Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2016.10.30 0 1 74272

Próbáltam keresni valami jót, de újban ez még nehezebb ügy, mint a LMM!

 

7787890

7719482

46458331

 

Az idők során ezeken a gyári cikkszámokon szerepelt a Kappa TDS-ben, semmi másban. És a TDS-en is változtattak a szíjtárcsán, a feszítőn és a generátoron. A legutolsóként használt szíjtárcsa már megegyezik a JTD-vel, az összes webáruházban és mindenhol csak az a 185 mm átmérőjű tárcsa elérhető sajnos...

Mindössze két holland oldalon találtam a fenti cikkszámokból, pedig végigkerestem mindet:

http://www.martinwillems-webshop.nl/shop/krukaspoelie-2-4-tds

És ebben a pdf-ben még itt:

http://www.stocklocator.nl/

Előzmény: Berkenye8 (74269)
downer Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74271

Jó az írás, mindent értek! :)

Előzmény: BmS1 (74270)
BmS1 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74270

az ebay-es pumpához oda is írták, hogy max. 8 bar-t tud.

 

Ez megint csak becsapós játék. A max. 8 bar-t úgy értelmezik, hogy a szivattyú kimeneti oldalát befogják, Lehet, hogy a sziv. tényleg tud x bart, csak éppen baromi gyorsan tönkremegy/tönkremehet  a túlnyomás szelepe, és a szivattyú már mehet is a kukába.

 

A korrekt vizsgálat szabályozott fojtással történik, soha nem szabad lezárni teljesen a kiömlő véget.

 

 

 

 

Bővebben:     http://injektor.hu/technikai-info/13-alapok/29-az-uzemanyag-szivattyu

Előzmény: downer (74267)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74269

Ami kellene:170-172 mm átmérőjű a főtengely ékszíjtárcsa a Kappa 2,4 TDS-hez, 6 bordás ékszíjhoz, 6 lyukkal

Előzmény: Berkenye8 (74238)
downer Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74268

Gondolom, szakmai szemmel mit lehet egy ilyen kijelentéssel kezdeni... :D

Előzmény: BmS1 (74266)
downer Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74267

Aha, az ebay-es pumpához oda is írták, hogy max. 8 bar-t tud.

Még az is lehet, hogy az enyémben is ilyen alulméretezett darab volt, most már kíváncsiságból előveszem azt a tankot és megnézem...

Előzmény: BmS1 (74264)
BmS1 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74266

....fennáll valami hihetetlen egyensúly a tökéletlenségben, és működőképes.

 

Na, ez már filozófia vagy ezoterika, ebben gyenge vagyok :-D

 

üdv.

Előzmény: downer (74263)
downer Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74265

Ha ezen múlt volna, akkor előszedettem volna a faterommal, de látom GL-SW tud helyettünk segíteni majd. :)

Amúgy keresgéltem is, a Meat&Doria egy olyan utángyártó, aminek a katalógusában érdemes nézelődni és a Hegyaljánál forgalmazzák is, szóval hozzáférhető.

Ott ez a pumpa van 16Vt-hez:

http://www.meat-doria.com/en/product_meat/76179/4761

Igaz, a Hegyaljánál jelenleg az akciós ára 39990 Ft. :)

Az ebay-en van 10 ezer körül amúgy noname gyártmány, az a tipikus próba-szerencse kategória.

http://www.ebay.com/itm/FOR-LANCIA-KAPPA-COUPE-2-0-16V-TURBO-12V-IN-TANK-ELECTRIC-FUEL-PUMP-UPGRADE-/201380205401?hash=item2ee3321359:g:05oAAOSwT6pVkmzG&vxp=mtr

Ha már kikerestem, belinkeltem. :)

Előzmény: Harcsa_R. (74257)
BmS1 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74264

350 ml / 30 mp: kevés, nagy terhelésnél rángat.

Először is: nézd meg, hogy a szivattyú csatiknál ott van-e minimum 12 Volt? (Akku kapocsfeszültség mínusz fesz.esés) Ha a fesz. stabilan rendben van, és a szivattyúra a hozzáfolyás biztosított, akkor szivattyú csere.

 

(elméletileg ez 3,5bar újonnan)

Ez egy dolog, de mekkora a teljesítménye a szivattyúnak?

Egy kis teljesítményű szivattyú tudhat 3,5 bar-t, ki is szolgálhat egy 1,2-as szívómotort gond nélkül, de egy -mondjuk- 2,3-as turbónál összeomlik a rendszernyomás nagyobb terhelésnél.

 

A pontosan illeszkedő ház meg a következő kérdés.

