Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28346

OFF
Tessék azt is figyelembe venni, hogy az olvtárs nem azon típusú emberek közé tartozik, akiket Te (talán jogosan) szidni szoktál, mert lusták és nem is értenek a munkájukhoz. Más is mondta már nekem, hogy ha az adott állomáson nagyon jól megy a forgalom és az utastájékoztatás is korrekt, akkor valószínűleg ő van szolgálatban. Számtalanszor volt már, hogy adott forgalmi helyzetben választhatta volna a számára kényelmesebb megoldást is, mégsem azt tette...

ON

Előzmény: mcg (28344)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28345

Ha Kelenföld kezdőponton nincs vacakolás 40nel, akkor át lehet érni mindkét irányban 6 perc alatt...

Nekifutok még egyszer, de alighanem utoljára.

A páros is átér 6 perc alatt akkor is, ha kitérőben jár be.

A páratlannak azért van több idő, mert bejárni lassabban szabad a csarnokba, mint ki.

 

 

 


Az a régen rossz, hogy ezek szerint a forgalomnál dolgozók többsége nem a váltókörzetet tartja a szűk keresztmetszetnek, s nem törekszik arra, hogy minél rövidebb idő alatt érjen át egy vonat a kritikus részeken foglalva azt...:(((

Ha a menetidőbe belefér, akkor 80/40 ellentét nem akkora.

Nem 160 helyetti 40-ről beszélünk, ugyebár.

Nem csak és kizárólag ezt az egy szempontot kell figyelembe venni egy vonat közlekedése során, hanem ennél lényegesen többet. Ezekre próbáltam rávilágítani, de ezek szerint hiába.

 

 


Van amelyik kitérőzést nem lehet kivédeni, van amit meg igen...
S amit ki lehet, azt javasolt is...

 

Nem mindenáron, főleg ha nem 120-140-ről kell lassítani 40-re.

És ismétlem, sokkal több szempontot is figyelembe kéne venni, ehhez kéne jobban ismerned a körülményeket - csak hát úgy tűnik, hogy teljesen hiába beszélek én, csak a kitérőzés elleni véleményedet hajtogatod.



Igen, ez lenne az ideális számára is, de írtad, hogy akkor ugrálni kéne a külsősnek a peronok között...így lemondok róla..:)

 

Az egyik része csak az "ugrálás" (ugráljon azon a szaron, akinek hat anyja van!), a másik az időveszteség, amiért úgy odavagy. Arról már nem is beszélek, hogy a kitűzött távolságjelzők és megállás helye jelzők ellenére sokszor úgy állnak meg a vonatok, hogy el is zárják az átjárót. Ez az sk+55 peronnál azt eredményezi, hogy a külsős elmegy szépen az aluljárón keresztül. (jogosan!!)

 

 


De ha jelenleg a páros az V-re, páratlan a VI-ra megy, akkor mindkettő kitérőzik kezdőponton, míg jobbjárat esetén csak a páratlan tenné ezt...
...ja, szerinted ez nem jobb...???..biztos azok is így gondolják, akik minden nap ennyivel is többet töltenek utazással...:)))

 

Ha jobbjárat van, és a páratlan a kezdőponton kitérőzne (tehát megvárva a 6-on, míg a páros a jobbról bejr az 5-re), akkor borítékolva lenne a késés, mert a Déliből nem jellemző, hogy rendesen indulna a vonat, és így +1-2 perc biztosan lesz az amúgy rendes páratlannak is. Ezt is leírtam már az előbb, nem tudom, ez mennyire bonyolult?

Az, hogy a vonaton töltött +1 percet (ami nem is igaz) hozod itt föl az ott utazók bosszúságára ellenem, azért az elég khm... mondjuk, hogy nevetséges.

 


Előzmény: mcg (28344)
mcg Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28344
"Azért az érdekes, hogy eddig párosban is kevés volt a 6 perc, most meg páratlanban sem baj. Ugye ezt nem kell értenem?"
Ha Kelenföld kezdőponton nincs vacakolás 40nel, akkor át lehet érni mindkét irányban 6 perc alatt...

