Nem azt mondtam, h úgy van jól, ahogy van, emlékszem, amikor mindegyik kocsin ilyen volt, örüljünk annak, hogy már csak egy ilyen kocsivég van, reméljük az se sokáig.
Ez így van, viszont ha megfigyelted, mindenki ahhoz van hozzászokva, hogy az oldalválasztóval tartja vissza. És aki az egyik végén így csinálja, átmegy a másik felére és mindenkit odacsuk, mert megpróbálja középre tenni a kapcsolót, ezzel viszont csak azt éri el, hogy átteszi a másik irányba és becsukódik az ajtó...
1347-es 8-as ajtaja érdkesen működött egy-két kör erejéig (2-es villamos), akkor is kinyílt, ha nem jeleztek, és az indításjelző megnyomásakor már záródott is be. Sőt, ha úgy nyílt ki, hogy nem jeleztek, akkor indításjelzés nélkül záródott (természetesen szintén az indításjelző megnyomásakor). Aztán egyszercsak egyik megállóról a másikra megjavult, és utána tökéletesen működött.
Főleg a második mondatot, némi iróniával írtam. Könnyű megszokni a 1313-as kocsit... Az egyik felén még csukódnak az ajtók (mnert úgy lehet ugye visszatartani, hogy középre teszed az oldalválasztót), a másikon már nem...
A körutat miért írja mindenki hosszú ő-vel?? Szerintem ez így tök helytelen...
Amin oldalt még billenőkapcsolók vannak (1313) és amin már nem (1314). Aminek még csak két állású az oldalválasztója (1313 A vége) és aminek már három állású (1313 B vége).
Amikor utoljára láttam, Fradiban volt, egy vágány legvégén, ha jól láttam, a szaggatót kiszerelték, ajtóvezérlő nemigen volt benne, csak úgy, mint gombok a műszerasztalon, ezek alapján erős a gyanúm, hogy amíg van benne valami, addig alkatrészgép, utána VJSZ.
Sok "apróság", például, amikor még anno Budán jártak csuklósok, szerintem nem (vagy nem mind) voltak RET fékesek, új műszerasztal, pár kocsin új ajtóvezérlés, néhány dolog másképp működik, ilyenekre gondolok. Ez az oktatás kb. annyiból áll, hogy elmondják ezeknek a kocsivezetőknek a változásokat, esetleg megnézik a különböző műszerfal, és ajtóvezérlés kombinációkat, kicsit mennek tanulókocsival, és ennyi!
Valaki nem tudja,hogy mi van 1328-askával? Má rég láttam. Szaggató cserén van? Vissza fogja kapni KCSV szedőjét,vagy mindig ez az ICS szedő lesz rajta?
Nem csak lehet, hanem tuti, hogy van, hisz én is ismerek nem egyet, de nekik is részt kell venni egy úgynevezet ismétlő oktatáson, lévén, már régóta nem vezettek csuklóst, és azóta "pár" dolog változott rajtuk.
Hamarosan megkezdődik a bidai járművezetők kiképzése Ganz csuklósra, nem lesz semmi féle járművezető áthelyezgetés! Mire Ipari kerül budai vonalra, már kellően sok járművezetőnek lesz típusvizsgája rá, maximum a gyakorlások idejére képzelhető el, hogy egy budai kocsivezető még a kezdeti időkben mondjuk a 30-ason, vagy a 37-esen gyakorolja le a típust!
Ehhez csak aniyut akarok mondani, hogy ha egy Kőbányán lakó villamos vezető aki alap esetben Hungária kocsiszínbe van beosztva reggel 3:30 kor kezdene Budafokon akkor annak igen rövid lenne az éjszakája! És nem is biztos, hogy felhőtlen örömmel vené a dolgot! Mert a műszak lehet, hogy ki lessz képezve de az ottani jármüvezetők kellenek a Budai vonalakra!