Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
A Marea az egyetlen modell, ami megkapta ezt a TD125-ös motort a Fiat-csoportban. Ugyanaz a motor, ugyanaz a befecskendező rendszer, ugyanaz a légtömegmérő.
A Bosch cikkszáma nem egyezik, a Kappa az 0281002085, a Marea pedig 0281002185. Itt biztos vagyok benne, hogy az az egyetlen karakter az eltérő rögzítési pontot jelenti az egység légszűrőház felőli végén. A Kappa régi vágású csatos rögzítése helyett (erre emlékszem a 16Vt-ről amúgy) a Mareán már cső és bilincs van. De az a fedél átszerelhető a régiről.
Amúgy igen, halálra szokták dícsérni hogy milyen jó állapotban van :D
Elvette a kedvem most a két eltűnt csavar, meg hogy nem sikerült leheggesztenem a fedelét. Meg nem vagyok olyan multiméter zseni sem, hogy elkezdjek látatlan vezetékeket méricskélni.
Majd még futok pár kört a zárnak a csavarjaival, berendelek egy 3. típusú csavarkihajtót (Speed out), bár erős gyanúm van hogy itt is előbb fogja magát a menet megadni mint a csavar, marad majd a heggesztés, vagy a fej szétfúrása
Egy félévvel ezelőtt Marklár már majdnem könyörgött, hogy hozzam el tőle a TDS-t, még akkor egyben volt. Jobbnál jobb árakat mondott, de győzött a józan ész. Nekem van tartalékom, alig futr más TDS-el, mit kezdenék az alkatrészekkel....
Na azóta már mindent el tudtam volna adni belőle kétszer is...
Nem tudja valaki, hogy miért nyekereg a szervokormány hidegben? Van bele öntve automataváltó olaj ahogyan azt kell. Nincs tele és nincsen alul öntve se. Még is 10-13 fok alatt már folyamatosan nyekereg. Lehet más olajat kéne bele tegyek? Vagy túl hamar sűrűsödik a mostani?
1995-ös évjáratú Kappa 2,4 TDS-hez keresek égen-földön szíjtárcsát,és légtömegmérőt. 3 hete áll a családi kedvenc a szerelőnél,szétszedve. Én nem értek hozzá,de nagyon kéne...áldoznék rá,csak lenne már...budapesti vagyok,köszi.
Ohhh jeeee. Tegnap megérkezett a maradék alkatrész is, már van biztidobozom, fűtőmotor, meg a hiányzó kerékcsavar. Két hét múlvára kaptam időpontot szakibácsiékhoz cserére, bevizsgálásra.
A Lybra egy lágy autó és olyan a futóműve is a Mareához képest. Egy első lengőkar szilentezése vagy a gömbfej pedig nem sokban különbözik, valahogy mégsem eszi úgy őket.
Nyilván vannak kivételek, de szerintem azt azért sokan látjuk úgy, hogy a futómű tartóssága nem az olaszok erőssége. A Lybrához nem tudok mit hozzáfűzni, mert sosem volt Lybrám. Marea volt a cégnél - azon talpasok, kerékcsapágyak voltak többször is cserélve. A Kappámon gyakorlatilag minden létező dolgot kellett cserélni. A Punto Cabriomon pár éve megelőzés képpen kicseréltem mindent a futóművön és a legmárkásabbakra. Most már hallok halk kopogást rossz úton néha elölről és hátulról is. Még nem vészes, de szerintem egy éven belül hozzá kell nyúlnom. A néhai Tipomon is mindig volt valami futómű gond és még sorolhatnám.
Igazándiból azért nem stresszelek, mert az olaszokhoz viszont általában olcsók a futómű alkatrészek és viszonylag egyszerű cserélni őket (bár ez talán a Kappára és némely Alfákra nem annyira igaz). Japánoknál például szoptam párszor nagyokat futómű megbontásnál. Azok jellemzően tovább bírják, de általában drága hozzá az alkatrész és sokszor elég bonyolult, nehezen szerelhető a futóművük - főleg ha nagyobb kategóriás autóról van szó. Szóval tudja a fene, hogy ilyen szempontból az olasz vagy a japán a jobb..
Nem bele szolni akarok csak olvasgatom itt a futomu dolgokat...Nalam Lybra 3ik eve van.Nyiregyhaza mellett lakom egy picike kis faluban bar tanyas ingatlanokkent szerepelnek a hazak.Aszfalt utunk 1km az osszes tobbi foldut...Van egy 7vegi telkunk is ami szinten ezen a telepulesen van es megintcsak foldutakkal.A 3ev alatt miota nalam a Lybra egyszer sem kottyant meg a futomuvemben semmi.Az hogy mikor lett cserelve benne barmi is passzolom en hozza nem nyultam.Pedig ha valaki akkor engem nagyon zavar ha kotyogast kipufugohangot stb hallok az autoban.
