Szeretném kérni segítségeteket, ill. véleményeket.98. X16XEL Opel Vectra b a nagy beteg, jelenség a következő: Hidegen indítód szivató indul tök éles hang, minden rendben- szivató leáll, elkezd dadogni mintha 1 henger állna. 1 -2-3 mondjuk húz, 4-5 remeg, mint az állat és alig akar menni 4-ikbe max.100km/h 5-ik plafon 130km/h nem megy (gyertyák újak, szikra van, gyújtótrafó-kábelköteg jó, vezérmű holdponti jeladók jók)
Szia! Ha az autó festékének színkódjára gondolsz, akkor emlékeim szerint a sofőrajtónál található, de lehet, hogy tévedek és megkoptak már az emlékek, akkor viszont bocs. Lehet, hogy van adattábla a hűtő fölött lévő kereszttartón, estleg ott???
Szia! Nekem Z motorkódú Vectrám volt utóljára és ott is volt hasonló gond. Megbízható szerelő diaggal megnézte és a motor vezérlőt mondta rossznak. Vagyonba került volna. Szerencsére nem mentem bele, többször megtakarítottam a pillangó szelepet és elmúlt minden panasz. Ismétlem: többször takarítottam ki, mire tünet mentes lett. Pedig addig is minden olajcsere alkalmával az is takarítva volt. Azért az számomra elgondolkoztató, hogy a tervező hogyan gondolta azt, hogy a motor vezérlő elektronikát a motor majdnem legmelegebb pontján helyezte el.
Én már nem tudom, h mi lehet a valós... azért is írtam, h már nem izgat mert megy, szuszog szóval minden jó :) am én 175300Km-el vettem. Ismerős mondta, h Op-Com-al ki lehet olvasni a tárolt valós km állást én 460e km-et olvastam ki vele még decemberben. Ma megpróbáltam megint.. erre hiába próbálkozom csak azt olvassa ki amit a műszerfal mutat. Pedig elvileg mindent úgy csináltam mint anno.
Nem tudja valaki, h melyik adattábla tartalmazza a színkódot?? és hol található??
Szia! Nagyon nem értek már hozzá (Vectra), de nem lehet, hogy az a szám nem a valós Km-t, hanem valami mást mutat??? Off autónál (Bimmer), van titkos műszerfal menü. Abban is van hasonló adat, amit a kereskedők, meg nem teljesen hozzáértők a valós Km állásnak tudnak be. Valójában köze nincs hozzá! Becsülettel megmondom, sokáig volt Vectrám, rengeteg információt gyüjtöttem róla, de, hogy ilyen lenne benne, arról nincs tudomásom, bár tévedhetek! Azért egy autó Km állását 460 000Km -el átírni, az már borzasztóan durva!!!!
Az öszintét megmondva én nem merném mondani ,hogy bármilyen elektronikus alkatrész nem jó. Nekem az X es motorkódú esetén kiír mindent a fedélzeti számítógépe és nem is a gyárival van diagnosztizálva hanem egy BOSCH rendszerrel ami korlátozott. Azt hozzá kell tennem , hogy nekem nincs ilyen rendszerem hanem elviszem kiolvastatni egy szerelőhöz akiről tudom , hogy nem vág át , majd kinyomtatja és szerelem is az autó. Ha a fedélzeti lenne hibás akkor produkálna hibás kódokat stb. Az Y - os motornál meg minden elektronikus ezért szerintem kiírja mi a probléma ha az elektronikus. [X esnél tudom törölni a fedélzetit az akumlátor saru negatív levételével nem tudom ez nálad megy-e.] Én személy szerint azt csinállnám , hogy megpróbálnám törölni majd autózok vele és egy idő után visszavinném kiolvastatni. Ha tényleg nincs hiba akkor nyilván más a probléma egy okot kizártál. Ahogy írtad időszakos a probléma egy ideig jó volt utána nem , szerintem valamelyik csatlakozót vagy alkatrészt megigazítottál de ahogy hajtottad ismét elmozdulhatott. [Mielőtt jelentkezett volna elősször a hiba nem voltál szervízben vagy nem nyúltak bele az autóba , motor esetén tapasztaltam már hasonlót , hogy nem ment a motor meg mindig megállt majd szétszedés után kiderült nem volt jól összerakva a karburátor.]
Még annyit, hogy ha csak rövid időre jelenik meg a sárga lámpa és közben nincs semmi érezhető rendellenesség, akkor ne stresszelj! Nem kell mindjárt rosszra és még inkább adagolóhibára gondolni. Nálam is előfordult már, hogy amikor bő üzemmeleg kb 95-100 C fok körüli a motor hőmérséklet egy rövid időre néhány másodpercre megjelenik az a csúnya sárga, azonban semmi más nem történik ekkor. Én is jeleztem már ezt a szakimnak aki erre azt mondta, miután számítógépen (hibakiolvasóval) utána nézett, hogy nincs jelentősége a dolognak, feltehetően az előtöltés ingadozás miatt villan ki a lámpa.
A teljes kuplung szerkezet új,tehát úgy gondolom abból nem jöhet ilyen probléma,meg nem minden alkalommal csinálja .
Megfigyelésem alapján kb 3000-es fordulat körűl adja meg magát .
Ilyenkor az alapjárat is ingadozik kb 300--700 között mozog. Itt az egyik szerelő mester minden áron vezérlő elektronikát akar cserélni ,,,persze bontásból 60 ezer ft. és állítólag ok lesz minden.
Egyenlőre nem engedek neki, de nem is szeretném,hogy neki legyen igaza mert akkor tényleg zsebbenyúlós lesz az akció .
