Honnan tudod , hogy át is fordult ? Vannak olyan szíjak , amelyeken kívül is borda -- állítólag a hűtést szolgálja . Jegyzem meg a külső hűtőbordák és belsők nagyon különböznek egymástól -- meg egyáltalán : nagyon látszik a szíjon , ha fordítva van . Azt viszont nehéz megtippelni : valaha volt-e átfordulva ?
Az én feltételezésem szerint egy szíj leginkább akkor hajlamos az átfordulásra , ha nem fut egyenesen . A félrefutást okozhatja , ha két tengely szöget zár be -- nálam ilyen akkor volt a Ligieren amikor eltört a motort és a váltót összekötő vas -- vagy a két tárcsa nincs egy síkban . Az egysíkúságra a gyári adatok 1-2 mm-t tűrést engednek , ha jól emlékszem .
Itt Békésen van egy pár eladó hátsó teleszkóp!Nem tudom milyen kisautóé,kb 33centi lehet a csartávolsága,és olyan 8centi az átmérője.Meg ha jól tudom van a tulajnak komplett hátsó dobféke is lengőkarokkal.Pont tegnap mutatta őket hogy jó-e az enyémbe.De nekem hosszú és széles volt a teló a Lunába.
Az ülésen én is gondolkodtam. Ugyan nem tudom, hogy melyikkel kompatibilis, de szerintem még akár egy Swift ülést is bele lehetne faragni a rögzitési pontok átvariálásával. A kormányművel kapcsolatban nincs ötletem. :-(
Ja , kissé hosszúra nyúltunk . És kissé mellészaladtunk a főtémának : megéri-e annyiért az a járgány .
Nehéz dolog okosat mondani a mopedautót venni akaróknak . Van aki nagyot csalódik ezekben a kis traktorokban és győz megszabadulni tőlük . Más meg ki száll belőle és kifejezetten élvezi .
Az orosházi járgány valóban csúnyán le van pusztítva , de ezek szerint a 90 éves tulajdonosának így is jó volt , őt kiszolgálta . Amíg be tudta indítani és eljutott vele a 8 km-re levő célpontjáig addig neki megfelelt .
És vannak akik hetente viszik mosatni -- az amúgy makulátlanul tiszta -- masinájukat .
Az újdonsült mopedautósról az a kérdés : a kettő között hol helyezkedik el , illetve milyen elvárásokat támaszt ( menetdinamika , megbizhatóság , esztétika , eredetiség stb. ) a masinával szemben .
Itt a fórumon időről-időre föllángoló vita , hogy megéri-e mopedautót venni-tartani . Végülis leggyakrabban az a konklúzió szokott kijönni : ha viszonylag alacsony futásteljesítményre terveznek ( második autó , vagy általában alacsony használati igény ) akkor jó döntés lehet , de mopedautók leginkább gyenge pontja a normál szervizháttér hiánya . Ha ezt valamiképp meg tudja oldani az újdonsült tulajdonos akkor megpróbálkozhat ezekkel az autópótlékokkal , egyéb esetben ellentjavalt . A dolog azért is zűrös mert gyakorta akarnának idősek vagy pláne nők ilyen masinát venni . Öregsas végülis megvált a Ligierjétől -- ő még csak el tudott játszani a gázpedállal úgy , hogy ne kapcsoljon szét a variátor és ne rántson nagyot az újabb gázadásra , de a nejének ( akinek a kocsit szánta ) ehhez kevéssé volt érzéke .
Párszor tettem fel képet egy gimis leányzóról , az ő édesanyja ia pályázik mopedautóra . Aggasztó bennük , hogy csak ketten vannak, vagyis nincs olyan férfitagja a családnak aki a legelemibb karbantartásokat meg tudná csinálni . Én nemajánlom nekik a mopedautót , szerintem sokkal jobban kijönnének valami olcsóbb kiskocsival de hallani sem akar róla .
Igen így van. Ezért is volt inkább irónia az államtól elvárni azt, ami 10 éve hibátlanul müxik a világban. Az is természetes, hogy apró ügyintézésnél is az egymástól 6 méterre lévő 2 szoba közt kinyomtatott, lepecsételt, aláírt levélben kell átvinni adatot.
Vagy mikor az APEH 1,5 év (!!!) alatt nyomtatta ki az elveszett adókártyámat. Mert nem volt rá kapacitásuk.... Ezt közölték, mikor 1 év után kellett volna és cseszegetni kezdtem őket. Viszont azt ott helyben a "megrendeléskor" kártyával tudtam fizetni. Gondoltam, ha ilyen klasszul megy, akkor mire hazaérek már vár a kártya. Várt még 1,5 évet mire elkészült egy laminált papír kártya.
Ésszerű dolognak tűnik . És a mai digitalizát internetes világban teljesen érthető is .
De azon meg lennék lepve , ha a Vámhivatal tudna kezelni efféle technikát .
