Persze, ismert kép csak éppen bélyegkép formában, ebben a felbontásban nem, de majd legközelebb engedélyt kérek tőled! Vagy inkább nem töltök fel gyári képeket többet, nagyon egyszerű!
Eladásra kerülnek, hirdetik őket a hasznaltauto.hu-n és a mobile.de-n is (utóbbi hirdetés érdekes, ugyanis azt sugallja, hogy egyes példányokat már el is adtak külföldre).
Rendszám: BHK-756 Gyártmány: IKARUS Típus: 250.59 , 250.68 , 250.69 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A két 435-öst sajnálom azért, no meg a 263-asok is szerintem jobb állapotban kellett hogy legyenek, mint máshol a 260-asok. De ez van. Amelyik cégnek ennyire megy a buszváltás, az megteheti, tizenéves kocsikat meg nem veszünk csak úgy. Nem az 50-es, 60-as években vagyunk, ahol miniszteri rendeletre rendezgették a járműveket országszerte (bár objektíve volt ennek valami értelme).
Rendszám: ANZ-427 Gyártmány: IKARUS Típus: 250.98 Szin: ZÖLD A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: AGT-518 Gyártmány: IKARUS Típus: 250.59 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Minden Ikarus rajongó figyelmébe ajánlom az m3-as TV-csatornán, holnap (azaz pénteken) 22:05-kor kezdődő "Fizetésnélküli szabadság (1-2)" (Отпуск а свой счет) c. magyar-szovjet filmet!
Van S415NF három ajtóval (az utolsó csak egy szimpla lengőajtó a "kétajtós" motor miatt), még magam is fotóztam olyat. (Mondjuk pont nem lehetett egyik képen se látni, de mindegy.)
Nem, nem az, oda még nem raktam be, mert nem találok jobb képet róla, de egy ilyen kocsi volt. Ez hátulról így néz ki, ami alapján eredetiben ilyen lehetett, ez pedig megfelel a kocsi hátulljáról készült képnek. Tehát utólagos házasítás.
The colours are quite bad. I haven't got better version (or other pictures), but I tried play with the colours. I tried to make them better, perhaps it has succeeded:
I think, that the german demo bus on the first picture, and the bus on the second pic with "Budapest" is the same. I'm not sure, but I think, that this bus is red-white, because the dark part is different than the BKV's blue on a b&w pictures.
The other demo buses is a bit difficult, so we try it understand tomorrow. :-)
Jó napot kívánok. Tudja valaki, hogyegyIkarus180, a kijelző egységeta városközpont felettablakon? Ott kell lenniefotóiprototípus,amelyek azt mutatják,őt Magyarországon.Mielőtta buszérkezett Németországba.Tudja valaki, hogya szín?Eznagyon fontos.
Kérjük,tud valaki segíteni?Kérjük,írjaanémet vagy az angol.sok köszönet.
(Fordította: Google)
Is there anyone of you can help me?
I am searching for pictures of a special Ikarus 180 bus. It's one of the earliest prototypes from 1961/62. The bus was exhibited on Leipzig Spring Fair in March 1962 without engine.
One year later, in 1963, the bus was tested in 3 cities of German Democratic Republic (GDR): Berlin, Erfurt and Karl-Marx-Stadt (= todays name is Chemnitz).
There are not many pictures existing from this bus. Not only one picture showing this bus in Hungary! All known pictures show the bus in Germany. And all of them black-white.
So nothing is known about the colors of this bus. I want to know, if the bus was white or silver and if the dark areas on black-white pictures were red (like Bucuresti colors) or blue (like Budapest colors). Please look to some details like the mirrors are low fitted (not at the roof!). Only the very first buses had the low mirrors. There was the red-white from Budapest Fair 1961 and 1963. And the GA 62-51. Could it be the same? Does anyone know, what has happened to Budapest Fair 1961/63 red-white bus later? Was ist GA 62-51 or GA 07-30? But GA 07-30 has mirrors at the roof. Maybe it was changed later? And what number was the hotel bus (GA 79-65) before it's life as hotel bus?
Hello. I don't know how many buses have had the mirrors at thelower ege of the windscreen?!
And the indicators (blinker lights / winker) outside next to the headlamps (later had above them).
Please, does someone know what happened with the red-white bus with the black stripe?
Was it refurbished to the Hotel bus or not? If not, what happened to the red-white bus?
Then we have a small problem.
There are two pictures of the GA 07-30 and the one with Leyland engine: they obviously seem to be two different buses. The article (and you too) said the hotel bus was built from the Leyland-engined model. I think the GA 07-30 on the picture has to be the red and white one with the black stripe. But I think this GA 07-30 was brought to Pécs (GA 62-65). Am I wrong, or could it be a more complicated story?
Hello and many thanks for the interesting Picture from Erfurt-Gisperslebe.
It's correct,is the same bus from Leipzig fair and was tested in Berlin too. Gispersleben is a suburb of Erfurt.
The picture must be from September 1963, when the bus was there.
