Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lore Creative Commons License 2000.09.09 0 0 511
Szia BlackStar!

Eleg sok opeles tapasztalatom van, ugyhogy egy kicsit helyreraknalak:
-Uriember opelbe nem ul: a Brit kiralyi csalad es kormany (a jaguarok mellett persze) szamos vauxhall omegat/vectrat alkalmaz, nem passatot/audit.
-1.2 cm? Mikor? Amikor resnyire kitarom az autot?
-a 900-as facelift-jenel alig kovettek el szerkezeti valtoztatasokat.
-a statisztikak nekem alig modanak valamit, mellesleg ha atnezel mas topikokba akkor lathatod, hogy a 900-as hatrebb szerepel mint a vectra. Azt ugy nem allitod, hogy a csunya GM direkt rontja a saabokat?
-nem mondanam, hogy a legleso 900-asok 'osszerogynak' az ember alatt, mert jopar ellenpeldat tudok.

Nem akarok itt opelekkel peldalozni, mert mas persztizskategoriab tartozik a ket auto (kb. mint VW es BMW) Ezert nem is eri meg osszahasonlitani. De a Saab egyedul nem volt kepes talpon maradni es szvsz jobb, hogy a GM vette meg, mintha egy malaj befektetokbol allo tarsasag tette volna. Es ma mi tortenik: a GM egisze alatt gyonyoruen viragzik a ceg, a 3.0-as opel motor a 9-5-ben alaposan atalakitva hibatlanul muzsikal es amulatba ejti a nemet teszteloket stb.

Nem kell ezt olyan tragikusan felfogni, a saab saab marad a GM-mel, a volvo volvo marad a Ford-dal, egy kicsit masok lesznek de meg igy is sokkal jobban szerethetoek mint a jellegtelen tojasok.

udv.
lore

Előzmény: BlackStar (510)
BlackStar Creative Commons License 2000.09.09 0 0 510
Szerbusztok!

Szólítottatok?
Szóval 900-as. Az ún. NG-t az 1994-es modellévtől kezdték el gyártani, a jenkik(GM) hatására árletörő szándékkal mindenféle, már gyártott alkatrészeket vettek át, pl a Vectra-Calibra padlólemezt, az Astra felfüggesztéséből indultak ki, stb. (A szakértők szerint, ezért romlott vissza az eléggé kifinomult és kiforrott 93-as 900-as futóműve.) Egyébként az amcik már korábban is erősen szmeztek a gyárral, mert nekik itt, Ojrópában nem termett babér (legfeljebb egy levesre való.Pl az Opel Senator tök bukás, az Omegát akkor ráncfelvarrották, de rájöttek, hogy Opelba úriember nem ül :) ) Hozták persze az amci munkamorált, így az 1994november 1.ig készített 900NG-ket általában szewrencsés dolog kerülni, mert még összerogynak. Aztán egy kicsit visszavettek a lendületbpl, mert az előző Vectra (És a mostani második generáció első kiadása is) eléggé híján volt a minőséget keltő benyomásoknak (pl. 1,2 cm-es illesztési hézagok=kockaLada :) )
Szóval jött a viking reform, és a 95-től folyamatosan javították a 900-asok minőségét. Elvileg azt is tudom, kik követték el ezeket, de sajna a papperjim mélyen vannak. :)

Előzmény: lore (505)
h i r d e t é s
nasfayzoli Creative Commons License 2000.09.08 0 0 509
Sziasztok,

lenkeyb: Olvastam a szuzukis sztorid, szerintem teljesen jol
reagaltal, en is ezt tettem volna, azzal a kulonbseggel, hogy
ilyen szitukban az utolso beszolas altalaban nem jut eszembe,
helyette inkabb nem mondok semmit, csak legyintek. (Egyebkent
velem talalkoztal mult heten a Florian parkolojaban...)

rezgrof: Eleg durva kis tortenet. Mit csinaltal aztan a
Celicassal?

zsombi: ne haragudj, de ez nagy zoldseg. Te nem is azt iteled
el, aki nyolcmillios Saabot vesz, hanem aki egyaltalan ennyi
penzt elkolt autora. Szerinted az a magamutogatobb, aki BMWt,
Audit, Mercit, VWt vesz, vagy aki Saabot?

