Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74243

Huhh...csak most ötlött fel bennem a felelősségérzet, hogy 100% megállják-e a helyüket a kutatásaim és a következtetéseim...

Vágj csak bele, itt a fórumos megerősítés is visszakeresve. :)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114263447&t=9134458

Előzmény: Berkenye8 (74242)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74242

Köszönöm szépen a választ,megpróbálom akkor.

Előzmény: downer (74241)
downer Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74241

A Marea az egyetlen modell, ami megkapta ezt a TD125-ös motort a Fiat-csoportban. Ugyanaz a motor, ugyanaz a befecskendező rendszer, ugyanaz a légtömegmérő. 

A Bosch cikkszáma nem egyezik, a Kappa az 0281002085, a Marea pedig 0281002185. Itt biztos vagyok benne, hogy az az egyetlen karakter az eltérő rögzítési pontot jelenti az egység légszűrőház felőli végén. A Kappa régi vágású csatos rögzítése helyett (erre emlékszem a 16Vt-ről amúgy) a Mareán már cső és bilincs van. De az a fedél átszerelhető a régiről.

Előzmény: Berkenye8 (74239)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74240

Bocs,de nem értem,hogy akkor most van,vagy nincs?

Előzmény: sooty (74233)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74239

Nagyon kösz,vajon ez a Kappához is jó lehet? 2,4 TD az én kocsim is...

Előzmény: downer (74235)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74238

Köszi,a szerelőnél van,de a következő látogatáson le fogom fényképezni(talán holnap)

 

Előzmény: Pepi 517 (74236)
DonPrego Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74237

Amúgy igen, halálra szokták dícsérni hogy milyen jó állapotban van :D

Elvette a kedvem most a két eltűnt csavar, meg hogy nem sikerült leheggesztenem a fedelét. Meg nem vagyok olyan multiméter zseni sem, hogy elkezdjek látatlan vezetékeket méricskélni.

Majd még futok pár kört a zárnak a csavarjaival, berendelek egy 3. típusú csavarkihajtót (Speed out), bár erős gyanúm van hogy itt is előbb fogja magát a menet megadni mint a csavar, marad majd a heggesztés, vagy a fej szétfúrása

Előzmény: probody (74229)
Pepi 517 Creative Commons License 2016.10.29 0 1 74236

Szia! nekem van egy szíj tárcsám,esetleg egy képet tudnál küldeni a tiedről,üdv Pepi.

Előzmény: Berkenye8 (74230)
downer Creative Commons License 2016.10.28 0 1 74235

Akkor csapjál le erre, mert nem biztos hogy lesz még egy alkalom új LMM-re ilyen áron:

http://www.ebay.fr/itm/Fiat-Marea-2-4-Td-debimetre-Bosch-0281002185-7767750-/391011142046?hash=item5b0a14899e:g:DC0AAOSwQiRUmv4F

Előzmény: Berkenye8 (74230)
sooty Creative Commons License 2016.10.28 0 1 74234

Ha főtengely végére szíjtárcsa akkor az van a bárdinál 20-ért új. A légtömeg mérő az eléggé kellemetlen... ha jól sejtem az nincs...

Előzmény: Berkenye8 (74230)
sooty Creative Commons License 2016.10.28 0 0 74233

Egy félévvel ezelőtt Marklár már majdnem könyörgött, hogy hozzam el tőle a TDS-t, még akkor egyben volt. Jobbnál jobb árakat mondott, de győzött a józan ész. Nekem van tartalékom, alig futr más TDS-el, mit kezdenék az alkatrészekkel....

 

Na azóta már mindent el tudtam volna adni belőle kétszer is...

Lásd most szíjtárcsa, és lmm...

LanciAdam Creative Commons License 2016.10.28 0 0 74232

Srácok!

 

Nem tudja valaki, hogy miért nyekereg a szervokormány hidegben? Van bele öntve automataváltó olaj ahogyan azt kell. Nincs tele és nincsen alul öntve se. Még is 10-13 fok alatt már folyamatosan nyekereg. Lehet más olajat kéne bele tegyek? Vagy túl hamar sűrűsödik a mostani?

BmS1 Creative Commons License 2016.10.28 0 0 74231

Biztosan azért, mert ott nem unalmas, vannak érdekes dolgok is :-D

 

 

Ismerek embereket, akiknek ez tetszik. Próbáld ki, hátha neked is bejön :-)

 

üdv.

Előzmény: probody (74229)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.28 0 0 74230

HELP!