Where did you find this picture? I need informaton about the color of this bus.
It must be other Color than the red-white prototype with the black stripe. But WHAT??
I don't can imagine that it was blue silver, because it had black labels like "entry" and "exit" on the dark areas. And it was readable good. I think if the dark areas were blue you could not read black letters on it?!
Which blue silver prototype was refurbished to the Hotel bus? I thought there was only existing 2 protoypes ...
The red-white with black stripe an the demo unit from Leipzig fair. You know about a third prototype?
Let me know please.
By the way, would you be so kind to send me the Gisperleben picture to my mail account please?? I will give you PM with address.
There are two pictures of the GA 07-30 and the one with Leyland engine: they obviously seem to be two different buses. The article (and you too) said the hotel bus was built from the Leyland-engined model. I think the GA 07-30 on the picture has to be the red and white one with the black stripe. But I think this GA 07-30 was brought to Pécs (GA 62-65). Am I wrong, or could it be a more complicated story?
Régen előnézeti képpel raktam be, de mindenki panaszkodott és azt mondták inkább linkeljem be a képeket. Legközelebb majd odaírom a link után, hogy mit rejt.
I think, if I understand correct, the first (hungarian) prototype from 1961 and 1963 Budapest Fair was refurbished to the Hotel bus from the above link (GA 79-65)?
I think, the hotelbus was created from the silver-blue prototype with Leyland engine.
What has happened with the bus after September 1963?
Maybe stayed in Germany? I found this picture from Gispersleben, it looks like the german prototype from the Leipzig fair. Same livery, same hubcaps, same door layout.
(first color picture front side, second black/white picture rear view)
Look at the bus from Leipzig spring fair 1962 (attached picture) to compare with the other bus from the link above.
The bus from Leipzig fair has other color, it has a destination sign window at the articulated part above the middle window and no destination sign window at the rear. And it Looks different at the front part below the bumper. The distance between bumper and decoration stripe is different (Leipzig bus has Little more distance).
The bus from 1961 Budapest International fair was exhibted again in 1963 in the same look from 1961.
So it is not possible, that the bus was refurbished before it has gone to Leipzig in March 1962.
The bus was exhibited without engine, so probably after Leipzig time it has gone back to Hungary to equip the bus with an engine. And than - one year later - from April 1963 it was tested in 3 german cities: Berlin, Erfurt and Karl-Marx-Stadt.
What has happened with the bus after September 1963?
I think, if I understand correct, the first (hungarian) prototype from 1961 and 1963 Budapest Fair was refurbished to the Hotel bus from the above link (GA 79-65)?
I cannot understand hungarian. Please try to answer english or german. Thank's a lot!
Ez se semmi: valószínűleg a világ egyik legöregebb aktív, közforgalmú (tehát nem nosztalgia) Ikarusa látható a képen - 41 (!!!) évesen még mindig megy:
Egy technikai jellegű kér(d)és: miért nem úgy teszed be a képeidet, hogy látszódjon az előnézeti kép? Így, mindenféle komment nélkül nem tudja az ember, hogy mit rejt a link.
A helyzet a következő: ha van a busznak két állapota, azokat külön kell létrehozni, és érvényesítés után ezek két külön linken fognak létezni. Ha ezeket valaki összevonja, akkor csak az egyik link fog tovább élni.
Már csak ezt a hármat kérdezem: 260.32.1986.3297, 1986.3299, 1987.0918. (Az utolsó még mindig megy, de már rég nem abban a Kisalföld-szerű festésben, ami anno megosztotta az erre hívatott topikot.)
Kedves Ikarus-barátok! Tud valaki valami infót, hova tűnhetett a Szentendrei BKV Múzeumból ez a szépség?? Pont ezért mentünk a kölkökkel, és se híre, se hamva. :( Talán elektronikai szerelésen van? Megkoronázta volna a múzeum látogatást.
Rendszám: ezz-071 Gyártmány: IKARUS Típus: 280 Szin: OKKERSÁRGA A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Mondjuk az nekem szerencsére kimaradt. Én abszolút jól éreztem magam, igaz a meleg nagyon sok embert megviselt szerintem, de alapvetően jó móka volt. Mondjuk ami gond volt az az, hogy szerintem nem vártak ennyi buszt. Kicsit mintha kinőtte volna a helyszínt. Folyásnál a tó is kicsit alul lett méretezve. Oké, hogy a borsodiak morogtak, de szerintem Tiszaújban még mindíg lehetett volna tenni egy karikát a főúton a buszállomást kihagyva. Nem baj, így is élveztem. :) Tóni Rábás agymenése csak hab volt a tortán a tónál. :)
A tegnapi polgári összejövetelről nem nagyon szól itt senki.
Pedig az Ikaruszok túlnyomó többségben voltak, Csepel tényleg csak mutatóban volt pár darab.
OK volt ott, egy Csepel busz is és pár teherautó + tűzoltőautó, meg egy tök rendszeridegennek tűnő - talán - Setra, de a többi mindenféle és korú IK volt.