"Hú, és a páros tatabányai kitérőzésének elmaradása fogja megváltani a világot és a menetrendszerűséget? Régen rossz, ha így van."
Az a régen rossz, hogy ezek szerint a forgalomnál dolgozók többsége nem a váltókörzetet tartja a szűk keresztmetszetnek, s nem törekszik arra, hogy minél rövidebb idő alatt érjen át egy vonat a kritikus részeken foglalva azt...:(((

"Mivel annyi a vonat, amennyi, úgysem lehet kivédeni a keresztmeneteket és a kitérőzést. Akkor meg nem mindegy?"
Van amelyik kitérőzést nem lehet kivédeni, van amit meg igen...
S amit ki lehet, azt javasolt is...


"Nem feltétlenül így van, ez függ a bejárati jelző és a megállás helyének távolságától."
Hát, sajnos ilyen pozitívum Kelenföldön sehol sincs...:(

"Egyébként a páratlan tatabányai 4-en való közlekedtetése és a jobbjárat megszűnése esetén épp a kijárati egyenes előnyeit vázoltad..."
Igen, ez lenne az ideális számára is, de írtad, hogy akkor ugrálni kéne a külsősnek a peronok között...így lemondok róla..:)
De ha jelenleg a páros az V-re, páratlan a VI-ra megy, akkor mindkettő kitérőzik kezdőponton, míg jobbjárat esetén csak a páratlan tenné ezt...
...ja, szerinted ez nem jobb...???..biztos azok is így gondolják, akik minden nap ennyivel is többet töltenek utazással...:)))

Előzmény: JabyGabi (28341)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28343
"Tudtommal a 6a folytatása lesz."

A táblában benne is van helye. ;-)
Előzmény: JabyGabi (28340)
v_peti Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28342
A baj az hogy Déli és Fehérvár közül az utóbbit akarják jobban bezárni, így a Déliben maradnának járművek, tök feleslegesen...:(

Bezárnák Fehérvárt? Na ne!

Mi szolgálná akkor ki a 44 és a 29 helyi vonatait? Na meg az 5-öst, ha remélhetőleg egyetlen vagy 2-3 másik vonallal újraindítanák? A Bzmot mit keresne a Déliben? Celldömölk meg messze van!

Előzmény: mcg (28316)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28341

Ilyet hol is írtam???
Ha 58-kor megy ki, s 05-re van a Déliben, akkor az miért 5 perc????

 

Azt írtad, hogy nem baj, ha 58 helyett 59-kor jár ki, mert csak úgy tudott bejárni az általad javasolt esetben. Hogy ennek mi előnye lenne, nem tudom. Egyébként az valóban nem 5, hanem 6 perc lenne, ebben igazad van, csak nem figyeltem föl rá, hogy a páratlanoknak 7 perc van alapban adva. Azért az érdekes, hogy eddig párosban is kevés volt a 6 perc, most meg páratlanban sem baj. Ugye ezt nem kell értenem?

 



A lényeg jobbjárat esetén, hogy a páros tatabányai bejáraton nem kitérőzik.
A páratlannak bejáraton mindegy hova jön, eleve kitérőzik, kijáratban is, mert jobbjárat esetén mind a V-vről, mind az V-ről 40nel megy ki...

 

Hú, és a páros tatabányai kitérőzésének elmaradása fogja megváltani a világot és a menetrendszerűséget? Régen rossz, ha így van.

Mivel annyi a vonat, amennyi, úgysem lehet kivédeni a keresztmeneteket és a kitérőzést. Akkor meg nem mindegy?


 


rosszabb a bejáraton történő kitérőztetés a kijáratinál.

 

Nem feltétlenül így van, ez függ a bejárati jelző és a megállás helyének távolságától.

Egyébként a páratlan tatabányai 4-en való közlekedtetése és a jobbjárat megszűnése esetén épp a kijárati egyenes előnyeit vázoltad...

Előzmény: mcg (28339)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28340

Én egyelőre letettem a jobbjáratról, de csak addig, amíg meg nem szűnik a baljárat oka (Déli technológia) :)

 

Mitől szűnne meg? Odébb viszik a hegyet?

 

 

 

Amúgy, a 30a kétvágányúsítása esetén hova tervezik becsatlakoztatni a második vágányt? Ezt lehet már tudni?

 

Tudtommal a 6a folytatása lesz.

Előzmény: D55 (28338)
mcg Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28339
"Amúgy a páros délisnek kevés a 6 perc szerinted, de a páratlannak elégnek találod az 5 percet is. Nem vélsz itt némi ellentmondást felfedezni???"
Ilyet hol is írtam???
Ha 58-kor megy ki, s 05-re van a Déliben, akkor az miért 5 perc????

