Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lp Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4836
Találkozó OK!
Előzmény: egoaxa (4824)
lp Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4835
Na jó! Drukkolok, hogy minden úgy legyen ahogy akarok.

Én már beletörődtem, hogy nem tudom eladni a zöldet, tehát egyenlőre marad. Tulajdonképpen örülök neki. Most van aki használja, aztán egyszer majd lehet, hogy teljesen felújítom.

Előzmény: lp (4833)
h i r d e t é s
hal9000 Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4834
Misaab:
MOndtam, hogy az igazi a Volvo!!! :-)))
De azért érdekes a táblázat:
Azon autók amik biztonságosnak itéltettek a biztosító szerint:
SAAB 9000
VOLVO 700/900
VOLVO S70/V70
:-)))
Előzmény: MiSaab (4826)
lp Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4833
Úgy sem tudod eladni:)))
Előzmény: Törölt nick (4832)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4832
részemröl is okés a dolog! de lehet, hogy én már nem a bálnával megyek... :(
Előzmény: egoaxa (4824)
topik Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4831
Az en "csunyam" (egy baratom mondta ezt rola, azota igy hivjuk)is felkeszult a telre. Viktornal voltam (olajcsere, szurocserek, nehany kabel,hutovizcsre, mindent alaposan atnezett), vegig ott voltam a 2-3 oras szerviz alatt es nagyon elegedett vagyok.
Azt mondta ritka jo allapotban van a kocsi (93-as klasszikus 900; 2.1 i; 100e km), olajfolyas semmi, rozsda semmi, dec. 29.-en megnezhetitek.
Ajanlom mindenkinek Viktort. Igaz, hogy korlatozott a kapacitasuk (visszament a Polarba fomunkaidoben), de megeri kivarni az idopontot.
A zaj is megszunt, a kipufogo egyik bilincse volt torott, azert mocorgott kanyarban a dob.
Fizettem osszesen 20e Ft-t (csak az olaj ara kb 10-12 ezer; Castrol TXT 5W-40).

topik

B.Péter Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4830
Misa:
Szerintem a töréstesztnél azt is figyelembe vették, hogy mennyire agressziv az autó. Tehát, mennyire üti meg a másikat.
Előzmény: MiSaab (4826)
lalcus Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4829
Dec 29 OK, ha itthon leszünk családilag. (ezt még nem tudom)
nippon köszi a telefonszámot, gk oktató-sógorral kapcsolat felvéve, asszonypajtás hétfőn délben +próbálkozik a vezetéssel a Határ útnál. Remélem saabvásárlás lesz a vége.
Zölduborka Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4828
Sziasztok!

Egy müttyöt ismét eltüntem, de remélem ez most meg fog változni. Képzeljétek lecserélték a céges ügyeletesi autónkat Opel Asztmáról Buzuki Stiftre. Így havonta 1-szer 1 hétig Buzukit kell vezetnem. Azon a héten gyásszalagot hordok! Kegyetlen! Nem tudjátok elképzelni, mennyire vártam, hogy újra a gyönyőrűségemet vezethessem!
Vesekövem nem lesz sohasem, az biztos. Az összes belső szervem máshova került a f@sza lengés"csillapítástól"; folyamatos halálfélelem és stressz 1 héten keresztül.

A múlt héten megadta magát az ablaktörlő-mosó szivattyú, amit a Sziki 10-ért cserélt (eddig a Viktorhoz jártam, de ő ugyanezt 15-ért csinálta volna).
Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók?

Dec. 29-re szívesen elmennék!

Üdv.

Ubi

MiSaab Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4827
Itt van a magyarázat:
Megtaláltam a kérdésemre a választ benne.
Úgyhogy kérek valakit,hogy a lényeget forditsa le
annak aki nem értené.

"Volvo S 70 / V70, year model 1998 - 2000 is the safest car model in Sweden in the "How safe is your car?" report conducted by Swedish insurance company Folksam. S 70 / V70 is the only one among the totally 95 ranked models which has a safety level that is at least 50 % better than the average model in the Folksam investigation.

