Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

betg Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2670
No megpróbálom érthetően röviden leírni a mükődését a fap renszernek
1 : minden tankoláskor a számítógép megnézi hogy mennyit tankoltál ehhez kiszámolja ,hogy mennyi adalékot fecskendezzen az üzemanyaghoz a gázolajba, nem a szűrőbe! ez egy olyan adalék ami lejjebb viszi a korom elégetéséhez szükséges hőmérsékletet.
2: a szűrőn lévő nyomáskülönbségből a számitógép tudja ,hogy mikor kell regenerálni
3 a regeneráláskor a rendes porlasztó csúcsokon keresztül gázolajat fecskendez kipufogási ütemben a kipufogó gázhoz ez a gázolaj a forró kipufogó gázzal elég a fap szűrőben így regenerál .
Ennek azonban vannak hátrányai főleg városi használatnál vannak gondok ahol ha rövid távokat tesz meg az ember sokszor előfordul ,hogy az autó elekezd regenerálni de az illető közben leállítja mert megérkezett a céljához. Amikor újra elindul és a motor eléri a regeneráláshoz szükséges hőmérsékletet akkor újra elkezd regenerálni mert az előzőt nem tudta befejezni ezek után ha megint leállítjuk regenerálás közben megint lesz egy befejezetlen regenerálás és így tovább, ilyenkor rengeteg gázolaj kerül a motorba ami a hengerfalon a gyűrűknél szépen bekerül a motorolajba.
Előzmény: guzzirider (2666)
oszcilloszkop Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2669
Nem a turbó szívja fel hanem a dugattyúgyűrűkön szivárog le az elégetlen gázolaj.
Javasom elolvasni ezt
Előzmény: guzzirider (2666)
reseller Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2668
Ne reménykedj. Nincs messze a turbótól a FAP szűrő.
Előzmény: guzzirider (2666)
V.6. Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2667
Köszönöm! Ha sikerül időt szorítani rá, hívlak.
Előzmény: betg (2664)
guzzirider Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2666
Nem értetlenkedni akarok, de mégsem értem.
Csak remélem, hogy a FAP szűrő - amelybe az adalék injektálása történik - a kipufogórendszernek egy olyan távoli pontján van, ahonnan a turbó már nem képes visszaszívni. Különben mi a garancia arra, hogy egy helytelen kompjúterüzem következtében - hallottunk már ilyenről - egy esetleges adalék/gázolaj-túladagolást követően a motorolaj oly mértékben felhígul, hogy megszűnik normálisan kenni a rendszert.
Eddig nem nagyon törődtem vele, de az általatok leírtak szerint nem ártana időnként a viszkozitást, habosodást ellenőrizni.
Én csacsi meg azt hittem, hogy a huszonegyedik században rábízhatom magam a kompjúterre...
Egyébként kösz a választ!
Üdv!
Előzmény: reseller (2660)
betg Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2665
üdv megcsinálom neked szívesen a lengökarcsapágyat ha érdekel.
Előzmény: mazz (2657)
betg Creative Commons License 2010.09.09 0 0 2664
Beszéltem a barátommal egy napra itt kell hagyni,hogy hidegen indulás közben lehessen paraméterezni ezek után tudunk bármit is mondani ha érdekel az adatlapomon megtalálod a telefonszámomat üdv.
Előzmény: V.6. (2656)
betg Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2663
Utánakérdezek van két barátom aki lehet ,hogy tud rá értelmeset mondani
Szoftver volt e rajta frissítve ? a benzineseknél sokat szokott segíteni .
Előzmény: V.6. (2656)
betg Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2662
Üdv igen nagyjából jó amit írsz regeneráláskor a a kipufogó ütemben gázolajat fecskendez be a rendszerbe ami tulajdonképpen a fap szűrőben ég el és ezáltal égeti el a kormot de az égetés közben salakanyag keletkezik (hamu) ez egy idő után eltömíti a szűrőt ezt tökéletesen sajnos nem lehet kimosni. Mivel már sok c5 8-9 éves ezekben ha nem volt még cserélve a FAP csak mondjuk mosva előbb utóbb gond lesz velük .
Előzmény: reseller (2660)
zsociman Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2661
A 40 e Ft nagyon jó ár. Nekem 45-ért csinálták.
Előzmény: Birdiee (2659)
reseller Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2660

Megpróbálok válaszolni. ( ha nem teljesen sikerül gondoldom betg kolléga kijavít)

A FAP rendszernél, tankoláskor a fgázolajba fecskendez FAP folyadékot egy szivattyú.