Az államigazgatás még mindig ott tart , hogy viszed a sárga csekket . És amikor kiderült , hogy otthon egy 8 éves gyerek is rá tudja nyomtatni azt , amit a Posta -- és gátlástalan emberek éltek is ezzel -- akkor ... akkor .... akkor úgy oldották meg a problémát , hogy 5 év után követelni kezdték a be nem fizetett illetéket .
Ha ezt a társulatot amit hivatlokban a pultok mögött kulizik kitennék a piaci viszonyoknak egy hét alatt becsődölnének . Bár egyesek szerint hamarabb ...
No a PayPal egy olyan világméretű bankkártya alapú netes fizetési rendszer, ahol egy átutalás az Enter leütésének a pillanatában megtörténik. Erről azonnal mail-t is kap a kedvezményezett. A költsége pár% és a "vevőnek" nincs költsége.
Ez az ebay egyik nagy jósága is, de kint szinte mindenhol müxik. Országoktól, világrészektől függetlenül azonnali. Abszolut papírmentes.
Nem tudom mi az a PayPal , de nekem olyan biztos nics , így nem is érint .
Amikor a forgalombahelyezéseket intéztük együtt mozogtunk a nepperek csoportjával . Nekik biztos lenne egyéb módszerük , bankkártya miegymás -- mégis ők is lóra kaptak a vámosoktól kapott papírokkal és bevágtattak a városba az OTP-be . Valószínűleg ez a leggyorsabb és legegyszerűbb .
hajnalban ( vagy előző éjjel-este ) beállnak a sorba az NKH vizsgabázis előtt
kora délelőtt megvan a műszaki
délig átérnek a vámhivatalba
kora délután visszaérnek az OTP-ből
délután még nyitva találták az Okmányirodát , és aznap kiváltották a rendszámot ( akkor még nem volt az este 8-ig nyitvatartó Kormyányablak )
Egy nap alatt lezavarták a dolgot , némelyek egyszerre több kocsival is . Ha optimálisabb lett volna bármi más a készpénzes banki befizetésnél ( vagy van másra lehetőség ) akkor ők biztos azt csinálták volna -- szinte mindennap ott hesszeltek .
"Ha valaki ráér nézze meg az értelmező szótárban mi az aza egyablakos ügyintézés ...."
A magyar bürokrácia szerint, azt jelenti, hogy ahhoz az egy ablakhoz jársz napokon keresztül egy adott hivatalba. Ugyan annak az ügynek az elintézéséhez, van még néhány hivatal, ahol mindegyiknél egy ablakhoz jársz, szintén napokon keresztül. :-)))))))) vagy inkább így írjam? :-((((((((((
Az előbb kaptam egy olyan infót , hogy a K@H-t is ( vagy csak azt ? ) fogadják el a vámosok .
De ez végülis mindegy , mert ha már ott tartasz , hogy robogsz a bankba a regadóval , akkor az azt jelenti :
már megvan a sikeres műszaki
félig túljutottál a vámosokon
vagyis nagy bukta már nem lehet . Kicsengeted a regadót , kiadja a bank az igazolást , visszarobogsz a fináncokhoz ( itt Szekszárdon a kinn vannak a bánatban , az Üveghegyen túl ) akik kiadják az igazolást arról , hogy beadtad a bankból hozott igazolást és akkor már mehetsz a Okmányokért . Ha netán ( már) nincs pénztár az Okmányirodában ( és nincs bankkártyád , mint nekem ) akkor elrohansz a Postára ( ha még nyitva van ) és befizeted ott a rendszámot és a forgalmit , erre a posta ad egy papírt ( csekkszelvényt) amivel visszarobogsz a hivatalban , elveszik a csekkeket -- eképp igazolod a befizetés tényét -- és akkor már kapod is a hőn áhított pöcsétes papírost és táblácskát . Ez már a kellemesebb része .
Ha valaki ráér nézze meg az értelmező szótárban mi az aza egyablakos ügyintézés ....
A vámosoknál nincs pénztár , ezért vagy átutalással fizeted a regadót -- ami több nappal hosszabbítja -- vagy elrohansz az OTP-be (csak oda mehetsz) , de a szeretett nagybankuk potom 800 Ft-ot még rádob a költségeidre , mert hát Krisztos koporsója sem ingyen lebegett ég és föld között .....
Néztem én is , hogy nemrégiben megjelent ez a lepsényi társulat , akik nem az alsó árkategóriát célozzák meg . Mivel tőlem -- és a környezetemtől -- távolestek ezek az árak , ezért különösebben nem nézegettem a kínálatukat sem . Az efféle árak számomra még nagyon távoli alkualapnak se jók .
Gyanítom más is így lesz ezzel , nem fog náluk pörögni az üzlet -- függetlenül attól , hogy a néhány éves jó állapotú mopedautóknak valóban ez lenne az ára , és akad olyan keresekedő kies hazánkban aki néha elad egyet-egyet ebben az árfekvésben is .