 

üdv

Előzmény: Harcsa_R. (74261)
downer Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74263

Persze, hogy volt bibi. :)

Szerintem rég nem tudott már a szivattyú olyan nyomást előállítani, amit különösebben le kellett a nyomásszabályzónak szorítani. Legalábbis a 70 ekm használat alatt tapasztalt 10 literes átlagfogyasztás, az nem egy turbós, hanem egy szívó Kappa korrekt fogyasztása. Viszont azért mégis ment az autó, elég jól. :)

Az én Kappám szerintem érdekes esettanulmány lehetett volna nektek, úgy éreztem hogy a sok gányolás ellenére (pl. ledugózott wastegate szabályozó cső) fennáll valami hihetetlen egyensúly a tökéletlenségben, és működőképes.

A legutolsó hónapokban viszont már éreztem a mérséklődést az erőnlétben és odalépve fura hangok is jöttek a motorból. Akkor gondoltam, hogy biztos szegényedik a keverék és kicseréltem az üa. szivattyú egységet. Aztán próbaúton durva volt a változás.

Ezután már nem is használtam annyit, hogy kihozzak egy egzakt fogyasztásmérést, de úgy nagyvonalakban + 2-3 literre becsültem. 

Szóval, miután volt benne egy normális szivattyú, addigra hozta a normális fogyasztást. Előtte pedig alulfogyasztott, amit az üa. szivattyú számlájára írtam utólag.

Előzmény: BmS1 (74259)
GL-SW Creative Commons License 2016.10.30 0 1 74262

Van egy megmaradt üza.sziv. egységem a 2.0 T-16V-ből. Írj milyen adat vagy mi segítene és megnézem.

Előzmény: Harcsa_R. (74247)
Harcsa_R. Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74261

Én ezzel a vizsgálattal kezdtem. A motortérben lehúztam a visszafolyó ágat és alapjáraton stopperrel mérve 30 másodpercig járattam. Az eredmény felfelé kerekítéssel is csak 350ml. A szűrő új, ezért gondoltam az ac cseréjére. Csak most nem tudom hogy vegyek e bele ilyet (elméletileg ez 3,5bar újonnan) vagy vegyek gyárival megegyezőt és szerezzek valahonnan ahhoz való házat.

Előzmény: BmS1 (74259)
probody Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74260

Hosszú a rugóút. Ha nincs elég olaj a krokodilban, vagy nincs alátéve deszka, én sem tudom elemelni.

Előzmény: TiszaG (74255)
BmS1 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74259

Ugyanis azt kicseréltem a V6-éra. Na utána ment is veszettül az autó, de a fogyasztás is megugrott 2-3 literrel.

 

Ott azért valami más bibi is lehet, ennek nem szabad bekövetkeznie.

Alapszabály: a szivattyúnak alapjáraton járó motornál annyit kell teljesítenie, hogy a visszafolyó ágon 30 másodperc alatt 0,7....0,8 liter benzin menjen vissza a tankba. (Feltétel: jól működik a nyomásszabályzó) Mielőtt bárki szivattyút cserél, ezt nézze meg, ez egy jó módszer, semmi műszer nem kell hozzá.

Ha ezt tudja, OK a szivattyú, a rendszer nagy tartalékra méretezett, nagy terhelésen sem fog összeomlani az üzemanyag nyomás. Nagyobb teljesítményű szivattyút beépíteni lehet ugyan, de teljesen értelmetlen, mert a rendszernyomás elérésekor így is, úgy is nyit a nyomásszabályzó a tank felé, egyetlen eredmény, hogy több benzin megy majd vissza a tankba.

 

A lambda-szabályzás ettől függetlenül sem engedi meg a túl dús keveréket, ha pl. nagyobb lesz (mondjuk a nyomás-szabályzó hibája, vagy a visszafolyó cső részleges dugulása miatt) az üzemanyag nyomás, a lambda szonda jelvezetékén ébredő feszültség alapján az ECU ennek megfelelően csökkenti a befecskendezési időt.

Ki van ez találva.

 

üdv.

Előzmény: downer (74249)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74258

Nagyon köszönöm (y)

Előzmény: downer (74243)
Harcsa_R. Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74257

Mikor jársz leghamarabb megint odahaza? Ma kiszedtem az injektorokat is mert elküldöm megtisztíttatni és megdöbbenve láttam hogy 3 hengernél 669-es injektor van a 4.-nél 570-es. Szerencsére van egy 669-esem majd azzal együtt küldöm el őket.