Amennyiben a FAP szűrő eltömődését érzi a rendszer, illetve bizonyos megtett km után, a rendszer gázolaj és FAP folyadékot fecskendez a FAP szűrőre, miközben megemeli a kipufogógáz hőmérsékletét 450-500C-ra.

Ezen a hőmérsékleten a lerakódott korom elég. Mivel a befecskendezés a kipufogó rendszerbe történik, ezért a turbó fel tudja szívni a kevert gázolajat, és ez bekerül az motorolaj rendszerbe. Ez a probléma ( motorolaj felhígúlás) egyébként az összes reszecskeszűrővel ellátott dísel motornál elő szokott fordulni (Ford, Fiat...)

Előzmény: guzzirider (2658)
Birdiee Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2659

betq kolléga 40.000Ft-ot említett munkadíjjal cakk-pakk!

Szívből ajánlom! :)

Előzmény: mazz (2657)
guzzirider Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2658
Hígul az olaj a gázolajtól???
Hogy kerülhet össze a két cucc?
Szerintem, ha összekerül, akkor ott már nagyon komoly tömítetlenségi problémák vannak. (Szelepszárak szimmeringjei, olajlehúzó gyűrű stb.)
Vagy nem jól látom?
mazz Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2657
Sziasztok, valakinek van tapasztalata, hogy mibe kerül a hátsó lengőkar csapágy csere összesen c5 2hdi 2002 évi.Köszi a válaszokat.
V.6. Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2656
betq!
Tudom hogy főként dízelben utazol, de nekem ezzel a benzines nehezen indulással még mindig gondom van. Az elkeserítő az, hogy gép szerint minden rendben van. Nem mondom, eddig annak is tűnt a nyáron. Indult elsőre. De ma reggel, a tízen pár fokban megint kezdi a nehezen indulást. Már előre félek a hidegebbektől ha nem sikerül megoldani. A múlt telet is végig szívtam. Többszöri indítózás után indul csak a nagy hidegekbe, de nem felpörögve majd alapra állva, hanem alulról szedi össze magát nagy nehezen alapjáratra. Ilyenkor legtöbbször egyenletlenül össze vissza jár, mind ha egy két henger nem menne, vagy kihagyna. Had ne mondjam, hogy ilyen indítás után állandó a szennyező anyag kibocsátási hiba üzenet. Gépre téve semmi hibát nem ír, és a hiba üzenetet engedi törölni. És sajnos itt még SENKI nem tudta megmondani a megoldást. Találgatás az volt. Kicseréltem a gyertyákat, vízhőfok gombát, a belépő levegő hőmérséklet szondát, amik elvileg befolyásolják a hideg indítást. És.. semmi. :( Arra szeretnélek kérni tisztelettel, ha időd engedi, próbálj nekem valami lehetséges okot kitudakolni valahonnét, mert már nagyon elszomorít ez a helyzet.
Előre is köszönöm!!
betg Creative Commons License 2010.09.08 0 0 2655
FAP rendszer megszüntetése ,vagy rendbetétele (én a megszüntetést javaslom soha többé nem kell rákölteni és a motorra nézve is előnyös nem hígul az olaj a gázolajtól stb ,stb ) ha valakit érdekel ezen a számon elér 06 30 821 3274
betg Creative Commons License 2010.09.07 0 0 2654
Üdv létezik a 3M -nek egy öntapadós fék rezgéscsillapitó amit fel kell ragasztani a fékbetét hátuljára ez sokat szokott segíteni ezeken a bajokon , meg egy gözborotvás mosás is jót tesz neki ha tele van homokkal , fékporral.
Előzmény: molnartiby (2653)
molnartiby Creative Commons License 2010.09.07 0 0 2653
Szia John!
16ekm-rel lassan már 3éves a vas. (ez csak a "második" autó, amolyan 7végi kirándulós)
Többletgarit nem vettem, mert nem járok vele annyit, hogy +érje.
Van egy PUG206SW-m és a mostani 3,86l/100km-es fogyasztásával (Bp+agglomeráció) teljesen elégedett vagyok. Ebben van 150ekm 7évesen. (munkaautó)

