Hát... Nem könnyű.
Titokban egy '90-es évek elejéről származó (még klasszikus) 900-ast szeretnék, mert...
Mert így gondoltam.
De azért ez az almazöld, vagy milyen, ez sem rossz.
"ilyeccól nem rossz" (copyright Blaxta)
K*!rvajó, persze.
Na majd a konkrét ajánlat eldönti az ügyet. Meg a racionális érveim.
Méghogy 81-es autót venni, hát hülyevagyokén?
Csakhát nagyon szép...
Egy ilyen döntést az ember racionális érvek alapján hoz meg. Ja, akkor vegyél Fábiát... :)))
(vagy járj busszal, mint én... :/ )
Ilyeccól érvek... Ember! SAABról van szó! Mondj ellene ellenérvet!
A repülőgépgyártásban érdekelt nagyvállalat Te... Ezek a jó srácok miről beszélnek ott az MTInél?
mintegy évtizede nem hajtott végre nagyobb volumenű fejlesztést gépkocsijain ????
Ez így abban a formában lenne igaz, hogy a
"A repülőgépgyártásban érdekelt SAAB mintegy évtizede nem hajtott végre nagyobb volumenű fejlesztést gépkocsijain, mert a repülőgépgyártásban érdekelt SAABnak nincsenek gépkocsijai"...
A 9-5-ös megjelenése, amit most épp visszahívnak, az micsoda, ha nem egy nagyobb volumenű fejlesztés?
Amint azt a cég a Göteborg melletti Trollhättenben közölte, Melletti wazzeg... Gyalog menjenek Göteborgból Trollhättanba... Még 100 kilométer sincs... Mint ide Siófok... Méghogy közeli...
Szeretnek egy Saabot venni ez egy '97 es 9000 CSE 2.3turbo... Nagyon helyes. Az egy nagyon jó, kényelmes, gyors, és biztonságos autó. (Szakmai álláspontom: mint általában a SAABok, alkalmas az ergonómiai szempontok kidolgozásának bemutatására.)
Mire kell figyelnem a vasarlasnal? Hogy megvedd. De télleg. :))
Mik a tipus hibai? Túl sok nincs. Ha törve nem volt, akkor rozsda egy szál se, a futómű, motor évezredeket kibír, egyetlen hibája, hogy rossz helyen van a gyújtáskulcsa: ott, ahol az összes többi autón...
Van valami amire az automatanal figyelni kell? Hogy azt a gombot nyomd meg, amilyen italt akarsz... :)))
Illetve: hogy ne keresd hiába a kuplungpedált :))
Sok ismerosom van aki hulyenek nez mert szerintuk a Honda gyart autokat, Ne hagyd Magad: ne látogasd meg többet a Lipótmezőn...
Ilyeccól Honda...
Ilyeccól autókat... Egyet mutasson az ilyen...
a Saab meg FIAT alvazra epiti az autoit, És az az ismerősöd néz hülyének? Az ilyen ember annyira sötét, hogy elmehetne autós újságírónak...
Méghogy Honda... Aggregáton kívül semmi érdekeset nem gyárt... Méghogy Honda... ezen már röhögni sem bírok...
az opel gyart beel motort...stb... Ebben van annyi igazság, hogy van olyan SAAB motor, aminek van Opel alkatrésze...
Sajnos nem tudtam ervelni ellenuk mert nem vagyok otthon annyira ezekben a dolgokban. Ezek ellen nem is lehet érvelni.
Allitolag a Honda biztonsagosabb is...:(
Mit szoltok ti ehhez? Természtesen igaz ez a mondat. A Honda biztonságosabb. Mindenesetre azért ne ragadjuk ki a szövegkörnyezetből:
A Honda biztonságosabb, mint bármelyik más sztaniolpapír, de még a csoki nélküli csokimikulásnál is. A szaloncukrot, cukor nélkül csak azért nem űbereli, mert abba már az átlagjapó sem fér bele...
Biztonságos wazzeg... Ha legközelebb ilyent mond a hondás, nevesd ki, köpd le, vagy ütögesd sokáig a fejét egy kellően dudoros felszíngeometriájú, lehetőleg tömör fémtárgyhoz, vérmérséklet szerint... :(( Ilyeccól biztonságos...
Alaptétel: Akkor higgyj a Hondásnak, ha ló legel a sírján :((
Azér' ehhez már kell egyfajta azbeszt arc...
Pofám leszakad...
