Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

moci35 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16432

Hali !

 Oppppel szervízben nézték többször is a diagnoztikával és elektromos problémát nem jelzett ..

Egy lambdaszondát jelzett,de törlés után már az sem jött vissza.

 Pillangószelepet meg már töbször takarítottam de semmi nem volt benne,és így is ugyan az a problémája.

 Szeretem a vectrákat ,de ez már megőszít.

Előzmény: hil (16427)
AAAAAAAAAAAAAAA
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16431

"Az mitől van hogy váltás közben mikor benyomom a kuplungot, a fordulatszámom felmegy akár 2100ra is?"

 

Próbáltad már közben levenni a lábad a gázpedálról? :)))

 

Bocs, de ez magas labda volt... :))) Nem lehetett kihagyni. :)

 

Viccelődést félretéve...

Valamikor olvastam egy Vectra leírásban, hogy váltáskor a motorvezérlő automatikusan ad egy gázfröccsöt neki...

Mondjuk én ezt az enyémen nem vettem észre, igaz fordulatszámmérőm nincs.

Fülre nem vettem észre hogy "odarúgna" neki. (Legközelebb majd lehalkítom a zenét. :D )

 

Amúgy ez csak rövid ideig tart, vagy ha benyomva tartod, akkor folyamatosan nagyobb fordulaton megy?

Előzmény: lyvius83 (16425)
tattooone Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16430

Sziasztok

Szeretném kérni segítségeteket, ill. véleményeket.98. X16XEL Opel Vectra b a nagy beteg, jelenség a következő: Hidegen indítód –szivató indul tök éles hang, minden rendben- szivató leáll, elkezd dadogni mintha 1 henger állna. 1 -2-3 mondjuk húz, 4-5 remeg, mint az állat és alig akar menni 4-ikbe max.100km/h 5-ik plafon 130km/h nem megy (gyertyák újak, szikra van, gyújtótrafó-kábelköteg jó, vezérmű holdponti jeladók jók)

Vlad19 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16429

Hil-nek igaza van, a színkód elméletileg a bal oldali B oszlop aljában van. Már ha még nem volt küszöbcsere az autón :-)

B1nél 1997ig elvileg a motortérbe rakták, hűtőrács környékén.

Előzmény: Rolika88 (16426)
hil Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16428

Szia! Ha az autó festékének színkódjára gondolsz, akkor emlékeim szerint a sofőrajtónál található, de lehet, hogy tévedek és megkoptak már az emlékek, akkor viszont bocs. Lehet, hogy van adattábla a hűtő fölött lévő kereszttartón, estleg ott???

Előzmény: Rolika88 (16426)
hil Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16427

Szia! Nekem Z motorkódú Vectrám volt utóljára és ott is volt hasonló gond. Megbízható szerelő diaggal megnézte és a motor vezérlőt mondta rossznak. Vagyonba került volna. Szerencsére nem mentem bele, többször megtakarítottam a pillangó szelepet és elmúlt minden panasz. Ismétlem: többször takarítottam ki, mire tünet mentes lett. Pedig addig is minden olajcsere alkalmával az is takarítva volt. Azért az számomra elgondolkoztató, hogy a tervező hogyan gondolta azt, hogy a motor vezérlő elektronikát a motor majdnem legmelegebb pontján helyezte el.

Előzmény: moci35 (16421)
Rolika88 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16426

Szia!

 

Én már nem tudom, h mi lehet a valós... azért is írtam, h már nem izgat mert megy, szuszog szóval minden jó :) am én 175300Km-el vettem. Ismerős mondta, h Op-Com-al ki lehet olvasni a tárolt valós km állást én 460e km-et olvastam ki vele még decemberben. Ma megpróbáltam megint.. erre hiába próbálkozom csak azt olvassa ki amit a műszerfal mutat. Pedig elvileg mindent úgy csináltam mint anno.

 

Nem tudja valaki, h melyik adattábla tartalmazza a színkódot?? és hol található??

Előzmény: hil (16424)
lyvius83 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16425

Sziasztok!

 

Az mitől van hogy váltás közben mikor benyomom a kuplungot, a fordulatszámom felmegy akár 2100ra is?

Nem mindig fordul elő, de szerintem a fogyasztásomat pumpálja főlfelé.

