Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52161

Úgy van, tovább kell nyomni.

Előzmény: Sunny65 (52160)
Sunny65 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52160

Lehet, hogy "lejjebb" kellet volna nyomnom a hüvelyt és akkor pattanna a helyére?

Mert én ütközésig nyomtam és lehet, hogy pontosan onnan kell még kicsit, hogy a nagyobb átmérőjű rész bepattanjon?

Ezt el tudom képzelni. Csak én azt gondoltam/néztem, hogy lazán ütközésig lehet nyomni a hüvelyt és kész.

Előzmény: 409 (52158)
Sunny65 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52159

Rápattintanám én, de igazából nem világos, hogy minek és hogyan kéne rápattanni.:-(

Előzmény: 409 (52158)
409 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52158

A pálcatokot alul rá kell pattintani a helyére, akkor nem csúszik le. Viszont ilyenkor könnyű eltörni, pláne a gagyi kínai darabokat.

Előzmény: Sunny65 (52155)
409 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52157

 Ez rozsda, ezen nem segít a vízkőoldó és a trisó. A trisó amúgy sem való autóba, oldja az alumíniumot.

Szerintem amiben megindult a korróziós folyamat, azt többé nem lehet visszafordítani. Érdekes módon több Superb-vel találkoztam már ami így nézett ki, ennél jóval kevesebb futás után is, és mindenki esküdött, hogy csak fagyálló volt benne. Olyan is volt, amiben cserélve sem volt, azaz a gyári volt benne. Ugyanezek a motorok a konszern más autóiban nem korrodálnak. Úgy tűnik, valamit a gyár hibázhatott a fagyállóval. ??  A fagydugó egészben kiesett, vagy átlyukadt? Az utóbbi esetben az is a korrózió számlájára írható.

Előzmény: taxi546 (52156)
taxi546 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52156

Lentebb olvastam a hűtő tisztításáról szóló hsz.- okat, de nem teljesen egyértelmű, hogy mivel lehet átmosni az egész rendszert. Az enyém is tiszta szmötyi, ráadásul kinyomta az egyik fagydugót is. (nem értem miért)

G12 fagyállót használok, vizet nem igazán látott. 410 ezer van a motorban. Szóval külön kell átmosni a motort, és a hűtőt, az egyiket vizkőoldóval vagy trisóval, a másikat mosószeres nem maró valamivel?

-Botrányosan néz ki.

Sunny65 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52155

Köszi a választ. Délelőtt levettem a motorburkolatot, úgy volt betéve ahogyan írod is, talán másképpen nem is találna bele a burkolat lyukába.

Azt a fület átfúrtam és egy kötegelővel hozzáerősítettem egy közvetlenül mellette lévő elemhez. Így már sokkal jobb lett, nem húzza fel a nívópálca.

Gagyi egy konstrukció az egész megoldás.

 

Tegnap voltam egy szoftver optimalizáláson. Nagyon elégedett vagyok minden szempontból.

 

Előzmény: Vikesz69 (52153)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52154

Eladó lett egy Orig Contitech CT1028K3 vezérlés készlet. Vatta zsír új. Ha valakit érdekelne 33000ft. 1 hónapja vásárolva. Teflon erősítésű készletet raktam fel helyette. 

Vikesz69 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52153

Szia Sunny. A nívópálcatok a motortömb hosszirányára nézve merőlegesen àll és elhajlik a tömbtől a bal sárvèdő irányába. Annak a bizonyos fülnek elfordulás szempontjából van szerepe. Egyèb dolga szerintem nincsen.

Előzmény: Sunny65 (52152)
Sunny65 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 52152

Sziasztok!

 

Kicseréltem nívópálca műanyag hüvelyét. Elég kacat egy cucc. Lehet, hogy figyelmetlen voltam a felszerelési pozíciót tekintve ( és valószínűleg méretpontatlan is), de hajlamos rá, hogy lecsússzon amikor kihúzom a nívópálcát.

 

A hüvely végén van a duplikált rész aminek a funkciója világos, viszont az oldalán lévő műanyag nyelv funkciója lehet érdekes.

Na azt a rész nem figyeltem meg amikor a helyére raktam. Nem lehet, hogy az rögzíti visszacsúszás, elfordulás ellen a hüvelyt? Csak nem jól tettem a helyére?

 

Van két jelölés, az egyik a hüvelyen a másik a pálcán, nyilván ezeknek egybe kell esni. Mostani beszerelési pozícióban a jelölések a hengerfejre merőlegesen néznek.

Nem most cseréltem a hüvelyt, már hónapokkal ezelőtt, de ma megnézem alaposabban a motorburkolat levétele után.