1995-ös évjáratú Kappa 2,4 TDS-hez keresek égen-földön szíjtárcsát,és légtömegmérőt. 3 hete áll a családi kedvenc a szerelőnél,szétszedve. Én nem értek hozzá,de nagyon kéne...áldoznék rá,csak lenne már...budapesti vagyok,köszi.

probody Creative Commons License 2016.10.28 0 0 74229
Valld be, hogy imádsz szerelöhöz járni:-)
Előzmény: DonPrego (74228)
DonPrego Creative Commons License 2016.10.28 0 1 74228

Ohhh jeeee. Tegnap megérkezett a maradék alkatrész is, már van biztidobozom, fűtőmotor, meg a hiányzó kerékcsavar. Két hét múlvára kaptam időpontot szakibácsiékhoz cserére, bevizsgálásra.

downer Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74227

A Lybra egy lágy autó és olyan a futóműve is a Mareához képest. Egy első lengőkar szilentezése vagy a gömbfej pedig nem sokban különbözik, valahogy mégsem eszi úgy őket.

Előzmény: Törölt nick (74226)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74226

Nyilván vannak kivételek, de szerintem azt azért sokan látjuk úgy, hogy a futómű tartóssága nem az olaszok erőssége. A Lybrához nem tudok mit hozzáfűzni, mert sosem volt Lybrám. Marea volt a cégnél - azon talpasok, kerékcsapágyak voltak többször is cserélve.  A Kappámon gyakorlatilag minden létező dolgot kellett cserélni. A Punto Cabriomon pár éve megelőzés képpen kicseréltem mindent  a futóművön és a legmárkásabbakra. Most már hallok halk kopogást rossz úton néha elölről és hátulról is. Még nem vészes, de szerintem egy éven belül hozzá kell nyúlnom. A néhai Tipomon is mindig volt valami futómű gond és még sorolhatnám.

Igazándiból azért nem stresszelek, mert az olaszokhoz viszont általában olcsók a futómű alkatrészek és viszonylag egyszerű cserélni őket (bár ez talán a Kappára és némely Alfákra nem annyira igaz). Japánoknál például szoptam párszor nagyokat futómű megbontásnál. Azok jellemzően tovább bírják, de általában drága hozzá az alkatrész és sokszor elég bonyolult, nehezen szerelhető a futóművük - főleg ha nagyobb kategóriás autóról van szó. Szóval tudja a fene, hogy ilyen szempontból az olasz vagy a japán a jobb..


Előzmény: tintacska (74225)
tintacska Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74225

Nem bele szolni akarok csak olvasgatom itt a futomu dolgokat...Nalam  Lybra 3ik eve van.Nyiregyhaza mellett lakom egy picike kis faluban bar tanyas ingatlanokkent szerepelnek a hazak.Aszfalt utunk 1km az osszes tobbi foldut...Van egy 7vegi telkunk is ami szinten ezen a telepulesen van es megintcsak foldutakkal.A 3ev alatt miota nalam a Lybra egyszer sem kottyant meg a futomuvemben semmi.Az hogy mikor lett cserelve benne barmi is passzolom en hozza nem nyultam.Pedig ha valaki akkor engem nagyon zavar ha kotyogast kipufugohangot stb hallok az autoban.

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74224

Az biztos, hogy -mint a legtöbb más autótípusnál - itt is dízelből van a legtöbb. Kint viszont azért van egy kis választék benzinesből és és szerencsére sok a keveset futott. Érdekes, hogy a legtöbb autóval ellentétben a Qasqai nem igazán drágább az osztrákoknál, mint nyugatabbra. Nekem meg Ausztriában él az öcsém - tud segíteni ott is jó találni. Több szép darab van eladó itt Burgenlandban is a határhoz közel.

Előzmény: BmS1 (74222)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74223

Én nem vagyok Nissan mániás - konkrétan sosem ültem még Nissanban.  Igazándiból úgy jutottam el ide, hogy eredeti terv szerint 1-2 éven belül szerettem volna új Tipo kombit, aztán lemondtam róla, mert 4,5 millióért már autót is lehet kapni - tiszta hülye ez a Fiat menedzsment..

Közben folyamatosan rágja a fülem a feleségem, hogy el bírna városi terepjárót is viselni a kombik helyett. Mivel 99%-ban ő vezeti, ezért figyelembe vettem a kérését. így lett az új jelölt az 1.6 benzines Mitsubishi ASX - ami baromi keveset eszik és nagyon dícsérik a megbízhatóságát tőlünk nyugatabbra a különböző szervezetek. Viszont ez a munkahely váltás keresztbe húzta a számításaim, mert jelenleg még nincs annyi pénzem az építkezés után, hogy ASX-re upgradeljek, így lett "ha ló nincs, jó a szamár is" alapon qashqai. 

Egyébként az adac is szinte csak a futóműve miatt húzza le nagyon - hogy nem túl tartós. Én meg úgy vagyok vele, hogy ennél nagyobb baja ne legyen. Az olaszaim is állandóan kopognak, kotyognak. Na és? Megcsinálom.. A Qashqaihoz viszont olcsók a futómű alkatrészek - pl az említett hátsó gátló darabja kb 10e Ft körültől kezdődik - az kedvezménnyel kb 5e Ft. Ha anno a kappámhoz kaptam volna ennyiért :) ....