Felirat szerint láttam 222-est is, ez tök ismeretlen volt nekem. Hosszban és arányokban a 211 és a 255 között volt valahol.
Szóval, volt ott sok látnivaló, szerencsére sok ember is. És mint ilyen helyen természetesen sokféle ember jön össze, ki így, ki úgy érzi jól magát. :-(
Az mindenesetre nem emelte az esemény fényét, amikor ökölharcra került sor. A szervezőknek kellett közbelépni. Kár érte!
Sziasztok! Sok ideig volt itt a fórumban egy felhasználó, aki rendszeresen posztolt képeket egy éppen felújítás alatt lévő Ikarus-ról, én most ezügyben érdeklődöm, hogy az pontosan milyen típus volt? :) Homok, vagy kicsit sötétebb barna színű volt, és OT rendszámú. Most nemrég mutatták a tv-ben is, az újpesti napok kapcsán, de igazán nem tudom mi köze volt az eseményhez, erről sehol nincs szó. Az apropója az hogy a mai napon Veresegyház környékén (plusz ez a tv-s megjelenés :)) én engedtem ki az útra hogy besoroljon, sajnos mások nem igazán foglalkoztak vele hogy útnak indulhasson, így volt szerencsém élőben is megcsodálni.. gyönyörű munka lett, óriási gratuláció! Csak sejtem, hogy ez az a busz lehetett, amiről itt is sok kép jelent meg anno a restaurálás kapcsán.
Hogy trilexes, hogy még sárgán is helyijáratoztak vele Berhidán, illetve hogy nagyon maszek hatást kelt az a fehér árnyalat, amire sikerült átfényezni. Nem látok rendszámtrükkre utaló jelet első blikkre.
Ó, nem vélek én semmit, kicsi vagyok én ehhez, de az egyik kollégával a fórumról (aki ide is be szokott néha nézni) privátban beszéltünk egy-két dolgot. Volt öt sárga rendszámos a MÁV-nál, ő pedig négyet mond a TT-hez, köztük ezt a 605-öt is. Nyolc buszból kilenc nehezen lesz, konkrétan ez nekem itt a bajom...
Ja, nem, a normál E95-ösöknél még nem látszódott a sárga csík az ajtókon...
Kizárásos alapon ez valamelyik HRE lesz, mert a HZT-ken már kisebb a kilincs. A 729 már fel van újítva, a 727-en nem ott volt a matrica az ajtón, a 728-ról nincs ajtós képem... A 730 viszont stimmel, szerintem az lesz az. :)
Nem vagyok pesti, így tudtommmal egy kétéltű busz jár a Dunán, a sárga, aminek nincs köze a Lantához. Aminek van, az exportra megy, nem? Az a fehér, amiről talán itt volt már kép.
Széles Gábor lélekben már rég egy távoli galaxisban szambázik az antigravitációs motorjával, de az egykori Ikarus-gyárban jórészt még mindig ugyanazok szerelik a buszokat, mint a dicsőséges 80-as években. Tovább »
1995 nyarán Bakonyszentkirályra járt egy 415-ös, amiben barna műbőr Halas I. típusú ülések voltak. Akkor talán még külön Dudari Volán volt. Melyik lehetett ez a kocsi? Nem volt zsír új, és nem a Bakony flottaszínében járt akkor. Rémlik valami C-s rendszámú, piros csíkos kocsi, amit később Ziren láttam, de szerintem nem az volt. Ha valaki tud segíteni, azt megköszönném.
Ez a CV 31 GER ( http://www.flickr.com/#/photos/bpd017/15439199292/ ) most is ugyanott parkol Kőröshegyen, mint tavaly. Most volt lehetőségem táblát is nézni hozzá: 256.50.1988.0871
Amúgy kész ez az FKF-554 is. Mátra -> Color -> Program Centrum, aztán tavaly átvette az FKB-869 cége, de idén júniusban már megint Program Centrum-flottaszíne volt...
Ha azt mondom, hogy 256.50.1988.0746, az megfelel? :)
Egy rakás ilyen busz kószál(t) az országban, amiről nekem meggyőződésem, hogy 256.54 volt eredetileg (eredeti piros fényezés, műszaki jellemzők, és a vázszámok is 256.54-es mezőkben leledzenek), csak aztán valamiért itthon találtak gazdára, és 256.50-ként átírva (hogy a vázba is beleverték-e, abban azért nem vagyok biztos).
Közben az EZW-re rájöttem, az egy másik busz volt.
Valószínűleg nem, mert vázszám szerint 1986-os a gép, így a másik forrást fogadom el inkább. Bőven elképzelhető, hogy a rendvédelmi szerveknél is szaladgált Mátra-fényezésű 256.
- FIS-258 (a 280.10) nálam ex-GMY-129, de akkor azzal mi is lett?
Fúúú, ebbe ne menjünk bele, messzire vezetne.
