Ha csak a kinyomócsapágy miatt izgulsz-amúgy minden más rendben a kocsiban-pl olajcsere- akkor szerintem nyugodtan közlekedhetsz vele.Nekem idáig amelyik kocsimon megszólalt még soha nem szedettem addig szét amig kuplungcsere érett nem lett a kocsi.
Nem tudom neked mennyire szól,de nekem volt olyan kocsim amin erőltetés miatt leégett a kuplung és mikor cseréltem a kinyomócsapágynak csak a háza volt meg :) Úgy jártunk vele, hogy valószínűleg nem sok esélye volt müködni.Persze ez egy extrém példa volt és nem milliós nagyságrendű autóról volt szó.Én inkább csak arra akartam célozni, hogyha megszólalt és csak kinyomott állapotban van ez a kezdeti hang akkor bizony sok-sok ezrekben -ha nem több 10e- mérhető kilométert elmehetsz még vele.Ha meg szétmenne akkor sem megy szét a motorod, nem szakad szét a váltód, hanem rosszabb esetbe valamelyik lamellába felakad egy golyó és nem tudsz váltani.Legrosszabb esetben a kuplungnál is cserélned kell ezért valamit.Pl kinyomószerkezet.De szerintem ennek is kicsi az esélye,és recsegés ropogás előjelek lehetnének.Egyébként ha szétszedik érdemes megnézni, hogy esetleg egy kuplungcsere nem kellene-e mert ha 30e múlva meg ezért kell szétszedni...
Én azt mondom, ha nem olyan extrém a dolog én nem foglalkoznék vele.Igazából a városon kívűli üzemben még jobban eljár mint a városban-nem kell váltani!Hosszútávon kevésbé van igénybevéve!
Én használnám még sokáig-hacsak már nem vísit!Nem rohangálnék vele szervizbe.Figyelném a hangot, ha erősödik akkor szervíz.De ezt fül alapján el lehet dönteni,mert nem hirtelen alakul ki.
Jah és kevesebb ideig kuplungoljál-Pl városban lámpánál nem benyomva tartani, hanem üresbe rakni.
Gondolj bele, ez egy csapágy:Én úgy tudom csak akkor forog, ha ki van nyomva-azaz a kuplungpedál benyomva.Nah annak kell még párat fordulni,mire szétesik-nem három fordulat lesz miután megszólalt.Amúgy ha csak pl 5. sebességbe autózzol nem forog a kuplungcsapágy.
Persze a döntés a tied, ha mégis valami károd keletkezik-ezmiatt beáll a motorod hengere és kikönyököl a hajtókar-, hát ne engem okolj, mert monitor mellől tényleg nem lehet megmondani.
Filléres dolog, akár cserélheted is. De ha ránézésre nincs elhasználódva, akár hagyhatod is még. Emlékszem, amikor az enyémet kicserélték, a ránézésre még ép szíj helyett valami nagyon kemény és merev szart raktak bele. Amíg be nem járódott kicsit, állandóan megcsúszott, ketszer után is kellett húzni.
Elnézést tudatlanságomért. :) Megpróbálom újra, szóval "segédberendezés-hajtószíj", azaz ékszíj, ami a vízpumpát és a generátort hajtja. Azt hiszem, erre gondoltam. Szervizkönyv szerint 90ekm-nél (vagy 72 hónap) kell cserélni. Érdemes cserélnem szerintetek? Ugyanígy érdekelene az A/C-kompresszor hajtószíj csere is.
Neked bajod nem lehet, kivéve hogy még többe kerülhet neked a mutatvány. Ha nincs megfelelö kenés, nagyjából a motor és a váltó bármelyik része elkophat. Van benn motorolaj? Eléri a nívópálca egyáltalán?
Könnyen lehet, hogy a 300 Fontos számlához jön majd egy autóklubtagsági díj az elvontatás miatt, meg a többi dolog amiröl majd kiderül, hogy még cserélni kell :-)
Lehet, hogy nem viccböl vagy Angliában Suzukival, de szerintem pénzért se a jelek szerint.
Miért nem repültél ki és vettél ott autót?
1-2000 Font között vannak használaható darabok, ott fingért-hugyért adják az autókat.
60.000 km másnál volt. Köszönöm amiket mondtál, de ezeket kb eddig is sejtettem. Konkrétan az érdekelne hogy életveszélyes-e rám vagy az autóra nézve a 2 hosszabb út. Mivel írtam fogalmam sincs mi is az amit cserélni kell, emiatt nem tudom a választ. Mivel azonban arra rájöttem a nevéből hogy talán forgó-mozgó alkatrész lehet :) , nem biztos hogy jó ha nagy sebességnél bármi is történik vele.