Előzmény: probody (74221)
BmS1 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74222

Alig-alig vesz valaki benzines motorral Quashqai-t. Az 1,5 ill. 1,6-os dízel a -szinte- egyeduralkodó. 

Előzmény: Törölt nick (74219)
probody Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74221

Utcánkban a víz-gázszerelőnek van Qashqai azzal dolgozik.

Nissan mániás, a lányának Note van a feleségének X-Trail. Hátsó gátlók háromszor lettek már cserélve.

Többször láttam már, hogy "Gablini csereautó" matricással járt.   Ennyi infóm van róla.

Előzmény: Törölt nick (74219)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74220

Közben találtam a keresővel egy ilyen oldalt  a motorkódra :

http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=11

Előzmény: BmS1 (74218)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74219

Ez jó hír - ha nem találkoztál még vele :) .. Annyira szerintem nem ritka, mert a Qashqainak ez az alap motorja a Renault 1.5dCi mellett és rengeteg Qashqait látok a magyart utakon is.

A feleségem munkahelyet váltott és amíg a korábbi 18km-re volt, az új 2km-re van. Sűrgősen el akarom adni a dízel Grandist, mert mások is kínlódnak a fórumon a turbo kormolódással a túl sok rövidtávú használat miatt - nem szeretnék én is.  Inkább visszapályázok az egyszerű szívó benzinesekhez - a Qashqaira pedig alig kéne ráfizetnem és azt néztem, hogy japán létére nagyon olcsó hozzá az alkatrész és egész szolid az 1.6-os benzines fogyasztása.

Előzmény: BmS1 (74218)
BmS1 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74218

HR16DE??

 

Ez egy errefelé ritka Nissan motor, inkább az ázsiai piacra készül. Még nem is láttam ilyet.

Előzmény: Törölt nick (74217)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74217

Szia BmS! Kicsit off, de esetleg a Qashqai 1.6 szívó benzines motorjával kapcsolatban hallottál/tapasztaltál már  rosszat? Most épp azon gondolkodok erősen a feleségemnek - nekem saját részre továbbra is tökéletes a kis punto cabriom :) ..

Előzmény: BmS1 (74215)
gyoer Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74216

Lancia Kappa SW,2.4 JTD,2000 évjárat,tempomat,xenon,6-os váltó,Thesis 17-es nyári,15-ös téli garnitura...... :-)

Ja,és frissen cserélt klimakompresszor+szárítószűrő,feltöltött légkondi is lesz a  jövő héten.

Van az a pénz,amiért eladó.....

De,viccen kívül.....csak a négy év alatt ráköltött 600-at kérem érte,az autó maga ingyen van!

 

A 6-os váltó átrakása (166 2.4 JTD,100 KW-ról)egyébként semmiféle nehézségbe nem ütközik,hozzá való váltógombot nehezebb volt szerezni. :-D

Előzmény: JumboJet (74214)
BmS1 Creative Commons License 2016.10.27 0 0 74215

A C6-tal vigyázni kell, én is megnéztem egyet-kettőt.

Ez is egy méltánytalanul mellőzött, de (ha rendben van) baromi kifinomult, jó autó, főleg mondjuk egy 3,0 literes dízel.

Viszont: a kínálat túlnyomó része a betegágy 2,7 V6 dízel motorral szerelt, ami szerkezetileg -gyakorlatilag- nem javítható, ezért a sok motorhibás hirdetés.

A -hírek szerint- sokkal jobb 3,0 V6 dízelből alig van idehaza kínálat, a 2,2 dízelből is alig-alig, ütős benzines meg nincs. Motorizáltság szempontjából ugyanaz a helyzet, mint pl. a Thezis-nél, gyenguska, nem összehasonlítható pl. a németek motorkínálatával.

 

A másik baj, hogy idehaza főleg lepukkant darabokat kínálnak eladásra, ami egy ilyen bonyolult szerkezetnél egyenlő a pénztemetővel. Kevés készült belőle, a bontókban bukdácsolás itt nem nagyon kifizetődő időtöltés.

Előzmény: JumboJet (74214)
JumboJet Creative Commons License 2016.10.26 0 0 74214

Bizony a TATRA! :-)  Az igazi nagy szerelem! No1! De az a hobby! V8 léghűtés forever!! :-)

 

Gondolkodóba estem egy újabb Kappa beszerzésén.  2.4 jtd SW (Esetleg 3.0 SW) .... Izgat ez a 6 sebességes váltó átrakásos dolog.   (Közben azért veteránabb LANCIA hirdetéseket is nézek :-) Valaki csinált is már ilyet. Ki? Ha szabad érdeklődnöm....

 

Citroen C6 marhára tetszik!  Thesis is persze. De ezek már messze meghaladják az én szervízelési gyakorlatomat. De ez itt volt téma nem oly rég. De a Kappa komfortja messzemenőkig elég nekem. :-)

Előzmény: granturismo (74127)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!