgy kérdezem, hideg állapotban szorulnia kell a viszkónak? Ha melegre zár össze, akkor hidegben hogy lehet összezárva? Legyen szíves valaki magyarázza el, mert nem értem :)
A vízcső puha, viszont ma hazafelé, amikor feljebb kúszott a mutató a 3/4-éig (illetve ahol gyárilag áll- a felétől kicsit lejjebb), akkor keményebbe volt jóval... amikor viszahűlt a motor, ismét puha. Mit kellene néznem?
Hideg állapotban nehezen forog nagyon, max 1/4-ed fordulat kb... mentem vele 2-3 km-t. Utána megnéztem, könnyebben forog... viszont benyúltam a hűtőhöz, és szinte hideg volt, csak a széle volt meleg.. ami a ventivel szemben volt, az hideg.. lehet eltömődött a hűtő, vagy levegős?
Gyári, ugyanúgy vannak rajta a lapátok, mint ahogyan a másikon volt.... azaz ez a lehetőség kizárva...:( A bimetálos rugó (nem tudom mi a hivatalos neve) a hűtő felé néz. Ha beteszem a viszkó fölé a keze, fújja a levegőt, azaz a hűtő felől szipákolja. Érdekes, hogy olyan, mintha bizonyos hőfokot elér a motor, pl. 80 fok, akkor, alapjáraton forog... viszont néztem, hogy alapjárraton túráztatom üzemmeleg motornál, akkor valamennyire emelkedik a viszkó fordulatszáma, de csak egy keveset...
Indításnál pörög mint az állat... gondolom ekkor össze van még záródva...
Aztán megyek vele 500 m-t, és elhallgat, alapjáraton forog. Úgy tűnik, mintha visszafelé működne....:(
Egyszerűenb már az 5. szerelőnél járok, senki nem tudja, mi van... Én már teljesen kétségbe vagyok esve, hogy nincs egy értelmes ember, aki megmondaná, mi a baja, mi a ludas ebben az egészben....
Slagozd le a hűtőt. :) A viszkókuplung a melegedéstől "fog" egyre jobban, egész egyszerűen ahogy saját maga átmelegszik, a blokk meg a hűtő hőjétől. Hideg motornnál szigszalaggal rögzítsd, amennyire csak tudod, a lapátokat ki a széléhez. Aztán amikor beindítod, és eléri az üzemi hőfokot, le kell tépnie a szigszalagokat. De az is megoldás, ha fixre rögzíted, forog állandóan, a viszkókuplungot meg ott egye a fene ahol van. Két hátránya lesz a dolognak: kicsit lassabban éri el az üzemi hőfokot a motor, és picit többet fog fogyasztani. Az előnye meg az, hogy állandósul a ventillátorhang. :)
Már egyszer említettem, hogy melegszik az autóm (Navara YD25). Cserélve lett rajta a viszkó ventillátor, mert az előző szerelő a jót kicserélte egy sz*r.. Viszem is vissza neki:)
De sajnos komolyabb emelkedőknél, vagy egyenletes terhelésnél, pl. autópályán beállok 120-ra, elkezd melegedni. Ez a jelenség, akkor is előjön, ha jobban kihúzatom, ergo amikor a motor jobban terhelődik.
A kérdésem az, hogy valamiért nem hallom a viszkóventillátor hangját, olyan, mintha nem menne, csak alapjáraton forogna. Ennek elméletileg a fordulatszám emelkedéséhez hasonlóan kellene gyorsabban forognia, valamilyen szinten?
Furcsa, hogy indításnál, illetve elinukásnál hallom az őrült ventillátor hangot (ami mellesleg nagyon tetszik:D), viszont 1 perc után megszűnik a hangja. Üzemmeleg motornál, ha túráztatom (pl pirosnál), akkor már nem hallom, hogy emelkedne a viszkó fordulatszáma (pedig elméletileg jó, egy 3000 km-t futott autóról lett leszedve).
A viszkót mi vezérli, illetve mi hajtja? A vízpumpának, vagy a koszos (bogaras) hűtőnek lehet köze a viszkó működéséhez?
(Azt tudom, hogy hőre műkösik, de hogy milyen módon, azt nem....)
Mielőtt nekilátsz, mindenesetre ellenőrizd a gyújtást. Alapelőgyújtásra is, meg a vákuumos és röpsúlyos szabályozásra is. Kerékcsapágyak, szoruló fékek, fals-szívás... Ha ezeken mind túl vagy, és a kerékméreted is gyári, sőt még a benzin se szivárog a vezetékekből sehol - akkor érdemes ránézni a karburátorra. De. Műszerezettség nélkül (=fékpad, kipufogógáz-analizátor) le tudod ellenőrizni a benzinszintet, fúvókaméreteket, meg hogy rendben van-e minden, a dolgok mozognak, falsot nem szív. Ezen kívül be tudod állítani (nagyjából) az alapjárati keverékarányt. Slussz. Minden további beavatkozással 99.99%, hogy többet ártasz, mint használsz. Az a legritkább esetben jön be, hogy "sokat fogyaszt, tekergessük kicsit a karburátort".
Félre ne érts! Remélem, semmi rosszat nem mondtam. Csak próbálkozok.
Nem vagyok hülye az autókhoz, de nem is vagyok szerelő. Otthon elboldogulgatok. Csak ezt a karbit nem ismerem még. Tudom, hogy egy leírás alapján nem lehet mindent tudni, de nekem már egy ilyen rajz is jól jönne, ha érthető nyelven lenne. Rákerestem a könyvre, amit ajánlottál, és igértetesnek tünik. Majd rajta leszek.