Nem merném azt mondani, hogy egy hasonló kategóriás Honda (Legend?) rossz autó, még a Saabhoz képest sem. Inkább azt mondom, hogy más, a Saab viszont feltétlenül stílusosabb és kényelmesebb. A motor miatt ne aggódj, mert a 2.3-as teljesen autentikus Saab-motor. Egyébként a 9-5-ös Opel-motorjai is erôsen át vannak fésülve a Saab szája íze szerint, úgyhogy azok sem rosszak... a kasznival meg eleve nem kell törôdni, mivel csak a padlólemez ugyanaz, az meg semmit nem számít. Szerintem ülj bele a 9000-esbe, és meg fogsz lepôdni, hogy mennyire jó autó.
korzo: Azért a Porsche sem rosszabb, sôt... csak másra tervezték, ennyi.
Először is itt közöttünk jár rossz helyen, mert itt elfogulatlan véleményt nem fogsz hallani, hiszen ide általában olyanok írnak, akik érzelmileg kötődnek ahhoz a kiváló, egyedülálló, biztonságos, SZÉP, kedves autóhoz, amelyet Saabnak hívnak.
Másodszor akkor jársz igazán rossz helyen, amikor olyan ismerősök közelében mozogsz, akik egy Hondát így vetnek össze egy Saabbal, pláne biztonság szempontjából.
Úgyhogy a helyes lépéssorozat a következő:
1. lehurrogod, kioktatod és felvilágosítod az ismerőseidet, miután az összes butaságukat lesöpörted az asztalról,
2. megvásárolod a legjobb Saabot amit ki tudsz fizetni, (vagy ha hajlamos vagy ilyesmire akkor egy randa 900-ast),
3. széles vigyorral az arcodon vezeted amíg csak élsz (ő tovább fogja bírni...)!
Nagyon jók a Saab-ok, igaz ebben a topicban nem hallhatsz mást!
Én azt javaslom, hogy ülj bele abba 9000-be, és utánna egy Hondába, és döntsd el melyikben érzed jól magad!
Nekem egy régebbi 9000-m van, 93-végén helyezték forgalomba és sima 2000-es motor van benne, nagyon kényelmes autó, asszem a legend-del van egy kategoriában.
A másik érv a Saab mellet, hogy egy "premium" márkáról van szó, mig a Honda inkább egy átlagautónak felel meg. Nekem pl. nagyon hizik a májam amikor partnereim megjegyzik, hogy nagyon szép autóm van.
Igaz valószinűleg egy Hondának olcsóbb a fentartása, de a Saab az egy Saab.
Nem hiszem, hogy a Honda biztonságosabb lenne egy 9000-nél! /lásd korzo hozzászólását/
Műszaki dolgokhoz, nem nagyon tudok hozzászólni, de vidd el egy Saab szervizbe, ott megmondják, hogy az autót érdemes-e megvenni vagy nem!
Az ára, hat ha minden rendeben van vele, akkor fizesd ki azt a pénzt érte amennyid van autóra illetve amennyit megér neked.
Gépkocsikat hív vissza a Saab
2002. január 3. 18:28
MTI
Elkezdte visszahívni a 9-5-ös modell új sorozatának mind a 6451, eddig eladott kocsiját a svéd Saab konszern. A repülőgépgyártásban érdekelt nagyvállalat mintegy évtizede nem hajtott végre nagyobb volumenű fejlesztést gépkocsijain, s az elektronikában eddig vezető piaci helyzetüket is veszélyezteti a konkurrencia.
A svéd Saab konszern csütörtökön elkezdte visszahívni a 9-5-ös modell új sorozatának mind a 6451, eddig eladott kocsiját. Amint azt a cég a Göteborg melletti Trollhättenben közölte, a 2002-es gyártási sorozatban a kerékfelfüggesztésnél anyaghibát fedeztek fel. Ez - a cég közlése szerint - egyelőre nem okozott személyi sérüléssel járó balesetet, de az anyaghiba a kormányzásnál problémát jelenthet.
Várj egy kicsit, előbb kiröhögöm magam…..
.
.
.
No de lássuk: a ’97-es SAAB 9000 egy szó szoros értelmében hibátlan autó. Eleve is elég jó volt, de a 92-es átdolgozás után tényleg hibátlan lett. (bővebben majd a 9000 tulajok)
A biztonságról: az alapvető különbség az alapelgondolásban van: a Hondát a töréstesztekre méretezik, míg a SAABot (és a VOLVOt) az életre. Azaz, az életben bekövetkezett baleseteket vizsgálva végzik a fejlesztést. Egy kis adalék: a SAAB 9000ben még soha senki nem halt meg (állítólag). Horn Gyuláék is mindent elkövettek –legalább 160nal frontál IFÁba-, oszt semmi maradandó emberi kár (kár :-)…
FIAT-SAAB: igaz, hogy a 9000 padlólemezét közösen kezdték tervezni (Thema, Croma), de elég hamar rájöttek, hogy nem egyforma az elképzelésük az autógyártásról.
OPEL-SAAB: Hááát a SAABban csak a v6-os mocik Opelszármazékok, és csak azér’, mert a SAABnak csak 4hengeres motorjai vannak, és a sok „tudatlannak” presztízsből kellett a 6henger. Egyszóval kényszerből.
