Keresés

Részletes keresés

jzp2107 Creative Commons License 2017.02.02 -1 8 60997

no igen, nem nehéz az embernek magára ismernie, de mégegyszer leírom, nem a személyek a lényeg, hanem a helyzet, a hozzáállás

szóval nem az a lényeg hogy pl. TE azt írtad hogy az ellenőrök nem töltik fel a trekket, hanem az a TÉNY a lényeg, hogy nem töltik fel. Mert nem is akarják. Mert valószínűleg nem is értik, milyen fontos dolgok indulnának el tőle (a rendőrös példádat egyébként nem értem, de mindegy)

 

pont te hivatkoztál valamelyik hozzászólásodban arra, hogy eltér a tuhu az osm-től, nem pontos, hogy hihetne így neki bárki stb

Na pl pont EZ változhatna meg attól, ha elterjedne hogy a jelzésfestők vagy ellenőrök (hiszen azért első kézből mégis ők értesülnek a terelésről) ha már ÚGYIS megvan az a nyamvadt trekk akkor két helyre feltöltik. Vagy egyre. Vagy átadják valakinek aki feltölti helyettük.

És nem azért mert én kérem, a türelmetlen, hanem azért, mert az egész munkájuknak az az értelme, hogy a turizmus fejlődjön, a turista társadalom kapjon valamit. Igaz?

Na, egy gyorsan frissülő, pontos online térkép, az mi lenne a turistatársadalomnak? hát egy marha nagy érték

Papír alapon nem lehet pontos térképet csinálni, pont te magad állapítod meg, hogy mire kijön a nyomdából már elavult.

Ja a digitálsi térkép meg ördögtől való, mert a kijelzők...

Halló, 21. század van. Holnapután a járművek egymással fogják megbeszélni hol milyen forgalmi szituáció van, még az is lehet hogy a gyerekeim már önvezető buszon mennek túrázni

Persze ki lehet engem most emiatt röhögni, az a legegyszerűbb, csak ugye a vasút is a sátán paripája volt.. pedig az se volt azért olyan nagyon régen :-)

 

Az emberek túlnyomó többsége: hát nem tudom, a mai fiatalság aki már bocsánat, de a klotyón is a telefonját símogatja (egyébként nekem sincs, de ez is lényegtelen) szerinted mikor fog kimenni az erdőbe? Ha túravezetői - térképolvasási tanfolyamot kell elvégezni, vagy ha kap egy appot amivel túra közben pokémont/lilapöttyös tojást/kilométert/ledolgozott kalóriát vagy hívjuk bárhogy lehet gyűjteni és az osztálytársai előtt vagizni hogy szombaton a nagy villámon befogott egy 5-ös szintűt

Ezt azért írom, mert egy turistaszervezetnek az is kellene hogy dobogós prioritással feladata legyen, hogy a jövő nemzedéknek átadja a túrázás élményét. Vagy igényét.

Na, ezt marhára nem látom

 

nem elterjedt gps: eeegen, akinek van gps-e, az nem fog térképolvasó tanfolyamra menni, ez valószínűsíthető. Tehát ha te ott kérdezősködsz, az a felmérés nem biztos hogy reprezentatív lesz

 

Aktív tettek: azok is vannak, nem kell nagy utánajárás hogy megtaláld.

Való igaz, nem szoktam itt kétnaponta megírni minden egyes térképszerkesztésemet

De ami tőlem telik, azt megteszem (sajnos nem túrázhatok annyit mint szeretném, de a családi dolgaim meg aztán végképp nem tartoznak ide, hagy ne kelljen már magyarázkodnom)

 

Így már remélem érthetőbb, mit akartam tegnap este.

 

Előzmény: garass (60986)
nagypapi Creative Commons License 2017.02.02 -8 4 60996

Azért én ezt az arányt elég szomorúnak tartom.

Főleg egy túravezetőnek, elég nagy segítséget nyújthat, ha bizonyos körülmények között van egy használható helymeghatározó eszköz. Nem kell GPS, a mai okostelefonok (már az olcsóbbak is) használható ilyen célra.