Azt mondod, nem sok? Lehet... De fogyasztott ez már kevesebbet is. Meg bár nem kicsi az autó, csak 1020 kg, meg a maga korában nagyon jónak számított a légellenállása is, így még arra sem foghatom. Haverom 1.6-os 100 lovas nem sokkal fiatalabb Astrájáról 6,5 litereket állít. Jó, tudom, hogy egy leírás alapján nem lehet úgy beállítani, hogy pl a zöldkártyáztatásnál is meghajoljanak előtte, de az előző autómnál, ami igaz, hogy csak egy Skoda volt, egy leírás alapján simán be lehetett állítani, hogy "jól működjön". És ez a karbi ha lehet, még egyszerűbbnek is tünik a Skodáénál. A skoda szervízkönyvében benne volt, hogy melyik csavart hogyan kell beállítani, hogy majdnem jó legyen, meg hogy hogyan kell finomítani. Egyszerűen csak nem ismerem, nem tudom, melyik csavar mit állít. Azért köszi a hozzá(m)szólást. ;)
Találtam még 1 hibát!!!!!!!!!! Lehet ez??? beszívott levegő hőmérséklet jó, de a hozzá tartozó fesz. kevés 2.2- 4.0 kellene de csak 1.9 v most. vélemény??????????
Heló. Az alapjárati motor fészkével kezdtem mikor még azt hittem h olyan egyszerű lessz. A fojtó potit korábban cserélte már valaki új szerű és jól dolgozik. A map szenzor csöve nem repedt és jó értéket hoz. A kábel köteg kidörzsölés lehetséges csak hogy lehet megtalálni???? A motort és kábeleket járó motornál próbáltam mozgatni, nem reagált semmire. Ma keresem tovább, csak megnézem a vezérlést is. köszi
A nyomástartást illetően: mint ahogyan valahol írtam az elején a szivattyú egy forgó tengelyen lenne, vagyis, ha egyszer elindul a gépezet, akkor meg sem áll a szivattyú, míg szükség van rá... utána ha megállt, már nem baj ha visszaereszt mert a gépezet is leállt. Előtte, mikor elindul a kis RPM-ről, akkor lenne jó, ha 1,még az elején minimális terhelét adna, minimláis nyomástartással (néhány bar?) 2,még az elején minimális folyadékszállítást adna (ami ugye RPM emelkedés hatására emelkedni kezd)
Tulajdonképpen ennyi, mert ezután, ha "felpörög", már gyakorlatilag üzemszerűen megy majd... ha jól gondolom?!
Fojtást ezért kihagynám - bár még átgondolom, lehet lenne haszna - inkább maga a szivattyú jelentené az emelkedő nagyságú fojtást, ahogy " felpörög "...
"Egyet értek Cam-mal .Mennyi a sokkal nagyyobb rpm?"
Igazatok van, bocs, nem volt teljesen egyértelmű: a sokkal nagyobbat a példa RPM-re értettem: vagyis a 200-nél lesz sokkal nagyobb is, abból áttéttel osztanám vissza a szükségesre!
És "agyalásotok" semmiképpen sem volt meddő, nagyon nagy segítség, köszönöm!!!!!! Bíztam benne, hogy akik itt vannak és "szerelgetnek", értenek mindenhez valamennyire, ami kötődik az autókhoz, és ami bennük van, és kicsit elengedve a fantáziát, más célra is alkalmazva az alkatrészeket tudnak nekem tanácsot adni! És így is lett, ez Titeket dícsér!!!! :)
(kellene az indexnek egy olyan oldal.. hol pl 15 ember egyszerre uvolthet a mikrofonba... mert nekem sajnos az minden gondolatot visszatukrozo iras... az nem sajatom. .:)
Egyet értek Cam-mal .Mennyi a sokkal nagyyobb rpm?Általánosan a fogaskerék szivattyukat 1 -2-ezres fordulatra méretezik , az olaj melegedése , a kavitáció , belsö surlódás ,a hatásfok ,élettartam végett.
Bocs mindenkitöl, nem lenézésnek okoskodásnak szántam a gondolataimat . tudom hogy itt sokkkal nagyobb szakik vannak,ezért is olvasom ezt a forumot ,szerintem durkonorbi is az autoszerelök kreativitása végett kereste meg ezt a forumot ,bocs ,ha sértö volt a bele vau-vau-m.
Fojtószelepet/házat/alapjárati motor fészkét pucold ki,ha esetleg még nem volt tisztítva,meg kellene nézni,hogy a fojtószeleppoti mindig jó értéket mutat-e zárt fojtószelep esetén(akkor is,ha a hibatárolóban nincs erre vonatkozó hiba),esetleg kidörzsölt kábelköteg,ami a motor billenése esetén hozzáér valahova?MAP szenzor(ha van)csöve nem repedt?
Folyadekot nem szallithatsz tetszoleges magas fordulattal, mert (khm) szivooldalon fellepo surlodasok miatt, gazosodhat/levegosodhet. .. s akkor mind nyomast.. mind mennyiseget vesztesz.. drasztikussan..
fogaskerek szivattyuk belso tomitese (elmeletileg.) kisebb fordulatot enged meg.. ugyanaz nyomashoz (nyomooldali fojtas?) melett.. mint lapatos excenter szivattyu..
Tehat kisebb fordulaton is tartani tudja a nyomast.* (de ugye hatas, ellenhatast sem kell feledni.. tehat nem perpetuum mobile.)
A nyomastartasod sztem, idealis szivattyu (barmilyen ) feltetelek melett.. a mogottes fojtastol fugg.
Ez nem szaknyelv.. tudom..
*talan ezert vannak tgk, s stb munkagepeken ily fk. szivattyuk.. mint ahogy tigronca is irja?
Szerintem simán lehet szabályozni a nyomást fordulattal ha van egy kalibrált fuvokád a szivatttyu után.... de ez már nagyon off.. máshol kéne kitárgyalni.
Ki fogom számolni, várhatóan mekkora folyadékszállítás kell majd... alapvetően azt mondanám egyébként, hogy jelenlegi projekt méretezéshez olyan 10-20 ml/sec legyen a mérvadó (később nagyobb lesz majd, olyan 90-120 ml/sec akár), ennyit kellene nyomni a szivattyúnak méghozzá olyan 20bar ellenében...