- BRP-437 = BU 26-80, DUK-718 = BU 28-60 (ma már MPZ-336), tessék választani :)
Hát én a BRP előéletét pont nem így tudom, de rájöttem, hogy az egy másik busz. :)
- FIS-826 egy érdekes gép, 256.54-ből 256.50-ként forgalomba helyezett busz, a vázszám is 256.50-es
Évjáratot tudsz?
- FRM-942-ből KPY-895 lett
Húbazmeg, és tényleg, hogy ez eddig nem esett le...
- FVJ-453 nem lehet, hogy 256.51? (bár kinézete alapján elsőre én is 256.50E-t mondanék)
Fogalmam sincs, 2013 októberében utaztam vele és fotóztam, azóta nem tudom, mi lett vele. Csak furcsa módon nem jártam utána az előéletének; ma utánakerestem, de nem találtam lényegében semmit sem.
Na jó, annyit segítek még, hogy a kérdéses busz rendszáma egyetlen betű eltéréssel megegyezett egy DAKK-os 256-os rendszámával. :P És ez ráadásul egy szomszédos betű. Innen már gyerekjáték lesz. ;)
Ezt a rafináltságot - csak most vettem észre, hol van a kutya elásva.
Világéletemben nem tudtam 100%-ra eldönteni, hogy ez 255-ös vagy 256-os. Vérre menő viták láttak évekkel ezelőtt napvilágot, hivatkoztak a kinézetre, ill. arra, hogy simán át lehet alakítani a kerékívet is. Végül - látva a képeket többek között a BSE-935-ről - arra jutottam, hogy 256-os, hiszen itt jól látszik a két busz (vagy bármely 255-ös) között a különbség, hiszen egy 256-osnak a lemezelése mélyebben ér véget, így a lökhárítója alatti rész ugyebár mélyebbre nyúlik, így az ajtó mélyebben áll, így pedig magasabb a lemez is az ajtó és az esőcsatorna között, mint egy utólag átalakított 255-ösön.
Egészen addig, amíg meg nem láttam a legelső képet, balról. Ezek a trükkös emberek a kerékíveken kívül még arra is figyeltek, hogy az ajtó a 256-os módján érjen le, tehát mélyebbre is nyúlik elöl a lemezelés. A vezetőfülke alatti kisebb ládaajtó viszont mindent elárul, és az első kerék után is az eredeti csomagtérajtók maradtak meg, a különbség pedig csak oldalról látszik, ha elölről fotózzák, nem...
Ez bizony egy 255-ös, ha a fene fenét eszik is.
A kolléga több éves köztudott dolgokra csodálkozik rá rovatunk vége.
Találós kérdés, csak Neked: 256.54.1986.2499, mi az? Annyit segítek, hogy 1987-es kocsiként még megtalálható a KTI Hulladékban, már évek óta nincs forgalomban, és életem második gyári tábláját 2 hete erről a gépről szereztem meg... valahol a Balaton közelében. :P Jó szórakozást. :P
BV 89-70 és 90-77 augusztus végi selejtek. November vége felé lennének 10 évesek, tehát még mondhatják 9 évesnek őket, ha elég hamar állnak forgalomba. Mást nem tudok elképzelni.
Ha a topik társakat nem zavarja folytathatjuk nyugodtan. De voltak már itt komoly háborúk apró hülyeségek miatt, ennek akartam elejét venni.
A két 260-a prágás volt, az tuti. De az előző listádban 3db 81-es is szerepelt selejtként. Az évjáratban meg az támogatja ezt, hogy 90-ben az érkezésükkor 9 évesnek mondták őket. De ebben megint benne van a "szóbeszéd" faktor. Bár a vezető azért gondolom látta a forgalmit.
Ha átnézed, láthatod az én infóim sem mindig tökéletesek.
Nem vagyok annyira fan, mint sokan, csak szeretem a 200-asokat, és nyitott szemmel járok.
Nem tudok VIN-t, vázszámot stb... Amit sajnálok, hogy nem jegyzeteltem amikor lehetett volna.
Van sok személyes élményem, de látható, hogy az emlékek már pár év alatt is kopnak (ANT-601 pl...). Ha írok azt segítő szándékkal teszem, és ha bizonytalan, jelzem, hogy "emlékeim szerint".
Ha dobsz egy mosolyt a végére nem érezném kioktatónak.
Szívesen vesézem én tovább, de szerintem ez másokat is érdekelhet.
Magam is csak egy szedett-vedett állományból "dolgozom", amit a fórum oda meg vissza végignyálazása után állítottam össze úgy-ahogy (így lett sajnos pl. 280-as a két AIH nálam). Persze ha gondolod, átküldöm szívesen, amit találtam eddig (a 258-astól a Neoplanokig mindenfélét összeírtam), aztán meglátjuk, mennyire fedi a valóságot.