Pl. ha orvost kell hívni, neadjisten eltévedt, vagy éppen valami hibát, hiányosságot kell bejelenteni (járhatatlan út, kidőlt fa, elmosott híd, hiányos/félrevezető jelzés stb.). Szegény Tevemadár is kapott, amiért nem írt pontos koordinátákat a firkáláshoz. :-)

Nem kell állandóan a készüléket bámulni, de ha kell, legyen, és tudja használni, ez szerintem napjainkban már elvárható - egy túravezetőtől mindenképpen.

Előzmény: garass (60989)
jzp2107 Creative Commons License 2017.02.02 0 7 60995

 

nem azt mondom hogy nincs szükség nyilvántartásra, igenis van (igazából botrányos, hogy az mtsz-nek nincs ilyenje)

azt mondom (kár, hogy nem jött le) hogy ahelyett hogy "felületet" fejlesztünk/fejlesztetünk valakivel, ami csak viszi az időt/pénzt, lehetne használni a már bejáratott dolgokat

fórummotort se állunk neki fejleszteni ehelyett, mert ez már van és működik, nem?

 

"de azt sajnálom, hogy még mindig azt látod, hogy TUHU, vagy OSM."

 

Güszi, ÉN? Én tartok itt? most ez komoly?

direkt nem írtam ki hogy tuhu meg osm

hogy ne legyen vörös posztó

 

ezt az idézetet vajon kitől másoltam? (tegnapi)

 

"Vélelmezhetően valahonnan megszerezték a trekket, és gyorsan felszerkesztették, bizonyítandó hogy az OSM a jobb."

 

 

amire én gondolok az olyasmi lenne, hogy x ember elhatározza hogy dokumentálja az ország turistaútjait, önkéntes alapon, szépen felosztja egymás között az országot, túra közben fotózik, trekkel és nem utolsó sorban jól érzi magát :-)

túra után pedig feltölti a trekket, fotókat (akinek technikai problémája akad, itt még mindig segítettünk mindenkinek, ezt olahtamasnak írom hogy "nem várható el")

Első olvasatra jó nagy munka, másodikra viszont kiderül hogy nem munka, mert csak fotózni kell túra közben, túrázni meg ugye szeretünk

És van rá esély hogy egy idő után mikor elkezd "feltöltődni" a projekt tartalommal, egyre többen kapcsolódnak majd be. Hiszen nem kell hozzá semmi, csak egy okosteló vagy gps+fényképező

Előzmény: Güsziológus (60984)
garass Creative Commons License 2017.02.02 0 8 60994

A lényeget nem látod. Nem a szervezeti forma a mérvadó, hanem a munkaadó és a munkavégző közötti kapcsolat. Valamint a munka során előállt információ sorsa.

Persze jogászkodni lehet, de az nem old meg semmit, csak jól elbeszélgetünk a dologról.

Előzmény: pavarotti (60991)
nagypapi Creative Commons License 2017.02.02 -8 2 60993

Volt az MTSZ-nek egy elgondolása.

http://okt-emop.hu/2015/10/27/hagyomanyos-turistaertekek-a-21-szazadban/

 

Szerintem ez lehetne az, ami feleslegessé tehetné a tuhu kontra osm vitát. Ha rendesen működne...

Güsziológus Creative Commons License 2017.02.02 -7 2 60992

"Pedig van hozzá paraméter igaz még elég sovány [jelzés utolsó felújítása]:"

 

Azt hiszem, hogy ez a probléma már volt napirenden, de ha már TUHU:-)

Az a probléma, hogy ez a "szint" alkalmatlan arra, hogy nyilvántartsa az útvonal (szakasz) felújítását, hisz vonal szinten kell megadni, hogy mikor volt a felújítás.

Az én javaslatom az elemi szakasz, mely általában 2-3 kilométer.

A TUHU adatbázisában egy pár kilométeres szakasz esetenként több tucat vonalból áll. A lehetőség tehát elvi, de igazad van, a paraméter létezik.

 

A nyilvántartás nyilvánossága

Természetes, hogy a "gazda" nem akarja megengedni, hogy akárki módosíthasson, akármit.