Ugy latszik en kivetel lehetek, mert:
1. Nem vagyok 40, de meg 30 sem.
2. En veszem az autoimat.
3. Nem vagyok bekepzelt. (Valoszinuleg mindenki ezt hiszi
magarol, de akkor sem. :)
4. Az atlagosnal biztosan jobban vezetek, persze lattam mar
olyat, aki jobban, es ezt meg is mondtam neki. (Detto.)
5. Nem szeretek kulonosobben vezetni. Ha autozasrol van szo,
akkor persze Saab, de kulonben nem vagyok oda a setakocsi-
kazasert.

Tenyleg osszehasonlitod a Focust meg a Saabot? En egy 10 eves
klasszikus 900-ast sem cserelnek el egy vadiuj Focusra. Illetve
dehogynem, csak eladnam rogton, es maradna penzem a Saab melle.
Az elektronikus jatekszereket leszamitva miben tud tobbet a
Focus? Sokan nem veszik eszre, hogy tulkeppen baromi lassan
fejlodik az autos technika. A nagybatyam az oreg AX-et lecserelte
egy Saxora, es azt mondja: tokugyanaz. Pedig tobb, mint 10 ev
van a ket auto kozott. Azt nem mondom, hogy a modellvaltasoknal
nem fejlodik az auto - de csak hajszalnyit. Egy kicsit finomitanak a
megoldasokon, de lenyeges elorelepes ritkan tortenik. A format
cserelgetik az alig valtozo muszaki tartalom folott, igy aztan az
embert megteveszti a latszat, meg a sok elektromos b*szb*sz.
Ahhoz, hogy en az egy 1M ft erteku 900-asnal "jobb" autot tudjak
venni, ugy plusz 3M kellene, es akkor sem uj kocsit vennek...

Mondok a szelsoseges peldat: amikor megemlitem valakinek, hogy
autot akarok venni, es felveti nekem a Suzukit, eleg nehezen allom
meg, hogy ne fakadjak sirva. Ilyenkor, ha neki epp' nem
Suzukija van, akkor el szoktam mondani, hogy szerintem a Suzuki
vasarlasa maga a nirvana, az elet megtagadasa, az emberi let
elutasitasa, az egyeniseg elfojtasa, maga az anti-autozas. (Es
meg k. sokba is kerul. :)

Azt is kerdezhetnem, milyen nullember az, aki Suzukit vesz?! Csak
azert nem kerdezem, mert ismerek olyanokat, akik maskulonben normalisak
es jo fejek, csak engedtek a tomegpszichozisnak. De mindemellett kicsit
sajnalom is oket. A Focusra ugyanez all, csak ok nem ilyen sulyos lelki
serultek. :)

trbvszkij: esetleg eleterzes a feeling helyett?

baas Creative Commons License 2000.09.08 0 0 508
Meséld el.
please.
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.08 0 0 507
Köszi lore,

ha jól értem akkor azt akarod mondani , hogy ettől GM-esedéstől még
nem lett szar a szabom?
Egyéb részekről tudsz esetleg valamit ( motorok, váltó stb. )
Az enyém pont egy 1995-ös 2.3i 16V nem turbós ( csak 150 LE )...
Nekem ez a 900-as azért jobban tetszik.

Köszi
ede

UI.: Egy barátom egy 1981-es 900S-ben úszott egy (pl. Mazdának
5xhalálos borulás-zuhanás-ütközés típusú) balesetet 2000. májusában.
Ha valakit érdekel elmesélem.

Előzmény: lore (505)
BGC Creative Commons License 2000.09.08 0 0 506
Szasz!