A 260-asok, amiket ígértem, a következők:
GC 80-19 > BV 91-32, 1976.12.11-1990.01.05
GC 82-82 > BV 91-45, 1977.10.16-1990.01.05
GC 82-88 > BV 91-47, 1977.10.16-1990.08.17
GC 82-99 > BV 91-53, 1977.10.16-1990.01.05
GC 83-00 > BV 90-19, 1977.10.16-1990.05.22
GF 15-02 > BV 90-98, 1977.10.16-1990.10.31
GF 30-24 > BV 91-09, 1979.12.21-1990.08.13
GF 30-39 > BV 89-65, 1980.11.22-1990.11.06
GF 30-42 > BV 89-68, 1980.11.22-1990.11.16
GF 30-44 > BV 89-70, 1980.11.22-1990.08.30
GF 30-50 > BV 90-77, 1980.11.22-1990.08.30
GF 40-08 > BV 90-85, 1980.11.22-1990.10.31
Viszont így kicsit érdekes a dolog. Egy 81-es sincs köztük, az egyetlen, ami akkori és egyben 90-es selejt, az a Hajdú Volánnál kötött ki (BPY-154), és a korábban említett májusi selejtből is csak egy van. A 81-et gondolom a külsejük miatt mondtad, így az eleje gondolom nem játszik a dobozos oldalsó viszonylatjelző, az egyenes műszerfal és egyéb nyalánkságok miatt, ha pedig ez segít valamit, a váltó ezek közül csak a 80-asoknál volt Prága, előtte mechanikus volt.
Nem. Az volt az utolsó 280-as ami érkezett. 90-ben kezdésnek a két 260-as (427, 430), a 282-es és elméletileg egy 266-os volt. Aztán jött a CLD még szürkén keskeny piros fehér csíkokkal, tükörfóliás ablakokkal, és az ACC, az meg alul barna feszlemez fehér. Valamikor közben volt egy kék-fehér 4 ajtós 280-as is de azt egyszer láttam csak. A 283-as és 435-ös érkezését nem tudom datálni, az biztos, hogy utóbbi váltotta a 282-est. Aztán DUC, ELM. Az Ikarusok záróakkordját a BRF, és az ANT-k ill az 557-es jelentette 2000 körül. Ezeken kívül lehetett még más, de az biztos nem volt hosszú pályafutású.
Apropó AIH: volt egy 557 is, ami elvileg 280.33-ként kezdett, majd három bolygóajtós verzióként és FKB-942-ként fejezte be az életét. Az is 90-ben jött?
AIH-427, 430. Ráncos, trilexes masinák, hogy meddig futottak a TT-nél nem mondom meg évre sem pontosan, de velük indult többek között a cég '90-ben.
91-95 között tömeg-közlekedtem Miskolcon, Az 503-as talán '93 vége felé tűnt fel menetrend szerinti járatban. Nem pontos csak próbáltam belőni az időt.
Amúgy ezt mindig meg akartam kérdezni, hogy vajon jó-e a vázszám? Ugyanis 1973-ban 1780-asok jöttek az MKV-hoz (csak párat tudok), lehet, hogy kimaradt egy számjegy - pont a legfontosabb a négyből...
Apropó megtudni valamit: a miskolci topikban néha kérdezgettem ezt-azt, és van egy-két ember, aki mindig tudta rá a választ.
Én sose kérdeztem rá erre a buszra, de ha beírod nekik a 260.03.178.73-at, lehet, hogy pl. GARAZSMENET tt. két nap múlva már meg is mondja a rendszámokat...
AKD-503 - de róla azt hittem, hogy eleve oktatóbusz volt, és azért lett ilyen színű. Külön is számozták be, nem az 500-asok végére, ahol a BV-s rendszámból jövő azonosítója szerint kéne lennie, hanem a legelejére, a szolgálati 501-es és 502-es 250-esekhez. 1994-ig, a helyi ATI-nak való eladásáig üzemelt, viszont nem 1973-as volt, hanem 1979-es. Tehát nem ugyanaz a két busz.
Esetleg bonyolíthatom a képet, mert volt egy AKD-503(4?) ami piros fehérben rótta Miskolc útjait főleg 69-esen jó ideig. Belülről nem láttam, lehetett-e hasonlóság a kettő között.
Erre nem tudok válaszolni. még feltevésem sincs. De a színben igazad van :). Nem ígérek semmit, ha megtudok valamit közlöm. semmi biztos infóm nincs őt illetően, max. annyi, hogy később került a TT-hez, mint a 2 másik, már ha miskolci volt.
Veszprémben még sok Ikarus van, ma különösen szerencsés voltam, mert három ráncajtós 280-assal is utazhattam. Egy ráncos 260-as is kint volt. Több kocsinak van budiajtós fülkéje, sőt az egyik buszon akad egy régifajta leszállásjelző is.
Rendszám: ANT-608 Gyártmány: IKARUS Típus: 280.17 , 280.54 /CSUKLÓS/ Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Sajnálom, hogy nem fejtettem ki azt az 521-es megjegyzésemet jobban pár hozzászólással arrébb, most megteszem: a BKV-tól a Trans-Tourhoz került kettő (de lehet az is, hogy több) 521-es, ezek rendszámai: BY 62-02 > ELM-789 és BY 62-13 > ELM-788. Ez olyan 95 körül lehetett, és nagyon is arra utal, hogy az ELM a TT-hez kerüléskor kapta a rendszámát. (Persze semmi sem lehet 100%-os ennyi idő távlatából, de nem hiszem, hogy Debrecenben az már ELM lett volna.)