Én sem tervezek ilyet.

A nyilvánosság és a módosíthatóság szerintem elválasztandó.

 

Próbálom hangoztatni az én javaslatomat, miszerint az a megoldás, hogy tranzakcióként hozzá lehet fűzni megjegyzéseket a nyilvántartáshoz, ezek időrendi sorrendben láthatóak mindenki által, de érdemi reakció még nem volt. Pedig ez megoldaná azt a problémát, hogy ne kelljen jelezni, közvetlenül be lehessen vinni az információt (mikor, ki, hol járt, esetleg mit tapasztalt, ami fontos lehet), és ezt mindenki láthassa, de maga a nyilvántartás az más algoritmus alapján módosul.

Az is kidolgozandó, hogyan talál rá a "bejelentő" arra a szakaszra, mellyel kapcsolatban észrevétele van.

 

A navigálás alatt azt értem, hogy egy "egységként" legyen kezelve az útvonal és az abból kiágazó útvonalak, ez könnyen kereshető legyen, pl. úgy mint a járművek kijelzőjén a megállók.

Pl. apró körök lennék az útvonalon, és erre kattintva megjelenik, hogy ebből a csomópontból merre lehet menni, mi a jelzés, mi a hossz stb.

Na már megint elkalandoztam, pedig mára konkrét megvalósítandó feladatot fogalmaztam meg, és remélem, holnap már mehetek a terepre.

Az az én világom, bár nagyon szeretném, ha közelítenének az "álláspontok".

Ezért is reagálok, vállalva, hogy OFF az egész téma.

Előzmény: olahtamas (60988)
pavarotti Creative Commons License 2017.02.02 -7 2 60991

Az ellenőrök az MTSz alkalmazottjaiként vették fel a tracket. Olyan, mintha azt várnád el egy rendőrtől, hogy a traffipax képeket tegye fel a facebookra, mert egy jó filmet lehetne azokból készíteni.

 

???

 

A rendőrség: "A rendőrség állami, fegyveres rendvédelmi szerv. "

Az MTSZ: "A Magyar Természetjáró Szövetség a Magyarországon működő, gyalogos turista és azzal rokon tevékenységet folytató szervezetek munkáját elősegítő, a természetjáró érdekeket képviselő, önkormányzattal és nyilvántartott tagsággal rendelkező civil szervezet.

...

A szövetség magát a demokratikus civil társadalom szerves alkotórészének tekinti.

"

 

 

Előzmény: garass (60986)
Güsziológus Creative Commons License 2017.02.02 -7 2 60990

Mindenki magából indul ki, ez természetes.

 

Nem vitatom a tapasztalataidat, de én továbbra is hagyományos térképekkel (atlaszokkal) készülök, nézem a TUHU-t is és az OSM-et is, a túra előtt, a gépemen.

GPS-em van, de csak loggolásra használom, okostelefonom nincs és nem is lesz.

Én a túrázás élményéért megyek, nem azért hogy a technikai vívmányokat élvezzem.

 

Azért loggolok, mert sok olyan helyen megfordulok, ahol a hagyományos térkép alapján nem mennék semmire, hisz nincs turistatérkép pl. a Szeged környéki turistautakról. Másoknak sincs, de ha a digitális térképek ezt a hiányt pótolják, akkor az jó.

Nagy élmény a holt folyók (Tisza, Maros, Körösök, stb.) "völgyében" csatangolni, térképvázlattal.

Még nagyobb élmény, ha a képernyőn látom az útvonalat a környezetével, és ezt mások is megtehetik.

 

Szerintem a legfontosabb az, hogy a terepen legyünk, és ha valami olyat tapasztalunk, ami másokat is érdekelhet, akkor valamilyen fórumon azt jelezzük.

Előzmény: Csuhás (60987)
garass Creative Commons License 2017.02.02 0 8 60989

A Te tapasztalataid ellentétben állnak az enyémmel. Egy konkrét példa: Múlt évben 21 fős túravezetői tanfolyamon ahogy illik, oktattuk, gyakorlatban alkalmaztuk a GPS kezelést. A végén rákérdezve, hány főnek van ilyen, vagy telefonos alkalmazása, hárman jelentkeztek.