Ami előttem még mindig nem világos: pl. adott egy ilyen szivattyú, ami 1500 RPM-nél nyom pl. 100 ml/sec mennyiséget (csak írtam valamit) az pl. tudja-e tartani a nyomást, és arányosan kevesebbet nyomni pl 200 RPM-nél. Ennél nekem sokkal nagyobb RPM lesz, a kérdés az: lehet-e szabályozni úgy az átfolyást a fordulatszámmal, hogy a nyomástartás rovására ne menjen... :) Ha jól gondolom van egy minimális fordulat ami kell a 20 barhoz... felette már úgyis nagyobb nyomást tartana egyébként is... jól tévedek? :) Uis. valamennyire önszabályozó lenne a szerkezet: nagyobb hőbetáplálás -> nagyobb elpárolgás -> nagyobb fordulat -> nagyobb folyadékszállítás ... így valahogy... de tényleg nem akarok OFFolni a topicot ezen részével a dolognak...
Nem lesz ezzel baj... minden ok a projekttel, egyedül a szivattyú része kérdéses még nekem, illetve inkább úgy fogalmazok, szeretném költséghatékonyan megoldani ... :)
a régi 123 merci szint szabályzó ami a vez teng-röl hajtott radiál dugos , böven 100 felett nyom . de nem tudom hány köbcenti / fordulat . A kamion fogaskerék szivattyus , az is 100 köröül van , átlag 15-20 köbcenti /fordulat szállitási teljesitmánnyel, a munkagépek szervok ugyanez a kategoria , viszont a teljesitmény leado tengellyel hajtott szivaattyu lehet többféle kivitel is : egy autó daru 50-80 liter /per perc /1500 fordulaton, egy igazi hidroval hajtott forgo rakodo ennek a 10- 20 szorosa akár két körben elosztva,akár 350 bár nyomáson.
Pl IFA billencshez 60 köbcentis van . a balkán targi 100 köbcentis fogaskerékszivattyút használ .
Egyszoval jó lenne tudni pontosabb adatokat a nyomásrol és a szállitási igényröl.
""A fő különbség abban áll, hogy a folyékony víz nyomásának növelésére itt szivattyút használnak. Ez körülbelül százszor kevesebb energiát igényel, mintha gázt sűrítenének kompresszorral, mint ahogy a Carnot-körfolyamatnál történik. (De ezért a Rankine-körfolyamat hatásfoka nem jobb, hanem rosszabb egy azonos hőfokhatárok között működő Carnot-körfolyamaténál.)""
Szerintem haztartasi meretekben, jobban jarsz egy szelkerekkel, napelemel... vagy metanegetovel..(2 tehen, zart terben.. mar radiot visz! :D :)
Ipari meretekben meg a Putyin elvtars az illetekes.. :P
Egy budos szot nem irtal arrol.. hogy mekkora mennyiseget szeretnel szallitani... gondoltam kicsire.. s kicsit.. folyadekban is megbir a klima szivattyu.
DE írtam: keveset... :) A lényeg gázból sokat kell szivattyúzni, hiszen nagy a kiterjedése, ugyanez ha lekondenzál... kevés... :) itt lehet sok energiát megspórolni!
node mindegy... linket kell hogy nezzek? hogy tudjam mirol van szo? Miert nem birod leirni a lenyeget.. ? ehh... barkoba. :S
Leírhatom ami a linken van de akkor lesz egy terejdelmes nagy OFF hosszászólás, így még elmegy a szervo és olajpumpák elméleti bondolgatásának... :)
Szóval excentrikus, csak jó lesz az is, végülis hasonló mint a fogaskerekes, mármint a szállítás/nyomás mutatókban.... :)
azért mert ott egy központi szivattyú működtet minden hidraulikát, és nem a személyautóknál megszokott kormánymű használatos, hanem egy munkahenger segít
sőt még kamionban sem láttam mást csak fogaskerekest. a zil viszont tudom hogy kilendülö lapátos és 100 fölött nyom ,marha jol lehet gázolajat szivattyuzni vele.
Ez nem úgy működik, hogy ott forgatsz rajta egyet, amott meg tekersz másfelet és minden csodálatos. Anno a hozzáértők is tanulták ezt vagy 10-15évig, és mégsem tudtak mindent róla. Tehát: nem tudjuk mit tudsz a benzinmotorok keverékképzéséről, karburátorról, illetve a gázok áramlásakor fellépő jelenségekről, benzinszintről és hatásairól, féklevegős keverékszabályozásról, dúsító rendszerekről, hidegindítókról,.......stb, stb. Nem tudjuk, hogy ez a nem mai darab karburátor milyen állapotban van. Nem tudjuk a motor milyen állapotban van. Nem tudjuk milyen felszerelésed/szerszámaid vannak ehhez. Nem ismerjük a vezetési szokásaidat, hogy mihez képest sok az a 9liter. Szóval ez nem olyan dolog amit egy hsz-ben el lehet mondani, pláne, ha a virágárus lánytól és vízpermetezőjétől kell indulni. Vannak erre szakkönyvek, ami szerintem neked jó alap lenne, pl. Dr. Flamisch Ottó Karburátorok című írása. Ebben találsz adatokat és leírást is az említett karburátorról.
Rendben, megkerülő szelep,nem a fojtót állitja!!!!!!! Mint már írtam nincs fals. lambda 3 hetes én tettem be 0.2- 0.9 között kavar. üag. ny. gyári értéken. gázfröcs után néha leáll. Útkereszteződésben is néha leáll. Az egr-t ledugoztam próbára ezt azonnal észre vette, de a lényegen nem változtatott. Holnap megnézem a vezérlést. Én vagyok a 3-dik kolléga aki küzd vele.