A lényeg jobbjárat esetén, hogy a páros tatabányai bejáraton nem kitérőzik.
A páratlannak bejáraton mindegy hova jön, eleve kitérőzik, kijáratban is, mert jobbjárat esetén mind a V-vről, mind az V-ről 40nel megy ki...

Azt hiszem nem neked kellene elmagyarázni, miért is rosszabb a bejáraton történő kitérőztetés a kijáratinál...:)))
Előzmény: JabyGabi (28337)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28338

JabyGabi: A KÉRDÉSEM TOVÁBBRA IS AZ, NAGY SZAKÉRTŐ URAK, HOGY UGYAN MIT OLDANA MEG, HA NEM LENNE BALJÁRATÚ A PÁLYA??

Én egyelőre letettem a jobbjáratról, de csak addig, amíg meg nem szűnik a baljárat oka (Déli technológia) :)

 

Amúgy, a 30a kétvágányúsítása esetén hova tervezik becsatlakoztatni a második vágányt? Ezt lehet már tudni?

Előzmény: JabyGabi (28337)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28337

a fehérvári jön V-re, ahonnan kimegy 53-kor. 55-re van bejárat a páratlan tatabányainak, aki így 57-re be tud cammogni FLIRT lévén a IV-re, ahonnan 58-kor lehet küldeni, de ha véletlenül 59 lesz belőle, akkor is be tudja hozni, hisz a perontól gyorsíthat...

A fehérvári így is az 5-re jön.

A páratlan tatabányainak így van időben bejárat a 6-ra, és a kijáratát sem zavarja semmi. 58-kor a 4-ről nem biztos, hogy tudod küldeni a páratlant, mert a páros is ugyanekkor indul, egy külsős meg egyszerre csak egy helyen tud lenni, míg ha 5-6 a két tatabányai, akkor legalább nem kell azon a szar lépcsőn átmásznia.

Amúgy a páros délisnek kevés a 6 perc szerinted, de a páratlannak elégnek találod az 5 percet is. Nem vélsz itt némi ellentmondást felfedezni???

 

 

 

De jöhet a VI-ra is, mert a fentiek miatt a páros tatabányai meg tud állni az V-ön 58-ig biztosan. Itt meg ugye a 0 perc megy...:))

A páros tatabányainak nem megállni kéne 58-ig, hanem akkor kéne indulnia.

Egyébként meg a páros így is az 5-re jön, a páratlan meg a 6-ra. Ha a páros késik 1-2 percet (márpedig szokott, mert így indul a Déliből), akkor mindjárt jó lesz a páratlan a 6-on, mert legalább meg kell várnia, hogy bejárjon a páros. Az általad vázolt esetben a párosnak lenne célszerű a 6-ra jönni, a páratlannak meg az 5-re, ez viszont most is így van.

 



Ha nincs baljárat,s Kelenföld kp.-n minden egyenesbe jár be, akkor át lehet érni 6 perc alatt...

 

Elárulom neked, hogy így is.

Ráadásul ha minden egyenesbe jár(na), akkor minden vonat ugyanonnan indulna, és hát ez finoman fogalmazva sem túl utasbarát megoldás.

 

 

A KÉRDÉSEM TOVÁBBRA IS AZ, NAGY SZAKÉRTŐ URAK, HOGY UGYAN MIT OLDANA MEG, HA NEM LENNE BALJÁRATÚ A PÁLYA?? MÉG MINDIG NEM LÁTOM...

Előzmény: mcg (28336)
mcg Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28336
a fehérvári jön V-re, ahonnan kimegy 53-kor. 55-re van bejárat a páratlan tatabányainak, aki így 57-re be tud cammogni FLIRT lévén a IV-re, ahonnan 58-kor lehet küldeni, de ha véletlenül 59 lesz belőle, akkor is be tudja hozni, hisz a perontól gyorsíthat...
De jöhet a VI-ra is, mert a fentiek miatt a páros tatabányai meg tud állni az V-ön 58-ig biztosan. Itt meg ugye a 0 perc megy...:))

Ha nincs baljárat,s Kelenföld kp.-n minden egyenesbe jár be, akkor át lehet érni 6 perc alatt...
Előzmény: JabyGabi (28332)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28335

Hát , a hülyeség pl. az, hogy ha üres a VI, akkor is az V-re megy a páros, miközben az V-Va közti szakaszon kint van egy 10es lassú, mely perceket is tud jelenteni...