Ja, volt minden csapágy, tárcsa, szerkezet.
Az utángyártott és a gyári között 2 ezer volt a különbség, ami a gyári javára döntött.
Az alkatrész: 76.280 Ft
Munkadíj: 18.000 (nem márkaszervíz)

BGC

lore Creative Commons License 2000.09.08 0 0 505
EdeBacsi,
a 90-es evek 900-asanak kifejlesztesekor mar javaban benne volt a GM is. Ennek a 900-asnak (es a 9-3-nak is) a padlolemeze azonos a pl. altalam is hasznalt 'A' vectraval (amit ugyibar 88-ban engedtek utjara). A ket auto biztonsagi parameterei nem emlithetoek egy napon, ebbol latszik, hogy a Volvonak sincs felnivaloja a Ford padlolemezeitol.

Ezenkivul: a facelift elotti 900-asoknal azert voltak hibak, de mintha errol mar BlackStar beszelt volna. Emelett vannak opel motorok 900-asokban (dizel, V6), kapcsolok (elektr. tukorallitas) stb.

Hat egy szuszra ennyi jutotott eszembe.

udv
lore
ps: egy ismerosom epp most fogja elsozni a 95-os 2.3 16V 900-asat (eleg jol felszerelt, 150 LE)

Előzmény: EdeBácsi (504)
EdeBácsi Creative Commons License 2000.09.08 0 0 504
Drága SAABtársak!

Válaszoljon már végre valaki!
Ezt a kérdést már többedszer föltettem:
Mennyiben változott a 900-as azóta hogy a GM betette a lábát?
Engem spec ez a '1995-ös évjáratú járgányom miatt érdekel.

Előre is hálás köszönetem a nagytudású kollégáknak!
Edebá

UI.: Ez a ZSombi ugyannyira érdekel, mint amennyire
azok a LenkeyB által említett szuzukisták...
méghogy Ford Focus... sok más mellett említeném a
kb 300 literes csomagtartóját...

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.08 0 0 503
Hello!

Gyári SAAB-alkatrészt, vagy valami mást raktak bele? Mennyiért?
(Gondolom tárcsa, szerkezet csapágy csere volt)

üdv,
Balázs

Előzmény: BGC (502)
BGC Creative Commons License 2000.09.08 0 0 502
Szasztok!

A mi kis Zsombikánknak vw-e van nem ford-ja, de ez szerintem nem oszt nem szoroz.

UI: kicserélték a kuplungom és olyan érzés mintha a napon hagyott margarinba lépkednék!

SAABADSÁG SZERETEM!!!

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.08 0 0 501
Hahó Eugen!

Tudom, hogy neked is gázos az autód, a multkor már írtam is neked, hogy
nekem is be van szerelve a gáz (1997 óta, akkor még nem volt az enyém a gép),
csak annyi a bajom a kontorral, hogy már mindenki hozzájuk hordja az
autóját, és nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy nagyon odafigyelnek
a munka minőségére, ráadásul szerintem lehetne olcsóbb is.
Arról nem is beszélve, hogy időpontot kell előre egyeztetni velük (viszont közel van)
Legközeleb lehet, hogy oda viszem ahova ajánlottad,

Köszi,
Balázs

Előzmény: eugen73 (495)
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.08 0 0 500
Vessetek meg, de nem tudtam a csábításnak ellenállni, jubilálunk, ha minden igaz.
SAAB forever
Bizakodjunk, hogy a GM nem öli meg a céget...
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.07 0 0 499
Piros pedig igenis van...
trbvszkij Creative Commons License 2000.09.07 0 0 498
Szia Zsombi!
Szerintem te még nem láttál classic 900-ast, azért írsz ilyesmit. Ha láttál volna, nem hivatkoznál arra, hogy a kora miatt nem lehet 'státuszszimbólum' (bár, szerintem 900-ast egyikünk sem azért vett, mert státuszszimbólum lenne), ugyanis elég tiszteletet parancsoló jelenség, amellett, hogy minden bumfordisága mellett nagyon eredeti.
A racionalitásról meg annyi a véleményem, hogy nem mindenki azt nézi autóvásárlásnál, hogy eztmegezt nagyon olcsón fenn lehet tartani, (ez esetben suzukit venne mindenki) amazt meg szervizeltetni olcsó. A SAAB mellett szerintem elsősorban a feeling szól, (bocs az angol kifejezésért, igazán jó magyar szó nem jutott rá eszembe) meg persze az, hogy ha sikerül egy megkímélt darabhoz hozzájutni, akkor tényleg autóban érezheted magad...
A fiatalosságról meg annyit, hogy vess egy pillantást Rijswand sokat csodált kedvencére, néhány hozzászólással korábbról. Ugye nem leszel olyan elvakult, hogy öregurasnak nevezd?
Egyébként pedig, légy toleráns. Mi sem megyünk a Focus topicba téríteni, hogy vegyetek SAABot..
A focusról csak annyit, hogy egyetlen pozitívummal rendelkezik szerintem, ez pedig az, hogy nehéz ellopni, így, ha már kiadtál érte 8 milliót, a tied is marad. Más kérdés, hogy én nem adnám az öreg 900asomat oda érte.

