Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zlota Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64010

Szia!

 

Ha csak a kinyomócsapágy miatt izgulsz-amúgy minden más rendben a kocsiban-pl olajcsere- akkor szerintem nyugodtan közlekedhetsz vele.Nekem idáig amelyik kocsimon megszólalt még soha nem szedettem addig szét amig kuplungcsere érett nem lett a kocsi.

Nem tudom neked mennyire szól,de nekem volt olyan kocsim amin erőltetés miatt leégett a kuplung és mikor cseréltem a kinyomócsapágynak csak a háza volt meg :) Úgy jártunk vele, hogy valószínűleg nem sok esélye volt müködni.Persze ez egy extrém példa volt és nem milliós nagyságrendű autóról volt szó.Én inkább csak arra akartam célozni, hogyha megszólalt és csak kinyomott állapotban van ez a kezdeti hang akkor bizony sok-sok ezrekben -ha nem  több 10e- mérhető kilométert elmehetsz még vele.Ha meg szétmenne akkor sem megy szét a motorod, nem szakad szét a váltód, hanem rosszabb esetbe valamelyik lamellába felakad egy golyó és nem tudsz váltani.Legrosszabb esetben a kuplungnál is cserélned kell ezért valamit.Pl kinyomószerkezet.De szerintem ennek is kicsi az esélye,és recsegés ropogás előjelek lehetnének.Egyébként ha szétszedik érdemes megnézni, hogy esetleg egy kuplungcsere nem kellene-e mert ha 30e múlva meg ezért kell szétszedni...

Én azt mondom, ha nem olyan extrém a dolog én nem foglalkoznék vele.Igazából a városon kívűli üzemben még jobban eljár mint a városban-nem kell váltani!Hosszútávon kevésbé van igénybevéve!

Én használnám még sokáig-hacsak már nem vísit!Nem rohangálnék vele szervizbe.Figyelném a hangot, ha erősödik akkor szervíz.De ezt fül alapján el lehet dönteni,mert nem hirtelen alakul ki.

Jah és kevesebb ideig kuplungoljál-Pl városban lámpánál nem benyomva tartani, hanem üresbe rakni.

Gondolj bele, ez egy csapágy:Én úgy tudom csak akkor forog, ha ki van nyomva-azaz a kuplungpedál benyomva.Nah annak kell még párat fordulni,mire szétesik-nem három fordulat lesz miután megszólalt.Amúgy ha csak pl 5. sebességbe autózzol nem forog a kuplungcsapágy.

Persze a döntés a tied, ha mégis valami károd keletkezik-ezmiatt beáll a motorod hengere és kikönyököl a hajtókar-, hát ne engem okolj, mert monitor mellől tényleg nem lehet megmondani.

Viszont talán már el tudod dönteni! :)

_nasszer _ Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64009

Azért igy monitor mügül is max olyat lehet irni,hogy nekem hasonló volt.meg a szomszédnak.

Lehet kinyomócsapágy, meg nyelestengelycsapágy vagy e 2 együtt ,mivel elég közel laknak egymáshoz. de müszaki hiba is lehet:))))

Előzmény: tomys (64001)
_nasszer _ Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64008

Neked nem egy "mystic" ed van?olyan ismerős a neved

Előzmény: tomys (64004)
oAk2 Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64007

köszönöm

Előzmény: Törölt nick (64005)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64006

Nem gondoltad komolyan ugye, hogy innen a távolból, látatlanba meg tudjuk mondani mi baja lehet az autódnak?

A semmitöl a mindenig bármi.

Ha nincs pénzed szervizeltetni, akkor ne járj vele. Más opciót én nem vállanák az tuti....

Előzmény: tomys (64004)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64005

Filléres dolog, akár cserélheted is. De ha ránézésre nincs elhasználódva, akár hagyhatod is még. Emlékszem, amikor az enyémet kicserélték, a ránézésre még ép szíj helyett valami nagyon kemény és merev szart raktak bele. Amíg be nem járódott kicsit, állandóan megcsúszott, ketszer után is kellett húzni.

Előzmény: oAk2 (64003)
tomys Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64004

válaszod első részét köszönöm.

Előzmény: Törölt nick (64002)
oAk2 Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64003

Elnézést tudatlanságomért. :) Megpróbálom újra, szóval "segédberendezés-hajtószíj", azaz ékszíj, ami a vízpumpát és a generátort hajtja. Azt hiszem, erre gondoltam. Szervizkönyv szerint 90ekm-nél (vagy 72 hónap) kell cserélni. Érdemes cserélnem szerintetek? Ugyanígy érdekelene az A/C-kompresszor hajtószíj csere is.

