Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ez jó hír,így nagyobb a lehetőség,hogy lesz valakinek jó.
Minden esetre,a 166 2.4 JTD,136 lovas változaté nem passzol,olyat tudtam hirtelen szerezni,de más a felfogatás,látatlanba vettem,bíztam benne,hogy ua.,de nem....mindegy olcsó volt,legfeljebb elpasszolom,ha nem kell.
Mondjuk ha rászánom magam,és legózok,akkor alkatrésznek jó lehet,mert a középső része - ahol a dugattyú ház,és a dugattyúk vannak - hasonló,csak az első-hátsó fedél más.
volna valakinek esetleg Denso klimakompresszor,ami 3 csavarral van a blokkhoz fogatva(JTD-re)?
Van egy Alfa 166 JTD-ról való,bontott darabom,de sajnos annak más a felfogatása,és kicsit hosszabb az egész ház,így egyenlőre nem akarom szétszedegetni őket,tartok tőle,hogy a belseje sem teljesen kompatibilis,és akkor ott állok két szétdöntött darabbal.
Minden esetre,tartok tőle,hogy valaki-valamikor olaj nélkül rakta össze azt,ami az enyémen volt,mert a kuplung működött,a klímagáz nyomása megfelelő volt(ezt mérték),de mikor levettem a kompresszort,egy csepp olaj sem jött ki belőle,és kézzel forgatva minimális nyomásra sem képes,míg a 166-é szépen kutyorog.... :-(
Egyenlőre csak érdeklődés,mert kérek ajánlatot felújításra,de ha elkoptak a dugattyúk,és a hengerek a kompresszorban(amire gondolok..)akkor szerintem szükségem volna egyre.
Na igen. A 33 tipikus olyan darab volt amit a múltkoriakban is ecseteltem, hogy az első és az utolsó legyártott darab között nagyjából 0 közös alkatrész van. Ne felejtsük el hogy a 33 a végső, még az utolsókat rúgó, csődbe nyakig elmerült Alfa terméke volt a szégyenteljes, leggyengébb minőséget produkáló Pomigliano-ból amely gyárról még 20 évvel később is rengeteg rosszat tudtunk elmondani pld. az ott készült egyes 159-es példányok folytán.
Azért az Alfa Fiat általi felvásárlása 86-ban, ha mást nem, de annyit hozott, hogy legalább a Fiat minőségi elvárásainak akkori szintjére felemelték a déli terméket. Mert véleményem szerint még a Fiattól is volt akkor egy cca 10év elmaradás. Az utolsó csík 33-asnál a galvanizált karosszéria, a sokkal jobb karosszéria merevség, meg a normális befecskendező rendszer mellett olyan apróságok mint a műanyag elemek rögzítése a kárpitozás anyagai és minősége, a zajcsillapítás is sokat javult. Meg persze egy normális ATE fékrendszer Bosch ABS-el, hátul is tárcsafékkel a "csík" 33-as egy másik autó lett.
Én meguntam, hogy minden írásukba -legyen bármi a téma- pár mondat erejéig beleviszik a politikai szálat. Mindig szidják az országot vagy Budapestet vagy a magyar embereket. Egy autós portálnak ki kellene maradni ebből szerintem.
Simán el tudom képzelni, hogy direkt égetnek minket ott ezzel az Audival.
Lehet rá mondani sok mindent, de vonzódik az olasz kocsikhoz ez kétségtelen és ez egy jó dolog.
Szóval ez a bizonyos 33-as a magyar állomány jobbik feléből van.
Na nem minta ez ennek a darabnak a magasztalása lenne inkább az állomány egészét minősíti.
Szóval kicsit csípkedi itt-ott a korrózió volt már lakatolva, látszik, a kormány tényleg gyalázat ahogy kinéz és a PEU 405 ülések meg szégyenteljesek.
De összességében nem annyira katasztrófa. Egy normál vénautó-rajongó embernek ide-oda szaladgálni egy-két évig jó lesz. Concour's Elegance-t nem fog nyerni és az elkövetkező pár év alatt a napi használatban poraiba fog hullani.
Az már jobban meglepett, hogy a Rulettkerék Marea élőben milyen elképesztően tré autó. Sokkal gázabb mint a 33-as. Tényleg egy okádék. Kívül-belül. Bottal nem piszkálnám.
Az meg megdöbbentő hogy ezzel az Audival mentek ki a Nordshleife-re. Én elhiszem, hogy tőlünk nyugatabbra is divat a youngtimer, de azért meg kell nézni, hogy egy ottani átlag youngtimer rajongó kb. milyen állapotú autókkal áll ki. De ők újságírók, ha tetszik ha nem, képviselik a jelenlétükkel egy egész ország autós közösségét. A Tannistestre is odaállítottak a mostani Rulettkerék sztárral az Audival. Egy olyan eseményre ahol Európa vezető autós orgánumai először nézhetik hasonlíthatják egymáshoz az idei Év Autója díj jelöltjeit.... Hát az Audi képeken is hervadt élőben meg még hervadtabb.... Mert ha az ember odaállít egy tényleg szép állapotú yountimerrel lehet még nagyobb érdeklődést, elismerést válthat ki mint egy új darab. De egy ilyen betegágy?? Se nem szép, se nem ritka, se nem különleges..
Hogy mit gondolhatnak ezek alapján rólunk a többi ország képviselői... Csakis azt, hogy egy igénytelen, hernyákoló, tré nép vagyunk autóügyileg.
Úgy 1989-90 táján volt egy Alfasud Sprint Veloce járgányom, 1500-as, Weber iker karburátorokkal, 95 lovas, ami jó teljesítmény volt akkoriban. Ráadásul dögös formájú, szép bringa volt. A legutolsó darabok egyike volt, ezt követte az 1,7 ie, ami már befecskendezős, javítottunk pár ilyet később.
Kitaláltam, hogy megmutatom neki a Grossglockner-t, ami nem volt egy briliáns ötlet. Felfelé úgy háromszor kellett megállni, mert forrásközelben volt víz, alulméretezett a hűtő.
Nagynehezen jutottunk fel, de a lefele út még bulisabb volt, a féktárcsák elől vörösizzásig hevültek, fél óra szünet, nem tudtál csupán motorfékkel lassulni, megint szünet, és újra csak szünet. Alulméretezett fékrendszer.
Ezt a csekélységet néhány apró villamossági gond tetézte.
Tipikus olasz járgány volt, az eszed szerint nem szabad ilyet megvenni, amit felülírt a szív.
5db gyári 17es Thesis alufelni eladó. 100eft. (gumival) 30/3248029, Ha érdekel hívj. Mind a 4db felniközép megvan. Kerekek nem ütnek,nagyon jó állapotban vannak.Jelenleg is az autó alatt.