Nem akarok túl nagy marhaságot kérdezni, csak érdekel a téma és nem vagyok jártas a dologban. Arról lenne szó, hogy egy opel vectra b autóba a 170 lovas 6 hengeres motor beszerelhető e, és ha igen akkor mennyi a papírmunka amit ilyenkor el kell végezni, és az autó am egy sima 4 hengeres 136 le-s kocsi. Az,h ogy mennyi a papírmunka úgy értem, hogy forintra levetítve. Gondolom ehhez kell új váltó kuplung meg etc...
Ha van olyan aki már hallott ilyenről vagy tud valamit lécci írjon :)Köszi előre is. Még annyit hozzátennék a félreértés végett, hogy nem akarok ilyet csinállni,csak ilyen dolgokról dumáltunk egyik haverral és azért érdekel.
Nem akarok okoskodni, de mivel én már jártam így és nem is egyszer a Dtl-el, ami pontosan úgy mint neked 1-2 nap után le levegősödött.
Valóban ehhez egy ebben jártas szakember segítségére lenne szükséged. Én is cseréltettem résolajcsöveket, átnézettem többször is és csak nem akart megjavulni. Végül egy profi szerelőnél kötöttem ki akinek beszámoltam az előzményekről. Ő azzal kezdte, hogy a résolajcsövek helyére átlátszó pvc (benzin) csöveket tett fel, majd beindította, azután leállította és gondolom időnként figyelte a csöveken látszó üzemanyagot. Lényeg az, hogy másnap amikor mentem érte kifogástalanul indult. Kb 1 év után ez megismétlődött és ismét a korábbi szakemberhez kellett fordulnom. Érdeklődésemre azt mondta, hogy a porlasztó és a résolajcső csatlakozója között volt tömítetlenség amit se perc alatt elhárított, ezért szinte alig kellett fizetnem érte.
Volt adagoló problémám is, de akkor egész másként viselkedett.
Nem nagyon szeretnék beleszólni, de az adagolót még nem kell(ene) temetni szerintem. Mint ahogy Papi is írta, csöveken elég egy kis repedés stb stb, de ami lényeges, a nyomástartó szelep. Ezt szintén írta Papai, csak nem ezen a néven. Ha minden cső jó, akkor én ezt nézném meg!
Azzal kezdtünk, résolaj csövek, üzemanyag csövek, gázolaj szürőház csere. annyit javult, hogy előtte 2-3 óra alatt nem indult, most meg 2-3nap. adagolós is nézte, mérte az adagolót, azt is kizárta.
Biztosan üzemanyag ellátási hiba van. Elég egy minimális repedés például a résolaj visszavezető csövön és máris le tud a rendszer levegősödni! Ezek a csövek a porlasztókat kötik össze, 6-7 mm az átmérőjük. Ha szerencséd van, a repedésen kifelé is szivárog egy kis gázolaj és észre veszed. A cseréjük egyszerű, méterre kapható, pár száz forintból meg van.
Sok diesel autónál van egy kézi, kis labda nagyságú üza pumpa a rendszerben, ezzel nemcsak fölpumpálni lehet a rendszert, de a benne lévő visszacsapó szelep meg is akadályozza a gázolaj visszafolyását.
A lányomék lucas adagolós mondeójával görcsöltünk sokat, aztán beraktunk egy peugeot üza pumpát a gázolajszűrő elé és azóta pöccre indul a mondeó.
A hibák miatt ne keseredj el, itt sok hasznos tanácsot is kapsz! Nekem 6 éve van meg a vectrám, Y20DTH-s motorral. 60 e km-rel vettem, most közel 170 e van benne, 120 e-nél elfolyt a kormányszervóból az olaj, ezen kívül semmi problémám nem volt vele!
Szar az adagoló, visszaejti az üzemanyagot. Valahol tömítetlen, mit nem lehet ezen megérteni?
El kell vinni a kocsit egy diesel specialista szervizbe. Egy átlagos szerelőműhely nem tud vele semmit sem kezdeni, még a hibatárolóját sem tudják kiolvasni.
Üdv. Ma azt is kérdeztük, azt a travez gyűrüt, de azt mondták hogy ha az lenne rossz akkor vagy emelkedne az olajszint, mert beledolgozza az üanyagot, vagy feketének kéne lenni az üanyagnak. Ma délután indítottuk, lemeríti az akksit addig tekeri, semmi, nem indul, aztán egy fujás féktisztító és rögtön jár! Egyszerüen belebolondul az ember! Utánna már indíthatunk százszor is, pöccre indul! Mondjon valaki valami értelmeset!
Az angel-el meg pont az a baj hogy ha nem xenont raksz bele akkor nem igazán fogsz látni vele semmit. Halogénnel igen gyatra fénye van, xenonnal meg szabálytalan ugyanúgy. Akkor már jobban jársz ha bennehagyod a gyári projektorosokat. Egyrészt biztos jobban világít, másrészt jóval kevésbé feltűnő... Én lehet inkább vennék a helyedben fényszóró mosót, ha azokkal műszakin átengedik, a sünök sem hiszem hogy nagyon baszogatnának miatta...