Végül is direkt nem írtam, hova adták el a buszokat a vasutasok, sem a 260.43-asoknál, sem itt, de felőlem azt is dokumentálhatjuk, semmi akadálya. A 280.17.8702-stb. pedig szerintem csak egy fenékváz, én azt jegyzem, ami fölötte van :)
A flottaszín érdekes kérdés. Amikor a 601-es forgalomba került a többi már javában ment (ANT-k) a TT-s Bordó-fehérben. Ami érdekes, hogy ezt a festést megkapta a DUC-884 kivételével minden más 280-as, a 283-as is. Az ELM kakukktojás ebből a szempontból, mert az sokáig állt, hogy miért nem bordó-fehér lett nem tudom. Ja a 601-esen kívül a többit nem is láttam forgalomban eredeti festéssel.
Látom kezdenek keveredni a gondolati + időrendi frontvonalak.
Öntsünk tiszta whiskyt a pohárba.
----------------
Az állami elosztási rendeben az Ikarus termelése így nézett egy példa évben.:
1./ Elsőnek a kemény valutáért fizető vevők.
2./ Fejlődő vagy (politikai) segítségre szoruló vevők . pl.Mozambik.
3./ Szovjetunió.
4./ Többi szocialista ország.
5./ Volán tröszt,
6./ BkV.
7./ egyéb vevők. például: TSz-k. vállalatok, Honvédségek, MÁV, stb.
Voltak olyan Ikarus típusok ( 211, 255, ) melyeket a közös szakszóval = közület-eknek nevezett rész, szabadon vásárolhatott.
Ha egy Ik-255-ös például 1 millió forintba került, akkor a Ki-Mit-Lop Ktsz-nek az Autóker kb. 10-14 hónapos határidővel szállította, az amúgy is sorozatban készülő (SzU,. NDK, stb.) színek egyikében.
Ha a Ki-Mit-Lop KTsz, nem olyan színben kérte hanem hupililában, akkor 14-16 hónap alatt szállították és nem 1 millióért hanem 1,2 millióért.
Mivel egy busz saját, otthoni átfényezése akkoriban 40-60.000 Ft.- volt ezért ezt a vásárlási módot kevesen választották.
Megvették inkább az NDK kivitelt és odahaza átfényezték saját flotta színre.
Ilyen közület ritka volt, de volt.
(Prometheus, Fővárosi Csatornázási Művek, stb.)
Egészen más volt a helyzet a közületeknek valóságban NEM árúsított, papíron felkínált buszokkal.
Ezeket ( 260,280, 250, stb.) úgy kell érteni, hogy papíron (prospektusban) az AUTÓKER árulta, a valóságban nem árulta.
Nagyobb cégek, MÁV + Hadsereg + stb. elérték, hogy kapjanak Ik-280 buszokat.
Nos itt csatlakozunk vissza az urak színvitáihoz.
Az AUTOKER (nem tudni miért) úgy döntött, hogy a hazai civil megrendelők (MÁV+Hadsereg+egyebek) például az Ik-280 buszait a Csehszlovák helyközi tender szerint fogja megkapni.
Magyarul ha Csehszlovákia X évre rendelt 200 db helyközi kivitelő Ik-280-as buszt, akkor abban az évben az Ikarus gyártott kb. 220 db ilyen buszt.
Alul világoskék, felül krém színű, kettő ajtós, helyközi kivitelű (székezett) botváltós Ik-280-t.
A plusz 20 db-t kapta meg a MÁV + Honvédség + akárki.
Ezért helyes azon topik társak emlékezete akik a MÁV-nál alul világoskék felül krém színű Ik-280-sokra emlékeznek.
Ez az az időpont amikor a MÁV több tucat narancs+fehér Ik-211 se mellett megjelentek az Ik-260/280 fehér autóbuszok, nagy-nagy MÁV logóval.
A sok Ik-211-es, 99%-ban pályamunkásokat szállított.
Egy-egy 15-20 fős brigádot.
Az Ik-260/280 pedig hol vonatpótlózott, hol pedig munkásszállításban vett már részt (leginkább a záhonyi körzetben) de már nem csak pályamunkásokat, hanem mindenféle MÁV dolgozót vitt munkába és haza.
Szerintem a 2000-es évek legelején mikortól is rendelkezünk fotókákkal, a buszok már újra voltak fényezve. A 260.43-nál megmaradt az eredeti csak a törtfehér helyett hófehér alapú lett, a 250-esnél Záhonyban nem maradt meg az eredeti, a 255-ös meg kapott egy világoskék feszlemezt. A 280-asoknál a nagy kérdőjel, hogy ott mi a fene volt az átfényezés előtt.
