Hát igen... nekem is folyton gond a fék nyikorgása. Hátul már cseréltem tárcsát, most meg elöl sípol, fékezésnél. A hátsóról próbálták leesztergálni a felesleget (hullámot), azután 1-2 hónapig jó volt, végül tárcsacsere.
Tempomatom 2 hét állás után hibaüzenetet küld. Bizonyára valamelyik jeladó, érzékelő stb. Sajna azt sem tudom hol keressem Kérlek segítsetek, ha van tapasztalatok ebben a hibában. Mit érdemes megnézni, hátha.... Jobb lenne a szervizt megúsznom, épp munkanélküli lettem.
Értem mire gondolsz, de először úgy néztük, hogy nyomás alatt volt a rendszer, akkor löködtem a kereket felfele, és akkor észleltük azt a kis kotyogást, amit a tükse csinál. Ez talán 2 mm, amit így tudtunk tajta lötyögtetni, utána már a rendszerben lévő nyomás akadályozta, hogy mozgassam a lengőkart a kerékkel, ahhoz nyilván gyenge vagyok. Tehát nyomás alatt fogtam rá a gumiharangra, és éreztem alatta, hogy a tüskének van egy kis holtjátéka, ahogy emelgetem a kereket, mindkét oldalon egyformán megvan ez.
Utána engedtük csak le, akkor már valóban lötyögött minden, a tüskét is szabadon húzogattam, szinte, a kereket felnyomva nyomtuk ki az olajat a középső gömb légtelenítőjénél.A stabilizátor rudat végül nem kötöttük le, de jött közben egy citroen szervizes srác (tudom, hogy nem garancia:), akkor már sokat tudtunk fordítani a lengőkaron, és nem morgott a csapágy, semmi hangot nem adott.
Gondolom Pesten vagy valamerre, elképzelhető, hogy ha arra lesz dolgom összehozzuk a találkozót, azért kíváncsi lennék a Te hozzászagolásodra is.
Üdv.
UI: az igaz, hogy nem emeltettem fel szerelő szintre a kocsit, mielőtt megemeltük, az elképzelhető így utólag, hogy így nem volt kifeszítve, és emitt is volt holtjátéka a tüskének...
Hát szerintem rossz a diagnozis mert ha nincs nyomás akkor a tüske szabadon mozog Ha a lengőkar csapágy 1mm lóg azt nagyon nehéz produkálni emelőn de menet közben már van hangja én fülre megmondom ,hogy az e, eddig még nem tévedtem ha én cserélem és utána is van a hang akkor ingyen volt a csere. Lekötöttétek a hátsó stabilizátort ami a két lengőkart össze köti? Ha gondolod megnézem de szerintem nem az a baja amit írsz Az olaj mindegyiknél van egy kicsit az résolaj amit a munkahengernél elenged semmi köze a gömbhöz.
Na, ez is kiderült. Nem a lengőkarcsapágy szar hátul, az meg sem nyikkan, leeresztettük az olajat, megrángattuk, semmi, nem roszog.
Az a kis tüske kottyan egyet, ami a munkahengertől jön, és nyomja a lengőkart, a gumiharang alatt. Valami gömbfejes ksi rúd, annak van egy kottyanása, ahogy mozgatom fel-le a kereket. Mondjuk maga a gömbfej is kocorog a helyén, de gondolom annak kell is valamennyire, de ahogy terelés alatt van maga az egész rúd kotyog a helyén. Ezért hallottam csak akkor kottyanást, ha hirtelen mozgott a kerék, tehát kátyus részen.
AZt hiszem ez nem nagy gond, ki nem fog esni, esetleg betq kollega ha saccolsz rá egy árat, gondolom lehet azt a tüskét magában is cserélni. Olaj nem folyik ki a gumi alól, de ahogy lehúztuk kicsi kicsordogált, azt talán a gömb engedte el?
Érdekes hiba kezdi mostanában felütni a fejét az 1.6 HDI-men, ami kizárólag gyorsításkor, előzéskor jelent gondot.
Úgy lehetne jellemezni mint amikor a benzines motorokon kimarad a gyújtás, tehát egy pillanatra eltűnik a vonóerő.
2000-3000-es fordulatszám tartományban szokott jelentkezni félútnál mindig jobban lenyomott gázpedál állásnál, először tavasszal, majd mostanában szinte minden héten egy-kétszer.