Előzmény: Törölt nick (63997)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64002

Neked bajod nem lehet, kivéve hogy még többe kerülhet neked a mutatvány. Ha nincs megfelelö kenés, nagyjából a motor és a váltó bármelyik része elkophat. Van benn motorolaj? Eléri a nívópálca egyáltalán?

Könnyen lehet, hogy a 300 Fontos számlához jön majd egy autóklubtagsági díj az elvontatás miatt, meg a többi dolog amiröl majd kiderül, hogy még cserélni kell :-)

 

Lehet, hogy nem viccböl vagy Angliában Suzukival, de szerintem pénzért se a jelek szerint.

Miért nem repültél ki és vettél ott autót?

1-2000 Font között vannak használaható darabok, ott fingért-hugyért adják az autókat.

Előzmény: tomys (64001)
tomys Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64001

60.000 km másnál volt. Köszönöm amiket mondtál, de ezeket kb eddig is sejtettem. Konkrétan az érdekelne hogy életveszélyes-e rám vagy az autóra nézve a 2 hosszabb út. Mivel írtam fogalmam sincs mi is az amit cserélni kell, emiatt nem tudom a választ. Mivel azonban arra rájöttem a nevéből hogy talán forgó-mozgó alkatrész lehet :) , nem biztos hogy jó ha nagy sebességnél bármi is történik vele.

Tud valaki ebben segíteni?

(az hogy az ár korrekt, még nem jelenti hogy nem sok nekem kifizetni, biztos nem viccből vagyok külföldön magyar suzukival:) )

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 64000

300 font egy korrekt ár, föleg szervizzel együtt.

Mi lehet a baja?

Ha már 60.000-nél kinyomócsapágyas és még nagyon szervizelve sem volt eddig, akkor nagyjából mostanra már minden baja lehet, gyakorlatilag csoda hogy müködik..,.

Előzmény: tomys (63999)
tomys Creative Commons License 2012.02.20 0 0 63999

Kinek mi a drága, majdnem 300 fontot mondtak. Nincs szervíz 5-800 km után, hanem mielőtt elvinném, el kellene mennem ezekre az utakra :) azt tudod esetleg mi lehet ennél még nagyobb baj? út közben felrobbanok, lerobbanok, örökre meghal benne minden?

Előzmény: Törölt nick (63996)
arpeen2 Creative Commons License 2012.02.20 0 0 63998

Szia !

 

El kell keserítselek, nincs az autóban vezérműszíj. Láncos a vezérlése. :)

Előzmény: oAk2 (63995)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 63997

De korai, föleg azért mert nincs is benn vezérmüszíj.

De ha lenne sem kellene 60.000-nél cserélni....

Előzmény: oAk2 (63995)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.20 0 0 63996

Ha 2007-es az autód és még nem volt szervizben, söt a kinyomócsapágy is búg, akkor egy métert sem mennék vele, bár már annak a kocsinak lehet hogy így is mindegy :-)

Az angol szervizek nem dolgoznak valami drágán, 500-800km után hol találsz olcsóbb szervizt?

Előzmény: tomys (63994)
oAk2 Creative Commons License 2012.02.20 0 0 63995

Sziasztok! 2005-ös, 60ekm-es Swiftemen gondoltam cserélni vezérműszíjat. Mit érdemes/kell még ezzel együtt cserélni (vízpumpa, feszítő csapágy, ilyesmi)? Egyáltalán, nem korai még hozzányúlni?

tomys Creative Commons License 2012.02.20 0 0 63994

Sziasztok mesterek!

Cseppet sem értek a kocsikhoz, ezért e megszólítás. Egy 2007es Swiftem van ami sajna még nem sokszor járt szerelőnél. Kötelezőn sem. Pár hónapja fura hangot kezdett kiadni, ami összefüggött a kuplung lenyomásával. Elmentem szerelőhöz és azt mondta ki kell cserélni a kuplung kinyomó csapágyat. Angliában lakom, elég húzós árat mondott... azóta sincs rá pénz, szóval a városban igy használom.
Az lenne a kérdésem, tudja-e valaki, mi lehet ennek a későbbi következménye? Mennyire sürgős megcsináltatnom? Illetve bevállaljak-e vele így 500-800 km-es utat, angliai autópályákon?
Előre is köszönöm türelmes megértéseteket!

chip foose Creative Commons License 2012.02.19 0 0 63992

Hát, ha már gyorsulás a téma, akkor ez eléggé "ott" van.... :)))

