Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Próbáltam keresni valami jót, de újban ez még nehezebb ügy, mint a LMM!
7787890
7719482
46458331
Az idők során ezeken a gyári cikkszámokon szerepelt a Kappa TDS-ben, semmi másban. És a TDS-en is változtattak a szíjtárcsán, a feszítőn és a generátoron. A legutolsóként használt szíjtárcsa már megegyezik a JTD-vel, az összes webáruházban és mindenhol csak az a 185 mm átmérőjű tárcsa elérhető sajnos...
Mindössze két holland oldalon találtam a fenti cikkszámokból, pedig végigkerestem mindet:
az ebay-es pumpához oda is írták, hogy max. 8 bar-t tud.
Ez megint csak becsapós játék. A max. 8 bar-t úgy értelmezik, hogy a szivattyú kimeneti oldalát befogják, Lehet, hogy a sziv. tényleg tud x bart, csak éppen baromi gyorsan tönkremegy/tönkremehet a túlnyomás szelepe, és a szivattyú már mehet is a kukába.
A korrekt vizsgálat szabályozott fojtással történik, soha nem szabad lezárni teljesen a kiömlő véget.
Ha ezen múlt volna, akkor előszedettem volna a faterommal, de látom GL-SW tud helyettünk segíteni majd. :)
Amúgy keresgéltem is, a Meat&Doria egy olyan utángyártó, aminek a katalógusában érdemes nézelődni és a Hegyaljánál forgalmazzák is, szóval hozzáférhető.
Először is: nézd meg, hogy a szivattyú csatiknál ott van-e minimum 12 Volt? (Akku kapocsfeszültség mínusz fesz.esés) Ha a fesz. stabilan rendben van, és a szivattyúra a hozzáfolyás biztosított, akkor szivattyú csere.
(elméletileg ez 3,5bar újonnan)
Ez egy dolog, de mekkora a teljesítménye a szivattyúnak?
Egy kis teljesítményű szivattyú tudhat 3,5 bar-t, ki is szolgálhat egy 1,2-as szívómotort gond nélkül, de egy -mondjuk- 2,3-as turbónál összeomlik a rendszernyomás nagyobb terhelésnél.
Szerintem rég nem tudott már a szivattyú olyan nyomást előállítani, amit különösebben le kellett a nyomásszabályzónak szorítani. Legalábbis a 70 ekm használat alatt tapasztalt 10 literes átlagfogyasztás, az nem egy turbós, hanem egy szívó Kappa korrekt fogyasztása. Viszont azért mégis ment az autó, elég jól. :)
Az én Kappám szerintem érdekes esettanulmány lehetett volna nektek, úgy éreztem hogy a sok gányolás ellenére (pl. ledugózott wastegate szabályozó cső) fennáll valami hihetetlen egyensúly a tökéletlenségben, és működőképes.
A legutolsó hónapokban viszont már éreztem a mérséklődést az erőnlétben és odalépve fura hangok is jöttek a motorból. Akkor gondoltam, hogy biztos szegényedik a keverék és kicseréltem az üa. szivattyú egységet. Aztán próbaúton durva volt a változás.
Ezután már nem is használtam annyit, hogy kihozzak egy egzakt fogyasztásmérést, de úgy nagyvonalakban + 2-3 literre becsültem.
Szóval, miután volt benne egy normális szivattyú, addigra hozta a normális fogyasztást. Előtte pedig alulfogyasztott, amit az üa. szivattyú számlájára írtam utólag.
Én ezzel a vizsgálattal kezdtem. A motortérben lehúztam a visszafolyó ágat és alapjáraton stopperrel mérve 30 másodpercig járattam. Az eredmény felfelé kerekítéssel is csak 350ml. A szűrő új, ezért gondoltam az ac cseréjére. Csak most nem tudom hogy vegyek e bele ilyet (elméletileg ez 3,5bar újonnan) vagy vegyek gyárival megegyezőt és szerezzek valahonnan ahhoz való házat.