Arra a kérdésre, ki tervezi ezek beszerzését és használatát, senki nem jelentkezett. Az arány 18:3. Pedig ezek azóta aktív túravezetőként tevékenykednek.

  Másik példa, a jelzésfestési-dokumentációs munkákhoz körünkben 6-7 , többségük egyesületi tulajdonú GPS-t tudtunk felkutatni. De volt közöttük még a századforduló előtt beszerzett, elvben vadiúj példány is, melynek beüzemelése még ma sem tökéletes.  Lenne még több idevágó példám is.

Én konkrét számokra, esetekre alapozva és nem csak általánosságba írtam le a mai állapotokat. Nagyszámú mintából merítve, mert én közvetlenül ott élek a nagy létszámú turista között és nem csak alkalmilag találkozom velük a hegyen.

Előzmény: Csuhás (60987)
olahtamas Creative Commons License 2017.02.02 0 1 60988

Csak pár pici pontosítás:

"A TUHU a nyilvántartást fel se vállalta"
Pedig van hozzá paraméter igaz még elég sovány [jelzés utolsó felújítása]:
http://turistautak.hu/properties.php?id=719863

De igazából ott a gond, hogy aki nyilvántartást akar csinálni, az nem akarja megengedni, hogy mások bele nyúlhassanak, ezért gondoltam, hogy
valami közös oldalt létre hozni ami figyeli az elérhető nyilvántartásokat és azt valahogy szinkronizálja, akár félautomata módszerrel.
Mert azért a robotokkal mindig valami gond volt...

"navigálni lehessen a turistaút hálózaton"
Ezt mind a tuhu mind az OSM tudja.

 

tuhuosm

Előzmény: Güsziológus (60984)
Csuhás Creative Commons License 2017.02.02 -6 1 60987

Tapasztalataim szerint pár éve már megfordulta az arány legtöbb kiránduló okostelefonnal navigál, a túrázók között is többségbe került a gps, bár náluk minden bizonnyal van papír térkép is a hátizsákban.

( Nekem is megvan régebbről valamennyi hazai turista térképem, de már nem veszek újat, illetve én már a zsákban sem viszem magammal a papír térképet. A gps tartaléka az okostelefon. ) Szóval rohamosan változnak a szokások.

Előzmény: garass (60986)
garass Creative Commons License 2017.02.02 0 7 60986

Lehet, hogy nem akarsz ekézni bárkit, de szinte mindenkit szóba hoztál e néhány sorban aki mostanában megszólalt itt.

Güszi legalább megpróbál letenni valamit a lehetőségeihez mérten. Te a türelmetlen topogásod mellett mit tettél le ezen a téren? Mert ötleteid ezek szerint lennének.

Az ellenőrök az MTSz alkalmazottjaiként vették fel a tracket. Olyan, mintha azt várnád el egy rendőrtől, hogy a traffipax képeket tegye fel a facebookra, mert egy jó filmet lehetne azokból készíteni.

A szomszéd országokra való hivatkozásod is sajátosan csak a te szemszögedből igaz. De ugyanakkor nem nézted meg, hogy például a szlovák térképkiadók is ontják a térképeiket.

A térképavulás pedig nem csak ezekre érvényes és nem csak mostani jelenség.

Valóban vissza kéne térned az álomvilágból, mert amit te felvázolsz, az ma még nem realitás. Az emberek túlnyomó többsége még térképpel túrázik, fel kéne nézni a kijelzőből. Aki nem, az is jól el tud tévedni az erdőben, mert a jó és rossz digitális térképhalmazból sokszor nem tud kiigazodni.

A jó gondolataidhoz aktív tettekre és nem másokat bíráló kiszólásokra lenne szükség. A hőn óhajtott egységet talán így lehetne megközelíteni.

Előzmény: jzp2107 (60980)
Güsziológus Creative Commons License 2017.02.02 -6 0 60985

"A kéktúra projekt rávilágított arra, hogy az útvonal tulajdonképen egy termék, amit el kell adni, tehát reklámozni kell."