 

Esetleg van valakinek valami tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Már nem emlékszem, hogy az eredeti törött az hogyan is volt. Én valószínűleg utángyártott szart vettem, de attól még a lecsúszás ellen valaminek biztosítani kellene. Egyszerű kis nyavalya, lehet, hogy jobban meg kellett volna néznem anno.

stok80 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 52151

Sziasztok keresnék 2010 superb hez pótkereket plussz ami szerszám hozzávaló tudnátok benne segiteni? Előre is köszönöm 

Octi19 Creative Commons License 2016.07.23 0 0 52150

Én annak idején egy Fabia 1-ből két laposra kalapált bicajküllővel vettem ki a fejegységet... :-D

Előzmény: Sunny65 (52149)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.23 0 0 52149

Megoldottam.:-)

 

 

 

Előzmény: stevie-13 (52148)
stevie-13 Creative Commons License 2016.07.22 0 0 52148

Sajnos az eddigi álláspont az, hogy kétfajta kiszedő is lehetséges. Vagy megveszem mindkét fajtát 300-400 Ft/ 1pár. Vagy veszek egy készletet, jól jöhet az még máskor is. Amúgy symphony 1-es hez kellene.

 

 

Próbálj keresni egy képet, ami mutatja a szerkezetet, ami a helyén tartja a fejegységet. Valójában arról van szó, hogy egy pöcök beleakad egy hosszabb sínbe. Ha a sínt el tudod mozdítani, a pöcök kiakad és a fejegység kivehető. A sínt a fejegység frontján lévő nyílásokon keresztül lehet a fenti szerszámmal leszorítani - de valójában bármilyen lapos tárgy alkalmas lehet, ami befér a nyíláson. Én egy alkalmas levélbontó késsel is ki tudom venni a Symphony-t :-)

 

 

Előzmény: Sunny65 (52147)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52147

Igen, én is gondoltam rá. Sajnos az eddigi álláspont az, hogy kétfajta kiszedő is lehetséges.

Vagy megveszem mindkét fajtát 300-400 Ft/ 1pár. Vagy veszek egy készletet, jól jöhet az még máskor is.

Amúgy symphony 1-es hez kellene.

Előzmény: Octi19 (52146)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52146

Keress hozzá videót a yt-on. Nyakam rá, hogy van fent!

Előzmény: Sunny65 (52145)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52145

Szerintetek ezzel ki tudom húzni a symphony fejegységet? Azt írja, hogy '95-től jó.

Ugye az enyém 2003-as.

 

http://autoradiobolt.hu/index.php?route=product/product&path=145&product_id=614

Roland *26* Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52144

Készen vagyok a hűtő-fűtő rendszer átmosásával! Van öröm mert úgy néz ki hogy sikeres volt és tökéletes a fűtés! Átmostam az egész rendszert ha már úgy is benne voltam... Nagyon durva lé jött ki belőle... Nem csoda hogy nem volt fűtés! 

Köszönöm a sok jó tanácsot. 

Előzmény: Roland *26* (52127)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52143

Létezik úgynevezett CD tár emulátor is, aminek nagy előnye, hogy meghagyja az eredeti kinézetet és integráltságot már ha egyáltalán van ilyesmi! Ezek általában, vagy mondjuk a jobbak plug&play rendszerűek, vagyis a helyesen megrendelt darabok azok, tehát amikor kiválasztod, hogy melyik lesz jó szolgáltatásban a számodra, akkor ki kell választanod az autóddal s a benne lévő fejegységgel kompatibilis kábelezéssel rendelkező al-változatot.

Ebben talán a legjobbak a Yatour és a Dension termékei.

Én a feleségem autójába egy bluetooth képes Dension Gateway Litle BT II-est vettem ami rendelkezik egy alap kihangosító funkcióval is és van hozzá mikrofon is! Ezen kívül ugye van egy USB bemenete amin keresztül képes mp3 tartalmakat lejátszani és opcionálisan iPod kompatibilis is. (mondjuk, ki használ manapság már iPod-ot...)

Ez nem olcsó, legalább is nem a legolcsóbb, de nagyon jól működik!

 

Ha mégis a fejegység cseréje mellett döntesz (általában a gyári megoldások nem szokták a (hang)minőség csúcsát jelenteni, hangszóróban sem, de csak a fej cseréjével is akár nagyságrendi javulás is elérhető, akkor azt kell tudni, hogy a fejegységek csatlakozásai általában szabványosak és a létező szabványok között kaphatóak átalakító csatlakozók is, a fő kábelköteg és az antenna tekintetében is!

 

itt van a Dension kompatibilitási listája a Skodákhoz: http://www.densiontrade.hu/sites/default/files/car-compatibility/skoda_04-04-14_kompatibilit_s.pdf

Előzmény: Sunny65 (52142)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52142

Jelenleg symphony van. A hangszórókat egyelőre nem bántanám, viszont az új fejegységnek USB lehetőséget szeretnék, CD nem kell. Szóval ilyesmire cserélném.

 

(Próbáltam az fm transmitter+ pendrive, hááát huhhh...)

 

Előzmény: Sunny65 (52141)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52141

Köszi a leírtakat, így lesz.

Még azt szeretném kérdezni, hogy a skoda rádió méretét tekintve tudok helyette egy az egyben valamilyen szabványos méretet használni? És a csaklakozók is kompatibilisek vagy vezetékezni kell?