Visszatérve a nyikorgásra: nem olyan éles köszörülő hangra kell gondolni, hanem magas tónusú szisszegés-féle hangra, ami néha nyösszenés szerű felhanggal bír.
Kanyarodás után jelentkezik.
Kanyar előtt fék, majd utána enyhe gázzal fordulás, ahogy a nagy könyvben +van írva.
Ilyenkor jön a hang, de elmúlik párszáz méter után. Egyenes úton nem jellemző.
Már arra gondoltam, hogy az ESP sz@raxik a fékezgetésekkel, de nem ralisan vezetek, hanem "papásan": 4,9l/100km vegyesben

1xűen idegesítő ez a fékzaj egy ilyen autótól. (PUG nem csinálja)
Az első tárcsák még újszerűek, mer utálok fékezni. (kihasználom a bálna lendületét a maga 1,5tonnájával)

Várom a további ötleteket, de lejet, hogy a 7végén szétkapom az elejét (onnan jön a nyössz) -persze nem biztos, hogy bármit is látnék, ami a nyösszre utal-.

üdv.
Tiby
Előzmény: John Zero (2652)
John Zero Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2652
Hát igen... nekem is folyton gond a fék nyikorgása. Hátul már cseréltem tárcsát, most meg elöl sípol, fékezésnél. A hátsóról próbálták leesztergálni a felesleget (hullámot), azután 1-2 hónapig jó volt, végül tárcsacsere.

Vagy neked nem csak fékezésnél nyikorog?

Ha csak 16 ezer km, akkor nem garanciális??
Előzmény: molnartiby (2651)
molnartiby Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2651
Sziasztok!

Mit lehet tenni nyöszörgő, nyikorgó féktárcsa esetén? (mármint, hogy kussoljon)

Azért érdekes a dolog, mert 16e km van csak benne. (amúgy 2008-as szerzemény, nem az új verzió)

Köszönettel,
Tiby
egoka76 Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2650
értem, hát most pont elutazunk, majd szept. végén akkor még visszatérünk rá.
Előzmény: betg (2649)
betg Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2649
Nem kell ahhoz emelő megyek vele egy kört és kiderül mi a fránya van vele.
Előzmény: egoka76 (2646)
betg Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2648
Üdv milyen c5 ? milyen hiba üzenet?
Előzmény: fetoc5 (2647)
fetoc5 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 2647
Tempomatom 2 hét állás után hibaüzenetet küld. Bizonyára valamelyik jeladó, érzékelő stb. Sajna azt sem tudom hol keressem Kérlek segítsetek, ha van tapasztalatok ebben a hibában. Mit érdemes megnézni, hátha.... Jobb lenne a szervizt megúsznom, épp munkanélküli lettem.
egoka76 Creative Commons License 2010.09.05 0 0 2646

Hali!

 

Értem mire gondolsz, de először úgy néztük, hogy nyomás alatt volt a rendszer, akkor löködtem a kereket felfele, és akkor észleltük azt a kis kotyogást, amit a tükse csinál. Ez talán 2 mm, amit így tudtunk tajta lötyögtetni, utána már a rendszerben lévő nyomás akadályozta, hogy mozgassam a lengőkart a kerékkel, ahhoz nyilván gyenge vagyok. Tehát nyomás alatt fogtam rá a gumiharangra, és éreztem alatta, hogy a tüskének van egy kis holtjátéka, ahogy emelgetem a kereket, mindkét oldalon egyformán megvan ez.