 

Ez nagy igazság.

De ezért kár volt ennyi pénzt elkölteni, és azt a sok ostoba táblát kihelyezni:-)

Előzmény: olahtamas (60981)
Güsziológus Creative Commons License 2017.02.02 -6 0 60984

"...egy ilyen újbóli vitához nekem sincs kedvem..."

 

Sajnálom, hogy az esetleges vitát már le is zárod azzal, hogy van a mapillary, és nincs szükség sokadik nyilvántartásra.

Én ezt az álláspontot tudomásul veszem, de azt sajnálom, hogy még mindig azt látod, hogy TUHU, vagy OSM.

 

Évekkel ezelőtt leírtam, hogy nem ez az eldöntendő kérés, és azt is többször kifejtettem, hogy én azért választottam a TUHU-t, mert akkor, amikor elkezdtem a "fejlesztést" az OSM nagyon gyerekcipőben járt. Nem vitatom, hogy sokat fejlődött, és azt sem, hogy nagyobb a potenciálja, de tanulmányoztam a produktumot, és arra a következtetésre jutottam, hogy nem alkalmas arra célra, hogy nyilvántartsa a turistautakat. Úgy, ahogy szerintem kellene.

Kifejteném részletesebben, de már az is OFF, amit eddig írtam.

 

Azért még egy gondolat.

A TUHU a nyilvántartást fel se vállalta, nem is alkalmas erre, az OSM alkalmasnak látszott, hisz van egy felület, amelyen keresztül a turistautak sok-sok paramétere megadható, csak...

Voltak kezdeményezések, sok korrekt útvonal dokumentáció született, de mára igen sok az olyan útvonal, amelynek még neve sincs. Még a jelzés se, meg az se, hogy honnan hová.

 

Ráadásul az, amit én szeretnék, hogy együtt lehessen látni a főútvonalat és a kiágazó útvonalakat, és navigálni lehessen a turistaút hálózaton, na ennek nyomát sem látom. Biztos lehet fejleszteni az OSM-et, ezzel nem foglalkozok.

Előbb rendbe rakom az "örökséget", és azt, ami rendelkezésre áll, rendszerezem. Úgy, hogy mások által is használható produktum szülessen. Nem zavar, ha feleslegesnek minősíted, én jól elvagyok. Szerintem hiánypótló, amit összerakok, de nem erőltetem.

Néha írogatok, de ha ez sokakat zavar, ezt se teszem a jövőben. Csinálja mindenki azt, amit jónak tart.

 

Azért ha teheted, látogass el Szegedre!

Előzmény: jzp2107 (60980)
Güsziológus Creative Commons License 2017.02.02 -6 0 60983

"A Te írásodból arra következtetek, hogy a jobbik, azaz kisebbségi oldalon állsz."

 

A kisebbség-többség relatív, pont ez a lényeg.

 

Az biztos, hogy nem igazodok senkihez, azzal foglalkozok, illetve annak megvalósításán dolgozom, amit elterveztem.

Lehet, hogy amit "alkotok", az nem lesz tökéletes, de megpróbálok mindent megtenni, már amit a képességeim és a lehetőségeim "megengednek", hogy a lehető legjobb legyen a produktum.

Szerintem a szemlélet egységes, azon vagyok, hogy erről mások is meggyőződhessenek.

Ha ez eddig nem sikerült, akkor az lehet az én hibám is, de az is lehet, hogy másképp értelmezzük az egységességet.

Na mindegy, köszi, hogy reagáltál, folytatom, ahol tegnap abbahagytam.

Előzmény: garass (60978)
hadidoki Creative Commons License 2017.02.02 -6 1 60982

A szomszéd füve mindig zöldebb?   ... persze nehézség ott is van biztos, csak mi ebbe látunk bele. Ezzel együtt én mégis szívesebben túrázom itthon. 

Előzmény: jzp2107 (60980)
olahtamas Creative Commons License 2017.02.02 0 0 60981

Teljesen jók az észrevételeid, de egyelőre nem várható el az a technikai tudás mindenkitől, hogy a fotóit mapillaryra tudja tölteni.