 

96' 1.6 16v B1

 

Kösz a válaszokat.

hil Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16424

Szia! Nagyon nem értek már hozzá  (Vectra), de nem lehet, hogy az a szám nem a valós Km-t, hanem valami mást mutat??? Off autónál (Bimmer), van titkos műszerfal menü. Abban is van hasonló adat, amit a kereskedők, meg nem teljesen hozzáértők a valós Km állásnak tudnak be. Valójában köze nincs hozzá! Becsülettel megmondom, sokáig volt Vectrám, rengeteg információt gyüjtöttem róla, de, hogy ilyen lenne benne, arról nincs tudomásom, bár tévedhetek! Azért egy autó Km állását 460 000Km -el átírni, az már borzasztóan durva!!!!

Előzmény: Rolika88 (16389)
VauxhallVectra Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16423

Hello,

Az öszintét megmondva én nem merném mondani ,hogy bármilyen elektronikus alkatrész nem jó. Nekem az X es motorkódú esetén kiír mindent a fedélzeti számítógépe és nem is a gyárival van diagnosztizálva hanem egy BOSCH rendszerrel ami korlátozott. Azt hozzá kell tennem , hogy nekem nincs ilyen rendszerem hanem elviszem kiolvastatni egy szerelőhöz akiről tudom , hogy nem vág át , majd kinyomtatja és szerelem is az autó. Ha a fedélzeti lenne hibás akkor produkálna hibás kódokat stb. Az Y - os motornál meg minden elektronikus ezért szerintem kiírja mi a probléma ha az elektronikus. [X esnél tudom törölni a fedélzetit az akumlátor saru negatív levételével nem tudom ez nálad megy-e.] Én személy szerint azt csinállnám , hogy megpróbálnám törölni majd autózok vele és egy idő után visszavinném kiolvastatni. Ha tényleg nincs hiba akkor nyilván más a probléma egy okot kizártál. Ahogy írtad időszakos a probléma egy ideig jó volt utána nem , szerintem valamelyik csatlakozót vagy alkatrészt megigazítottál de ahogy hajtottad ismét elmozdulhatott. [Mielőtt jelentkezett volna elősször a hiba nem voltál szervízben vagy nem nyúltak bele az autóba , motor esetén tapasztaltam már hasonlót , hogy nem ment a motor meg mindig megállt majd szétszedés után kiderült nem volt jól összerakva a karburátor.]

Előzmény: moci35 (16421)
kapufa00 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16422

Még annyit, hogy ha csak rövid időre jelenik meg a sárga lámpa és közben nincs semmi érezhető rendellenesség, akkor ne stresszelj! Nem kell mindjárt rosszra és még inkább adagolóhibára gondolni. Nálam is előfordult már, hogy amikor bő üzemmeleg kb 95-100 C fok körüli a motor hőmérséklet egy rövid időre néhány másodpercre megjelenik az a csúnya sárga, azonban semmi más nem történik ekkor. Én is jeleztem már ezt a szakimnak aki erre azt mondta, miután számítógépen (hibakiolvasóval) utána nézett, hogy nincs jelentősége a dolognak, feltehetően az előtöltés ingadozás miatt villan ki a lámpa.  

Előzmény: Papi45 (16408)
AAAAAAAAAAAAAAA
moci35 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16421

Hali !

 A teljes kuplung szerkezet új,tehát úgy gondolom abból nem jöhet ilyen probléma,meg nem minden alkalommal csinálja .

Megfigyelésem alapján kb 3000-es fordulat körűl adja meg magát .

Ilyenkor az alapjárat is ingadozik kb 300--700 között mozog. Itt az egyik szerelő mester minden áron vezérlő elektronikát akar cserélni ,,,persze bontásból 60 ezer ft. és állítólag ok lesz minden.

Egyenlőre nem engedek neki, de nem is szeretném,hogy neki legyen igaza mert akkor tényleg zsebbenyúlós lesz az akció .

 Lehet  injektor a problémás ??

Előzmény: VauxhallVectra (16411)
kapufa00 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16420

Szia!!

A keceli adagolósokról is hallottam, de a nem kis szaktekintéllyel rendelkező szerelőm (Baján, Odor Lajos) már régóta a vásárhelyiekkel van üzleti kapcsolatban, ezért ő kizárólag velük javíttat fel adagolót. A javíttatást a szerelőm intézte, én most nem tudok segíteni neked a telefonszámmal, mivel az nincs meg nekem.