 

Hol van ott 10-es lassújel??

Egyébként a kocsi szokott üres lenni, a vágány meg szabad.

 



Meg amikor hátulról Érd felé a "jobb" összekötőn küldik ki a vonatokat akkor is, ha a bal épp üres, a vágányút sincs beállítva rajta. Itt sem volt mindegy ám, hogy 20 vagy 40...(ma már sajnos mindegy, tekintve, hogy mindkét átkötő 20-as..)

A 18-tól 28-ig nincs máshová vágánykapcsolat, csak a Teher összekötő 2-re.

A maradék vágányról nem biztos, hogy tudok menni a T1-en, mert honnan látod lentről, hogy nincs másik vágányút, honnan látod lentről, hogy nincs éppen váltóval gondunk, honnan látod lentről, hogy ez más vágányutakat mennyire befolyásol?? (Ha pl. a T1-en járok ki mondjuk a 16-17-ről, az kizárja párosban a 15-14-13-12 vágányokat, illetve a 6a vágányt.)

Ezek miatt mondom, hogy előbb a vágánygeometriát és az egyidejű menetek lehetőségét kéne tanulmányozni, hogy ne írj fölöslegesen hülyeségeket.

Bármilyen hihetetlen, talán kicsit több rálátásom van a dolgok mikéntjére, mint neked.
Amúgy a T1 kontra T2 dolgot akkor felhozni, amikor már egy éve 20-as a T1 is, háááát...

Előzmény: mcg (28334)
mcg Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28334
Hát , a hülyeség pl. az, hogy ha üres a VI, akkor is az V-re megy a páros, miközben az V-Va közti szakaszon kint van egy 10es lassú, mely perceket is tud jelenteni...

Meg amikor hátulról Érd felé a "jobb" összekötőn küldik ki a vonatokat akkor is, ha a bal épp üres, a vágányút sincs beállítva rajta. Itt sem volt mindegy ám, hogy 20 vagy 40...(ma már sajnos mindegy, tekintve, hogy mindkét átkötő 20-as..)

Na ezek a hülyeségek csak igazán...:(((


Előzmény: JabyGabi (28321)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28333

Azokkal semmit, legfeljebb a páros és páratlan komáromi egymással való keresztbejárását spórolnád meg. Persze, ha minden pontos, akkor azokkal sincs gond.

 

De én csak annyit mondtam, hogy minél kevesebb technológia van a Déliben, annál kevésbé van szükség erre a (megszokottól eltérő) baljáratra. De ha igaz, amit mcg mondott, akkor egy darabig még szükség lesz rá...

Előzmény: JabyGabi (28332)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28332
Nem az. Egyébként nem lenne semmivel sem jobb a helyzet amúgy sem, ezt továbbra is merem állítani. A páratlan tatabányaival és a páros 30a-s vonattal mit csinálok, ha megszűnik a Déli felé a baljárat?
Előzmény: D55 (28331)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28331
Én eddig úgy tudtam, hogy a Te szempontodból a fehérvári is csak egy 40a-s vonat ;-)
Előzmény: JabyGabi (28328)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28330

KL-en a vágányoknál eleve csak a célállomást írod ki

 

Az összesítő tábláról volt szó, nem a vágánynál lévőről.

Előzmény: D55 (28327)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28329

"nem lehet kiírni indulóban is egy érkező vonatot"

 

Na, ezt nem így gondoltam. Tehát: azt mondták, hogy nem lehet kiírni egy induló vonatot, ha arra a vágányra még egy másik érkező vonatot várnak (vagy valami ilyesmi). Márpedig, ha vonatszámot vált, akkor az a gép számára másik vonat...

Előzmény: D55 (28327)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28328

Igen, de a páros fehérvári is :52/:53, ami nagyjából egyszerre van a páratlan szabolcsival.

 

 

Azzal igen, de te nem ezt írtad...   :))

Egyébként a páratlan szabolcsi remekül passzol a 6-ra, amikor jön a páros fehérvári, és már meg is van oldva ez a probléma.

Előzmény: D55 (28326)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28327

Hát, azt nem tudom, hogy hol milyen program van, nekem csak azt mondták, hogy nem lehet kiírni indulóban is egy érkező vonatot.