Még azt is nehéz lenne elérni, hogy a saját kezelésű útjait egységes szempontok szerint tartsa nyilván és jelenítse meg nyilvánosan.

 

A kéktúra projekt rávilágított arra, hogy az útvonal tulajdonképen egy termék, amit el kell adni, tehát reklámozni kell.

Hogy ez az irány jó e, azt nem tudom, de a másik véglet sem szimpatikus, amikor valaki "titokban" felfest egy útvonalat, aztán amikor arra jársz veszed észre, hogy nem is 15km, hanem már 25....

 

Az app -os ötlet már nekem is megfordult a fejemben, feltehetőleg hamarosan eljön annak az ideje is, amikor egy jól eltalált navigációval lehet majd menni, és a menetadatok automatikusan frissülnek névtelenül persze.

(illetve van már ilyen, a futók talán jobban ismerik  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.strava&hl=hu

ezen applikációt használók névtelen útvonalai a http://globalheat.strava.com/tiles/both/color2/{zoom}/{x}/{y}.png csempéken érhetőek el)

 

Előzmény: jzp2107 (60980)
jzp2107 Creative Commons License 2017.02.01 -1 9 60980

szerintem nem feltétlen kell ide sokadik felület, ha csak minden itt is aktív turista feltöltené túraképeit a mapillaryra minden túrájáról, már nagyot lépnénk előre

 

dehát mit várok, mikor esetleges útvonalváltozás után a jelzésfestő ellenőr se tölti fel a tracket se tuhura se osm-re, pedig van 12 belőe, mert.. mert öregapánk se töltötte, eddig is jó volt ezután is jó lesz így

 

ja és mindezt nem azért írom le hogy ekézzek bárkit, csak annyira elszomorít hogy megy az egyhelyben topogás

az általunk lenézett tótoknál pöpec online térképek vannak, igazán fain útabigazító táblarendszerrel, osztrákokról majd asciimo beszámol, ő jobban tudja, de mi, igaz szittya embörök még mindig ott tartunk hogy a papírtérkép kiadása hogy van időzítve, meg hogy avul.

Közben meg azt kéne észrevenni, hogy maholnap már a fákat se kéne összefirkálni, elég lenne egy app és mindenki elboldogulna vele

 

nade térjünk vissza a valóságba

turistaút nyilvántartást tízen 13 féle táblázatban gyártanak, irósztalfióknak

ha már az erre hivatott szervezet nem csinálja, megcsinálhatnánk éppen magunknak,

közösen

nade valószínűleg itt bukik el a dolog, ehhez közösség is kéne, de már előre látom ahogy kiújul a vita hogy a patinásabb ám mára már lendületet vesztett térképi megoldás vagy a később startoló de talán nagyobb fejlesztési potenciállal bíró megoldás legyen-é a kiválasztott

na, hát egy ilyen újbóli vitához nekem sincs kedvem, akkor úgy látszik marad a csodavárás

biztos erről is a habsburgok meg trianon tehetnek..

 

Előzmény: Güsziológus (60970)
garass Creative Commons License 2017.02.01 0 6 60979

Ez egy nagyon jó gondolat. A honlapok, blogok esetében is mindig fontos, hogy mikor volt frissítve, mikor lett utoljára megnyitva. Ha jól értem az útvonalon járt személy egyben garancia is arra, hogy az adott útvonal és adatai a bejegyzés dátuma pillanatában helytállóak. 

Ha ehhez még szöveges komment is járul, akkor az is dokumentálható lehet, hogy változatlanul talált mindent, esetleg mit mire kellett korrigálni. Valójában ez egy ellenőrző-hibajavító napló szerepét betöltő rovat. Ha ez archiváltan visszakereshető is lesz, akkor idővel akár történeti napló szerepkört is betölthet.

A kulcs, hogy legyen rendszeres lefedése az egész rendszernek és ne csak a gyakrabban járt utak kapjanak kiemelt figyelmet.