Volvo also takes the second position with its 800-model (the predecessor of the 70-series). Then follows Renault Laguna, Volvo 700 and Saab 9000. This means that the top three makes (Volvo 70, 800 and Renault Laguna) are sold through the same dealer network. (Renault cars are imported and distributed in the Nordic countries through the Volvo Cars sales organisation since more than 20 years).

"I am very pleased that the most common cars in Sweden also are the safest", says Anders Kullgren, Head of Folksam Research.

The gap between the most safe and the less safe car is narrowing. This according to the Folksam research that includes more than 62.000 accidents occurred since 1994.

"An obvious sign on what direction the wind blows is that five of the models in the 'small car category' now are placed in our next best, 'blue' category, which means it is at least 20 % better than the average level", says Anders Kullgren.

Safety development speeded up
Another trend is that progress in car safety is taking place in a faster pace. Passengers travelling in a car from the late 90's are exposed to a 25 % less risk of being killed or seriously injured in a car crash compared with those in a car from the early 80's.

The last five years have however implied a significant leap in car safety development.

"Cars introduced during 1995 - 1999 have a decreased risk with 12 percent for death or serious disability after a traffic accident compared with models introduced during 1990-94", says Anders Kullgren.

The degree of improvements differs between various car types. On the smallest of the compact cars the improvements are the highest with the risk of death or serious disability has been reduced by 50 % during late 90's models compared to the early 80's. Correspondent reduction of risks in the 'large family car category' is 30 percent.

Injuries on humans
Generally, the risk of disability as a result of injuries in traffic accidents has been drastically reduced since the early 80's. The risk for head injuries have reduced by 50%, and risk of leg injury has been reduced with 65 %. This mainly because car manufacturers have introduced standard equipment such as air bags and other safety equipment, as well as designing more solid car bodies that can resist the forces of a crash impact better than before.

The significant exception from this trend is the risk of neck injuries, which have doubled during the last 20 years. The main reason is the more rigid structure of car seats in models of the 90's, which result in better impact safety during all types of accidents apart from the rear end collisions where these more rigid seats actually enhance the risk of whiplash injury.

Folksam has together with the Swedish National Road Administration (Vägverket) compared its own crash accident findings with those of the Euro NCAP crash test programme. This is interesting, particularly since the Euro NCAP results are from crash impact tests, while the Folksam results emerge from real life road accidents. The comparison reveals a high degree of conformity between laboratory crash tests and real life situation when it comes to severe injuries on the human body. However, for 'less serious injuries', where also whiplash is included, there is no correlation.

"At the same time as the Euro NCAPs crash tests significantly have contributed to a higher safety levels, the results without doubt indicate an empty gap within Euro NCAP when such a big and increasing category of injury like whiplash is not reflected. Their series of tests ought to be expanded with rear end impact tests", Anders Kullgren establishes.

Aggressiveness of cars
An "aggressive" car means it is dangerous for other cars in a road accident.

Weight and front structure are decisive factors. Folksam has made a study of the aggressiveness of cars introduced later than 1989 which were involved in two-car collisions in Sweden during 1994 - 2000, the study included more than 13.000 cases. SUVs turned out to be around 60 percent more aggressive than the average, while the correspondent figures for MPVs were 30 percent.

"When we compared the biggest cars with the smallest, it was evident that the SUVs were 85 % more aggressive than small compact cars, says Anders Kullgren, Head of Folksam Research.

The complete list of "How safe is your car"

Further information
Anders Kullgren, Head of Folksam Research, Stockholm, Sweden, phone +46 8-772 74 35, mobile +46 708-31 68 35.

Lars Ĺkerkvist, Communication Manager, phone +46 8-772 60 77, mobile +46 708-31 60 07."

MiSaab Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4826
................
Téma: biztonság.
Tárgy: NG900 .
................

Szeretnlém ha reagálnátok a következőkre....

1.)
Mint tudjuk az EURO NCAP törésteszten ,mondhatni siralmas eredményt ért el 1.5 csillagocskával.
www.euroncap.com results, large family cars ,saab900
Ez ugye nem egy szép eredmény a mesterséges körülményeket és tényezőket figyelembe véve?
Sokan most megrémülnek ha elolvassák a tesztet és meglátják a képet...