'vagy nem tud vezetni, viszont nagyon szeret'
Ezt egész egyszerűen fel nem foghatom, miből gondolod. Nem tartom magam olyan nagyon jó sofőrnek, össze is törtem egyszer a kisautóm, de azért ilyet kijelenteni általánosságban, számomra érthetetlen.

Még valami a végére. Lehet, hogy racionális döntés egy öreg SAABot venni, és szépen rendbehozatni, ha egyébként drágábbra nem telik, és meg is kell jelenned vele.
Képzelj egy helyzetet, amikor tárgyalásra mész, mi kelt jobb hatást, ha egy suzukiból, vagy astrából szállsz ki, vagy egy azoknál jóval kevesebb pénzből megszerzett SAAB-ból? Azt hiszem, nem kérdéses.

trbvszkij

Ha járnál a közeljövőben Debrecenben, szívesen viszlek egy kört..hátha megváltozik a véleményed.:)

Előzmény: zsombi (491)
Rijswand Creative Commons License 2000.09.07 0 0 497
Zsombi hozzászólására reagálva csak annyit mondanék, h. ez inkább igaz a nagy fekete bömössel rohangászó fiatalokra:)
Én nem érzem magam jajdefaszagyereknek azért , mert SAABom van, nem is került 8 millába.
Csak egy nadrágtartóm van - kaptam, még 40 éves korom előtt:) - de nem hordom, és nem huzogatom.
Node öszintén, lehet más autót venni, ha már egyszer SAABja volt az mbernek?
Naugye:)

laazlo Creative Commons License 2000.09.07 0 0 496
Zsombi,

Nem tudom, tkp. mi zavar téged az egyébként tényleg "nagy" SAAB-okban? Itt arról van szó, hogy valamennyi dellát összeszed az ember, 'oszt el kezd gondolkozni, hogy mit is szeretne. Új és jó autót sokfélét vehetsz, de kb. 3 millától felefelé indulnak, sokaknak ez már nem elérhető. Viszont vannak olyanok, akiknek fontos a STÍLUS, az utazás élménye és színvonala, akiknek az autó több mint egyszerű közlekedési eszköz. Plusz: ha valaki érti-érzi a minőséget, az még nem sznob! Én egy egyéves 1.6-os Astrát cseréltem le egy 8 éves 9000 CS-re például... Egy teljesen más világba csöppentem, szerintem ez valóban illik az egyéniségemhez, teljesen egyedi gép. Ez nem sznobizmus, vagy ilyesmi! Szerintem, az ember legyen egyéniség, egyedi jellemzőkkel. És ez nemcsak az öltözködésben nyilvánulhat meg például! Egyébként ugyanennyi - full - extrával a Ford Focus az 5 millához közelítene, ami már azért irreálisnak tűnik... Ráadásul a nálunk általában "gyerekek" által vezetett 124-es Merciknél öregurasabb autót nyugaton elképzelni sem tudnak!
Igenis, az embernek legyenek igényei és az adott anyagi lehetőségein belül miért ne ülhetne egy igazán stílusos autóba? Elvégre - általában - eccer élünk, és ki tudja mit hoz a holnap...szóval "carpe diem".

