Sziasztok cartársak! Két "topikot" indítanék. Az egyik az autó gázosításának témája, érdemleges infókat sajna nem nagyon tudtam meg a kereső használatával mivel az LPG és a gáz is csak 3-3 karakter, a fórum meg 4-től keres... De a talált hozzászólásokban úgy láttam, hogy "soryton" és "idiotaindex" jár gázzal. Hozzátok lenne pár kérdésem, milyen motor van az autóban, mióta, milyen gyártmányú az lpg szerkezet, a fogyasztás hogy alakul, télen van-e vele gond... az elején tudom, hogy macerás picit, mert be kell állítani a megfelelő hőfokot ahol kapcsoljon, a motort nem tudom, hogy viszonyul az új technikához... A másik pedig, nem tudom tudna-e valaki egy gyári cikkszámot adni ahhoz a "karikához" ami a benzinpumpát rögzíti?
Bontóban sanszos, hogy találnék, de új kéne mert ha kiszedem valahogy, gondolom sérül..
Gázadáskor elkezdett csörögni a motor (az a bizonyos előgyújtási csörgés). Ezt nem igazán tudom megérteni, hiszen van benne "kopogás" szenzor. Tök mindegy milyen kúton tankolok, még akkor is, ha 100 as benzinnnel keverem is jelentkezik.
Trafó, vagy ECU ??? (ez utóbbi nemrég volt szoftverfrissítve) Hogyan lehet kiűzni a csörgőkígyót a motorból ? Volt már valakinek ilyen jelensége ?
Kompresszió ma este lesz mérve,remélem a "lyukas" égésteret ki lehet majd zárni.Bár a trafó sem egy olcsó mulatság...Talán befecskendezés van, mert a kipufogón benzinszagú füst távozik, a kipufogó viszont kormos.
Több oka is lehet annak, ha egy henger nem megy, nem csak a szikra. Azon kívül az, hogy kint van - látszólag - szikra, nem jelenti azt, hogy a helyére szerelve, bent a gyertya végén is van szikra. (pl. sűrítésnél már nem képes létrejönni a szikra)
Tehát: lehet simán trafóhiba, elég gyakori. Lehet csak a kis gyertyapipa-szerűség hibája is, ami a trafót köti össze a gyertyával. (Persze kérdés, hogy melyik motorról van szó, mert némileg különbözőek a konstrukciók)
Ezen kívül ha pl. nincsen befecskendezés az adott hengerbe, akkor sem lesz égés. Ha nincsen megfelelő kompresszió vagy az egyik szelep nem zár rendesen, akkor sem biztos, hogy lesz égés.......
Autóm következő hibája: egy henger nem megy. A trafósort kivéve, tehát motoron kívül minden gyertya gyújt. A motorba visszahelyezve a szélső hengerben nincs égés. Ötletek?
Sziasztok! Nem Xsara, de olvastam sokotoknak volt ZX. Pár hibája van az enyémnek, kérnék egy kis segítséget. A középkonzolban (fűtés,ventillátor kapcsoló) kiégtek az izzók, hogyan lehetne azokat cserélni? A kilóméteróra spirálja ugrál, csak tippelni tudok mennyivel megyek, a spirált kell cserélni? Maga a kilóméteróra mögötti izzó is kontaktos, mert ha megütögetem csak akkor világít, ahhoz hogy tudnék hozzáférni? Utolsó egyben a legnagyobb baja hogy a fűtő motor egyáltalán nem megy, 4-es fokozaton sem megy, mi lehet a baja? Köszönöm a segítségeteket, előre is!
Megmaradt alkatrészeimet eladnám, akinek valamire szüksége lenne, e-mailben keressen:
Váltógomb, első féknyereg 283-as (xsarára a legnagyobb), ledes hátsó lámpák, térkép olvasós beltéri világítás panel, VTS felirat díszlécbe, FK -40mm első rugók, 1db felni közép kupak, 16mm nyomtáv szélesítő pogácsák, xsara I első fényszóró pár füst színű (H4 izzó foglalatos)... stb.