A keceli adagolósokról is hallottam, de a nem kis szaktekintéllyel rendelkező szerelőm (Baján, Odor Lajos) már régóta a vásárhelyiekkel van üzleti kapcsolatban, ezért ő kizárólag velük javíttat fel adagolót. A javíttatást a szerelőm intézte, én most nem tudok segíteni neked a telefonszámmal, mivel az nincs meg nekem.
Én úgy gondolom, hogy az ár is a fent írtak miatt barátságosabb a kecelinél.
Ha valóban 140 000 km van a kocsidban akkor nyugodtan hátradőlhetsz, nem fenyeget még az adagoló veszély. Én több helyen is érdeklődtem, és többnyire mindenhol hasonló választ kaptam arról, hogy ezek az állítólagos "szar " adagolók mennyit bírnak. Szakemberek azt állítják, hogy kb 250-300 ezer km futás teljesítmény körül várható az adagoló halála. Akkor is az electronika mondja fel a szolgálatot, és szinte alig fordul elő, hogy a mechanikus rész is tönkre megy. Azonban a feljavítás során apróra szedik és minden egyes részt átvizsgálnak tömítéseket és egyéb kopó dolgokat cserélnek, majd gépen tesztelik amiről műbizonylatot is állítanak ki.
1 év garaniát adnak a feljavítás után. Kérdésemre a szerelőm azt mondta, hogy a feljavított adagolókkal nem szokott probléma lenni, nem jellemző, hogy az adagoló újból hibásodik.,
Ha gondolod, holnap felkeresem a szakit, és megkérdem, a vásárhelyiek elérhetőségét.
Én vettem már Piranha-tól. Egész konkrétan a fényszóró mosó berendezésemet (tartály, csövek, stb..) tehát elég nagy és úgymond értékes áru is volt. De probléma nélkül ideért, megbízható tag szerintem.
A tágulási tartályról levettem a sapkát, de nem prüszköltt bele, még anyit észre vettem , hogy menet közben felmegy a viz 80-90 fok között ingadozik, egyik ismerősöm azt mondja a viznek nem lenne szabad ingadoznia, szerinte hengerfejes. szerinted?
Melyik száma fontos a TID-en? Ha az enyém 5WK70122, akkor az 5WK70100-as jó helyette?
Ugyanis valóban tök szívás a szalagkábel javítása, egyszerűen lehetetlen. Inkább bevállalnám egy 10-esért a vaterás piranha-tól. Egyébként vett már itt tőle valaki valamit? Megbízható az ember?
Még mindíg meg-meg áll az autóm (2001-es 1,6 16 sz benzin ) ,ha kuplungnyomásnál leesik a fordulat !
Pedig egy ideig nem csinálta . Kitakarítottam a pillangószelepnél azt a picike lukat ,a gumicsövet és nem dadogott nem állt meg az autó,most viszont újból kezdi.
Szétszedtem megint ,de most nem volt benne trutyi,én azért úgy gondolom,hogy mégis valami üzemanyag ellátás probléma lehet de már nibcs ötletem e témában.
Nincs alapjárati motor,nincs egr szelep és nincs karburátor,viszont bosszankodás az van !!!
Az én vectrám 2001-es, a motor Y20DTH. A korábbi fórumon sokat beszéltünk az adagoló elektronikájáról. Kiskunhalasi vagyok, közel hozzánk, Kecelen is van egy szuper Bosch adagoló szervíz, a Benedeczki szakműhely, nagyon korszerű gépekkel, de sajnos jóval nagyobb árakkal, mint a vásárhelyi cég! Lécci' add már meg a vásárhelyi elérhetőséget! ( 140 e km van az autómban, bízom benne, hogy az én adagolóm 300 e km-t is kibír, de ha mégse???)
Ma jöttünk haza Oroszlányból és kétszer is fölvillant néhány másodpercre az a nem nagyon kedvelt sárga lámpa, de szerencsére semmi változás nem volt!
Nálam is pont így kezdődött anno, amikor haldoklott az adagoló.
A szerelők biztosan tapasztalatból tippeltek erre a hibára. Sajnos az adagoló elektromos vezérlése időközönként megdöglik. De ez nem csak az Opelnél jellemző. Ugyan ez a a panel van egyes BMW, és Audi típusoknál is. És ott is ugyan úgy tönkre megy. Nálam 185 000 avagy ki tudja mennyi km nél adta meg magát, és Hódmezővásárhelyen 165 000-Ft. volta feljavítása 1 éves garanciával. Azóta tökéletesen működik és 5.5-5.8 l/100 km- fogyasztás mellett közlekedek vele, igaz! szabályosan!
Egy "jófajta" szerelő miatt ugrottam bele én is 80ezer pénzbe, hengerfejes címen... Aztán egy lyukas hűtő és egy gyújtáskábel garnitúra (ami ingyé lett) volt a baja...
Szerintem szürkéset füstölhet neki. Mi pont ezért cseréltünk nemrég egy zafirán adagolót. Az 2ezerig ment mint a golyó 2ezer fölé emelt fordulattal megát mint a szög. Motorkontol világított és előtöltés szabályzás volt a betárolt hiba. Ha rájött az 5perc leszabályzásig ment mint a disznó és egyzsercsak elment az erő... Ezeknél az adagoló amúgy meg egy rakás szar. A fórumban jópáran megfordultak akik javíttaták, cserélték, esetleg mókoltak másikat a helyére
Azért a szerelőket sem kellene ennyire lenézni. Van 1-2 tényleg aki matt paraszt, de azért nem mind vagyunk ilyen seggek XD.