2.)
Svédország egyik legnagyobb biztositója a Folksam (http://www.folksam.se/engelsk/index.htm)a "How safe is your car? 2001" tanulmányában,melyet a biztositott autók és utasaik balesetben elszenvedett sérüléseit alapul véve erre a következtetésre jutottak.

Ami minket érint...

Family cars:
Saab 900/9-3 94- -40% -20% Average +20% +40%

Large family cars:
Saab 9000 85-97 -40% -20% Average +20% +40%

Hogy lehet az ,hogy az NG900 a 9-3-al megegyező eredményt produkált az ÉLETBEN, mig a 9-3 az EURONCAP teszten 4 csillagot kapott szemben az NG900 1.5 csillagjával
És mindezek mellett a Folksam 40% -al biztonságosabbnak itélte a két autót valós körülmények között...

Akkor hogy is van ez?
Most kinek van igaza?

MiSa

eof

korzo Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4825
Engem igen!

(Remélem HÓ is lesz. A HÓ rulez! :o)))

Előzmény: egoaxa (4824)
egoaxa Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4824
Emberek!

December 29 szombat
ÉVZÁRÓ TALÁLKOZÓ

Helyszín Biatorbágy, a híd alatt.
Utána diszkrét kosztolás egy helyi hotelben, ahol pezsgőfürdőre és uszodázásra is van lehetőség.

Ha a Döme segít, akkor lehetne egy kis Scania bemutató is.

Érdekel valakit?
Feszüljek neki?

korzo Creative Commons License 2001.11.15 0 0 4823
Téli felkészítés rulez :o)))

1. Cégnél happári kiver, és cégesautó magamhozvesz :-)
2. SAABika beállít a fűtött garázsba (persze esténként kicsit beül a svédautószagba :o)))

Előzmény: lore (4822)
lore Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4822
Ma' megint a teli felkeszites? :-P
Előzmény: MiSaab (4820)
lp Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4821
Decemberi fagyott földben kubikolni férfias mulatság. Szivesen segítek bárkinek, de ezt inkább másra hagynám:)

MiSa! Nyomd a témát!

Előzmény: nippon (4817)
MiSaab Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4820
Földobnék egy régi témát...
jöhet???
nippon Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4819
HA van konkrétabb időpont írd meg. Mellesleg nincs valami infod a Biatorbágyi ingatlan lehetőségekről?
LG
Előzmény: egoaxa (4804)
nippon Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4818
Halo Aex!
Sajna nekem a popovics is drága! Egyébként ő ajánlotta 15 körül a bontott fűtéscsapot, és az új árának infója is tőle van (30e):-(
Nos marad a kamaz klima - ablak le ha meleg van és hasonlók.
Üdv LG
Előzmény: aex (4802)
nippon Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4817
Szia Axa!

Gratula, szintén csatlakozva az előttem szólokhoz. Egy ilyen kubikos találkozoó lehetne egy saab tali helyyzine is és mig a fehérnép finomságokat készít addig mi árkolunk egyet?! Vélemény! Lehet, hogy csak én gondolom így? Szerintem egy ilyen klub arra is jó, hogy segítsünk egymásnak. :-)
Lg

Előzmény: egoaxa (4799)
B.Péter Creative Commons License 2001.11.14 0 0 4816
Axa:
csatlakozom a gratulálokhoz.
Levelet a múlt héten megkaptad?
BlackStar Creative Commons License 2001.11.13 0 0 4815
Mindnesetre már kijelöltem a BlackStar brend nikk jogörökösét... :))))
Előzmény: lore (4814)
lore Creative Commons License 2001.11.13 0 0 4814
Audisbmws ergonomia is letezik, bar a sok kicsi gombocska talan tenyleg nem annyira praktikus. Azert majd szamolj be, hogyan fogadtak a saab rulez felkialtasokkal tuzdelt beszamolod :-)
Előzmény: BlackStar (4813)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.13 0 0 4813
Hétfőn erg. zh volt... illetve lett volna, de benéztem, mert csütörtökön lesz... Holnap megyek védekezni... A konzulens nagy Volvó-barát, de félek, a többiek az Audi-BMW felé húznak... Sebaj! Ez a kihívás!! :))
Előzmény: lore (4812)
lore Creative Commons License 2001.11.13 0 0 4812
Blackstar,
na mi volt a TDK-n? Tobb ember tudja mar, hogy a Saaboknak micsoda ergonomiai interior design-juk van?

