Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Nem kívánom, hogy magyarázd meg azt, hogy miért írtad ide ezt a kis stréber megjegyzést, inkább arra kérlek, hogy gondolkozz el azon, hogy a többiekben - az egyszerű topiclakókban - milyen gondolatokat támaszt.
Az adott szakaszra esik a Nagyszőlős utca feletti híd. Pont ott szűkül össze az út.
Azt elég nehéz szélesíteni, nem is nagyon van hely hozzá.
Nem is biztos hogy cél pluszkapacitást irányítani a belváros felé.
Nyilván a tervező is ilyesmiben gondolkodott, egyfajta forgalomcsillapító eszközként, mivel a híd után nem is vitte tovább a buszsávot. Tulajdonképpen a Dayka Gábor utcai megállóig tartó meglévő buszsáv 500 méteres meghosszabbításáról van szó, a hídon túl. A duguló szakasz pont a BAH csomóponttól a hídig tart, azt akarták felszabadítani, hogy ott már folyamatosan lehessen haladni. Azzal számolhattak a visszatorlasztó hatás kezelhető lesz. Nem lett az de ettől még ezzel a problémával kezdeni kell valamit mert a torlódás nem lett feloldva.
Neki kellene futni a tervezésnek újra, csak a politika most már fél ettől mint a tűztől.
Ne tessék hamisítani, főleg nem inszinuálni. Nem vagyok közszereplő, így nem vagyok köteles tűrni, hogy bárki is rajtam köszörülje a nyelvét.
Tájékoztatásul:
Ad 1. Döntést nem hoztam semmilyen módon semmiről és senkivel, mivel nem vagyok döntéshozó. Sem a BKV, sem a BKK, sem a Főváros alkalmazásában nem álltam soha, képviselő sem voltam.
Ad 2. Nem dolgozom egy irodában Vitézy Dáviddal, sem most, sem régebben. Csak úgy mellékesen.
Ami a buszsávügyet illeti: az egy uniós pályázat, amelyre a helyszínek listáját még 2008-ban határozta el a Fővárosi Közgyűlés. A lista összeállításában sokan részt vettek, a Fővárostól a BKV-n át a VEKE-ig. 14 elemű volt a lista. Ebből volt egy a Budaörsi út belső része, de a pontos hossza nem volt kijelölve, azt a tervezőnek kellett megoldania. A helyszín kiválasztása triviális volt, a reggeli dugóban mindig bent áll egy csomó busz, rajta sok ezer emberrel.
Erre pályázott a Főváros. Megnyerte, tervező megtervezte úgy ahogy neki a forgalmi modellezés szerint kijött (ebbe már a VEKE-nek nem volt beleszólása), közbeszerzésen találtak kivitelezőt, aki kivitelezett (ebbe sem volt a VEKE-nek beleszólása), aztán jött egy ügyintéző és idő előtt elrendeléte az átadást amikor a kivitelezés még nem volt kész (pl. hiányzott egy komplett lámpa, ami pont ezt a szakaszt szabályozta volna, a környék többi lámpáját meg nem állították át ehhez stb.). Elég volt egy baleset az M0-áson, és beállt az egész.
Amikor a malőr történt, a projekt a Főváros ügyosztályának kezelésében volt. Nem tisztünk megvédeni Vitézy Dávidot, védje meg magát, ám ez esetben az elfuserálás nem az ő érdeme.
A hisztéria miatt a politikusoknak tele lett a nadrágja, azért maradt minden úgy, ahogy, a buszon utazók meg szívhatnak tovább minden reggel.
Ennyi a történet. Tessék korrektnek lenni, információhiány esetén pedig kérdezni. És főleg vigyázni azzal, hogy ne sározzon be senkit, úgy mellesleg.
"...gyakran látom, hogy a szarkája a vállára, fejére is felszáll."
Bár a szarkát utálom, mert összeszedi az énekesmadarak fiókáit, de azért szívesen látnék egy róluk készült fotót (nehogy sikoltozzanak a személyiségi jogok élharcosai, ezért talán háttal-félháttal).
A buszsávval kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy azok több fővárosi helyszínen történő kijelölése 2008.12.18-i főv. közgy. döntés alapján született meg.
Máshol működik, de a Budaörsi úton sikerült a legrosszabbkor bevezetni, illetve a motorizáció jelenlegi kisméretű csökkenésével lehet, hogy már nem is kell. Ez utóbbi szubjektív véleményem, természetesen ilyet előzetes forgalomszámlálás alapján kell eldönteni.
Így viszont, hogy a "bevezetjük-visszavonjuk" mód érvényesült csak több kárt (itt elsősorban nem csak anyagit) okozott, mintha megfontoltabban lett volna bevezetve.
A madár populáció sokat fejlődött itt az utcában, mert van egy szomszéd aki télen nyáron egyaránt eteti a madarakat.
Van balkáni és örvös gerlénk, szarkából rengeteg, és a legutóbb elkóborolt és nálunk landolt gyémánt gerle is tőle jöhetett át. Ha a szomszéd a kerjében ügyködik, gyakran látom, hogy a szarkája a vállára, fejére is felszáll.
Nekem személy szerint bármennyire is tetszik a világosabb kék, azért abban igaza van, hogy a tradíció miatt nem holmi ötletelések alapján kellene itt színezgetni, hanem valami koncepció, pályázat, esetleg szavazás alapján, mint ahogy azt Szegeden és Miskolcon is csinálták.
Ha meg marad a kékeslila, akkor azt legalább ugyan abban az árnyalatban kellene minden buszra felkenni, mert jelenleg tarka-barka az egész flotta.
Időközben megjött a kerületi KÉSZ csoportja Délvidékről, ahol egy hatnapos túrát tettünk, egyebek mellett Savoyai Jenő nyomában. Láttuk a zombori egykori megyeházán a hatalmas képet a zentai csatáról, a díszteremben,
majd ott voltunk a csata emlékművénél a Tisza parton, Zentán,
amúgy az igen nehéz gazdasági, társadalmi helyzetben lévő országban, és azon belül a tartományban meglepően szépen halad a városközpontok, műemlékek felújítása,
egy egy példa a határ mentéről, hónapokkal ezelőtt készült el Horgoson a Nepomuki Szt.János fülke, emlékoszlop, amiről a hosszú évek óta omló, romló nagytétényi gloriettünk jut az eszembe, ahol évente legalább egyszer jót szégyenkezünk, március 15.-én, azt jól tudva, kinek nem feladata a megújítás,
és egy kastély, a horgosi Kárász kastély felújítása is elindult, ami jóval rosszabb, romos állapotban volt, mint a nagytétényi kastélyunk hátsó szárnya,