Amúgy is a 4hengeresek nagyságrendekkel jobb motorok. A 9000esbe pedig a különböző 2,3Turbok valók igazán…
De az igazi az, ha kipróbálsz egy Hondát utána meg egy SAABot, és végül úgyis a SAABot választod :o)). (mint tapasztalt kollegánk aki egy Porsche Turboból ült SAAB Turboba
Szeretnek egy Saabot venni ez egy '97 es 9000 CSE 2.3turbo...
Mire kell figyelnem a vasarlasnal?
Mik a tipus hibai?
Van valami amire az automatanal figyelni kell?
Sok ismerosom van aki hulyenek nez mert szerintuk a Honda gyart autokat , a Saab meg FIAT alvazra epiti az autoit , az opel gyart beel motort...stb...
Sajnos nem tudtam ervelni ellenuk mert nem vagyok otthon annyira ezekben a dolgokban.
Allitolag a Honda biztonsagosabb is...:(
Mit szoltok ti ehhez?
Mi a realis ara egy fent emlitett konfiguracionak?:))
hogy talán 2002-ben én magam is beléphetek végre az idétlen öreg saabot birtokló elvetemültek körébe, tisztelettel. Irigykedek... :(
Nasebaj... Nekem is lesz, mégha nem is ma :))
Sziasztok.
Idén még nem találkoztunk.
Abban a reményben kívánok most mindenkinek boldogságos új évet, hogy talán 2002-ben én magam is beléphetek végre az idétlen öreg saabot birtokló elvetemültek körébe, tisztelettel.
Most talán felcsillant némi esély.
Kitudja.
Úgyhogy.
Talán.
Hátha.
Aznap délután még bementünk a "Világraszóló Magyarok" kiállításra ami szintén nagyon jó volt, ajánlom mindenki figyelmébe, csak egy egész nap kell hozzá. Ami viszont nem tetszett, hogy a Barényi Bélát meg sem említették, míg Dr. Anisits-t meg istenítették (az hogy Vittorio Janoról se találtam semmit még elfogadható /?/ hisz csak egy "formatrvező" volt :-( )
ezek a csávok, szerintem csak szarkáznak, öket nem hiszem hogy érdeklik a prospektusok,, Azér' nyúlhatnának nekem gépkönyvtől haszn. utasasításig meg szervízkönyvig, évkönyvig mindent... :)))
gondolom aki trollhättanban lakik annak már elege van a saab-okbol. Hülyék ezek... justse költözök oda! :))
De vannak a elöbbi megadott cimeken forum chat ahol nagyon profi emberek is szoktak hozzaszolni. szerintem ott kellene megprobálnod. ha irsz nekik angolul biztos hogy nem fognak cserben hagyni! saabforum.nu?
Na majd írok nekik... új helyen úgysincs kedvem egyből svédül kezdeni... még a végén kiröhögnek :))
ezek a csávok, szerintem csak szarkáznak, öket nem hiszem hogy érdeklik a prospektusok,, gondolom aki trollhättanban lakik annak már elege van a saab-okbol.
De vannak a elöbbi megadott cimeken forum chat ahol nagyon profi emberek is szoktak hozzaszolni. szerintem ott kellene megprobálnod. ha irsz nekik angolul biztos hogy nem fognak cserben hagyni!
egy sráctol aki trollhättanban lakik, dolgozik a Saabnál Te figyumá... Ez a srác nem tudna mindenféle adatot, információt, rajzot, képet, könyvet, prospektust, ilyeneket kisíbolni a SAABtól? Főleg 900OG-t, de 900NGt meg 9-5-öst is...
A 9-5 -ös nagyon jol van épp most endeltem meg az aero-kit spoilereket, és most épp aerofelnikre vadászok. de mielött az optikai tuningot felrakom, azelött le kellene "ültetni". Van egy pár jo sportrugószet H&R á 2115 SEK. 30 mm-t ültet elöl, hátul.
kaptam a netten egy jo kis cimet www.saabforum.nu
ott pedig a "marknad" és ott bent pedig ezerféle alkatrészt árul mindenki mindenféle Saab modelhez.
onnan rendeltem meg az én aero kittemet (1/3 árért) is, egy sráctol aki trollhättanban lakik, dolgozik a Saabnál(sok Trolhättai ir erre az oldalra mindenki árul valamit, ma este egy uj hirdetésben egy alak szinte egy fél 9-5-öst ad el alkatrészben (persze minden zsiruj))
más jo cimek: www.speedparts.com
www.saabturboclub.com (itt majd hamarosan tag leszek, s akkor kedvezményem van a tuning cégeknél + kapok egy számtáblatartot a club feliratával)
www.bsrab.se
majd ha kész lesz az auto akkor lefotozom, csinálok egy before/after képet...