Északon, (FIN)
Idén télen a gumis tanácsára a disztárcsákat én se tetettem vissza a téli gumira, de elejétől fogva zavar.
A másik szerivzzel az a gond, hogy ez hivatalos hely volt és semmi garancia, hogy máshol jobbak. (Régen itt is jobb volt a szinvonal, de most uj tanuló alá került a kocsi és ez nagyon nem jó.)
Ma délután egy igen szivszorító látványban volt részem:
Láttam a testvérem volt Saab-ját.
Nagyon le volt pusztulva, kb egy évnyi por és kosz volt rajta, az eleje be volt nyomva, oldala meghúzva, behorpadva, a tetejére pedig mintha fékolajat öntöttek volna, le volt pattogzódva a festékréteg, az első lámpák a sérülésektől nagyon kancsalok voltak. Hiányoztak róla krómozott disztárcsák. Szóval nagyon rossz bőrben van, pedig 6 éve adta el az öcskös, és akkor volt 11 éves. Szerintem ilyen embernek autót sem szabad a keze alá adni, nemhogy egy Saab-ot.
Delfin:
Szerintem próbélkozzál egy másik szervizben!
Hol van az a "Külföld" ?
Hozzáértők tanácsára lenne szükségem. Nemrég elvittem a 900om a szervizbe, hogy ugyanmár kibirja-e a telet? (Nyáron volt teljes karbantartás, olajcsere, szürők, fékek, stb.) Mindössze megnézték a folyadékok szintjét meg az alvázat. Még után se töltötték amit kellene, pedig volt nálam folyadék, de azt mondták ha saját kezüleg csinálom az olcsóbb :(
Szóval tavaly semmi gondom nem volt, pedig télen szabadban hóesésben, fagyban parkoltam esténként. Idén már párszor csontra fagyott a motor esténként, pedig félig fedett parkolóban áll a kicsike. Ilyenkor ugye rángat, amig be nem melegszik. Kérdéseim:
-Lehet olyan olaj került bele ami nem birja a fagyot?
- Kézifék szerintük nem a legjobb. Ez tavaly is előfordult, bár akkor megcsináltattam, de idén még nem feltünő. Érdemes most foglalkoznom vele?
- Mániájuk a tank meg elől két lyuk rozsdásodása. Szerintük ettől nem kapok rá műszakit, bár tavaly gond nélkül megkaptam! Szoval ezt a "tipushibát" 4 órás munkával akarják átfesteni? Tényleg ennyi idő, vagy csak lefújják valamivel és benyujtják a számlát?
- Szerintem télen a kézi váltó-folyadéka kocsonyásra fagy, amitől nyáron se túl jó. Mások szerint semmi baj a váltóval, csakhát a hideg az hideg. (Amikor megvettem(január), akkor érződött, hogy milyen finoman uszik a váltó az olajban, ami már egyáltalán nem igaz.)
Szoval kiakadtam a szervizre, de nem akarom baja legyen emiatt az autómnak. Kisérletezzek egy vadidegen szervizzel egy másik városban? (Külfölről van szó)
Ez tényleg ócsó lenne, de az enyémre nem jó :-(((
Nekem még a régi agyam van 4x114,3-as osztású, ezek meg az újabbak, és 4x110-es (esetleg 4x100as?) osztásúak ('86-tól a 900asok megkapták a 9000-esek fékrendszerét, és ezzel együtt a kerékagyait is, egyszerű megkülönböztethetőség: az újabbakon hátul fog a kézifék :-))
Ez igy igaz,ahogy Korzo mondja...
Nekem azt is mesélték,hogy ha a stiftel mész
160 körül és lehúzod az ablakot ,utána felhúzod ,akkor az ablak és a keret nem simul vissza a kasztnihoz,hanem eltart tőle a nagy légáramlat miatt.. :DDD
Van benne materia :)) ,ahogy Lous mondaná.
Szerintem a korzo féle kulcs-hasonlat elég jól sikerült. Én egy kicsit megfordítanám a dolgot:
Ha egy kocsi nagyon leszerepel a törésteszten, akkor valószínűleg az életben sem túl biztonságos. Viszont az, hogy a törtésteszten sok pontot kapott, az még nem jelenti azt, hogy minden valós szituációban is megmenti az életedet.
Persze a teszteredmények azért sejtetnek egy két dolgot, szóval érdemes lehet odafigyelni a EURONCAP-re és társaira, de valamennyire mindenképpen kritikusnak kell maradnunk velük szemben.