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 63991

Ritkán megyek Magyarországra, de feltünt, hogy mindenki spórol. Két város között alig van forgalom, ami van az is lassú. Viszont pár parasztból elöbújik a kisördög és tolja neki ha elözni akarsz. Erre viszont pont jó a nyomatékos diesel, nem könnyü lenyomni ha meglódul :-)

 

Nekem mostanában nem fog flancos autóra tellene, éppen épitkezünk :-(

Előzmény: ps3peter (63989)
arpeen2 Creative Commons License 2012.02.19 0 0 63990

A 2.0 dízel RS Octavia olyat rátolna a Swift sportra hogy öröm lenne nézni, volt módomban vezetni, és fórumtárs erőssen meghajtott Sportjában is ültem már utasként. Az RS bőven más kategória. Mondom ezt úgy, hogy nekem is Swiftem van. Hibátlan autó, de nem versenyautó ! El kell fogadni a határait !

Előzmény: Törölt nick (63983)
ps3peter Creative Commons License 2012.02.19 0 0 63989

Jogos :)

Viszont tény, hogy Magyarországon sokan "belekötnek" az emberbe, itt Németországban, de gondolom arra feléd se ez nem jellemzö. Majd kíváncsi leszek hogy a 350Z-t mennyire fogják kóstolgatni, azzal még nem voltam otthon.

Előzmény: Törölt nick (63988)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 63988

Én csak annyit mondok, hogy attól még hogy valakit leelözöl, nem biztos, hogy te vagy az erösebb és ügyesebb:-)

Nincs rá garancia, hogy men az mosolyog öszintébben akit elöznek :-)

Előzmény: ps3peter (63987)
ps3peter Creative Commons License 2012.02.19 0 0 63987

Ne hidd, hogy olyan nagyon ügyesen mozognak azok. Élesben, a városban cikázva (sajnos minden létezö Kresz szabályt megsértve) a 231 lovas 530i-vel egyformán mozgott a Swift Sport, pedig a BMW (sport)futómüve azért messze a Superb, vagy a Passat fölött áll. Persze egyenes úton más a helyzet, ott az erö dönt.

Az meg a másik, hogy Magyarországon azért legtöbbször a minimális motorizációt választják a vevök, a lényeg hogy szép nagy legyen a puccos verda.

Akinek meg tényleg sok erö van az istállóban, az meg egyáltalán nem áll neki versenyezgetni, legyen akár Suzuki, vagy bármi más a "kihívó".

Előzmény: Törölt nick (63983)
S.C.O.O.T.E.R. Creative Commons License 2012.02.19 0 0 63986

Sziasztok!

 

Lengőkar szilentek mibe kerülnek, és mikor kell őket cserélni?

az enyémek igen repedezetteknek látom.

van valakinek tapasztalata ien téren?

 

 

Rihi11 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 63985

sziasztok!

nincs valakinek egy eladó csomagtérvilágítása??

köszi

Köny Creative Commons License 2012.02.18 0 0 63984

Köszi. Megpróbálom majd ezeket...

 

Csak elég ijesztő tud lenni, ha hirtelen eltűnik a rásegítés, főleg, ha az asszony vezet a 2 gyerekkel...

 

Köny

Előzmény: fodorn (63982)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.18 0 0 63983

Lehet, hogy te nem érted:-)

Szépen komótosan cirkálnak a tiédnél erősebb és nagyobb autóikban és nagyot mosolyognak rajt ahogy erőlködsz :-)

Megnézném mit kezdenél egy 3,6 FSI Superb ellen, sőt nem is kell akkora elég lenne a 2,0 Tsi vagy a 170 lovas 2,0 Tdi (350Nm)

Előzmény: _nasszer _ (63979)
fodorn Creative Commons License 2012.02.18 0 0 63982
Állítólag egy idő után megtanulja újra az alapjáratot. Sokan írták, hogy akksicsere után 10 mp-ig gyújtásra kell tenni és csak utána indítani. Azt is több helyen láttam, hogy egyszer-kétszer el kell forgatni leszabályzásig (persze csak üzemmelegen). Vagy szervizben computerrel újrakalibrálják...
Előzmény: Köny (63981)
Köny Creative Commons License 2012.02.18 0 0 63981

Sziasztok!

 

Akkucsere után (45ah-s Varta került bele) az alapjárat nagyon alacsony lett, délután le is fulladt, ezzel elég balesetveszélyes helyzetet előidézve.

Mi lehet a gond?

Köszi.

 

Köny

Pityorka Creative Commons License 2012.02.18 0 0 63980

Azért egy új Superbet bevállalnék. :) Láttam bordó színben nagyon tetszett. Persze a Suzuki mellé. :)

 

Előzmény: _nasszer _ (63979)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!