UI: 'osztán próbálj már ki egy-két napig egy SAAB-ot is

eugen73 Creative Commons License 2000.09.07 0 0 495
Hello Lenkeyb!

en most szereltettem be a Saabomba az LPG-t. ugy nez ki tobbe kevesbe bevalt. Illetve csak most keszult el par hete, de az elso tesztje most lesz a jovo heti nyaralason. A szerviz Medic-car(www.medic-gaz.hu)Dunaharasztin van, Bp-tol par km Vac fele. A beszreles mindenstul 140.000HUF plusz a vizsgaztatas.

A munka gyors volt, de az engedely beszerzesekkel eleg lassuak voltak, nem keszultek el az igert idore vele. Arban nem olcsoak, akadnak olcsobbak is. Ha nem ragaszkodsz Bp-hez, es jo munkat akarsz, akkor ajanlom az Autogazt. Tenyleg profik! (www.autogaz.hu)

Ha tovabi infora is kivancsi vagy, irj batran!

udv, Eugen

Előzmény: lenkeyb (483)
lore Creative Commons License 2000.09.07 0 0 494
Amugy egy utolso szerias (98-as) fullextras 2.3T is 'csak' 7M. Nem tudom egy fucus miben versenyezhet vele.

Amugy lattam mar 9000-est es 900-ast is pirosban, szerintem a 9-5-os is rendelheto. A volvok is futnak pirosban, bar nem tudom, ez most hogy jott elo.

Ott santit ez a fiatalossag/dragasag ervelesed, hogy ezek szerint minden draga auto oreguras vagy bekepzelt fiatalos? Egy Z3-as BMW arabol szep Saabokat lehet vasarolni, megse hiszem, hogy azt a BMW gyar _kizarolag_ bekepzelt fiataloknak szanta. Esatobbi... mas markakkal is lehetne peldalozni.

Amugy a 80-as evek modelljeit tekintve a Saab sokkal fiatalosabb modelleket gyartott mint pl. a Volvo. Egy 86-os 9000-es vagy 760-as volvo pedig meglepoen impozans latvany tud lenni, nezd csak meg.

lore
ps: szasz Bolas! Svedauto rulez! Ize..sakal!

Előzmény: zsombi (491)
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.07 0 0 493
Ja, és van belőle piros!
lenkeyb Creative Commons License 2000.09.07 0 0 492
Zsombi,

Volt már SAAB-od?
Nem nagyon értem miért pont ide írod ezeket a bölcs dolgokat!?
Lehet, hogy abból a 8 millióból kapsz egy új focust, de ha
kipótolod 11,5-re -(ha már 8 megvan nem nagy dolog ugyi? Esetleg előfizet az ember)-
csücsülj bele egy Viggentbe.Vagy azt sem tartod fiatalosnak?
Ha nincs meg a plusz 3,5 m. akkor is tudsz egy új SAAB-ot venni belőle! (Hozzáteszem ami
a focusban full extra a SAAB-ban a nagy része alapfelszerelés)
Az odáig ok, hogy a SAAB nem olcsó autó," de lehet, hogy jobban megéri a pénzét"!
Minőségbeli összehasonlítást nem akarok tenni, mert nem állítom, hogy
a Ford rossz autó, de gondolom erről mindenkinek más a véleménye,
szóval lehetne vitatkozni.-Azt mondod a SAAB 9000 nem fiataloknak való?
Lehet, hogy igazad van, de az, hogy ki milyen autót szeret vezetni relatív dolog.

Ui: Vegyél Fiat Puntot, mert az olcsó, új, és "fiataloknak való"!
(Szerintem ne tartsd meg pár évnél tovább)

Előzmény: zsombi (491)
zsombi Creative Commons License 2000.09.07 0 0 491
Jó, lehet, hogy egy-két milliót tévedtem, de egy 86-os kocsi (azaz 14 éves gép) már csak megjelenése miatt sem nevezhető státuszszimbólumnak. Én mondjuk a '97 után gyártott 9000-re gondoltam.
Vajon ezekből miért nincs gyári piros szín?
Vagy azt akarjátok mondani, hogy ez a járgány fiataloknak való?
Előzmény: lore (488)
BGC Creative Commons License 2000.09.07 0 0 490

Zsombi!