Unokaöcsém sajnos mindig, mindenkivel ilyen.(általában az értelmiségiekkel ilyen, ha 250 kiló lennél, csontkopasz, borostával, és rezegne körülötted a szteroid, akkor talán riszpekt... :)) ) Ezen pedig nem lehet változtatni, sajnos a srác önhibáján kívül lett ilyen :((
Hali BlackStar!
Nem mondom elég morcos volt az unokaöcséd. Kicsit kiült az arcára az unom a banánt kifejezés, valamint a mia ... akar ez a ... itt!:-)
de az is lehet, hogy ráfagyott a hidegtől valami elöző érzelmi kitörés :-)
KÖSZÖNÖM mégegyszer a segítséget, hali
Lg
"Aerom asszem 1340 kg volt és 1790 vagy ilyemi volt a megengedett össztömeg."
Érdekes, a volvomnak ugyanaz az első adata, mint az aeronál második :-))))
Na jó ez azért nem igaz :-))))
De volt egy renault puttonyos teherszállító (?) kocsink (express) és a megengedett összsúlya 20kg-val volt kevesebb, mint a volvo önsúlya....
Namost a SAAB-ok nem a pehelysulyu autók kategóriájába tartoznak
Én is így gondoltam, sőt gondolom is, de azért meglepő számok vannak a '83-as 900 Coupem forgalmijában. Az önsúly 900 kg, az össz, pedig valami 1800 fölött van. Lehetnek ezek valós adatok? (én kétlem)
A töréstesztekröl. Ha vki meghallgatja Meleg Gábor egyik ellöadását (BME Gépjármüvek tsz., ö A Baleseti Szakértö Guru) akkor kiderül, h a töréstesztekben az autó szilard, rogzitett tárgyakhoz valo, bizonyos szögböl torténö , egyszeri ütközését vizsgálják. Nagyon szép pl a teljes frontális ütközés vizslatása, de az esetek többségében ritka, inkább a kocsi elejének egy része kapja csak az egész ütést.
Node, mégha korrektül nézik is(feélig fedett, ferde szögü ütközés stb.), a gond az ingathatatlan akadályokkal van. Egy ütközésben nagyon jelentös tényzö a jármü tömege. (Ez élöben is megtapasztalhattam két hete:)))
Nem mindegy hogy ha 50-el mentél, akkor egyszercsak visszafele haladsz 40-el, vagy ippegcsak lelassultál egy kicsinykét.
Namost a SAAB-ok nem a pehelysulyu autók kategóriájába tartoznak, tehát eleve jobb az esélyed, mint egy 600 kg-os Trabiban, vagy egy 900 kg-s Buzukiban.
Valamint, a dummy sose mutatja a belsö szervek serülését , a nem mozog a törésteszt közben (nem kapja az arca elé a kezét, nem támaszt ki kézzel a müszerfalra) stb.
Sokkal realisztikusabbak a volós sérüléseket felmérő baleseti statisztikák, azokból kiderülnek a belső sérülések is, az autó vészelhagyásának lehetősége is (nyithatóak e az ajtók stb...).
A "kategóriájában a legbiztonságosabb" jelző azt jelenti, hogy ha egy azonos v. kisebb jármüvel csattansz, kb 50 km/h ig , akkor jók az esélyeid....
Misa:
Elkerülte a figyelmedet valósznűleg a 4828-as hozzászólás.
Egyébként, korzo trabis effektjére céloztam.
Ha egy 900-assal, vagy egy 9000-essel nekimész valaminek akkor az nagyot üt a másikra. Az új tesztekben már ezeket is vizsgálják.
...
Most nem tudom jobban megmagyarázni, mert a legkisseb gyermekem éjfélig fent volt, és 1/2 kettőtől hajnali 5-ig, és 1/2 7-kor már kukorékolt a nagyobbik.
Köszönettel fogadtam a kubikos felajánlásokat. Remélem azért a hét végén megoldódik a dolog, ha nem akkor lehet hogy előrébb hozzuk a talit, és a kertünkben rendezzük. Csak elötte egy kicsit el kell lapátolni pár köbméter földet. Úgyhogy a tagságik mellé mindenki hozzon gumicsizmát is! :)
A 900-asban a talicska simán elfér hátul.
"Szerintetek az ng900-as és a 9-3-as hűtőrács kompatibilis és vajon mennyibe kerülhet?
És a lökhárítók? "
Az arakrol:
Ugy emlekszem, hogy 30 ezer lett volna egy lokharito (bontott,toretlen es ujra fenyezett), a hutoracs is hasonlo nagysagrend.