Én úgy gondolom, hogy az ár is a fent írtak miatt barátságosabb a kecelinél.

Ha valóban 140 000 km van a kocsidban akkor nyugodtan hátradőlhetsz, nem fenyeget még az adagoló veszély. Én több helyen is érdeklődtem, és többnyire mindenhol hasonló választ kaptam arról, hogy ezek az állítólagos "szar " adagolók mennyit bírnak. Szakemberek azt állítják, hogy kb 250-300 ezer km futás teljesítmény körül várható az adagoló halála. Akkor is az electronika mondja fel a szolgálatot, és szinte alig fordul elő, hogy a mechanikus rész is tönkre megy. Azonban a feljavítás során apróra szedik és minden egyes részt átvizsgálnak tömítéseket és egyéb kopó dolgokat cserélnek, majd gépen tesztelik amiről műbizonylatot is állítanak ki.

1 év garaniát adnak a feljavítás után. Kérdésemre a szerelőm azt mondta, hogy a feljavított adagolókkal nem szokott probléma lenni, nem jellemző, hogy az adagoló újból hibásodik.,

Ha gondolod, holnap felkeresem a szakit, és megkérdem, a vásárhelyiek elérhetőségét.

 

 

Előzmény: Papi45 (16408)
Vlad19 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16419

Én vettem már Piranha-tól. Egész konkrétan a fényszóró mosó berendezésemet (tartály, csövek, stb..) tehát elég nagy és úgymond értékes áru is volt. De probléma nélkül ideért, megbízható tag szerintem.

Előzmény: Törölt nick (16418)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16418

Köszi, elég sokat vásárolok ebay-en, ismerem.:-)

Konkrétan erre az emberre voltam kíváncsi, hogy van-e értelme tőle venni dolgokat.

Előzmény: imate (16417)
imate Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16417

A vaterás ember is ebayról veszi.

 

Keress ebay.co.uk -n és máris több lehetőséged van.

Előzmény: Törölt nick (16413)
imate Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16416

A vízed tökéletes. 100 fölött ne ingadozzon. Ebből nem hengerfej következik.

Előzmény: Marcel33 (16414)
Dózerbike Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16415

Ha azt írják egy kocsiról a hirdetésben, hogy kilyukadt a klímahűtő, ezért javították, akkor gyanakodhatok arra, hogy megcsukták a kocsit?

Marcel33 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 16414

A tágulási tartályról levettem a sapkát, de nem prüszköltt bele, még anyit észre vettem , hogy menet közben felmegy a viz 80-90 fok között ingadozik, egyik ismerősöm azt mondja a viznek nem lenne szabad ingadoznia, szerinte hengerfejes. szerinted?

Előzmény: Törölt nick (16401)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16413

Melyik száma fontos a TID-en? Ha az enyém 5WK70122, akkor az 5WK70100-as jó helyette?

Ugyanis valóban tök szívás a szalagkábel javítása, egyszerűen lehetetlen. Inkább bevállalnám egy 10-esért a vaterás piranha-tól. Egyébként vett már itt tőle valaki valamit? Megbízható az ember?

Előzmény: kiskaldi! (16412)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16412

Manuális kapcsolható akár -10fokban is nekem ment télen is néha napján. Abban nincs gáz azért nem indul el.

Sárga tid rendszerint B1 szürke B2ben volt ,de szart sem és a szín ha még a siemens vagy a gm számnak is egyeznie kell.

Előzmény: Sada5 (16410)
AAAAAAAAAAAAAAA
VauxhallVectra Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16411

Hello,

Akkor próbálkozunk tovább.

Csak egy feltevés, nem lehet , hogy a kuplung nem választ szét rendesen valamilyen meghibásodás miatt?

Ha magasabb fordulaton váltasz vele 4500 rpm nél akkor is lefullad?

Előzmény: moci35 (16409)
Sada5 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16410

Üdv CarTársak,

az hogy szürke vagy sárga csatis TID kijelző van a kocsimban, hogy tudom megállapítani? (természetesen kiszerelés nélkül: :)

Valamint nem tudjátok, hogy a manuális klíma milyen hőmérséklet felett kapcsolható?