Az biztos, hogy -mint a legtöbb más autótípusnál - itt is dízelből van a legtöbb. Kint viszont azért van egy kis választék benzinesből és és szerencsére sok a keveset futott. Érdekes, hogy a legtöbb autóval ellentétben a Qasqai nem igazán drágább az osztrákoknál, mint nyugatabbra. Nekem meg Ausztriában él az öcsém - tud segíteni ott is jó találni. Több szép darab van eladó itt Burgenlandban is a határhoz közel.
Én nem vagyok Nissan mániás - konkrétan sosem ültem még Nissanban. Igazándiból úgy jutottam el ide, hogy eredeti terv szerint 1-2 éven belül szerettem volna új Tipo kombit, aztán lemondtam róla, mert 4,5 millióért már autót is lehet kapni - tiszta hülye ez a Fiat menedzsment..
Közben folyamatosan rágja a fülem a feleségem, hogy el bírna városi terepjárót is viselni a kombik helyett. Mivel 99%-ban ő vezeti, ezért figyelembe vettem a kérését. így lett az új jelölt az 1.6 benzines Mitsubishi ASX - ami baromi keveset eszik és nagyon dícsérik a megbízhatóságát tőlünk nyugatabbra a különböző szervezetek. Viszont ez a munkahely váltás keresztbe húzta a számításaim, mert jelenleg még nincs annyi pénzem az építkezés után, hogy ASX-re upgradeljek, így lett "ha ló nincs, jó a szamár is" alapon qashqai.
Egyébként az adac is szinte csak a futóműve miatt húzza le nagyon - hogy nem túl tartós. Én meg úgy vagyok vele, hogy ennél nagyobb baja ne legyen. Az olaszaim is állandóan kopognak, kotyognak. Na és? Megcsinálom.. A Qashqaihoz viszont olcsók a futómű alkatrészek - pl az említett hátsó gátló darabja kb 10e Ft körültől kezdődik - az kedvezménnyel kb 5e Ft. Ha anno a kappámhoz kaptam volna ennyiért :) ....
Ez jó hír - ha nem találkoztál még vele :) .. Annyira szerintem nem ritka, mert a Qashqainak ez az alap motorja a Renault 1.5dCi mellett és rengeteg Qashqait látok a magyart utakon is.
A feleségem munkahelyet váltott és amíg a korábbi 18km-re volt, az új 2km-re van. Sűrgősen el akarom adni a dízel Grandist, mert mások is kínlódnak a fórumon a turbo kormolódással a túl sok rövidtávú használat miatt - nem szeretnék én is. Inkább visszapályázok az egyszerű szívó benzinesekhez - a Qashqaira pedig alig kéne ráfizetnem és azt néztem, hogy japán létére nagyon olcsó hozzá az alkatrész és egész szolid az 1.6-os benzines fogyasztása.
Szia BmS! Kicsit off, de esetleg a Qashqai 1.6 szívó benzines motorjával kapcsolatban hallottál/tapasztaltál már rosszat? Most épp azon gondolkodok erősen a feleségemnek - nekem saját részre továbbra is tökéletes a kis punto cabriom :) ..
A C6-tal vigyázni kell, én is megnéztem egyet-kettőt.
Ez is egy méltánytalanul mellőzött, de (ha rendben van) baromi kifinomult, jó autó, főleg mondjuk egy 3,0 literes dízel.
Viszont: a kínálat túlnyomó része a betegágy 2,7 V6 dízel motorral szerelt, ami szerkezetileg -gyakorlatilag- nem javítható, ezért a sok motorhibás hirdetés.
A -hírek szerint- sokkal jobb 3,0 V6 dízelből alig van idehaza kínálat, a 2,2 dízelből is alig-alig, ütős benzines meg nincs. Motorizáltság szempontjából ugyanaz a helyzet, mint pl. a Thezis-nél, gyenguska, nem összehasonlítható pl. a németek motorkínálatával.
A másik baj, hogy idehaza főleg lepukkant darabokat kínálnak eladásra, ami egy ilyen bonyolult szerkezetnél egyenlő a pénztemetővel. Kevés készült belőle, a bontókban bukdácsolás itt nem nagyon kifizetődő időtöltés.
Bizony a TATRA! :-) Az igazi nagy szerelem! No1! De az a hobby! V8 léghűtés forever!! :-)
Gondolkodóba estem egy újabb Kappa beszerzésén. 2.4 jtd SW (Esetleg 3.0 SW) .... Izgat ez a 6 sebességes váltó átrakásos dolog. (Közben azért veteránabb LANCIA hirdetéseket is nézek :-) Valaki csinált is már ilyet. Ki? Ha szabad érdeklődnöm....
Citroen C6 marhára tetszik! Thesis is persze. De ezek már messze meghaladják az én szervízelési gyakorlatomat. De ez itt volt téma nem oly rég. De a Kappa komfortja messzemenőkig elég nekem. :-)