lore

korzo Creative Commons License 2001.11.13 0 0 4811
Amelyik 99-essel szemezek itt Szoboszlón a nővérkém számára, az majdnem pont így néz ki :-))

DE keskenyindexes :o))) ami talán mégbrutálisabb.

Kis rohadások rajta a "szokásos" helyeken (ívek/ajtóalja), de amúgy jó a kasztni. Sajnos még karbis-szívó, és a belseje elhanyagolt :-( (mindene megvan, de pl legragasztgatva... amúgy javítható)
A lényeg viszont: műszakilag HIBÁTLAN. Ha jól emlékszem vagy 120 ezer van benne (ez komoly, egy idevalósi nőé volt, aki a válása után ezzel jött haza Svédországból '81 körül)
És a leglényeg: olyan 230 ezer Ft körül el lehetne hozni :-)))

BlackStar Creative Commons License 2001.11.12 0 0 4809
Az jó!
Arrafelé van asziszem egy ismerősnek valami étterme, mekkérdem, hogy mit szól hozzá :))
Előzmény: egoaxa (4804)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.12 0 0 4808
Emberek! Valaki latta a 168Ora nevu= vicclapban a 9-5 Aero tesztet? Sok ertelmes infot nem tartalmazott, de legalabb a kepeket elSAABtak: A nagy foton egy elo=zo= szerias Aero lathato, meg a szep hu=to=maszkkal, a kicsin meg egy faboritasos mu=szerfal :))
Öregem, ezek télleg nem tudnak kérdezni? Hát ez nem igaz.
Azért lehet, hogy meglendítem ennek a lúz újságnak a példányszámát eggyel, mert nehogymá kimaradjon valami a gyűjteményemből :)))
Előzmény: aex (4802)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.12 0 0 4807
Axa,
Wazz... Gratula! :))
ennyi jó ótód legyen már, hát ez nem igaz :))

Figyu... utánanézek a dolognak, de szerintem nem ez az első széria turbós autó (mert az szerintem a kockalámpás, 3ajtós, CC hátú, INCA felnis (vagy aztek vagy mi :)) )), hanem ez az utolsó, repi 99-es széria. Olyant is halklottam már megpendíteni, hogy ebbe B-motort szereltek, aminek rövidítve volt a gyuszielosztója (értsd: megdizájnolták a könyékét, hogy elférjen :) ).
Egyébként ezekről gőzöm sincs, egy dán SAAB honlapon láttam ezt így említve. De itt egy kép egy, a már említett, uccsó széria 99-esről:


A gyájteményem szerint ez az első,. 1977-es SAAB 99 turbó


Ja, azért bonyolíthja a dolgot, hogy a 99-eseknek a korai változatain volt csak ez a keskeny propelleragyú hűtőpmaszk, a későieken meg már a 900-as első szériája kinézetű maszk volt... Ehhez képest az új szerzeményeden meg vékony nózi van, pedig a képek szerint az elaső turbóson már a szélesebb volt... Hmmm... A fene se ismeri ki magát ezen... Megkérdezem Laci bácsit... :))

Még egy szép 99-es (na nem mintha lenne nemszép is :)) )


Ja... Előremegfontoltszándékú irigykedéselőidézésért azonnali nekemnincsmegképekküldésre ítéllek... Az ítélet jogerős. De. :)))

Előzmény: egoaxa (4799)
BlackStar Creative Commons License 2001.11.12 0 0 4806
Csatlakozom a gratulálók sorához! És egy csöppet sem vagyok irigy!:)
Leszek helyetted is, jó? :))
Előzmény: lp (4805)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!