Tudatnám veled, hogy a topic hozzászólói között senkinek sincs 3.000.000 ft fölött vett autója.
Az új autók drágák, de itt szerintem senkinek sincs új autója.
Szerintem ezt a véleményedet inkább írd meg a Polar Mobil Kft-nek HTTP://www.saab.hu, de szerintem ők se foglalkoznak veled!

A rohadt burzsuj BGC akinek SAAB-ja van és eddig wartburggal járt.

Bolas Creative Commons License 2000.09.07 0 0 489
Szia lori!
:-)
Előzmény: lore (488)
lore Creative Commons License 2000.09.07 0 0 488
Zsombi!
Nem vagy tisztaban az arakkal. Egy 95-os 2.3-as 900-as majdnem teli extraval 3M-bol megvan, azaz olcsobb mint egy 1.6-os astra! Aki astrat vesz az is bekepzelt? 86-os 9000-eseket meg boven 1M alatt arulnak, tele extraval, tipptopp allapotban.
Meghogy 8M, apam! Ugyanez igaz akkor 124-es mercire, 850-es volvora, 'B' omegara stb...??

lore

Bolas Creative Commons License 2000.09.07 0 0 487
Azért nem minden használt Saab kerül 8 millióba!
Sot!

Ha engem kérdezel inkább veszek egy 15 éves Saab 900-ast, mint egy Focust!
Azért, mert jobb a "feelingje" és mert nem tucat autó!
A svédek mégiscsak tudnak autót csinálni..
Inkább nyomuljak egy öregebb státuszautóval -amihez hozzátenném, hogy nem a státusz miatt veszem-, mint egy modern? tucatautóval!
Ez pedig abszolut nem kivagyiság.
Egy jó 9000-est is meg lehet venni 2-3 millióból!
És abban kényelmesen és biztonságosan utazgatok, nem úgy mint az általad említett Focusban..

Előzmény: zsombi (486)
zsombi Creative Commons License 2000.09.07 0 0 486
Nem osztom az érvelésed, ugyanis a két példa nem analóg. Egy SAAB (státusszimbólum minőségű) pl. még használtan is minimum 8 milla. Ennyi pénzért pedig lehet kapni egy full extás Ford Focust és még zsozsód egy része is megmarad. Azaz a SAAB választása nem racionális döntés, inkább kivagyiság.
A Skoda pedig egyszerűen egy rossz döntés eredménye. Esetleg a szorító anyagiak kényszerű kompromisszuma.
Előzmény: Bolas (485)
Bolas Creative Commons License 2000.09.07 0 0 485
Kedves zsombi!
Én nem vagyok Saab tulaj, de ettol függetlenül is feltenném a kérdés:
Mibol gondolod ezt?

Akkor ha továbbvezetném a gondolatmeneted, akkor azt mondhatnánk: hogy mindenki, aki fiatal kora ellenére piros Skoda 120-at vesz, annak vagy bölcsészbeütodése van vagy egyszeruen konzervatív fiatal?

???????

Előzmény: zsombi (484)
zsombi Creative Commons License 2000.09.07 0 0 484
Én egy kicsit más aspektusból közelítenék a Saabhoz. Egyik barátom vett egy 9000-t. Valami vezérigazgató kocsija volt előtte. A cimbi még nincs 30 éves.
Szerintem aki 40 éves kora alatt Saabot vesz (ha kapja az más téma) az vagy nagyon beképzelt, (tudod, aki így húzogatja a nadrágtartóját), vagy nem tud vezetni viszont nagyon szeret.

Vélemény?

lenkeyb Creative Commons License 2000.09.07 0 0 483
Hahóóóó!

Tud valaki Bp-en a Kontor Kft-n kivül megbízható, olcsó autógáz szerelőt?

Bolas Creative Commons License 2000.09.07 0 0 482
rezgrof!

Aquila non captat muscas.
Ad quaedque advolat ultro faucibus augustis, musca proterva perit.

(A sas nem kapdos legyeket. De amikor a légy berepül a sas fenséges szájába, azáltal befejezi életét..)

Te honnan ismered ezt a mondást?
Nekem ez a kedvencem..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!