Paci 155! Már írtam mi lenne ... :) Keress rá a gugliban az ORC-re , vagy itt egy gyors leírás róla: ORC magyarul
Cam aro: nem mindegy milyen klímakompresszort használsz abból is van többféle elvű/felépítésű... van ami kibírhatja ezt a kissé "nem szakszerű használatot :) " és van ami azonnal megnyekken ... :) De a léneg ezek gázszállításra vannak méretezve, nem folyadékra (vagyis nagy térfogatszállítás, összenyomhatóságon alapulú továbbítás stb... )
De elsőkörben mindenképpen kipróbálok akkor egy szervo szivattyút, szerintem sanszos, hogy fogaskerekeset fogok ki, legalábbis linkelt videok alapján.. esetleg excentrikusat... szerintetek? Más akkor nem nagyon lehet...
Heló Uraim!!! Az x14xe opel még mindig!!!! Benne az új alapjárati motor mert a régit hiába ingereltem 12v -al nem reagált rá!! Élő adatnál is látszott, hogy nem jó az alapjárat levegő szab. határértéken kívüli volt. Kapott 1 újat és mindjárt határ ért. belül volt. Hurrááá,,,,,,és gyorsan el is szégyelltem magam hogy ilyen bagatel dologgal fárasztalak benneteket. DDEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!! ez a szr. továbbra sem jóóóóóóó!!!!! Most levettem az akku sarut és várom a csodát vagy Uri gellert hátha ez segít cimmel.... Minden adat határértéken belül és mégsem jó!!!! Ha ezek után még van tippetek segitsetek ha tudtok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A segítségetekre lenne szükségem. Nekem egy Peugeot 405-öm van, és Weber 36 TLP karbival van szerelve. És az a gondom, hogy sokat eszik az autó. (9 liter kb) Tudna nekem valaki segíteni, hogyan kell beállítani a karbit? Bármilyen rajz, vagy infó jól jönne. Én nem találok érthető nyelven semmit róla.
Elnézésed kérem, a 62524-ben volt egy félreértés. Cam a 62514-ben az excenterszivattyúról ír ahol a lapátot löki ki a centrifugális erő. Ezt én olvastam félre és a 62522-ben a centrifugálszivattyúról nyilvánítottam véleményt. Te viszont helyesen az eredeti Cam által mondott szivattyúra írtad a nagy mennyiség/nagy nyomást, Én viszont a centrifugálszivattyúval folytattam továbbra is.
A klímát szándékosan hagytam ki, mert bár technikailag szivattyúnak számít de gyakorlatilag kompresszorként üzemel, és a belső kialakítása alapján nincs felkészítve arra, hogy a bejövő anyag folyadék halmazállapotú legyen. Magyarul nincs nyitva a kiömlő szelepe amikor a dugattyú megkezdi a sürítést. Így (mivel a folyadékok összenyomhatatlanok az általánosan elfogadott elv szerint) egy fordulatot sem tudna megtenni ha folyadékot szeretnénk vele pumpálni.
Este hatra otthon leszek akkor folytathatjuk a technikai elemzést. :)
A lapátkerekes excentrikus szivattyú az bizony térkiszorításos elven működő szivattyú tehát alkalmas nagy nyomás elérésére . De ez nem centrifugálszivattyú. :) Az ugyanis a perdületet használja ki, és a centrifugális erő a folyadékot préseli ki a szivattyúból, nem a lapátokat szorítja a falhoz. Általánosan elmondható hogy egyik örvényszivattyú sem alkalmas csak kis nyomásokra de legalább nagy átáramlási teljesítmény mellett.
Cam szerintem csak benézte, te viszont kifejezetten azt írtad, hogy a centrifugálszivattyú az a nagy szállítási mennyiség mellett nagy nyomást is produkál. ;)
"(meg még a dugattyús szivattyúk, de azt nem tudom hol használnak a kocsikban, szerintem max az erőgépeknél hidtaulikaszivattyúnak)." manapság az összes klímaszivattyú dugattyús (5-7 dugattyú egy támolygó tárcsára fűzve)
Régi Audi 100 ( c3), központi hidraulika pumpa (a féket és a kormányszervót látja el), radiáldugattyús pumpa, ha jól emlékszem. Bontóban biztos találsz működőt. több mint 100 bar-t kell tudnia. Viszont a teljesítményigénye is van.
szervópumpa nem fogaskerekes hanem lapátkerekes, ahol egy egy excentrikus térben forgó agyból a centrifugális erő által kirepülő lemezek terelik az anyagot a kijárat felé. ezért írhatta Cam hogy centrifugál szivattyú
Centrifugálszivattyú mondjuk a vízpumpa. Nagy folyadékmennyiség, nagy áramlási sebesség, viszonylag alacsony nyomásérték.
Térkiszorításos szivattyúk. Hogy a szervopumpa fogaskerékszivattyú vagy csigás szivattyú azt nem tudom, de szinte biztos vagyok benne hogy nem centrifugál, hanem valamilyen excenter. Ezek tudnak nagy nyomást (meg még a dugattyús szivattyúk, de azt nem tudom hol használnak a kocsikban, szerintem max az erőgépeknél hidtaulikaszivattyúnak). Biztos vagy benne, hogy a kormányszervo centrifugálszivattyú?
"Tehát kell neki egy minimális forulat amin elkezd forogni..."
Úgy látszik ez aranyköpés lett .... :) Azt akartam írni, hogy amin elkezd nyomni, de már mindegy .... :) :) :)
A fogaskerékszivattyút néztem én is, de nem tudom, miben lehet, honnan lehet szerezni.... elsőkörben azt gondoltam, a szervo is ilyen... annak nincs valami hozzáférhető leírása, bontott ábrája animációja stb. amin látszik hogy milyen elven, hogy működik?
