Alapvetően minden útvonalon jó az aszfalt. Átlagos járművel és vezetéstechnikai képességekkel tökéletesen járható mindegyik. Túlzottan tudományos síkra nem érdemes terelni a tervezést, mert valami mindig történik és akkor hussss, a terv már borult is.
Kedd reggel kényelmes tempóban, nem kapkodva, ráérősen reggeli kajálás után 8óra körül indulva, gyerekkel, Kecskemét- Röszke- Belgrád- Sutomore, egy 140 LE dízel kombival 12,5 óra volt. Tegnap már több órás várakozás volt Röszkén a belépő oldalon.
Ez a tapasztalat, de hogy mi lesz pl. holnap reggel? Ki tudja?!
Aki nyaralni indul, az tekintse az utazást is annak részeként és akkor kit érdekel 1-2 óra ide vagy oda.
Aki meg sűrűn jön- megy, annak pedig már van saját kialakult útvonala.
Én rendszeresen járok Szarajevóba (Samacnál lépek be BiH-be), és teljességgel lehetetlen 80-as átlagot hozni. Az M6 persze oké, de utána Eszékig lassú a haladás (rengeteg lakott település, viszonylag erős kamionforgalom), aztán jön megint pár tucat km autópálya, és utána a halál: hegyek, szerpentinek, lakott települések, beragadás kamionok konvojába. A télen a szerpentines részen egy 30-cal haladó fa szállító tréler mögé szorultam be, és vagy negyed órán keresztül nem tudtam kielőzni.... Szarajevó előtt az utolsó 30 km megint autópálya, tavalyhoz képest egy vagy két kilométerrel hosszabb is lett, de hiába repesztesz, nem tudod behozni a veszteséget.
A boszniai szakaszokat úgy kell számolni, hogy óránként kb 50-55 kilométert tudsz biztonságosan haladni. Ezt még csökkenti, hogy időnként muszáj megállni, mert annyira gyönyörű a táj....
A fenti okok miatt Boszniában a menő csávók nem is Mercivel járnak, hanem helikopterrel. (Ez teljesen komoly.)
Ha efraim77 az "olvtárs",Rád hivatkozva ajánlotta gyerekbarátnak ezt a Kecskemét-Ulcinj utat(23727) 783km. 13ó.52p.menetidővel.Utána pontosított(23730)802km.12ó10p. Erre reagáltam(23732),mert az eredeti kérdés? amire többek között efraim77 válaszolt, gaaln(23717és 23724) Bp.-H.n. legrövidebb út. Az általam javasolt út,szintén a googl szerint Bp.-Doboj-Szarajevo-H.n 809km.10ó.8p. Szóval ne kötekedjünk,hanem ajánljál egy jó utvonalat szerbeken keresztül ennek a szegény lánynak...amit össze tudunk hasonlítani.Én nem találtam! Bosznia előnye még,kutaknál elfogadják az eurot(aprót is,és nagyon jól számolják) jobbak a határok nyáron,rendőrök kevésbé büntetnek,és biztonságos.
sziasztok, akkor megint egy lehet lerágott kérdés de lehet érdekel mást is: ha valaki mégis a Röszkei határátlépésre fanyalodik:) akkor milyen időpontban javasoljátok tapasztalatok alapján..(éjjel hánytól -hányig stb.) amikor nincs dömping...vagy a Török áradatkor mindegy...?
Ezek az útvonalak minden évben kérdések, egyik sem hosszabb és rövidebb, délreee kell menni:), és biztonságosak (nem háborús övezet), hogy menetközben közben milyen akadályok adódnak, azt még egy horvát autópályán sem tudni.
köszi az infokat, közben nézelődtünk a google-on is. Tapasztalatotok szerint időben melyik útvonal a rövidebb? Szerbián keresztül Belgrád-Cacak, vagy a bosnyákokon keresztül Szarajevo-Trebinje útvonalon? A google az utóbbit hozza rövidebbnek...
Igen! Valahol leparkolsz, Óváros közelében, ha szerencséd van.... Aztán Óváros, és Mogren-Avala szálló közt elkanyarodsz jobbra, belépő dijat fizetsz, és kész :) Avala olyan jó fekete üveges, nem téveszthető.
Szerbiaban es Montenegroban semmi gond nincs az Lpgvel. Nekem amikor gazos autoval mentunk az volt inkabb gond hogy tobb, gazt is arulo kuton nem fogadtak el a kartyat.