 

Utána engedtük csak le, akkor már valóban lötyögött minden, a tüskét is szabadon húzogattam, szinte, a kereket felnyomva nyomtuk ki az olajat a középső gömb légtelenítőjénél.A stabilizátor rudat végül nem kötöttük le, de jött közben egy citroen szervizes srác (tudom, hogy nem garancia:), akkor már sokat tudtunk fordítani a lengőkaron, és nem morgott a csapágy, semmi hangot nem adott.

 

Gondolom Pesten vagy valamerre, elképzelhető, hogy ha arra lesz dolgom összehozzuk a találkozót, azért kíváncsi lennék a Te hozzászagolásodra is.

 

Üdv.

 

UI: az igaz, hogy nem emeltettem fel szerelő szintre a kocsit, mielőtt megemeltük, az elképzelhető így utólag, hogy így nem volt kifeszítve, és emitt is volt holtjátéka a tüskének...

Előzmény: betg (2645)
betg Creative Commons License 2010.09.04 0 0 2645
Hát szerintem rossz a diagnozis mert ha nincs nyomás akkor a tüske szabadon mozog
Ha a lengőkar csapágy 1mm lóg azt nagyon nehéz produkálni emelőn de menet közben már van hangja én fülre megmondom ,hogy az e, eddig még nem tévedtem ha én cserélem és utána is van a hang akkor ingyen volt a csere.
Lekötöttétek a hátsó stabilizátort ami a két lengőkart össze köti?
Ha gondolod megnézem de szerintem nem az a baja amit írsz
Az olaj mindegyiknél van egy kicsit az résolaj amit a munkahengernél elenged semmi köze a gömbhöz.
Előzmény: egoka76 (2644)
egoka76 Creative Commons License 2010.09.04 0 0 2644

Na, ez is kiderült. Nem a lengőkarcsapágy szar hátul, az meg sem nyikkan, leeresztettük az olajat, megrángattuk, semmi, nem roszog.

 

Az a kis tüske kottyan egyet, ami a munkahengertől jön, és nyomja a lengőkart, a gumiharang alatt. Valami gömbfejes ksi rúd, annak van egy kottyanása, ahogy mozgatom fel-le a kereket. Mondjuk maga a gömbfej is kocorog a helyén, de gondolom annak kell is valamennyire, de ahogy terelés alatt van maga az egész rúd kotyog a helyén. Ezért hallottam csak akkor kottyanást, ha hirtelen mozgott a kerék, tehát kátyus részen.

 

AZt hiszem ez nem nagy gond, ki nem fog esni, esetleg betq kollega ha saccolsz rá egy árat, gondolom lehet azt a tüskét magában is cserélni. Olaj nem folyik ki a gumi alól, de ahogy lehúztuk kicsi kicsordogált, azt talán a gömb engedte el?

 

Az is lehet, hogy gömb lesz cserés?

 

Üdv.

betg Creative Commons License 2010.09.04 0 0 2643
Com 2000 hiba .
Előzmény: szergi87 (2642)
szergi87 Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2642
ha lenne olyan verseny, hogy melyik C5-nek van a legagyamentebb hibája akkor jelentkeznék rá!!

hajnali 5.30 külső hőmérséklet 12 fok C jobbra kitekert kormánynál, beleteker a CD zenébe:):):) kormány visszaforgat, jelenség eltűnik....:D:D
oszcilloszkop Creative Commons License 2010.09.03 0 0 2641

Érdekes hiba kezdi mostanában felütni a fejét az 1.6 HDI-men, ami kizárólag gyorsításkor, előzéskor jelent gondot.

Úgy lehetne jellemezni mint amikor a benzines motorokon kimarad a gyújtás, tehát egy pillanatra eltűnik a vonóerő.

2000-3000-es fordulatszám tartományban szokott jelentkezni félútnál mindig jobban lenyomott gázpedál állásnál, először tavasszal, majd mostanában szinte minden héten egy-kétszer.

Kihagyás után minden a régi, az autó gyönyörűen húz tovább mintha mi sem történt volna és ugyanazon a napon már elő sem jön.
Az alapjárattal semmi gond, szép egyenletes, a fordulatszámot is veszi rendesen. Van valakinek ötlete esetleg vagy tapasztalt már hasonlót?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!