"Ezt jól látod,de a centrifugálszivattyú nem nagy nyomásokra van kitalálva hanem nagy folyadékmennyiségre,szóval az kiesik." ezzel a mondatoddal kissé mellé lőttél, ez a szivattyú azonkívül hogy nagy mennyiséget tud szállítani, nagy nyomáson képes ezt megtenni. (ld. előző hsz.ek) kormányzásnál nem a mennyiség hanem a nyomás segít.
Először is köszi a segítséget mindenkinek, mégha félig a homályban is kell, elnézést, hogy nem beszélek teljesen világosan, de akit érdekel, az keressen rá az "ORC turbine" kifejezésre, és meglátja mi az elv, a kivitelezés csak hasonló lesz!
A kenés rendben lenne, mert kondenzált klímahűtőközeg az amit keringetne, amiben van olaj is. Víz a rendszerbe nem kerülhet!
Klímaszivattyú nem jó nekem, mert az egyik lényeges momentum, hogy nem gázt akarok szállítani, hanem folyadékot, és a klímaszivattyú gázszállításra van méretezve, ami nálam már eleve kizárja... És a teljesítményigénye is nagy a méretezés miatt...
Mikor laborban dolgoztam, láttam specko adagolószivattyút, egy fém henger volt, két cső ki, két vezeték be a motornak. Nagyon keveset is tudott nyomni (néhány ml/perc talán) és nagyon nagy nyomás ellen dolgozott és kis fogyasztása volt, szinte semmi... dehát ez elérhetetlen számomra, és persze kicsi is lenne a teljesítménye, csak gondolom ha az tudott ilyet, tuti van valami hasonló elérhetőbb technika is, ezért gondoltam a járművekre, ahol nagynyomáson olajat továbbíanak sok helyre...
"Visszafolyik, lapatokat (tobbnyire) centrifugalis ero loki ki, pont ez miatt kell neki a fordulat is." Ezt jól látod,de a centrifugálszivattyú nem nagy nyomásokra van kitalálva hanem nagy folyadékmennyiségre,szóval az kiesik.
""Tehát kell neki egy minimális forulat amin elkezd forogni, " Ez maximalissan igy van!! :DD " Lásd 1/min > 0 :P
"Sztem nyomoero.. ket szelso allapotot kiveve, de kozt, kozel allando. Atfolyt mennyiseg meg fordulat.. (excenter szivattyu... ilyesmire keress ra.. s latni fogod. "
Én gépész szemmel inkább fogaskerék szivattyút javasolnék, az folyadékra van kitalálva, minimális a visszaeresztése (de azért kell ez elé is a visszacsapó szelep ilyen nagy nyomásoknál) és a folyadékmennyiség is kicsi, viszont jól változtatható a fordulatszámmal, a nyomás meg szinte mindegy - amígy a motor meg a szimmeringek bírják. Ha alacsony fordulaton üzemelteted akkor még kenés sem nagyon kell neki.
Ezek kozul a klima szivattyu birta a legtovabb.. (ezert a NagyRabas szidott:)
De nem is... hanem egy bazinagy hidraulika szivattyu.. mit igen sokaig kerestek utanna a TSz-ben. (ezert meg az 516-os kombajn sofor.:)
Ezzel csak az volt a baj.. hogy miutan meg lett golyoscsapagyazva.. szimmeringezve.. s mukodott.. egyszer kilett probalva nagynyomasu mosokent is.... na azt a szimmeringek mar nem toleratak... :D
Nem tudom mit akarsz mozgatni... de ezeknel a pumpaknal nem veletlen az olaj hasznalat.
Az keni a femeket benne.. :)
Legalabb a folyadek milyenseget ird le..
Vagy ne... de akkor inkabb hasznalj klima szivattyut.. az is tud annyi bart.. benne a visszacsapo szelepek... s elektromossan kapcsolhatod ki be.. raadasul a munka tere, az kulon van a mechanikatol... tehat nem erzekeny arra.. hogy mit szalllit. (~bizonyos fokig, s ha nem nagy mennyisegu folyadekrol van szo.. mert ezen pumpa.. gaz szallitasra van meretezve. )
Értem.. sebaj... majd akkor látjuk.... visszafújást tényleg meg tudom akadályozni visszacsapóval az ok... ha utána szépen indul, akkor jó lesz...
Folyadék mindig lesz benne, az nem jelent gondot, gyakorlatilag kizárt, hogy "szárazon menjen"...
A fontos, hogy a kis nyomású térből nyomás ne tudjon visszamenni, vagy folyadékot visszatolni, és közben a pumpa szépen nyomja át a magasabb nyomású térbe a folyadékot is...
"Viszont folyadékáramlás nélkül ezt a szivattyút nem forgathatod." hacsak nem csinál egy visszavezetést amit egy szeleppel nyit-zár. akkor nem kell leállítani a szivattyút
Azt mondjátok visszamegy rajta a folyadék, ha nem forog? Tehát kell neki egy minimális forulat amin elkezd forogni, és akkor dolgozik majd, ugye? Akkor ezek szerint a nyomóereje is arányos lesz a fordulattal, nemcsak az átfolyt mennyiség? Mert ugye az autót ha nézem, ott a szervo 0,5-1 másodperccel az indítás után "indul" és már használható is azonnal alapjáraton is ugye?
adott opel astra g sedan...sajna ma bezártam a kulcsot..a pótkulcs meg 300km re van...van e valami trükkös megoldás hogy hogyan tudom kinyitni drasztikus módszer nélkül...előre is köszi a tippeket...
Forgatni nem fogja, de simán visszaáramlik rajta a folyadék. De ugye erre találták fel a visszacsapószelepet. Viszont folyadékáramlás nélkül ezt a szivattyút nem forgathatod.
