Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2017.05.07 0 0 3786

 

"Az akkumlátor volt a hibás. Kipróbáltam egy másik akksi val. reggelre indult pöcc-röff...  "

 

Már meg se haragudj, de akkor ez a mondatod igencsak félrevezetőre sikerült:

 

Ha egy éjszakát áll, reggel csak teker és kb 3adjára indul be.

 

Ugyanis a "teker" szó ebben a szakmában azt jelenti, hogy az önindító vidáman forgatja a motort. Nem döglődik, nem vánszorog - hanem pörög.

 

Ha viszont egy akku reggel, úgymond "tekeri" a jéghideg motort (ráadásul többször is, egymás után) - az az akku még messze nem kuka.

 

Én teljesen másra gyanakodok nálad, nem az akkura - még akkor sem, ha most látszólag (!) a csere meg is oldotta a problémát.

 

Ezért kérlek írd majd meg, hogy mondjuk 1 hét után, ugyanez a jelenség nem fog újra bejelentkezni - mert szerintem be fog.

.

 

Előzmény: mdave0324 (3785)
mdave0324 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 3785

Az akkumlátor volt a hibás. Kipróbáltam egy másik akksi val. reggelre indult pöcc-röff...  

Előzmény: adingos (3784)
adingos Creative Commons License 2017.05.06 0 0 3784

Lassan cserélheted benne a benzin pumpát. Lehet az ejt vissza reggelre.

Előzmény: mdave0324 (3783)
mdave0324 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 3783

Sziasztok. Lenne egy problémám. Ha egy éjszakát áll, reggel csak teker és kb 3adjára indul be. Utánna indul normálisan nap közben. Az autó egyéként jól húz,nem torpan. Egy 2002 es 800as Matiz ról lenne szó. A válaszozokat előre is köszönöm!

pongr4cz Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3782

Köszi, akkor azt. Elektromos motort szétszedve utoljára a modellvasutamnál láttam 12 évesen :)

Előzmény: GPS (3781)
GPS Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3781

 

"...próbálok akkor felhajtani vkit aki újra tudja tekercselni a motort."

 

Ne viccelj már - ki beszélt itt tekercselésről? Különben is jól megnézném magamnak azt az embert, aki egy ilyen motort újratekercsel - és főleg mennyiért.

 

Szénkefe lesz az - ahogy a kolléga is mondta - persze azt kicserélni is elkél némi szakértelem.

.

 

Előzmény: pongr4cz (3780)
pongr4cz Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3780

Köszi a válaszokat, próbálok akkor felhajtani vkit aki újra tudja tekercselni a motort.

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3779

Emlékeim szerint belülről pikkpakk le lehet kapni a külső kilincset - így már rendes méretű műtőlyuk áll rendelkezésre...

Előzmény: GPS (3778)
GPS Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3778

 

"Bár véleményem szerint nem úszod meg a kárpitbontást..."

 

Ohh, hát az nem gond - pláne hogy nálam nem "kárpit" van - hanem egy egybeöntött műanyag ajtóborító - amiben egy darabból van kiöntve a térképzseb-hangszóró-nyitófogantyú - szóval minden. Ezt összesen 5 darab csavar tartja a helyén - abszolút kultúráltan leszedhető-visszapattintható.

 

A gond utána következik, mert a szerkezet (legalábbis az a része, ami nekem érdekes - mert a kívül látható ajtózárnak köze sincs ahhoz, amit a motor rángat) szóval az a reteszelő-szerkezet az mélyen a lemez-dublung alatt van, még tükörrel is alig lehet benézni oda.

 

Ezért max vaktában tudom összefújkálni - oszt vagy megindul, vagy....

.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (3777)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3777

Próba cseresznye, hátha. Bár véleményem szerint nem úszod meg a kárpitbontást, eléggé beásták a szerkezetet, és jó munkát végeztek a párazárással is.

Előzmény: GPS (3776)
GPS Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3776

 

A komfort nekem szerencsére benne volt, működik is (bár sejtésem sincs hol lehet elhelyezve az autón), de nem is feszegetem, amíg emelget rendesen záráskor.

 

Megpróbálok vaktában befújni valamivel (pl. WD40-el) oda a zárszerkezet felé - nem túl elegáns megoldás, de hátha...

.

 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (3775)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3775

Passz, azok pattognak, mint a nickelbolhák. :-)

Csak egy vezérlőszálat akasztottam rá - ha már szétműtöttem az ajtót, beénekeltem egy komfortmodult is... szerencsémra a központizár már benne van pár éve.

Előzmény: GPS (3774)
GPS Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3774

 

Ez jó hír - hál'istennek nekem még nem volt vele közelebbi találkám - de ami a kezemben volt (más típustól), az bizony olyan össze-sütött fajta volt. Mármint a motor-része.

 

Egyébként most az a bánatom, hogy a sofőrajtón kívül, a zárak mechanikája eléggé szorul, amiért van, hogy elsőre a központi nem is tudja nyitni.