 

KL-en a vágányoknál eleve csak a célállomást írod ki. Lehet, hogy ezt SU-ban is meg lehetne csinálni és akkor minden működne, csak akkor meg a vonatra várakozók megijednének, hogy nem az érkező pécsi IC van kiírva a baknál, hanem egy kassai induló. Persze, ha egy vonatszámban közlekedik Szarajevótól Kassáig, akkor már elvárhatod tőlük, hogy tudják, hogy a rokon a kassai IC-vel jön. És valóban nem vált vonatszámot a Keletiben, úgyhogy lehet, hogy most már így írják ki. De a már megszűnt Pécs-Miskolc IC-knél valóban állt a tömeg a kijelzőnél (kivéve, aki már ismerte a "turpisságot").

Előzmény: JabyGabi (28319)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28326

Igen, de a páros fehérvári is :52/:53, ami nagyjából egyszerre van a páratlan szabolcsival. De nem akarok ezen vitatkozni, ha téged nem zavar a keresztbejárás, akkor maradjon így :D

Előzmény: JabyGabi (28324)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28325

Persze, nem segítene sokat (meg talán nem is annyira égető a helyzet).

Előzmény: JabyGabi (28323)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28324

a 40a-s elővárosi páros és páratlan vonatok KL-en keresztezik egymás vágányútját (jellemzően a kezdőponti váltókörzetben)

 

Ez sem feltétlenül igaz, most jellemzően :03-kor és :33-kor van páros, :23-kor és :53-kor a páratlan... A többi keresztbejárást meg nem oldja meg.

Előzmény: D55 (28322)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28323

És az összes többivel mit kezdesz? (1 és 30a vonal)

Semmi nem oldódik meg vele, elárulom neked.

Előzmény: D55 (28322)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28322

Szerintem nem ugyanazokra a keresztbejárásokra gondolunk :)

 

Én arra gondolok, hogy a 40a-s elővárosi páros és páratlan vonatok KL-en keresztezik egymás vágányútját (jellemzően a kezdőponti váltókörzetben), mert át kell őket csapni a másik vágányra. Ha B és KL között nem lenne baljárat, akkor ez megszűnne.

Előzmény: JabyGabi (28317)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28321

 ha Kelenföld rájönne, hogy a páratlan oldalon elég lenne mindennel, akkor nem lenne probléma a menetidőkkel a Déli felé.
(a páros vonatok jöhetnének a Iv-re, páratlanok meg az V-re

 

Egyszer kukkantsál ki Kelenföldre a forgalmiba, nézd át kicsit a D70-nél lehetséges egyidejű meneteket, a menetrendet, és nem mellesleg a fűthető váltókat is (hogy csak néhány dolgot említsek...) - aztán nem fogsz hülyeségeket írogatni.

Előzmény: mcg (28316)
D55 Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28320

Ebből meg az lenne, hogy sokszor a hárosi bejáraton kéne megfogni a vonatokat, ami különösen akkor rossz, ha a nyakán jön az IC...

 

A párost meg nem biztos, hogy ki tudod tenni az 5a-ra, ha közben a páratlan jön befelé, a 6a-n, mert nem biztos, hogy megvan a megcsúszási távolság (de van itt olyan, aki sokkal jártasabb a témában, majd talán ő megírja :) ).

Előzmény: mcg (28316)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28319

Jól érted. Nem ez az első, hogy sz*r programot vett a vasút...

 

 

És ez nem valami helyi kérés volt netán? Tudtommal ugyanaz a program van ott, mint nálunk, és itt ha azt akarom, akkor az összes vonatnál kiírhatom ugyanazt az egy vágányt. Ezért nem értem a dolgot.

Előzmény: D55 (28313)
attus germanicus Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28318
Bizonyos keresztbejárások megszűnnének.
És keletkeznének helyettük újak :-)
Előzmény: JabyGabi (28317)
JabyGabi Creative Commons License 2010.01.23 0 0 28317
Szerintem jó lenne, ha Kelenföldön nem kéne keresztbejárni.

 

 

Aztán hogyan szűnne meg a keresztbejárás szerinted a baljárat megszűntével, modellezd már le, kérlek - én ugyanis nem látom ezt. Igaz, még csak 14 éve dolgozom ott...

Előzmény: D55 (28315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!