Részeletekkel nem akarom OFFolni a fórumot, de nagyvonalakban arra van szükségem, hogy az egyik "zárt edényből" kell folyadékot átpumpálni a másikba. Az elsőben pl. 0-10 bar van, a másodikban pedig 15-20 (vagy akár 30-40) bar van. A cél, hogy forgó mozgással, nem túl nagy energiabefektetéssel (értem ezalatt, hogy ne legyen a pumpa olyan, hogy ha nem dolgozik, üresben is iszonyatos erő kell a mozgatáshoz) a kisebb nyomású térből folyamatosan át tudjam nyomni a folyadékot a nagynyomású edénybe... ahogy leírtátok a szervo szivattyút, az rendben meg is fogja ezt oldani, ha jól gondolom?!
Még arra lenne jó választ kapnom, hogy üresben, azaz ha nem forgatom, akkor a nagyobb nyomású oldal felől ható nyomás ( ahova ugye dolgoznia kell majd) vajon nem -e kezdi el forgatni a pumpát visszafele, mint egy kis turbinát?!?!
Helo Urak! A multkori gyújtáskapcsolós póló még gondolom müködik mert nem szólt a tulaj vissza. Valszeg. a kapcsoló volt a bűnös. De most megint gondom van!!! Opel x14xe astra útkereszteződésben leáll vagy gázfröccs után is 1 X NEKEM IS BEMUTATTA hogy tényleg leáll. Pont rajta volt a müszer élőadatokat néztem de minden paraméter a helyén van. Üag. nyomás jó, gyertya GM, nem új de jónak tűnik, fals levegőt a féktisztító sem jelez. Mit nézzek még? Vezérlés vajon nem lehet?
Ok, köszi, akkor az úgy jó is, mert terhelés függvényében kellene adagolni is a folyadékot, szóval egy jól megválasztott áttéttel akár automatikus is lehet a dolog!
Meg lehet forgatni kézzel, nem szorul semennyire. Persze terheletlenül. Ha terheled, akkor a terhelésnek megfelelő erő kell neki. Amúgy egy kétökölnyi kis vacak az egész, ékszíjtárcsával hajtva.
Tractorsound: Köszi a gyors választ. Az adagolo (injektor) pumpának ez a becsületes neve, ha így keresem pl. bontóban tudni fogják miről beszélek... ?! Illetve valami általános info van róla esetleg valahol? (milyen RPM melett mekkora nyomást, átfolyást ad kb.)?
Quattroman: neked is köszi! 10bar? Na az igen jól hangzik!!! Méretre kb. mekkora egy ilyen szervo szivattyú? Illetve a feneti paraméterekről (milyen RPM melett mekkora átfolyást ad , nyomást már írtad) tudsz nekem írni valamit?
kormány szervószivattyú 100 bar felett képes nyomni, külön tartályból rávezetheted a folyadékot, és bármivel hajthatod, akár ékszíjjal vagy közvetlen kapcsolattal a motorod tengelyével.
nos ettől hogy ilyen néven hirdeti még nem lesz az. javaslom konzultálj egy szerszámkészítővel. de elég ha itt a fórumon rákeresel a brezon kifejezésre
raporter= hitelesitett méretű lapka készlet, (etalon) vagy pl a mikrométer hitelesítő, ellenőrző, darabja. de a 50-75mm-es mikróhoz van egy 25mm raporter hogy ezt használva tudsz mérni 25-50mm közt is vele pl esztergályosok segítője, minden gépen van egy ütköző ami leállítja az előtolást nos ha a két fogás hossza közt nem akar méregetni de egy 5mm magas vállat kell készítsen akkor pl 5mm-vel nagyobb raportert helyez a sínre és ott áll le az előtolás. balhammer= élkiütő tul képpen egy életlen laposvágó amivel lemezeken kijelölöd a hajtás vonalát, ill. kisimult éleket tudsz visszaütni.
Szeretnék segítséget kérni: olyan nagynyomású pumpára lenne szükségem, ami kis átfolyás melett (néhány tíz ml per perc is lehet akár, vagy persze nagyobb is, ez gondolom forulatszámfüggő is) nagy nyomást tud, és jól zár... az autókban található olajpumpára gondoltam, de nem vagyok jártas a témában... vajon ezek mekkora nyomásnak tudnak "ellentartani"? Nekem a cél olyan 20-30 bar lenne... létezik ilyen alkatrész - bármi - ami tudná ezt? Egy forgó tengelyre kapcsolva kellene hogy elvégezze egy folyadék nagynyomású térbe a való bejuttatását...
ez még a régi szakik nyelvén van, mint a subler, kirner, raporter, amerikáner, balhammer....... szerszámkészítők mind ismerik inaskorunkban tiltották hogy ezeket az elnevezéseket használjuk, persze az öreg szakik meg ezen a nyelven kommunikáltak:)))
illesztőtüske, magyarul:) brezon manapság előszeretettel használnak kis cső vagy gyűrű kialakításút a csavarok fészkénél, régebben a tüske szerű volt a gyakoribb.
Jobb lenne cseredarabbal és úgy, hogy az önindítót viszem, mert akkor nem kell az autót mozgatni. ezért szeretném én kivenni onnan, és ez eddig nem okozott gondot egyéb autóknál, de itt elég sűrűn vannak a dolgok. És valamiért nem találok robbantott ábrát hozzá sajnos.
Mindent ki kell hanyni belole, csak a kopasz blokk maradhat...meg aztan koszorules utan alaposan meg is kell mosni a koszorulektol!!! ajanlatos volna magasnyomasu mosoval.
Hali! Gondolom "brezonok" alatt a hf csavarokat érted? Legutóbb megnéztem, de nem ér le egyik sem a furatban, van még hely bőven. Azért köszi az ötletet! hanolfe
Suzuki Ignis 1.3 benzinessel kapcsolatban kérnék segítséget, VVT motor, M13A1 a motorkód. Behalt az önindító, és a kioperáláshoz szükségem lenne robbantott ábrára erről a környékről, vagy legalább egy leírásra, merről közelítsem a dolgot. Ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék!
Ezen kívül ha tudtok Budapesten és vonzáskörzetében olyan, generátor-önindító felújítással foglalkozó mestert, akit ajánlotok, és akinél leadom a régit, elhozom a felújítottat-dolog működik (nagyon kéne az autó), azt szintén nagyon megköszönném!