Még kézzel is nehéz fel-le húzgálni a kallantyút - képzelem mit össze-kínlódik a kis motor, amikor ezt kell rángassa.

 

Fogalmam sincs hogy mossam ki - kenjem meg - annyira bent van az ajtóban.

.

 

 

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (3773)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3773

Május elsején szedtem ki a Matyikettő ablakmocijából a csonkokat. Számomra szétszedés volt, nem barmolás.

Előzmény: GPS (3772)
GPS Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3772

"Párszáz  pénz, meg egy szerelő. (Nem alkatrészcserélő kisiparos!)"

 

Amennyiben szétszedhető a motor. Mert volt a kezemben olyan, amit csak kisfűrésszel és dremellel lehetett csak szétbarmol.... szóval megnyitni.

Valójában központizár-motort sem láttam még csavarokkal összerakott, szétszedhető-szervizelhető kivitelűt.

.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (3771)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3771

Elfogyott a kefe a motorban. Párszáz  pénz, meg egy szerelő. (Nem alkatrészcserélő kisiparos!)

Előzmény: pongr4cz (3769)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 3770

Mechanika ritkán szorul úgy meg,hogy egy millimétert se mozduljon és ha így is lenne,ha jól kötötted be a próbavezetéket,a próbánál szikrázna a tápvezeték a motor erőlködésénél,így valószínűbb a motorhiba.

Előzmény: pongr4cz (3769)
pongr4cz Creative Commons License 2017.05.02 0 0 3769

2003-as Matiz II-n a vezető oldali elektromos ablak megragadt fenti állásban. Ajtókárpitot levettem, a motor csatlakozóját széthúztam adtam neki 12v-ot direktben de se fel se le szóval a kapcsoló hibája kilőve.

Sajnos annyira bele van építve az ajtóba hogy tovább nem tudtam bontani. Szerintetek a motor mehetett tönkre vagy ez vmi típushiba hogy az ablak mozgató mechanika megszorul és akkor a motor nem is próbálja mozgatni (semmi hangot nem ad ki)?

Esetleg Debrecen környékén tudtok valakit aki ért ehhez és nem egy ökör árát kéri el érte?

Előre is köszi a segítséget.

GT60 Creative Commons License 2017.05.01 0 0 3768

Ez aztán jól néz ki! :-)

Előzmény: Laudat (3766)
djsms Creative Commons License 2017.05.01 0 0 3767

Szép :)

Sajnos a legtöbb már ilyen, de amíg nem okoz gondot nem szokták észrevenni.

Előzmény: Laudat (3766)
Laudat Creative Commons License 2017.05.01 0 0 3766

.  

Egy kis meglepi ,  igy vizsga elött :-((

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.28 0 0 3765

Van pár ismerős, kiknek az említett kéziszerszámok feladták a harcot, bár a cseréjük korrekt, és gyors volt. Van egy BETA grippem a 70-es évek végéről. Sokat használtam, és tényleg csodálatos az anyaga, viszont az első perctől kezdve, a kioldókarja beleakad az állító csavarjába.30 éves szerszámról beszélsz, azért még akkor nem volt ennyire szempont a "tervezett élettartam"!:-( Egy ismerősöm kocsija áll, havonta szokta beindítani. Néhány napja, az addig tökéletesen üzemelő aksi, totál szakadást mutatott. Én arra tippeltem, hogy kesztyűtartó vagy egyéb nem látható fogyasztó merítette le. Ő azt állítja, hogy találkozott már a neten is ilyen panasszal, mely szerint a gyártók valami trükkel -bizonyos üzemelési idő után- használhatatlanná teszik az akkumulátort! Én azóta sem láttam, mértem az említett áramforrást, sem az autó esetleges "szivárgó" áramát, és nem is hittem, hogy ilyen nyilvánvaló manipulációra képes a gyártó. A múlt héten lányomék megálltak egy bevásárló központnál, kb 2 óra múlva az akkumulátor használhatatlanná vált. Párja szerint nem felejtett semmit bekapcsolva, és az említett alkatrész a töltőről a legkisebb áramfelvételre sem volt képes, (ezt állították az előzőről is).http://kontaktmagazin.hu/2014/08/30/tervezett-elavulas-avagy-hogyan-csapnak-bennunket-gyartok/ A nyomtatók esetében ez nem mese,  ruszki fickók felfedeztek egy IC-t a nyomtatóban, melynek feladata az oldalszámlálás, és a 6000. példány utáni működésképtelenné vezérlés! Teljes rajzot, panel és beültetés, rajz/panelterv dokumentációt publikáltak, az említett számláló nullázására, mely megtörténte után a nyomtató azonnal üzemképessé válik! Azt én megítélni nem tudom, hogy a mai szerszám és egyéb termék minősége ezért romlik, vagy azért mert kínában gyártatják. Mellesleg, ha 30 éve bementél a boltba, tudtál olyan kapát venni, amit az SKÜ-ben kovácsoltak. Ma viszont lemezből hajlitott sz...okat árulnak. Dugó/villáskulcsok, hőkezelhetetlen anyagból, szépen krómozva, (csak épen nem használhatók). Gondolom ismerős.