Bár kétségkivül a legszabályosabb megoldás a gyári lámpa lenne, és a B2es lámpáknak meg pluszban ott van az az előnyük hogy a sima H7es halogénnel is brutál jól világítanak.
Köszi a választ! Hááát most projektoros xenon van benne, gyári BOSCH lámpa, de tartok a sünöktől... Vakítani tuti nem vakít, mert a 1.5 év alatt senki nem villogott... Csak hát gyárilag nem xenonos a verda...
A csatlakozót kérdezd meg hogy milyen. B1-esekben kerek csati ment a lámpához, B2esekben pedig téglatest alakú. Persze ez nem akadályozó tényező igazából, nekem is a B1esben benne van a B2es lámpa, úgy hogy nem kaptam anno hozzá csatit, sarukkal oldottam meg.
Helyileg biztos belemegy. Kérdés megéri-e az angel... hallani róluk rosszat.
Nekem 1,6 16V motoros Vectra van, hasonló szempontok alapján vettem: sok bel- és külföldi út, nagyrészt munka, kisrészt szabadidő. A környező országokban megengedett vmax-ra tökéletes, a fogyasztás vegyesen: 7-8,3 l/100km. Novemberben vettem, mára beletettem 6000-et, ezalatt 1l olajat evett meg (tömítéseket nem cseréltem).
Apróbb bosszantó hibák ellenére nekem ez a tökéletes autó (kombi, tehát pakolni is lehet bele).
A nagyobb motor akkor lényeges szerintem, ha állandóan min. 2-3 ember utazik, vagy ennek megfelelő cuccot szállítasz. Az 1,6 kellően rugalmas a városi tempóban. Most az, hogy 160, vagy 180, netán 220 a vége teljesen mindegy, mert nagyon ritkán tudod ezt itthon kihasználni. Németo. ebből a szempontból előnyösebb, ha ez fontos.
Az átlagos igénynek megfelelő szerviz szerintem nem költséges, alkatrészből minden van hozzá bontóban, vagy itt a cartársaknál :-).
Az én szubjektív véleményem, hogy egy picivel tágasabb, mint az Astra, két nagyobb testű ember nem dörzsöli össze állandóan a kabátját. Hátul elfér állandóra egy gyerekülés, plusz két további nagyobb is befér vita nélkül. A raktérben egy nagyobb utazáshoz csomagok, gyerek tartozékok és akár egy kutya is gond nélkül elfér.
700-ért olyan 12-13 évest találsz, bár most lehet, hogy előnyösebb ajánlatok vannak az olcsóbb regadó miatt.
ami Vectrákat néztem a neten, azok mind kis motorosak voltak, mint az Astrák. Németo.ban fogok dolgozni, és ott is fogom használni, na meg pályán hazajönni, visszamenni, és való igaz, nem mindegy hogy miben seggelek végig 1200 km-t.
A baj csak az, hogy Astrából is kevés, de Vectrából mégkevesebb van, ami nekem szóbajöhet. Max 700 ezret tudok elkölteni most autóra.
Nyugodtan hidd el, hogy nincs külön üzemanyag szivattyú. Se mechanikus, se elektronikus. Az adagoló szívja magának fel a gázolajat, és állítja elő a befecskendezési nyomást is.
A common railes dieseleknél van üzemanyagszivattyú, ami magasnyomású.
Azt nagyon csak furcsállnám, hogy nincs üzemenyagszivattyú, bűár akik mondtűák, azokkal kellene szívatni az anyagot. Még a régi 1.6 dízeleknél is volt, az adagoló nem szív semmit, örül, ha bírja adagoni. Maximum mechanikus az üzemenyagszivattyú, de ezt megint csak furcsállnám egy DTI-nél...
Még annyit, bár mostanában divat a kis köbcentis motor, nekem a Veci 2.2-es a vállalkozásomban egy off dízel Transittal járok az 2.5-ös, ha ezek után beülök az 1.6-os F astrába mindig azt hiszem vmi baja van, össze sem lehet hasonlítani a nagyobb motorok adta kényelemmel.
Anno én is ilyen kérdés előtt álltam, de a Veci mellett döntöttem és nem bántam meg :) Eleve ha nem átlagos motorú kocsira gondolsz (1.4, 1.6), akkor csak a Vectra jöhet szóba, Astrából ritkán látni 1.6-nál nagyobbat. Veciből a 2.0 és a 2.2 is jó választás lehet, ezekkel lehet dinamukisan autózni, de még nem hatalmas a fogyasztásuk (akinek nem volt erősebb kocsija úgyis lebeszél rólam de ne dőlj be nekik, nekem a 2.2 vidék/pálya használatban 7.2-7.5).
Sztem kényelemben, útfekvésben a Veci a nyerő, de hátha van a fórumon akinek van/volt mindkettő. Ráadásul a Veci átlag felszereltsége is magasabb, pl elég kevés digitklímás, ülésfűtéses, xenonos Astra van.