Az Opelos topikba mar irtam,nem erkezett meg valasz. Olyan gondban vagyok,hogy Opel Vivaro kocsink van,2 het mulva nyaralni megyunk,tegnap pedig elromlott a leghatso ajto /rakter/ zarja. Az tortent,hogy a gomb,aminek a benyomasaval nyilik,alaszorult maganak a zarnak,nem tudjuk kinyitni. Holnap visszuk szervizbe,csak attol tartunk,ha netan a komplett zarat kell cserelni,akkor az nem lesz meg 2 heten belul /mig megrendelik,lejon,stb./. Mit gondoltok,van ra esely,hogy a szerelok varasra megcsinaljak,vagy valoszinuleg cserelni kell? Koszonom.
Helló! Lenne egy kérdésem.. Van egy 1985-ös évjáratú,c13n motorkoódú központi injektoros corsám,ami ha hideg,ha meleg ,teljesen mindegy neki nehezen indul!kb 7-8 mp-ig kell tekertetni mire elkapja és beindul..Indulás után semmi baj nincs vele,nem rángat,nem áll le,csak egyszerűen alig akar beindulni.Gyújtás elosztót kitakarítottam,légszűrő új benne..Esetleg valakinek valami tanácsa az ügyben? köszi
A hf köszörülve volt. A blokkot én pucoltam, nagyon figyeltem, hogy ne karcoljam meg. Ott ahol mindig kifúj (1-es hengernél a tűzkarika a víztér felé, itt a legkeskenyebb a blokk fala) szép a felület. Leszorító erő gondok lehetnek/lehettek. Pedig a nyomatékkulcs sem egy gagyi minőség, Stahlwille. Na mindegy, megvárom mit produkál az Ajusa tömítéssel, aztán ha ez is megadja magát, akkor leköszörültetem a blokkot is. Gondolom ehhez teljesen szét kell kapni a motort, még a dugókat is(?).
A hengerfejet marták, vagy köszörülték? A blokkot biztosan nem karcoltátok meg amikor letakarítottátok? Egy, a hengertérig érő minimális karc is sok lehet. A zsírnak semmi értelme, régen sem volt, most meg pláne.
Gondolom kepez egy oly filmet a feluletek kozt.. mi mozgas, kuszas kepes... raadasul gazosodhat is..
De azt vallom.. hogy ket jo felulet koze, csak egy jo tomites kell.. s az azokat osszeszorito egyenletes ero.. nincs ott szukseg mas fityfirityre..
Ajusa gondolom hagyomanyos tomites.. az Reinz is az volt?
Regi tomitesek felulete grafittal volt kezelve,. gondolom nem a szarazkenese miatt... hanem a feluletekbe valo jo beepulesi tulajdonsaga miatt, mit gatolhat egy aktiv zsir reteg.
Ajusával még nincs gond, ezt most raktam be a korábban leírt meghúzós-lazítgatós módszerrel, azóta még csak 100 km-t mentem a kocsival. Szóval eddig oké minden, de a korábbi tömítések is olyan 1000-1500 km között adták meg magukat, addig nem volt velük gond.
A korábban tönkrement 2 Reinz lehúzását simán csináltam, semmi visszalazítás, zsírral megkenve. A mostani Ajusa tömítést már nem zsíroztam. Egyébként milyen gondokat okoz a zsír? Valahol olvastam, hogy a tömítések felületét kezelik valamivel és ennek a működését gátolja a zsír....
Gyárban biztos nem lazítanak vissza, ez igaz :-) De én már mindent kipróbálok, csak végre jó legyen a gép.
Turbo nincs piszkálva, teljesen original az autó.
Tömítés zsírzás.... De, be lett kenve. Én nem akartam, de édesapám (autószerelő, de már 10 éve nem szerel) ragaszkodott hozzá, azt mondja ettől jobban illeszkedik. Hiába mondtam neki, hogy már nem szokás kenegetni ezeket az új, azbesztmentes tömítéseket. Sőt a gyártő is kifejezetten tiltja! Nem hitt nekem. Gondolod, hogy ez lehet a gond? Az Ajusát már nem kentem semmivel...
Hali! Hengerfej síkolva lett, repedése nincs, nagyon jó állapotban van. A blokk is meg lett mérve, 0,03-as a legnagyobb eltérés, gyári megengedett 0,1. Ha megint kifúj a tömítés, akkor elviszem és síkoltatom a blokkot is, de remélem erre nem kerül sor. A tippem, hogy mi lehet a gond: Eddig úgy csináltam a hf tömítés (Victor Reinz) cserét, hogy 3 lépcsőben (35, 65, 95 Nm) húztam le a hengerfejet, majd mentem 1000 km-t és ellenőriztem megvan-e a még az előírt nyomaték. De! Lehet itt hibáztam. Mert most Ajusa tömítést vettem (tudom, hogy legendásan szar híre van...) és ehhez kaptam instrukciókat is (Reinz-hez semmit nem adtak). Eszerint, 3 lépcsőben lehúzás, majd 95 Nm után 90 fokos visszalazítás, ismét 95 Nm, járatás termosztát nyitásig, lehűlés, 90 fokos visszalazítás, majd 95 Nm-el újra lehúzni. Kíváncsiságképpen a 90 fokos visszalazítás előtt ráhúztam és megvolt a 95 Nm, egyből kattant a nyomatékkulcs. Majd 90 fokkal visszalazítottam és újra lehúztam, de nem 90 fokot tekertem a kulccsal, hanem több mint 120-at! Most megyek párszáz km-t, majd újra megcsinálom az ellenőrzést, remélem most már jó lesz. Csak egy dolog idegesít, hogy Ajusa tömítés van jelenleg a gépben. Mondjuk egy Charados márkatárs esküszik rá, neki soha nem volt vele gondja.