Előzmény: Törölt nick (3764)
ezermester123 Creative Commons License 2017.04.27 0 0 3763

Egy lista, hogy hová pontosan milyen izzó kell (Matiz 0.8 S 2001) elérhető valahol?

 

Előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 3762

Félre értettél! Nem azt állítom, hogy nem kapható jelenleg jobb szerszám is mint a régi ruszki, de az akkori bér-ár viszonyokat összevetve, jelenleg ez a kínai, vagy németnek kikiáltott szemét kategória. Egyébként relatív a drágaság, mert egy GEDORE nem olcsó, (a Würth már okozott csalódást) de ha nap mint nap használod, kell ez a kategória. A kínai cipőre azt mondják jó az mert olcsó. Vesz az ember 2000-ért, azontúl, hogy büdös és egészségre káros, 2 hónap múlva kuka. Ezzel szemben egy 15 ezres márkás, 1.5 év ugyanazzal az igénybe vétellel, és nem pusztul bele a láb. Melyik is akkor az olcsóbb?

Előzmény: A210 820 08 21 (3761)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 3761

A kéziszerszám nem volt túl jó példa,mert azoknál (is) nagyon széles a kínálat és természetesen az ár összefügg a minőséggel.Az olcsó az valóban csak szerszámnak látszó tárgy,aki használni is akarja őket,annak legalább az ársáv közepéről kell választania és vannak profi szerszámok,igen jó minőségben,akár örökgaranciával,de ezeknél már az ár is "profi".

Előzmény: Törölt nick (3760)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.26 0 0 3760

Ezt hozta magával a "fogyasztói társadalom"!:-( Cél, hogy ne javítsd, hanem dobd ki és vegyél újat. A környezet biztos megsínyli ezt a felfogást, viszont a profit (egy viszonylag szűk réteg számára), ezáltal biztosított. Sajnos már elmúlt az az idő, amikor bagóért vettél egy ruszki krovát, és életed végéig nyúzhattad. Ma veszel egy szép nikkelezett kínai izét, és lehet, hogy az első csavarnál elvérzik. Gondolom találkoztál már TE is a csavarhúzó edzési nyomát imitáló festéssel. Visszafűzve a kapcsolódra, aki barkácsol -vagy neten vásárol - találkozott már vele, hogy akár tízszeresébe is kerül a posta, mind a parányi alkatrész.

Előzmény: Törölt nick (3759)
GPS Creative Commons License 2017.04.25 0 0 3758

 

Köszi szépen.

 

Egyébként így néz ki egy központizár-motor - belülről.

 

Röhejes módon, nem a műanyag alkatrészek buggyantak meg - hanem pont az a fém-fogaskerék a motortengelyen kezdet el "függetlenségi harcot" vívni a tengellyel szemben - gyakorlatilag megfordult rajta.

 

Így hát kuka lett az egész motorka - még szerencse, hogy nem egy érvágás - mindössze 1 ezres egy ilyen motor.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (3756)
GPS Creative Commons License 2017.04.24 0 0 3755

 

Közben megtaláltam a románoknál. Hát nem egy fáklyásmenet, az biztos:

 

https://www.youtube.com/watch?v=VHjRloQTNWI

 

.

GPS Creative Commons License 2017.04.24 0 0 3754

 

Belefutottam valamibe: tudja valaki, hogy a hátsó ajtó ablaktekerő kurbliját hogy kell leszerelni?

 

Kicsit szorul a központizár, azt tenném rendbe - erre fel megakadtam az ajtóborító-levételnél, mert fogalmam sincs hogy jön le a kurbli (csak elől van villanyablakom, hátul klasszikus.

 

Előre is kössz annak, aki tudja.

.

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.23 0 0 3753

Névlegesen a fékfolyadékot 2 évente cserélni kellene! Ki teszi meg, (őszintén, szívre tette kézzel)? Oka : a fékfolyadék felveszi a környezet páratartalmát, és lecsökken a forr.pontja, továbbá az alkatrészek korrodálódnak tőle. A főfékhengerben lévő "fenék szelep"- felengedett pedál esetén- enyhe nyomás alatt tartja a rendszert. A 80-as években lánghegesztettem a Trabim fenéklemezét. Mikor befejeztem a munkát, elpakoltam, beleültünk, és irány haza. 100m-re az utca végén ráléptem a hegesztés előtt tökéletes fékre, a pedál ellenállás nélkül szaladt be a padlóig. Az ok: a lángsugár egy része rávetődött a rézfékcsőre, és a folyadék terjeszkedése visszanyomta a fenékszelepet, a folyadék visszahűlése után megszűnt az alapnyomás. A főfékhenger dugattyúja és nyomórúdja között holtjátéknak kell lenni,ami alaphelyzetben el nem állítódik, tehát féket javítani a ráállítgatásával nem lehet! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!