Én megnézném az üzemanyag pumpát. Visszaejti az üzemanyagot ha több napot áll az autó és amikor újra akarja nyomni nem tudja mert levegő van benne a gázolajos meg erre nagyon érzékeny.
Így van, eddig míg az említett dolgokat nem cseréltük ki magunknak, addig 2-3 óra állás után már nem indult. A csere után azt hittük sikerült megjavítani, mert kb. egy hétig indult hidegen melegen, mindenki örült. Aztán ugy alakult hogy 4 napig nem volt szükség az autóra, tegnap inditották volna és jött a megdöbbenés, nem indult. ugyhogy most itt tartunk. de most is, ha felszívjuk az üzemanyagot hogy már tele van a szűrő, egy fujás féktisztító, inditózás és már jár a motor.Innentől ismét indul akárhányszor próbáljuk.
Ismét a segítségetekre lenne szükség, 2000-es évjáratú, 2000 DTI vecra b( rokoné) szerelőről szerelőre jár az autó, a gond hibakeresők semmi hibát nem írnak, mégis 2-3 nap állás után elmegy a gázolajnyomás és nem indul. Ízzitás jó, résolaj csövek kicserélve, gázolajszűrőház szűrővel együtt szintén, szivárgás sehol. Féktisztítóval simán indul, 1-2 napi állás után szintén pöccre magától indul és itt megállt a tudomány! ha valakinek valami tapasztalat meköszönném! Egyik szerelő azt mondja adagoló csere, a másik szerint ha indul, szépen jár, húz az autó, akkor jó az adagoló. De valami mégis csak van. Előre is köszi!
szerintem a műszerfal mögötti csatlakozóval van a gond. Lehet eloxidálódott és nem érintkezik rendesen. Ha még nem szedted ki egyszer sem az órát akkor hétvégén kezdj neki amikor időd van rá. És vigyázz ne karmolja meg a műszerfalat kiszedésnél.
sziasztok!szerintetek miért csinálja azt a műszerfalam,hogy reggel elindítom,rendesen megy a kilóméter,és fordulatszámmérő!azután még 1x 2x beindítom akkor valamikor jó,de valamikor nem.De ha többször indítom egymás után,akkor egésznap nem megy utána.mit cseréljek ki rajta?
tegnap felraktam a felniket a gépre, szerintem nagyon jól mutat :) próba képpen fel gányoltam Laliiii-tól vásárolt csomagtér spoilert is szép lesz szerintem :)
Nem kell félni tőle! :) Első probléma amit megoldottam a kocsimon ez volt! :) Bal hátsó központi. :) A régi vectra fórumon segíttetek, és a parkolóban némi kézügyességgel szétszedtem, majd a szegecset kifúrtam, csavarok kiszedve, forrasztás ki-bve, összeszerel, és működik! :)
sokan úgy szokták, hogy az ablak vezető sínjét is elmozdítják, de ki lehet tőle forgatni amúgy. :) Ne gondolkozz rajta túl sokat, nem éri meg! :) Szép napos délután simán megoldod! :)
által bemutatott javítás egy kb. 5-6 éves problémát tud megoldani. Szerintem egy 10 év fölötti korú TID esetében a vékony szalagkábel kiszárad, a fotóeljárással rávitt vezetőszálak elporladnak és amikor szétszedtem az egész cuccot, akkor simán leesett a kijelző a szalagkábellel együtt. Semmi nem tartotta a nyákon, csak az összerakás óta meglévő feszültség. Amikor a TID fekete házát bontom az egyik oldalon leolvasztott pöcöknél, máris megszűnik ez az elsődleges összeszorítás és már csak a fehér betét négy füle fogja össze az egész belsőt.
Nálam egy átlátszó szilikonszalag van körben a szalagkábel két érintkezősora felett, erre keszik rá a kábel. De ahogy megbontottam, leesett és ott maradt a nyák érinkezőin a rászáradt ragasztós érintkezősor, így azt onnan le kellett tisztogatnom.
A szalagkábelt vissza kellett blankolnom egy kicsit és kb. 2 mm-rel túl tudtam húzni és úgy rárakni a nyák érinkező sorára.
Itt állt meg a tudomány, mert ebben a pozícióban kéne úgy rögzíteni, hogy minden tüske érinkezzen.