Bizony. Ez az a piros festés. A kéket megpróbáltam előkeresni, meg mertem volna rá esküdni, hogy a hbweben van fenn, de nincs ott...
Grimbusz: közben gondolkoztam a 280-as festés dolgán. Arra jutottam, hogy a 88-as széria biztosan ebben a kék-fehér-kék összeállításban jött, a korábbiak meg jöhettek az alul kék, felül fehér kombóban. De ez csak feltevés.
EKW: akkor ezek szerint én gondoltam jól, és 2156-nak rémlett rosszul. It's something :)
(Azt amúgy elfelejtettem beírni a listába, hogy a 815 és a 825 87-esek, a 826 88-as.)
Csak azért kérdezem, mert a DUC-792 egy időben pont ugyanilyen festéssel mászkált - volt is egy kép róla a kelenföldi villamos kocsiszínben, amire leestek az állak (a másik általam ismert kép róla egy piros csíkos). Lehet, hogy pont ilyenre akarták színezni akkoriban a flottát.
A 601 nem lett átfestve (TT), de emlékeim szerint pont nem a látott fényezéseket mutatta. Az ELM lett piros fehérből alul a kerékjáratoknál kék, felette fehér. A 601-nél fehér kerékjáratsáv, kék oldallemez és fehér ablaköv rémlik. De ez nem 100%, csak sokéves emlék. Képet nem találtam róla.
Mondjuk ezt látva elsőre azt mondanám, hogy helyi átfestés, de erősen gondolkozom, hogy esetleg mégse. Van honvédségi 280-as is, ami pont ugyanígy néz ki, csak a lökhárító fehér. (Csak az inkább a felsővel egykorú, ahogy nézem, az alsó pár évvel korábbi évjárat lehet.)
Azért mérget nem vennék rá, hogy létezett-e MÁV logóval ellátott 280-as, sajnos mindenki későn kezdte a hobbit. Félek azért, hogy a kezdetek feltáratlanok maradnak.
Én is ilyen fényezésekre emlékszem, de ilyen fényezéssel jöttek ki a gyárból? Azért érdekes, mert a MÁV-os 211, 250 és 260-asok mind MÁV-os fényezéssel, azaz két kék csíkkal a feszlemezen és MÁV logókkal jártak, a homlokfalon pedig az ajtós oldalon MÁV felirat szakította meg csíkokat. 280-asban nem létezett ilyen fényezés?
A Kisalföldnél még ilyen fényezésben is futottak egy ideig a szóban forgó buszok. Elvileg az ANT-knek is így kellett kinézniük, a TT-nél is ilyenre emlékeznek.
Akkor ha félreérthető lett volna: a 415-ösökre gondoltam. Ezekben is DAF motor van, bizonyára jóval alacsonyabb km telítettséggel és biztosan jobb állapotban van az egész busz, mint a BKV-s társaik. Felújításnál azért nem mindegy, hogy milyen alapból dolgoznak. Mielőtt telipofával röhögsz, azért nem ártott volna visszaemlékezni, hogy nemrég még 405-öst is vett a BKV, hasonló okokból. De ha nem, akkor nem, majd valami vidéki városban jó szolgálatot tesznek még évekig.
Az EUC-333 is MÁV-os volt, igen. Lepsényben / Mezőszentgyörgyön "lakott" a '90-es évek végén, és még a Transmanhoz is MÁV-os festéssel került, csak 2001-ben fényezték át flottafényre. Egyik volt sofőrje írta itt (vagy más topikban), hogy utána Mezőszentgyörgy - Fevita, később Enying - Denso járatokat csinált.
Komolyan, harmincéves, szarrá rohadt vacakot? Amennyibe ezek kerülnek, lenne/lehetne több O405(G)/ N4016/ NL202 flotta, és az még úgy-ahogy el is adható az utasközönségnek. Szarrá rohadt 200-as semmiképp.
Rendszám: AAD-399 Gyártmány: IKARUS Típus: 211.01 Szin: BORDÓ A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Hinnék neked az 1650-nel kapcsolatban, de a 89-béli 1600-asok elejében már 260.02-esek vannak, és nem hinném, hogy kettéválasztották volna a fehérváriak a 43-as mezőt egy rakás 02-essel. A 0650 viszont benne van egy adag 43-asban, úgyhogy az lesz!
Közben az ész megáll, mert most nézem, hogy a BHP-978 1989-es, (1116), 1990-es forgalomba helyezéssel. Arra legalább volna magyarázat (egyesítés), de akkor is kilóg a sorból.
A helyüket a rendszámból nagyjából úgyis meg lehet állapítani, de azt, hogy MÁV melyik xy kft, azt szerintem hiába várod bárkitől is...
Mellesleg jól jött volna annak idején egy direkt pótló flotta, de olyan a három ex-kisalföldes kivételével szerintem soha nem volt nekik. (Még az ex-agriás BRF is melósjáraton kötött ki.) Jó állapotú, megkímélt gépek lehetnének még ma is, kevés kilométerrel.