Előzmény: Güsziológus (60970)
garass Creative Commons License 2017.02.01 0 6 60978

Bocs, de HEV korrektül leírta a jelenlegi belső állapotokat. A Te írásodból arra következtetek, hogy a jobbik, azaz kisebbségi oldalon állsz. De én, mint turista, útszakaszonként hogy tudok eligazodni a jó és a kevésbé jó térképrészek között? 

Ha észrevettétek, én mindig kiemeltem az MTSz kapcsán is az egységes szemléletet. Ez természetesen a térkép szerkesztésre is értendő, meg a felmérésre, meg az adatbázisra, stb.

E nélkül egy ilyen országos rendszer nem kezelhető.

 

Előzmény: Güsziológus (60970)
garass Creative Commons License 2017.02.01 0 6 60977

HEV által leírt javaslatok gyakorlott túrázói tapasztalatból vannak. Érdemes azokat megfogadni.

A térképek mindegyikénél lehetnek eltérések a valóságtól. Ez mindig az utánkövetéstől függ.

Azt szoktuk mondani, hogy egy térkép az adatlezáráskor pontos, onnan már avul. Ez érvényes mind a papír, mind a digitális változatokra.

A kérdés, milyen módon, milyen céllal túrázol. A pontos nyomvonal követésre nem biztos, hogy minden esetbe szükséged van. Ilyenkor az a lényeg, hogy az adott úton eljutok e a célpontba. A nyomvonal kisebb eltérései nem mérvadóak. Ha viszont egy útvonal bejárása maga a cél, akkor már fontos, hogy az út merre halad. Ezesetben célszerű több térképet is tanulmányozni.

Amint a lenti hozzászólások is mutatják, nincs csak egy favorit térkép, és lehet, hogy a területen is egy teljesen mást találsz. Az őszi jelzésfestés ellenőrzések során én is jártam úgy, hogy a feladathoz kapott kétféle papírtérkép, és a saját cartográph térkép mellé a tuhu, OSM , MapSource is előkerült. Természetesen mind mást mutatott. Többnél még a domborzat és terepfedezet is eltért a valóságtól. Pedig ha a nyomvonal el is tér, e két térképi kellék a végső segítség lehet egy pontos tájékozódáshoz.

Az MTSz ezt a közös nevezőt nem tudja másképp megoldani, mint hogy saját adatbázist hoz létre. Csak sajnos, mi máris szeretnénk hogy ez tökéletes legyen. Ehhez viszont idő és gyakorlat kell. Ezekről olvashatunk az alábbi napokban itt is.

Az egyes térképkiadók koordinálása lehetetlen. Egyrészt az említetteken túl sokkal több van (ma bárki adhat ki térképet, ha beszerez egy alaptérképet, viszont ennek jósága, pontossága más erősen anyagi kérdés is), továbbá mindnek más az érdeke. Ez utóbbira jó példa, hogy az útfelújítások üteme és a Cartográphia térképkiadásai nincsenek összehangolva, bár törekednek rá. De a térképkiadás alapból gazdasági kérdés. Így lehetett az, hogy pl. a Zemplén térkép előbb lett kiadva, minthogy megvárták volna az ott folyó nagyarányú jelzésfelújítási munkák lezárását. Mert a kiadó így döntött. Sajnos van is eltérés a papír és az erdő között.

Előzmény: Mr. Long (60972)
garass Creative Commons License 2017.02.01 0 7 60976

Ilyenkor azt javaslom, hogy valami megkülönböztető jelzést használj, főleg ha a nyilvánosságnak szánod, mert lám ebből másokra nézve is komoly következmények lehetnek.

Előzmény: Güsziológus (60962)
Bikk Pubi Creative Commons License 2017.02.01 0 0 60975

Bár lehet, hogy általános jelzésre gondolt...

Előzmény: Bikk Pubi (60974)
Bikk Pubi Creative Commons License 2017.02.01 0 7 60974

Miután Szilvásváradról beszélt a kolléga, a Bérci útra tippelek.

Előzmény: Güsziológus (60973)
Güsziológus Creative Commons License 2017.02.01 -7 0 60973

Bocs, de melyik S+ - ről van szó?

 

Ómassa és Bánkút között a S+ évek óta változatlan, bátran használhatod a digitális térképeket (TUHU OSM).