Próbáltam most hétvégén és a kompresszor sem kapcsolt pedig volt 20 fok.

moci35 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16409

Hali Uraim !

 

Még mindíg meg-meg áll az autóm (2001-es 1,6 16 sz benzin ) ,ha kuplungnyomásnál leesik a fordulat !

 Pedig egy ideig nem csinálta  . Kitakarítottam a pillangószelepnél azt a picike lukat ,a gumicsövet és nem dadogott  nem állt meg az autó,most viszont újból kezdi.

 Szétszedtem megint ,de most nem volt benne trutyi,én azért úgy gondolom,hogy mégis valami üzemanyag ellátás probléma lehet de már nibcs ötletem e témában.

 Nincs alapjárati motor,nincs egr szelep és nincs karburátor,viszont bosszankodás az van !!!

 Tud valaki valami ötletet adni ???

Papi45 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16408

Szia!

 Az én vectrám 2001-es, a motor Y20DTH. A korábbi fórumon sokat beszéltünk az adagoló elektronikájáról. Kiskunhalasi vagyok, közel hozzánk, Kecelen is van egy szuper  Bosch adagoló szervíz, a Benedeczki szakműhely, nagyon korszerű gépekkel, de sajnos jóval nagyobb árakkal, mint a vásárhelyi cég! Lécci' add már meg a vásárhelyi elérhetőséget! ( 140 e km van az autómban, bízom benne, hogy az én adagolóm 300 e km-t is kibír, de ha mégse???)

 Ma jöttünk haza Oroszlányból és kétszer is fölvillant néhány másodpercre az a nem nagyon kedvelt sárga lámpa, de szerencsére semmi változás nem volt!

                      Üdv.: Papi

Előzmény: kapufa00 (16407)
kapufa00 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16407

Szia !!

Nálam is pont így kezdődött anno, amikor haldoklott az adagoló.

A szerelők biztosan tapasztalatból tippeltek erre a hibára. Sajnos az adagoló elektromos vezérlése időközönként megdöglik. De ez nem csak az Opelnél jellemző. Ugyan ez a a panel van egyes BMW, és Audi típusoknál is. És ott is ugyan úgy tönkre megy. Nálam 185 000 avagy ki tudja mennyi km nél adta meg magát, és Hódmezővásárhelyen 165 000-Ft. volta feljavítása 1 éves garanciával. Azóta tökéletesen működik és 5.5-5.8 l/100 km- fogyasztás mellett közlekedek vele, igaz! szabályosan! 

Előzmény: Marcel33 (16399)
MBman Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16406

Ha hengerfejes lenne a motor, akkor szerintem nem világítana a motorkontroll lámpa.

Mivel X20DTH-ról van szó, amiben az adagoló egy rakás szar, szinte biztos, hogy adagoló hiba.

Mást így látatlanban nem lehet mondani. Fel kéne keresni egy adagoló specialista műhelyet, pl gödöllőn van egy.

Sankaka Creative Commons License 2012.03.19 0 0 16405

Egy "jófajta" szerelő miatt ugrottam bele én is 80ezer pénzbe, hengerfejes címen... Aztán egy lyukas hűtő és egy gyújtáskábel garnitúra (ami ingyé lett) volt a baja...

Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 16404

Én is szerelő volnék... :)))

Csak már egy bő tíz éve nem "praktizálok". :)

Előzmény: kiskaldi! (16403)
kiskaldi! Creative Commons License 2012.03.18 0 0 16403

Szerintem szürkéset füstölhet neki. Mi pont ezért cseréltünk nemrég egy zafirán adagolót. Az 2ezerig ment mint a golyó 2ezer fölé emelt fordulattal megát mint a szög. Motorkontol világított és előtöltés szabályzás volt a betárolt hiba. Ha rájött az 5perc leszabályzásig ment mint a disznó és egyzsercsak elment az erő... Ezeknél az adagoló amúgy meg egy rakás szar. A fórumban jópáran megfordultak akik javíttaták, cserélték, esetleg mókoltak másikat a helyére

Azért a szerelőket sem kellene ennyire lenézni. Van 1-2 tényleg aki matt paraszt, de azért nem mind vagyunk ilyen seggek XD.

 

 

Előzmény: Törölt nick (16401)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!