És ha nagyon megkapargatom az edény alját, akkor még ilyenek is feljönnek:
FIZ-253 ex HMF-690 ex EUC-402 ex AFB-209
FKC-355 ex BFJ-002
FUM-595 ex AFB-273
Röhej egyébként, hogy még egy épkézláb listát nem láttam MÁV-os buszokról, pedig a vasúti gördülőállományról tudni mindent... Nyilván a vasutasok szégyellik, hogy buszaik is voltak. :))))
Össze tudnánk gyűjteni a nem NDK-s, azaz a vasutas 260.43-asokat?
Nekem az alábbiak jutottak így elsőre eszembe: AKF-902, AVD-488, BFF-078, BFF-785, BHP-978, DZD-750*, FKL-819, FKL-820, FKL-821, FKL-822, FKL-823. Mennyi lehetett még ezeken kívül? Vajon hogy jutott hozzájuk a MÁV gyári újan? És mit tudhatunk még róluk?
* A rendszám alapján nem biztos, hogy eredeti magyar, inkább ex-NDK-s, de ki tudja...
Tud valaki bármit is a Tűzoltóság/Polgárivédelem/Katasztrófavédelem állományában lévő Ikarusz - talán - 250-es törzsbusz/vezetési központ, vagy ki tudja milyen néven futó átalakított buszáról?
Valamikor a 90-es években még filmben is láttam szerepelni (konyhaasztal székekkel, pult, ilyesmik voltak benne), mostanában viszont nem leltem rá a net-en sem, pedig próbáltam a "barátomat" faggatni. :-) Lehet, nem voltak jók a kereső feltételek.
Véletlenszerűen kerültek alá a hidak. Nem tudom, hogy a bolygóajtós trilexeseknek milyen volt a felfüggesztése, de nem ugyanolyan trilex híd volt, mint a 08-94-esé, hanem a "szögletesebb csillag".
Én az Fkf zrtnél dolgozom. Ezzel a busszal hozzák a melósokat ( mi talapasoknak hivjuk őket) ezek ilyen napi melósok, ők szedik a szemetet, meg ahol ilyen havária helyzet van. Ki van belőle szedve vagy 20db ülés ott kukák és szerszámok vannak
Na, most nézem, hogy annál be is jelöltem, hogy BY 78-as (csak nem tudtam, melyik), megvolt mellette ugyebár a BHM-114 is, összesen egy hiányzó BY 78-asom volt, szóval ég a személyiben is látszódó testrészemen a bőr. De azért kösz!
Akkor ezek szerint nem a CCV-447 volt az egyetlen a Nógrád 2006-os selejtjei közül, amit eladtak Bihar megyébe... A nevezettből egyébként BH 06 TUZ lett a feljegyzések szerint.
Abban az évben elvileg 266-osok is kerültek ki, de azokról nem tudok.
Random kínzó kérdés: vajon miért szállítottak le 1989-ben egy komplett NDK-s, illetve csehszlovák 280-as szállítmányt az addigiaktól eltérően szovjet futóművel?
1939-ben vagyunk. A közúti motorizáció még mindig igen alacsony színvonalú hazánkban. Személyautóból például alig 27 ezer darab fut az utakon. A potenciális vevőkör alacsony létszáma ellenére az Uhri Testvérek karosszériagyár előrukkol egy lakókocsival.
[...] Bővebben!Tovább »
Ott van róla a kép a cikkben amit linkeltem. Amúgy van róla már ezzel a sárga festéssel, de még lengyel rendszámmal.
Hogy kié, fogalmam sincs, ahogy arról se, merre jár.
Amúgy vannak még maszek 415-ösök, két zöld-fehér (asszem ex finn) egész sokat lehetett látni Budapesten 2010 körül (én azóta nemigen járok Budapesten, nem tudom járkálnak-e még.... Akkoriban az Örs-Dél-Buda tengelyen napi rendszerességgel lehetett látni őket)
Ezzel a rendszámmal én bizony a te oldaladon se találtam meg. Mondjuk lehet, hogy csak én vagyok gyökér már megint. :D Amúgy ma ugyanazzal a vonattal mentem, szinte másodpercre pontosan ugyanakkor értünk az átjáróhoz, de nem láttam se az átjárónál, se a környékén a vasat. Persze nyilvánvalóan lehetséges, hogy előbb vagy később haladt el, de az is, hogy egyáltalán nem ment ma sehova. Azért kíváncsi lennék, hogy melósokat furikáz-e, vagy teljes mértékig különjárat (amin meglepődnék).
Érdekes módon Magyarországon nem sikerült vele még összefutnom, viszont amikor Varsóban voltam, sikerült lefotóznom még fehéren, lengyel rendszámmal. Úgyhogy az X-et behúztam rá.
Nem létezik, mert nincs honnét informálódnom róla. :D De van egy második esélye is minden járműnek: a Google. És bizony most az se segített, egy kép sincs róla az egész neten.