Arra gondoltam, hogy valami maszkolással (0,3 mm-es vezetéktávolság van!) meg tudnám fújni grafit, vagy vezető spray-vel és utána ráragasztani, vagy rögzíteni a nyákra. Ezt még nem tudom, hogy oldjam meg.
A gond az, hogy kipróbálni csak úgy tudom, ha rádugom a helyére, de ilyenkor műszerfal megint leszed, stb.
Végigolvastam a fórumot, alapjárati probléma miatt, én is többször csináltam már folytószelep takarítát, gázpedál pozició szenzor cserét, és most legutóbb alapjárati motor cserét is, de nem teljesen szűnt meg a hiba. Alapvetően az volt a hiba, hogy hidegen is melegen is pörgött a motor (2500-3500). Természetesen folytószelep kiszerel, kitakarít, rámértem minden elektromos alkatrészre, így kiderült az alapjárati motor baj, amit kicseréltem. Csere után, már csak hidegen pörög, mihelyst megmelegszik egy kicsit, azonnal jó az alapjáratom. Kérdés mi lehet a hiba? Mert mostmár jó a pozició szenzor, alapjárati motor, és alégtömeg mérő is! Motorkódom X16XEL. HA valakinek van ötlete, kérem ne trtsa magában! :) Segítséget előre is köszönöm! :)
Na azért az elporladt szalagkábel nem biztos, hogy javítható. Anno, mikor vettem a négykerekűt, akkor nekem is teljesen pixelhibás volt. Szétszedtem és nekem is szétporladt a szalagkábel. Szanaszét telefonáltam meg rohangáltam magam és csak egy helyet találtam, ahol javították volna viszont 20000 HUF lett volna, amit azzal magyaráztak, hogy le kell gyártatni a szalagkábalt. Az a rohadt az egészben, hogy a vezetőszálok olyan távolságra vannak egymástól, ami nem egyezik más, a "kereskedelemben" kapható szalagkábelekével. Végül vettem egyet ebay-en 6000Ft-ért. Az eredeti sárga csatis volt, az 'új' pedig szürke csatis, de egy kis megoldással simán be lehetett rakni.
"A TID kiszerelése is megtörtént, azzal a céllal, hogy itthon megjavítom a pixelhibát. Sajnos a korábban megosztott, javítós honlapon szereplő megoldáshoz képest, nálam egy kicsit eltér a kijelző. Sajnos annyira előregedett a szalagkábel, hogy simán levált a NYÁK-ról és elporladt a vezetőszál. Így be kell látni, hogy ez, így nem javítható...:-("
Elméletileg úgy javítható, hogy jobban összenyomod a panelt, meg a szalagkábelt, mint ahogy előtte volt. Mtisztítod kontakt spray-el az érintkezéseket, majd a panel hátoldalát kezded melegíteni. Így összeolvadnak az érintkezők. Csak sajnos sok múlik azon, hogy milyen kontkat sprayt használsz, meddig melegíted, és mennyire nyomod össze a panelt és a szakagkábelt. Ezen a három dolgon múlik a javítás sikeressége, vagy sikertelensége.
Nekem már sikerült egyszer annyit elérnem, hogy a javítás után több pixel működött, mint annak előtte. De az összes sajnos nem lett jó.
Ezúton is szeretném megköszönni kiskaldi cartársnak azt az önzetlen segítséget, amivel sikerült ma tökéletesre megbütykölni a központizáramat. Fél délelőtt a napsütésben, jó kis vectrás sztorikkal fűszerezve, igazán kellemes időtöltés volt. És most már be is zár a kocsi távirányítóval... (két db. 127 ft-os mikrokapcsoló cseréjével 10 ezer ft-tól kíméltem meg a bontósokat...)
A TID kiszerelése is megtörtént, azzal a céllal, hogy itthon megjavítom a pixelhibát. Sajnos a korábban megosztott, javítós honlapon szereplő megoldáshoz képest, nálam egy kicsit eltér a kijelző. Sajnos annyira előregedett a szalagkábel, hogy simán levált a NYÁK-ról és elporladt a vezetőszál. Így be kell látni, hogy ez, így nem javítható...:-(
Nekem is ezt csinálta 2-3 le volt csúszva a helyéről, visszaraktam azóta nem áll le... A fojtószelep házat is takarítsd ki féktisztítóval, ahogy a többiek írták, az is segít.
