Múlt héten ezeket az állatkákat láttam tömegesen a selyemakácon.
Mivel sárgult a levele, gondoltam, hogy szívogatják, ezért tudatlanul kaptak Sherpát le is hullottak. Mik ezek?, valami poloskaféle? Azóta kiderült máson is van, de nem ilyen mértékben.
Másik gondom a törpe rózsa, ilyen a levele, tudtommal valami gombabetegség.
Ami otthon van: Folicur Solo, chorus, Tiuram, Teldor
Ezek hatásosak ellene, vagy másba kell beruháznom?
A legjobb védelmet olyan szerekkel lehet elérni mint például a Mirage45 ami egy mélyhatású szer ami egyben felületi védelmet is ad . Biofilm-el keverve tökéletes védelmet ad. Az egyetlen hibája az hogy II-es kategóriás és csak nagy kiszerelésben kapható.
Nem jobb a fölszívódó szer. A kontakt szer megakadályozza azt hogy egyáltalán bejusson a növénybe a kórokozó. Inkább a két szer együttes alkalmazása a jobb megoldás.
Nem halad belül a Stigmina fertőzés. A levél felületén kezdi a behatolást. Ha védett a levél kívülről (felületileg a levél színén és fonákán), akkor nem tud csírázni a konídium és nem lesz fertőzés. De arra ügyelni kell, hogy a levélfelszínen lévő fungicid folyamatosan változik. Lemosódik stb.
Volt 10 percem, és utána olvastam ennek a Scudo-nak...
A forgalmazó (?) gyártó(?)-nál már nincs, ha ez a Hortiservice cég egy kellemes kecskeméti családi házból...
Ilyen ellentmondások: felszívódik...., de 5-7-10-14 naponta ismételni kell...
Máshol meg, hogy 14 nap alatt lebomlik(!!!) a réz a szövetekben... mi ez? Valami inverz hidegfúzió?
Ja és az ár alku tárgya volt. Miért?
SCUDO - növényi aminosavas LOMBTRÁGYA 9% aktív RÉZZEL
Ez NEM növényvédő szer!
Felszívódó 9% RÉZ hatóanyag és növényi aminosav kombinációja. Hatására a növény természetes ELLENÁLLÓ KÉPESSÉGE jelentősen NÖVEKSZIK. Az aminosav azonnal felszívódik a lombon keresztül és segít bejutni a növény szállító szöveteibe. A réz nem a lombfelszínen, hanem a SZÖVETEKBEN fejti ki hatását, ennek köszönhetően a GOMBÁS- és BAKTÉRIUMOS betegségek nem képesek a növényen megtelepedni. Élelmezésügyi várakozási ideje 0 NAP. Nem halmozódik fel a növényben.
Megelőzésként és gyógyításként is használható. Az első 3 kezelést 5-7 naponta (növények feltöltése), a 4. kezeléstől elég 10-14 naponta ismételni (fenntartás) a kultúra végéig.
Létezik egy Scudo nevezetű felszívódó réz, én szoktam használni gyümölcsben és zöldségben is, hiába réz és felszívódó, nem bántja a barackot, mivel finomabb réz, mint egy bordói, vagy egy champion.
Amíg van levél a fán nem ajánlom a réztartalmú szert. Használj inkább rézhelyetesítőt pl Dithanet. Permetezhetsz úgy is hogy egyszerre a Score és a Dithane. Ősszel majd ha megindul a természetes levelhullás akkor csinálj egy lemosó permetezést réztartalmú szerrel Pl Bordoílé neo-val és tavasszal a fagyok elmúltával ismételd meg ezt a lemosó permetezést. Én az őszi és tavaszi első lemosó permetezést kéntartalmú lemosóval végzem Nevikén-nel. ( Nálam ez jobban bevált mint a rezes lemosó permetezés) Ha biztosra akarsz menni egérfül nagyságú levelek megjelenésekor még egyszer utoljára rézzel ez a tafrina ellen is jó. Ha ezt végig csinálod kisebb az esély arra hogy jövőre újból megjelenik ez a betegség.
OK, kifújtam a Score-t. Ha azt látom, hogy egy őszibarack vesszőn a levelek alsó 20-30 %-a lyukacsos, a felső levelek pedig a vesszőcsúcs felé haladva egyre egészségesebbnek tűnnek; akkor a még egészséges levelek megmentésére érdemes azért Cuproxatot adni (hogy ne fertőződjenek)?? Vagy a fertőzés "belül" halad?
Az őszibarack fán még fennmaradó sárga (de lyukacsos) levelek semlegesítésére nem lenne-e hatásosabb valami "finom" kontakt réz? Pl. Cuproxat FW (tribázikus rézszulfát)? A NÉBIH ezt engedi sziromhullás után is, némi fitotoxikus fenyegetéssel.
Nyilván nem a levélhullás romantikus (v. kevésbé romantikus) jelensége a mérvadó, hanem az, hogy egyes őszibarackfajták rézérzékenyek, és az őszi levélhullás idején már nem probléma, ha esetleg leég és három nap alatt lepotyog az összes, még meglévő levél.
Ha valamivel védekezni szeretnél a levélbetegségek ellen, és komoly a helyzet, akkor felszívódót használj inkább.
A Champion WG-re azt írja a NÉBIH eng. okirat, hogy őszibarackra levélhullás kezdetétől levélrügy pattanásig használható. A termést már megettük, a lyukacsos levelek viszont "hullanak" lefelé.
Ha őszi az a barack, akkor csak óvatosan, mert a túl erős ritkítás (vagy nitrogénezés) miatt késő őszig képes növekedni, így veszít a fagyállóságából, a vesszők és bimbók is.
A bokordiódat lehet augusztusban is metszeni, viszont termő fáról ilyenkor levágni a nagy zöld terméseket, hát enyhén szólva botorság. Én diószüret után szoktam, néha csak novemberben, ha akkor érek rá, és muszáj csinálni. (Vastag ágakat érdemes októberben, hogy a korai nagy fagyok se okozzanak visszafagyást.) A gyökérnyomása csak február eleje táján nő meg, tehát még novemberben sem folyik a leve metszéskor.