Előzmény: downer (74249)
Harcsa_R. Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74256

És a gyári az is sarus megoldással van vagy stekkeres? Ha veszek bele gyárit vay utángyártottat akkor ebbe a házba bele se tudom tenni. Vennem kéne komplett ac pumpa házat ami a nagy kupak letekerése után komplett kijön. Az megegyezhet az összes kappáéval?

Előzmény: probody (74254)
TiszaG Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74255

Ma gondoltam szépen rászánom magam és kicserélem az első tárcsákat, betéteket, de sajnos nem tudtam megemelni annyira az autót a krokival, hogy elemelkedjen az első kerék a talajtól. A gumisnál is észrevettem, hogy nagyon lógnak az első kerekek. Minek a fáradása okozza ezt a jelenséget?

probody Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74254

Ez már egy utángyártott pumpa. A gyári Bosch, alu színű, nagyobb átmérőjű.

Előzmény: Harcsa_R. (74247)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74253

Köszönöm szépen a választ,elmentettem a leírást,és továbbítom,mert én nem tudok szerelni.

 

Előzmény: Kappa 5.10 (74252)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74252

Szia!Nem én vagyok Synkro.

A légtömegmérőt 2 csavar fogja egy lemezhez(13as villás).A csatlakozót is eltekered majd lehúzod.2 cső fogja közre.Azokat is oldani kell.Levetted és egyből felfog tünni h mi hiányzik vagy van pluszba rajta.Az egyik csőcsatlakozó egy müanyaggal van megtoldva (a Kappáé) amit 2 csillagcsavar fog oda.Csere.Vissza minden.Indit. ☺

Előzmény: Berkenye8 (74250)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74251

Bocs ,de nem értem.Mi érkezett,és nincs? Budafok,Tamás stimmel.

Előzmény: Marklar T ie (74246)
Berkenye8 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74250

Szia, egy korábbi bejegyzésben írtál a légtömegmérő (Marea) beszerelésről. Tudnál erről bővebben írni egy kevésbé járatos kappásnak? Az én kocsimban is meghalt a légtömegmérő,és cserélni kellene.Kösz.

Előzmény: Synkro (59738)
downer Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74249

Kár hogy csak most olvasom, épp otthonról jövök, megnézhettem volna hogy milyen volt nekem a 16Vt-ben... :(

Ugyanis azt kicseréltem a V6-éra. Na utána ment is veszettül az autó, de a fogyasztás is megugrott 2-3 literrel.

Előzmény: Harcsa_R. (74247)
Marklar T ie Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74248

Valaki?

Vigye már el.

16" alufelni. 205/55 téli gumikkal.

2 Pirelli, 2 Michelin. Nem újak, nem is túl jók.

De a nyárinál jobbak.

Legyen a felni 60000.- ajándék gumikkel.

Nem irány ár, mert kb ennyi 4db 17" os téli gumi ;)

 

Harcsa_R. Creative Commons License 2016.10.30 0 0 74247

Üdvözlet Mesterek! Segítségeteket szeretném kérni. A kocsinak az ac-ja igen gyengén muzsikált is most kiszedtem. Már méretében is kicsinek találom meg van rajta egy cikkszám: jbw238s3 ami alapján nagyon nem ebbe való. Ennek a csatlakozása sima sarus, viszont amit autó-alkatrészes boltba olyat hoz a kocsihoz a program ami stekkeres csatlakozású, meg nem is ilyen átmérőjű. Lehet komplett házzal együtt raktak bele egy nem belevalót. A kocsi eg 97'-es 16VT. Előre is köszi a segítséget mindenkinek.

 

Marklar T ie Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74246

Budafokon a Tamásnál? LMM már nincs, ékszíjtárcsa ma vissza érkezett. S nála is. De gondolom ezt már tudod. ;)

Előzmény: Berkenye8 (74230)
sooty Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74245

Nekem van egy tartalékom légtömeg mérőből is és szíjtárcsából is, de ezek nem eladóak.

Marklárnak volt egy komplett TDS-e, talán neki még megvan. Pepinek van.

Újban is van.

 

A légtömegmérő az ami nem szokott lenni, de most úgy néz ki mégiscsak van, (igaz ebay). Gyorsan meg kell venni.

Előzmény: Berkenye8 (74240)
"The man" Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74244

Sziasztok! Tudnátok ajánlani pesti szerelőt, aki már cserélt fűtőradiátort? Természetesen kappában.

downer Creative Commons License 2016.10.29 0 0 74243

Huhh...csak most ötlött fel bennem a felelősségérzet, hogy 100% megállják-e a helyüket a kutatásaim és a következtetéseim...

Vágj csak bele, itt a fórumos megerősítés is visszakeresve. :)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114263447&t=9134458

Előzmény: Berkenye8 (74242)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!