Szevasztok!Ma inditanám a motrot,tekerem,tekerem elkezd elől a karbiból ömleni a benzin.Elzárom a csapot Tekerem, beindul,de nagyon füstöl,szinte okádja a füstöt.
Szerintetek mi lehet a baja?Szerintem a tűszelep ment tele kosszal mer az előző gazdája nem tett ráá benzinszűrőt.
Énse felejtettem el, de szombaton mikor hazaértem, már bezárt a bolt, ahol az új dugattyút vettem volna, vasárnap meg már gyí vissza pestre. (Fúrni kell a hengert, meg gyűrűzni) Hengerem le van véve, raktam is fel képet anno, de a dugattyút még nem vettem le a hajtókarról. Arra gondoltam, hogy teljes csapágyazás kéne, mégiscsak 28 éves csapágyakról beszélünk... Főtengő-csapágy az tutira, a többit addig nem veszem meg, míg meg nem bizonyosodunk a csere-érettséget illetően. Dolgozni énis csak tiszta blokkal szoktam, a tisztítás az első. Mostani állapot szerint csak jún közepe táján esedékes a műtét, előtte még egyeztetünk. (a blokk még a vázban van, sajna nem jutottam hozzá a hétvégén)
Leszedtem a Henger F-t,Kormos volt minden.. Csodálkoztam hogy nincs semmiféle tömítés. Viszont észrevettem, hogy van egy kis játéka a dugonak a hengerbe.Mármint oldal irányu.
Kösz Skacok! Holnap délelőtt hozzákezdek! Csak azért gondolom hogy koxos,mert a kipuff könyöknél 3-4 mm volt rajta....... Mehguzástol parázok meg ne szakadjon,Majd igyexem.
Én úgy tudom, hogy (207 esetében) négy darab 10-es anyacsavart kell pl. egy hosszabbított racsni segítségével lecsavarnod. Méghozzá átlós irányban kell haladnod. De lehet hogy most baromságot mondtam.
Azzal az elszántsággal vettem elő a másik babettámat a garázs mélyéről, hogy leszedjem a hengerfejet, és megnézzem a besült dugattyút, vagy hogy mi a helyzet egyáltalán a hengerben. De még egy utolsó próbát tettem, hogy atomerővel megpróbálom megforgatni a lendkereket......és sikerült. Pedáloztam néhány percet (a szomszédok hatalmas örömére), hogy járódjon a dugattyú. Azóta szépen forog a lendkerék, akadás nélkül. A lényeg ebből csak annyi, hogy továbbra sem szedtem le a hengerfejet, tehát csak tippelgetek, hogy hogyan kell, meg az itteni korábbi hozzászólásokra hagyatkozok.
1.hengerfejet csak hidegen szereljük 2.a levételnél is átlósan lazítunk a csavarokon 3.értelemszerűen a felszerelésnél is átlósan kell húzni a csavarokon 3-4 lépcsőben 5.véletlenül sem megtépni a csavarokat. 6.kb. 50 km után (ha lehült) ici-picit utána húzni
Elnézést most láttam lentebb a linket. Ha szabad kérdeznem miből,illetve honnan van ilyen leírása? Összerakásnál az összehuzatásra mire kell ügyelni nagyon?
Amikor már olyan jól működik a motor, hogy nincs rajta szerelnivaló, mert hibátlan az egész, akkor már csak egy dolgot tudsz csinálni. Fogsz egy tiszta rongyot, és végigtörölgeted. Hazudsz, ha azt mondod, hogy a tiédre még por sem rakódik :):)
Régen akkor kellett puceválni a koksztól a motort,ha már zavarokat okozott, illetve az gondosabbja megcsinálta ezt pár ezrenként, ezzel elébe menve a problémáknak.
Azonban a mostani olajad miatt várhatóan már nem kerül újabb koksz réteg a régebbire, sőt az sem lehetetlen,hogy inkább a régi koksz is egyfajta öntisztuló folyamat révén elöbb-utóbb kiég,eltűnik a motorból.
Véleményed szerint a sok éves Arol használat miatt érdemesnek tartanád-e levenni a hengerfejet koksztalanítás céljából?
Mint mondottam, nem tapasztalok működési zavarokat, nincs kopogás, nincs öngyulladás, stb.
Azért kérdezem, mert nekem alapból az az "ars poeticam", hogy motort csak akkor bontok, ha nyomós okom van rá. Igaz, a hengerfej levétele még nem tartozik a komolyabb bontási kategóriába.
Castrol Act>evo 2T 1 l
Szintetikus technológiával gyártott kétütemű motorolaj
A Castrol Act>evo2T magas teljesítményszintű szintetikus bázisú kétütemű motorolaj. Teljeskörű védelmet biztosít a motor kopásával szemben. Az adalékcsomag három fázisú hatásmechanizmusa tiszta motort garantál. Első lépésben hozzátapad az esetleg visszamaradt lerakódásokhoz, a második lépésben áthatol rajtuk, majd feloldja azokat.
A védelem a motor összes fontos részére kiterjed: a gyújtógyertya és a kipufogó is mentes marad a lerakódásoktól, így meghosszabbodik a gyújtógyertya élettartama és csökken a motor füstölése is.
A sokrétű és szigorú laboratóriumi tesztek igazolták a Castrol Act>evo2T előnyeit a hagyományos kétütemű motorolajokkal szemben. A tiszta égéstér, dugattyú, gyújtógyertya és kipufogórendszer új életre kelti a motort.
Hát én most ezt használom. Talán jobb mint az Arol! :)
Persze a papír ugye mindent kibír! :)
Kiváncsi leszek, hosszabb távon fogok-e érzékelni valami változást!
Egészen pontosan a 6000 ft-odat jelképezi : ) ! Ha kifejezetten igényes vagy, és szalonállapotú motorod van amihez hasonló tarcsi blokk kéne, talán nem érdekel. Ha csak jól működő /mindíg indul mindíg megy/ motorban gondolkozol, akkor ajánlom, nincs szuperül felújítva amikre gondolsz, viszont nem kattog nem csörög, hanem indul és egyszerű babettahasználóként nekem nagyon szépen szól.
Tényleg jó a színe,de nagyon ízlésesen néz ki az a rezós kipufogó. Kíváncsi lennék mit tud vele a gép,illetve egyáltalán babettára lett-e méretezve,vagy csak valahonnan át lett emelve.
És ez a diszkont ár, ez mit jelképez?? Egyenlőre nem vagyok komoly vevő, csak játszogatok a gondolattal, hogy dejóislenne egy tartalék blokk, lévén hogy kettő bóbitám (207) is van.
És az hogy tuti jó blokk, az miről szól?? Cserélgetve a szimmeringek, új dugó meg gyűrű, vagy csak amolyan "nincs besülve, működikkk de kattogmegcsörög, viheted, csá."?????
Sziasztok ! Egy darabig akkor sunnyognom kell köztetek a Carrier Arol 2t- mmel : ) / '97-ből/ ! Mert azt bizony gyönyörűen elhasználom. Nos ma végleg áttértem - leszámolva a jikovval- a riga karbi univerzális használatára a működésének atombiztos volta miatt ! Jikovkedvelőknek ha szeretnék 2 karbit olcsón odaadok bennük több eredeti alkatraz . Végre mindíg minden motor működik : )) ! Ha esetleg valaki hiányt szenved van egy tuti jó blokkom 207-eshez diszkont áron, pusz apróságok kicsi pízekért !