Pakoltak ezekbe össze-vissza a gyárban, úgyhogy nem évjárat függvénye, hogy mi volt krómozott, és mi nem. Az én gépem is 57-es, nézz róla képeket a http://bikepics.com/csepel/csepel125/57/pics.asp
Kicsit féltem, hogy nem az lesz, mert eléggé össze van gányolva, mint írtam korábban le van festve bordóra, meg összevissza van fújkálva mindene kályhacsőezüst festékkel...
Nincs valakinek fényképe ugyanilyen évjáratú gépről? Tudni szeretném, hogy pontosan mi milyen színű volt, meg hogy nézett ki egyben. Ugyanolyanra szeretném visszaállítani, mint ahogyan kihozták a művekből (vagy legalább is minél hasonlóbbra :))
És hogyan lehet megtudni? Alkatrészkatalógusom van, nem tudom milyen kiadás, fénymásolt, össze van tűzve, kb. 40 oldal és robbantott rajzok meg táblázat van benne nevekkel, ábraszámokkal, fogyasztói árakkal meg egy valami szakmai számmal. A szakmai számnak olyasmi felépítése van, hogy MT xx (Pl. MT 37). Ebből nem hiszem, hogy meg lehet tudni.
Viszont azt hallottam, hogy a vázszámból elég sokmindenre lehet következtetni. Pl az enyém az OY 139 KY 57 74 Azt tudom, hogy a vége az a régi rendszáma. Viszont a többiből ki lehet olvasni valamit?
Volt fekete is, meg krómozott is. Alkatrészkatalógusban meg tudod nézni, de belföldre többnyire kevesebb krómozott résszel rendelkező motorok kerültek.
A homokszórásról annyi, hogy ha leszórattad után ne sokat variálj a festéssel, napokon (!) belül kiütközik rajta a vakrozsda, legalább alapozd le, utána majd kitalálod mit akarsz. (szín, króm, horgany, stb.)
Az a baj, hogy egyből alapozni is fogják. Azt mondta a homokfújó, hogy ha nagyobb hibák előjönnek, akkor azt ki tudják javítani, mert van ott egy lakatosműhely is, csak félek, hogy valamit elfelejtenek, vagy kimarad. De most átnézegettem, úgy néz ki minden rendben. A pálcákat már évekkel ezelőtt megcsináltattam.
Lakatolni mindenképpen homok után érdemes. A legkisebb hiba is jól látható lesz, ráadásul könnyebb a pucér fémet hegeszteni. Csak ne hagyja az esőben a lakatos.
Akkor ezeket még átnézem, köszönöm. Szerintem én is maradok az eredeti csavaroknál, de ha esetleg meggondolom magam, akkor szólok. Addig még legalább egy-két hónap úgyis hátra van.
Lábtartók, középállványtartó konzol, kormányszorító füle a tank alatt, első sárvédő felfogató pálcák, különös tekintettel a középsőre, ami előszeretettel elreped, ki szokták még "kötni" a hátsó sárvédőt is középen egy pálcával ami valahonnan a sárvédő lenti felfogatásától indul, stb. Csavarokra nem tudok módszert felújítani, esetleg rövidebbet tudsz belőle csinálni; ha úgy döntesz, hogy kicseréled őket újakra engem érdekelnének a régiek. Jelentősége nem sok van, de én szeretném a CSepelemet eredeti csavarokból összerakni, ezért érdekel.
Ja, és még egy kérdés, hogy homokfújás+alapozás előtt gondolom érdemes lakatosmunkát is megcsinálni, ha van rajta... Rohadni nem rohad sehol (legalábbis nem látom rajta), de szerintetek még mit érdemes megnézni rajta? Mik a leggyakoribb elemhibák és hogyan lehet megállapítani?
Nemsokára megy homokfújásra a kis Csepelem, szóval a felújítás innentől felgyorsul egy kicsit (remélem) :) Viszont előregondolván a következő probléma merült fel bennem: a régi csavarjai elég rossz állapotban vannak, némelyik rozsdás, ütött-kopottak...stb Namost ezeket szerintetek kicserélni érdemes, vagy rakjam vissza bele őket úgy, ahogy vannak? Esetleg van valami mód a felújításukra?
Igen én meg tavaly túráztam Makkoshetyén 250 Csepellel, és szuper is volt de igen elültem a hátsómat a lábam begörcsölt rajta
Én nem a blokkot írtam, hogy túrázni nem jó nekem túrázni inkább a Pannónia.
De alig várom már, hogy mehessek 20 km a Csepel 250-el :-))