Tud valaki ebben segíteni?
(az hogy az ár korrekt, még nem jelenti hogy nem sok nekem kifizetni, biztos nem viccből vagyok külföldön magyar suzukival:) )
Ha már 60.000-nél kinyomócsapágyas és még nagyon szervizelve sem volt eddig, akkor nagyjából mostanra már minden baja lehet, gyakorlatilag csoda hogy müködik..,.
Kinek mi a drága, majdnem 300 fontot mondtak. Nincs szervíz 5-800 km után, hanem mielőtt elvinném, el kellene mennem ezekre az utakra :) azt tudod esetleg mi lehet ennél még nagyobb baj? út közben felrobbanok, lerobbanok, örökre meghal benne minden?
Ha 2007-es az autód és még nem volt szervizben, söt a kinyomócsapágy is búg, akkor egy métert sem mennék vele, bár már annak a kocsinak lehet hogy így is mindegy :-)
Az angol szervizek nem dolgoznak valami drágán, 500-800km után hol találsz olcsóbb szervizt?
Sziasztok! 2005-ös, 60ekm-es Swiftemen gondoltam cserélni vezérműszíjat. Mit érdemes/kell még ezzel együtt cserélni (vízpumpa, feszítő csapágy, ilyesmi)? Egyáltalán, nem korai még hozzányúlni?
Cseppet sem értek a kocsikhoz, ezért e megszólítás. Egy 2007es Swiftem van ami sajna még nem sokszor járt szerelőnél. Kötelezőn sem. Pár hónapja fura hangot kezdett kiadni, ami összefüggött a kuplung lenyomásával. Elmentem szerelőhöz és azt mondta ki kell cserélni a kuplung kinyomó csapágyat. Angliában lakom, elég húzós árat mondott... azóta sincs rá pénz, szóval a városban igy használom. Az lenne a kérdésem, tudja-e valaki, mi lehet ennek a későbbi következménye? Mennyire sürgős megcsináltatnom? Illetve bevállaljak-e vele így 500-800 km-es utat, angliai autópályákon? Előre is köszönöm türelmes megértéseteket!
Ritkán megyek Magyarországra, de feltünt, hogy mindenki spórol. Két város között alig van forgalom, ami van az is lassú. Viszont pár parasztból elöbújik a kisördög és tolja neki ha elözni akarsz. Erre viszont pont jó a nyomatékos diesel, nem könnyü lenyomni ha meglódul :-)
Nekem mostanában nem fog flancos autóra tellene, éppen épitkezünk :-(
A 2.0 dízel RS Octavia olyat rátolna a Swift sportra hogy öröm lenne nézni, volt módomban vezetni, és fórumtárs erőssen meghajtott Sportjában is ültem már utasként. Az RS bőven más kategória. Mondom ezt úgy, hogy nekem is Swiftem van. Hibátlan autó, de nem versenyautó ! El kell fogadni a határait !
Viszont tény, hogy Magyarországon sokan "belekötnek" az emberbe, itt Németországban, de gondolom arra feléd se ez nem jellemzö. Majd kíváncsi leszek hogy a 350Z-t mennyire fogják kóstolgatni, azzal még nem voltam otthon.
Ne hidd, hogy olyan nagyon ügyesen mozognak azok. Élesben, a városban cikázva (sajnos minden létezö Kresz szabályt megsértve) a 231 lovas 530i-vel egyformán mozgott a Swift Sport, pedig a BMW (sport)futómüve azért messze a Superb, vagy a Passat fölött áll. Persze egyenes úton más a helyzet, ott az erö dönt.
Az meg a másik, hogy Magyarországon azért legtöbbször a minimális motorizációt választják a vevök, a lényeg hogy szép nagy legyen a puccos verda.
Akinek meg tényleg sok erö van az istállóban, az meg egyáltalán nem áll neki versenyezgetni, legyen akár Suzuki, vagy bármi más a "kihívó".
Állítólag egy idő után megtanulja újra az alapjáratot. Sokan írták, hogy akksicsere után 10 mp-ig gyújtásra kell tenni és csak utána indítani. Azt is több helyen láttam, hogy egyszer-kétszer el kell forgatni leszabályzásig (persze csak üzemmelegen). Vagy szervizben computerrel újrakalibrálják...