Egyébként se lehet eltévedni, bár jelen időjárási körülmények között a jeges patakon átkelni nem lesz egyszerű.

 

Jártam már arra nagyobb hóban is, na és sokan járnak arra, lesz nyom, nyugodt lehetsz!

Előzmény: Mr. Long (60972)
Mr. Long Creative Commons License 2017.02.01 -6 1 60972

Szokasom, aranylag surun turazni es meg nem volt baj belole. Regebben gps-szel, de mostanaban jobban szeretem a papirt, amirol lefenymasolom magamnak a szukseges reszt es jol osszefirkalhatom iranyokkal, elkepzelesekkel.

De ossze kellene hasonlitgatni, hogy a tuhu masmerre rajzolja a sarga keresztet, mint a cartographia?

Szerintem az MTSZ feladata lenne (igy laikuskent) ezt naprakeszen nyilvantartani es digitalisan hozzaferhetove tenni (persze nem ingyen offline hasznalathoz).

Előzmény: HEV (60967)
Güsziológus Creative Commons License 2017.02.01 -7 0 60971

Bocs, de azt hiszem, nem ismered azt, aki "nekem" rajzol.

Nem szeretném "sztárolni", de rendszeresen ttúrázik, fut, na és elkötelezett abban az irányban, hogy legyen használható turistatérkép.

Fiatal, és nagyon lelkiismeretes.

 

Nem befolyásoltam, saját maga döntött úgy, hogy továbbra is szerkeszt, TUHU-t.

 

Nagyon elfoglalt, de néhány napon belül mindig talál lehetőséget (jelen esetben ez 1 nap volt).

Másokról nem nyilatkozok, de nem kéne ezzel foglalkozni!

Előzmény: HEV (60969)
Güsziológus Creative Commons License 2017.02.01 -7 0 60970

Beszéltünk nemrég a nyilvántartásról. Természetesen úgy gondolom, hogy abban rögzítve lesz az is, hogy mikor ki járt az útvonalon, annak melyik részén, ezzel mintegy hitelesítve is azt.

 

Jelen esetben a felújítás és az utolsó bejárás dátuma azonos, de ha majd elkészül, és publikus lesz, akkor azt is fogod látni, hogy mely útvonalon mikor jártam, mikor járt olyan személy, aki számomra hiteles, és valamilyen fórumon jelezte, hogy járt az útvonalon.

 

Természetesen ennek rögzítésével nem én gondolok foglalkozni, lesz egy felület, ahol bárki beírhatja, ha járt egy szakaszon. Név (nick) és dátum, esetleg szöveges komment.

 

Örülnék, ha ezzel kapcsolatban megfogalmaznád meglátásod!

Előzmény: garass (60958)
HEV Creative Commons License 2017.02.01 0 7 60969

Maximálisan tisztellek a korábbi segítségedért és a hatalmas kitartással végzett adatgyűjtésért. 

 

Semmiképpen nem sértésnek szántam a bejegyzést csupán arra akartam rávilágítani, hogy a tuhu jelenlegi rajzolóinak - mint mondtam néhány kivételtől eltekintve -  nem érdeke a természetjárók, túrázók kiszolgálása egy használható térképpel.

Egyéni célok, egyéni érdekek a fontosak és emiatt a közösség felé nem adtok annyi újat mint korábban.

 

Neked kell eldönteni, hogy melyik csoportba akarsz tartozni, bár a "jobbak"  erősen kisebbségben vannak és ez egyre inkább látszik a térkép aktualizálásában.

Előzmény: Güsziológus (60965)
Güsziológus Creative Commons License 2017.02.01 -7 0 60968

Köszi az érdeklődést, Tőled is elnézést kérek a pontatlanságért.

Szeged határában jártam, ahogy az már kiderült, és a városrész Szentmihály.

 

Amúgy ajánlom figyelmedbe ezt a SÁRGA útvonalat, Tápé is Szeged, oda is jár igen sűrűn busz. Röszke már neccesebb, de csúcsidőben óránként van Szeged felé busz.

Előzmény: jzp2107 (60953)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!