Ugyanis azt kicseréltem a V6-éra. Na utána ment is veszettül az autó, de a fogyasztás is megugrott 2-3 literrel.
Ott azért valami más bibi is lehet, ennek nem szabad bekövetkeznie.
Alapszabály: a szivattyúnak alapjáraton járó motornál annyit kell teljesítenie, hogy a visszafolyó ágon 30 másodperc alatt 0,7....0,8 liter benzin menjen vissza a tankba. (Feltétel: jól működik a nyomásszabályzó) Mielőtt bárki szivattyút cserél, ezt nézze meg, ez egy jó módszer, semmi műszer nem kell hozzá.
Ha ezt tudja, OK a szivattyú, a rendszer nagy tartalékra méretezett, nagy terhelésen sem fog összeomlani az üzemanyag nyomás. Nagyobb teljesítményű szivattyút beépíteni lehet ugyan, de teljesen értelmetlen, mert a rendszernyomás elérésekor így is, úgy is nyit a nyomásszabályzó a tank felé, egyetlen eredmény, hogy több benzin megy majd vissza a tankba.
A lambda-szabályzás ettől függetlenül sem engedi meg a túl dús keveréket, ha pl. nagyobb lesz (mondjuk a nyomás-szabályzó hibája, vagy a visszafolyó cső részleges dugulása miatt) az üzemanyag nyomás, a lambda szonda jelvezetékén ébredő feszültség alapján az ECU ennek megfelelően csökkenti a befecskendezési időt.
Mikor jársz leghamarabb megint odahaza? Ma kiszedtem az injektorokat is mert elküldöm megtisztíttatni és megdöbbenve láttam hogy 3 hengernél 669-es injektor van a 4.-nél 570-es. Szerencsére van egy 669-esem majd azzal együtt küldöm el őket.
És a gyári az is sarus megoldással van vagy stekkeres? Ha veszek bele gyárit vay utángyártottat akkor ebbe a házba bele se tudom tenni. Vennem kéne komplett ac pumpa házat ami a nagy kupak letekerése után komplett kijön. Az megegyezhet az összes kappáéval?
Ma gondoltam szépen rászánom magam és kicserélem az első tárcsákat, betéteket, de sajnos nem tudtam megemelni annyira az autót a krokival, hogy elemelkedjen az első kerék a talajtól. A gumisnál is észrevettem, hogy nagyon lógnak az első kerekek. Minek a fáradása okozza ezt a jelenséget?
A légtömegmérőt 2 csavar fogja egy lemezhez(13as villás).A csatlakozót is eltekered majd lehúzod.2 cső fogja közre.Azokat is oldani kell.Levetted és egyből felfog tünni h mi hiányzik vagy van pluszba rajta.Az egyik csőcsatlakozó egy müanyaggal van megtoldva (a Kappáé) amit 2 csillagcsavar fog oda.Csere.Vissza minden.Indit. ☺
Szia, egy korábbi bejegyzésben írtál a légtömegmérő (Marea) beszerelésről. Tudnál erről bővebben írni egy kevésbé járatos kappásnak? Az én kocsimban is meghalt a légtömegmérő,és cserélni kellene.Kösz.
Üdvözlet Mesterek! Segítségeteket szeretném kérni. A kocsinak az ac-ja igen gyengén muzsikált is most kiszedtem. Már méretében is kicsinek találom meg van rajta egy cikkszám: jbw238s3 ami alapján nagyon nem ebbe való. Ennek a csatlakozása sima sarus, viszont amit autó-alkatrészes boltba olyat hoz a kocsihoz a program ami stekkeres csatlakozású, meg nem is ilyen átmérőjű. Lehet komplett házzal együtt raktak bele egy nem belevalót. A kocsi eg 97'-es 16VT. Előre is köszi a segítséget mindenkinek.