Kihagyás után minden a régi, az autó gyönyörűen húz tovább mintha mi sem történt volna és ugyanazon a napon már elő sem jön. Az alapjárattal semmi gond, szép egyenletes, a fordulatszámot is veszi rendesen. Van valakinek ötlete esetleg vagy tapasztalt már hasonlót?
Vettem, köszönöm a megnyugtatást, nem akartam erőltetni a szerelőnél, mégis én vagyok a laikus, de ő is gondolt erre, hogy a rendszer állandó nyomás alatt van, és így lehet nem érezzük spaiszerrel feszegetve sem, és ezért kottyan csak akkor, ha egy pillanat alatt kell a keréknek ugrania.
Akkor ráveszem egy cserére, aztán majd megírom a látottakat:)
Üdv biztos ,hogy az de csak úgy lehet ellenőrizni ,hogy el kell engedni a nyomást a hidraulikából felnyomni a lengőkarokat ,hogy szabadon mozogjanak és le kell kötni a hátsó kanyarstabilizátort és ekkor fogod érezni ,hogy log a lengőkar de felesleges mert 9999.999999% ,hogy az a baja .
Még mndíg hátsó lengőkarcsapágy ügyben. Mi a szar kotyoghat hátul, ha nem az? Talán a gumibak, vagy mi, mert amikor a kerék ugymond leesik hirtelen egy úthibán, tehát lefele mozdul hirtelen, akkor kottyan valami...
Ellenőrzéskor aknáról feszegettük az alját, de akkor nem érezni kotyogást, lötyögést. HA szar akkor kellene-e kottyannia, vagy az állandó feszülés miatt így nem lehet ezt megnézni? VAgy ha nem így, akkor hogyan tudom biztosan,hogy az a szar? Marhára idegesít már, megnéztünk mindent, még a féknyergeket is, de azok sem csinálják. JA menet közben akkor is kotyog úthibákon, ha fékezek közben, tehát nincs a fékhez köze.
Nem szokott elszakadni de valószínű elszakadt a cseréje egy igazi szívás mert általában nem lehet bovdent cserélni, csak a vezető csővel együtt ahhoz meg le kell bontani az egész alját .
Néhány napja tűnt fel, hogy amikor kinyitom a csomagtér ajtót, akkor nem kapcsol fel a csomagtér világítás és a központizár is visszacsuk. Arra gyanakszom, hogy valami a nyitásérzékelővel történhetett, mert ha valahogy ügyesen mozgatom az ajtót, akkor fel-fel villan a lámpa. Valaki tudna segíteni, hogy ezt merrefelé találom meg?
A BX-t én is oda viszem, ha kell, de ahogy a PSA-topikban is írtam, kb. azt csinálják meg, amit a szájukba rágok. Monnyuk azt legalább jól, meg közel is vannak.
Cymantrene: Ja.. Én a Citroen-Peugeot klinikára vittem (nem márkaszervíz), többnyire elégedett vagyok velük. Menni fogok betq-hez is (pont a hátsó ablak üveg nyithatósága miatt), csak még nem jutottam oda... Utána tudok nyilatkozni majd :-)
Cymantrene: "Rozsdásodra hol és mennyire hajlamosak?"
12 év gyári rozsdaelleni garancia van, de! csak akkor érvényes, ha 4 év után (és utána 2 évente) elviszed márkaszervízbe átnézetni, kb. 5-6 ezer Forint/átnézés. Ha használtat veszel, akkor jó, ha ezt ellenőrzöd, hogy vitték-e?
Üdv ha van némi müszerész képesitésed akkor biztosan meg tudod oldani fejből nem tudom de kb 5 perc alatt kimérhető egy izzós vizsgálólámpával megszurkálod az ajtóátvezető vezetékeit és kifog nyílni az ablak a vizsgálólámpát testre kell tenni . Az üvegen egy vékony 2 eres kábellal összekötöd a kapcsolót és a nyitó vezetéket és egy testet a kapcsolóhoz amit kapcsolni fog, az üvegről le kell kötni a kapcsolót
Van némi müszerész képesítésem, ezért bátorkodom javítgatni, de C5 még soha nem javítottam így nem tudom mi hol van benn. Ha tudnál segíteni, hogy a microkapcsoló vezetéke pontosan hova is megy a hátsó ablaktól akkor ki tudnám mérni végig hogy jó-e. és az a zárnyitó vezetékeit is végigmérném, ha tudnám honnét indul. (Nem akarom az összes kárpitot leboncolni....) Még egy kérdés, az elektronikában (szervízben) nem lehet kikapcsoltatni ezt a hátsó zár működését?