Nekem is ilyen problémám volt,sikerült a műtét ,és rájőttem arra is ,hogy nem csak a szívó torkot kell kitakarítani hanem a torok és a szelepfedél közti gumicsövet és a szelepfedelet is mivel oda verődik ki a sok szutyok !!!Torokban van egy, egymilkós lyuk azt időközönként ki kell takarítani !
Óvikásan leszerel,nem sértünk meg semmit, féktárcsatisztító és ha van kompresszor a közelben akkor csodákra leszel képes !
Egy jó marék bobeszt hagytam én is a szerelőknél mire jött az ötlet a fórummal kapcsolatban,itt
MÉG VANNAK BECSÜLETES EMBEREK
akik nem csak a másik lehúzásával foglalkoznak !!! Köszönöm nekik én is !!
Olyan problémám lenne, hogy hidegen tökéletesen működik a Vectrám „B” . De amint bemelegszik a következőt produkálja:
Egy nagyobb gázadás után a Fordulat visszaesik, 800ra majd hirtelen felszökik, 2500-3000ig majd leesik újra 800-ig és ismét felugrik 2000-ig majd vissza 1400 körüliig és onnét lassan vissza 1100-ig és az már marad is :( Szerelőnél voltam kitisztította a szívó torkot és ennyi :(
Üdv! Segítséget szeretnék kérni tőletek, olyan jó olvasni, hogy szinte minden problémát meg tudtok oldani. Nekem 97-es 1.6 16v vectrám van, a központi zárral van egy kis gondom. Az egyik az hogy amikor fordítom el a kulcsot a zárban valamiért nehezen fordul, nem mindíg, de amikor igen, akkor a gombot kézzel sem lehet felhúzni( a vezető oldalról), se lenyomni. valami nem engedi és nem mechanikus a probléma, hanem elektrmos eredetü. A másik gond a bal hátsó nem működik, hiába kapja a jelet, Esetleg szét lehet ezt szedni, vagy mi lehet a gond? előre is köszi!
Egy tisztítást megér. Nekem mind a 2 autó X motorkódú. Én megtisztítottam a pillangó szelepet is mert tele volt olajsárral. Az autónak semmi baja nem lett , természetesen óvatosan kell. Azt hozzá kell hogy tegyem magát az injektor-t nem szedtem szét mert az tényleg súlyos összegekbe kerül.
Eszedbe se jusson szétszedni semmit!!!!!!! Ha csak nincs kedved súlyos 10ezreket költeni...
Írtad, hogy votl szervizbe. Ott nem takarították ki a folytószelepet?
Úgy érzem erős fogalom zavarba vagy! Ezen nincs karbi. Összesen egy elektromosan mozgó szeleppel találkozol amire a légszűrő csöve megy. Azt takarítsd meg a kormos fekete dzsuvától fémtisztára (Javasolt kellékek 1flakon féktisztító meg egy puha nedvszívó rongy). Ezután élvezheted, hogy nem dadog le a motor alapjáraton :)
Nem kell hozzá kanyarodnom,hogy leáljon a szekér.Magas fordulat után ,kb 2800-3000-nél ,mikor vissza esik a fordulat pl vissza váltás előtt,akkor teljesen vissza ugrik kb 5-600 -as fordulatra és meg is áll a motor,ujra indítok és ok minden.
Most egy másik fórumon azt javasolták,hogy az elektromos pillangószelepet ami a karbi felső része ,szedjem szét és takarítsam ki mert abban van van egy egy fúvóka és az szokott szórakozni.Az elektromos zárvány állítólag koszos .Küldöm a képet róla ,állítólag ebben van a hiba.
Csak az indafotóra engedte a képet feltőlteni.Ha tudod akkor nézd meg .
Ha egyenesen mész nem jelentkezik ez a probléma csak kanyarodáskor? Teljesen mindegy melyik irányba kanyarodsz? Amire gondolni tudok még , hogy esetleg valamelyik kábel el van szakadva vagy a szigetelés megégett és letestel. Az autó erőtlen ilyenkor ? A motor nem jár ilyenkor furcsán?