Előzmény: Octi19 (52140)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52140

Szia!

 

Igen, a Skodákban, mint minden VW konszernes autóban már elég régen egy erősítővel egybeépített Hirschmann eredetű antenna van gyárilag szerelve. A fejegység az antenna kábelen keresztül, ahogy mondtad egy szűrő áramkör segítségével adja "fel" a tápfeszültséget az erősítőnek. Az utólagos fejegységek ilyen táp ráültetést nem tudnak, mert ugye senki sem garantálja, hogy ilyen antennával fogják használni, szóval nem építik bele ezt a képességet.

Ha van is rajta erősítő tápkimenet az egy külön pont a csatlakozóban. Ez arra szolgál, hogy ne keljen keresgélni tápot a fantomtápnak 12V-ot.

Azt, hogy maga a fantomtáp milyen feszültséget ad fel, azt nem tudom, még sosem mértem... azt viszont tudom, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható fantomtápok minősége igencsak változó, és nagy kihívást jelent jó minőségűt találni! Rengeteg zúgó, sercegő rádiót hallottam már ami az n-edik tápra megjavult, vagy olyan tápot is láttam már, nem is egyet a nemes egyszerűséggel szétesett!

Én azt javaslom, a kérdésed utáni megszólalásaidat is olvasva, hogy inkább építs magadnak egyet, azzal biztosan nem lesz bajod, a boltinak maximum csak a csatlakozóit használd fel ha megütik azt a szintet ami elfogadható... meg persze arra is jó a bolti, hogy megmérheted a feladott feszültséget, ami szerintem vagy 12V vagy 5V körüli feszültség.

Előzmény: Sunny65 (52136)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52139

Amúgy filléres alkatrészekből van. Azt is el tudom képzelni, hogy semmilyen feszültség stabilizátor nincs benne, pedig az erősítés függ a tápfesztől...

Egy kis "stabkocka" azért nem ártana bele.

Előzmény: Sunny65 (52138)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52138

Köszi.

Végül is, ha nincs kedvem csatikat és kondit keresgélni a fiókban és forrasztgatni, akkor ez így kényelmes megoldás lehet. Nem egy nagy összeg, főleg ha pl. én éppen lusta vagyok.

Előzmény: bambi942 (52137)
bambi942 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52137
Előzmény: Sunny65 (52136)
Sunny65 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 52136

Szia!

 

Valhol olvastam tőled, hogy a skoda rádióantenna az erősítős és a tápját a fejegységből kapja.

Mivel szeretnék fejegységet cserélni ezért kérdeznélek.

 

Másik fejegységek általában vagy egyáltalán nem adnak ki tápot?

Mekkora tápfesz igénye van?

 

Gondolom egy kondival van leválasztva, amin ennek a frekinek rövidzár, de az egyenáram számára szakadás.

Előzmény: Octi19 (52135)
Octi19 Creative Commons License 2016.07.20 0 0 52135

Viszont az csak nagyon forró közegben működik rendesen, de mondjuk egyébként sem árt forró oldatot használni, csak vigyázni kell a forrázásos sérülésekre!

 

Utána kellene nézni, hogy létezik-e valami olyan eljárás ahol a teljes hűtőrendszer átmosható, mert ez így tényleg nem lesz hosszú életű! A megindult rozsdásodást egyébként lehet passziválni enyhén savas öblítéssel és utána a megfelelő hűtőfolyadék használatával megelőzhető. Ott inkább az olajos trutyi lesz a baj!

Előzmény: 409 (52133)
409 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52134

"elég nyálkás, rozsdás színű "takony"  maradt az ujjamon."

 

Ez rossz hír. Sajnos amiben megindult a rozsdásodás, azt sosem lehet már véglegesre kitakarítani. Akkor rozsdásodik, ha valamikor fagyálló nélkül tettek bele vizet. Ezeknek általában évente ki kell mosni a fűtőtestjét.  ://

 

Légteleníteni úgy lehet, hogy amikor már kicsi nyomás*van a rendszerben, lehúzni egyenként a radiátor csöveit, úgy, hogy csak a tetején legyen kicsi nyílás a radiátor csöve és a gumicső között, ahol ki tud jönni a levegő.

 

* Vagy kétemberes módban a szájjal felfújás.....  :-))

 

 

"most a rózsaszín van benne. "

 

 A fagyálló alapból színtelen, a színük csak gyártói elhatározás, azaz festék kérdése. A "G" jelölés ami számít.

Előzmény: Roland *26* (52127)
409 Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52133

 

 A "mezei" mosogatószer helyett  folyékony mosogatógép mosószert használnék, az nem habzik.

Előzmény: Octi19 (52130)
Roland *26* Creative Commons License 2016.07.19 0 0 52132

Köszönöm szépen a korrekt ,pontos leírást , segítséget!!!

Csütörtökön hozzá is látok és majd jelentkezem ha végeztem!

Előzmény: Octi19 (52131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!