Nem tudom ti hogy csináljátok a hf lehúzást, talán mondtam valami újat ezzel a visszalazítással. Gondolom nyúlós csavaroknál ez a módszer nem használható(?)
A segítségetekre lenne szükségem. Nekem egy Peugeot 405-öm van, és Weber 36 TLP karbival van szerelve. És az a gondom, hogy sokat eszik az autó. (9 liter kb) Tudna nekem valaki segíteni, hogyan kell beállítani a karbit? Bármilyen rajz, vagy infó jól jönne. Én nem találok érthető nyelven semmit róla.
Közben megtudtam, hogy esso ATF 4HP20 van benne gyárilag, de ilyen olaj meg csak 20 lityis kannában van, hogy rohadna meg a csigazabálója. Jó lenne kiváltani valamivel.
Nekünk van dízel és gázzal (vegyes tüzelésű) hajtatott autónk. Az elmúlt időszakban biza a gázost vesszük elő sűrűbben a Km költség tükrében. Hosszú távra azt tudom mondani, hogy ebben az autóban 11-ik éve van beszerelve, de ebből eredő meghibásodást nem tudok említeni. Viszont ez német autó, az meg franszoá. Erről kérdezd a többieket, mert azt mondják az egy külön fejezet az autók közt. :)
Illyes fajta dologra gondolta magam is, de használati értéket nem tudtam kinézni belőle.
Hja a kesztyű. Berneres kesztyűt használunk és azonos méret jelölés mellett műszakonként eltérnek fél számot. Ezt éppen a nagyobbra szabó műszak készítette. :)
Charade Turbo Diesel a kocsi és saját. Autodata sem írja elő a cserét. Próbáltam újat venni, de nincs, még Jakoparts sem tud hozni. Hasonló méretben találtam M12x1,25, Fiat Ducato 2,5D-jé, de esztergálni kellene a hosszából és a kulcsméret is nagyobb, nem fér be a krovafej a 4 szélső csavarhoz. Összeraktam a régi csavarokkal, most tesztelem és várom az eredményt. Előző tömítés 1500 km-t bírt, úgy, hogy minden síkban, nincs sehol repedés (volt már nyomáspróbán is). Ha még egyszer megadja magát, akkor elviszem ultrahangos anyagvizsgálatra....
de köszi a vélememényed, köszi a figyelmet és e pár sort.
Hát valahogy nekem is e véleményem ezen a rövid távos mondatoddal kapcsolatban.
Végülis az egyik haverom szereltette be a polojába, jól hangzik a fogyasztás de hogy mit hoz a jövő neki ... gari akkor marad ha viszi folyamatosan, ami persze nem kevés.
Oké, de itt nem ez volt a kérdés, felőlem önthetik is a csavart. :-) A szakirodalomban 'mángorolt' és 'nyúlós' elnevezéssel szerepelnek, nem én találtam ki. De ha úgy jobb, akkor legyen 'hagyományos' és 'nyúlós'. :-) Szóval, a 'hagyományos' hengerfejcsavarokat valóban nem kell cserélni? Csak azért kérdezem, mert van aki állítja, hogy azt is ki kell.
Jóestést! Olyan kérdésem lenne,h a tank AC-nál miképpen lehet nyomást állítani? Kicsit magasabb benzinnyomásra lenne szükségem... Kia ( Mazda motor 1.3) Előre is köszönöm!
A héten kaptam egy csere szerszámos kocsit és leltem benne egy szerszámot, amilyennel eddig még nem volt dolgom. Felhomályosítanátok vele kapcsolatban?
Hengerfejcsavarokkal kapcsolatban érdeklődnék. Mindenhol azt olvasom, hogy tömítés csere esetén azokat is ajánlatos cserélni. Ez a nyúlós csavaroknál tiszta, hogy azért van erre szükség mert a rugalmas nyúláshatáron túli tartományba húzzuk, így nem használhatók fel újra. Viszont régebbi autóknál még hagyományos un. mángorolt csavarok vannak, melyek cseréjét már nem írják elő a gyárak. Első kérdésem, hogy ez tényleg így van? 3-4 hengerfejlevétel után is használhatóak? Vettem volna már újat, de nem kapható sehol sajnos. Másik kérdésem, hogy egy olyan autót amit gyárilag mángorolt csavarral szereltek, össze lehet rakni nyúlós csavarral is?
Szerintetek érdemes egy Peug 206-osba beszereltetni a gázt (ez alatt nem azt érdeném hogy ha sokat megyek a géppel, akkor igen ... , hanem műszakilag?!) , 200ezer huf-ért beletennék hivatalosan. Olcsóbb min a gázolaj .... stb, stb.
Esetleg valakinek vmi infoja erről az üzemeanyagfajtarol?
Bora 1.6 16v AZD. Alacsony fordulatról gyorsítva becsörög...az az előgyújtás hang. A kopogásszenzortól az ECU rögtön korrigál, de idegesítő a tulaj szerint a csörgés. 3 éve van meg, mindig csörgött, akármilyen benyát tett bele. Látszólag a motortérben minden OK, hibakód no, készenlétje tökéletes. Még megnézem nincs-e valami kókler csipptyuning benne, aztán több 5letet Tőletek várnék a +oldásra.
Ha a felnin megfoditod a forgásirány marad. Mivaaaa??? :D
Ha az egyik felnin megfordítom a gumit és visszaszerelem a helyére akkor a felni forgásiránya tényleg megmarad, csak a gumi fog pont ellenkező irányba forogni mint ahogy azt eltervezték (forgásirányos guminál). Aszimmetrikusnál meg pont ugyanúgy fog állni mint a másik oldali ahelyett, hogy szembe lenne vele fordítva.
Igy még ellenszenvesebb:):):)Én elmennék egy olyan műhelybe ahol nem ezzel az agyonkombinált módszerrel állitják be,mert ez igy nem jó az tuti.Pesti vagy?