Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

korzo Creative Commons License 2002.01.22 0 0 5651
Há-háááá!

én is úgyertettem :-) Csúúúnya verekedés lesz itt. Titánok harca. Bleki, a Zopelos :-), meg én. ...hogy csak hogy a 190 centi fölöttieket említsük... és akkor még hol vannak a többiek :o))) Mindenki jól elpüföl mindenkit, úgyis olyan flusztrált vagyok mostanában :-)). (lehet, ha ezt a beszólást betesszük a VOLVOtopicba, még onnan is beszáll egy pár Viking, Fargo se néz ki egy gyenge embernek :-))

Előzmény: Hammer (5650)
Hammer Creative Commons License 2002.01.22 0 0 5650
passziv biztonsag is van a foldon (amiben egy BMW laposra veri a Saabokat es Volvokat

Ezt jól értettem?????

Előzmény: lore (5648)
h i r d e t é s
BlackStar Creative Commons License 2002.01.22 0 0 5649
Ez disznóság... olyan vita, amibe nem t'ok beszólni? Nézzemeg... :))
lore Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5648
Hali futomukiralyok! :-)
Nekem a V6-os vectra es a Viggen is kepes kirakni a segget a kanyarban, ha kell prezentalom :-) De meg a Corsaval is megcsinaltam, igaz ott kellett egy kis fekezes/riszalas kombinacio.

Ez valoban nagyon cool feeling, de a Szilagyin a Moszkva ter elott egy elsokerekes autoval sodrodni eleg izzaszto, szerencsere megfogtam. Ez viszont nem semleges uttartas! Amugy normal kanyarokban az elsokerekhajtasu autok torvenyszeruen alulkormanyozottak, ezek az esetek specialisnak szamitanak szvsz. Az alulkormanyozott viselkedes a bolondbiztos es passziv biztonsag is van a foldon (amiben egy BMW laposra veri a Saabokat es Volvokat), ugyhogy tudjuk mire vagyunk buszkek :-)))

lore

Előzmény: nasfayzoli (5646)
nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5647
Eszembe jutott még egy kérdés. Ugye az utastér padlókárpitja kivehető és vissza is rakható anélkül, hogy a műszerfalat le kelljen bontani?

kösz,
Zoli

nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5646
A semleges azt jelenti, hogy egyszerre csúszik meg az orr- és farrész is.
Ha csak az eleje csúszik meg, alulkormányozott.
Ha a hátulja, túlkormányozott.

Tehát a Te esetedben túlkormányozott volt az autó - és szerintem az enyhe túlkormányozottságnál nincs is jobb. :)

Ha tényleg ilyenek a klasszikus 900-asok, akkor (megintcsak) le a kalappal előtte, mert ez elsőkerékhajtású autók között egyedülálló erény.

De a kérdés továbbra is él, lehet, hogy MiSaabbal együtt és azonos mértékben vagyunk hülyék. :) Szóval?

Zoli

Előzmény: MiSaab (5645)
MiSaab Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5645
Erről tudnék mesélni... :D
Szerintem erre megfelelő tesztet esetleg a Nagy Lajos király út M3-ra kanyarodósávjaiban lehetne végezni, ami a volt Lorinser szalon mellett megy felfelé a felüljáróra.
Én vettem már be azt az ivet 50-60kmh-val.
185/65 -ös 4 évszakos gumikkal és puha telókkal anno.És meglepve tapasztaltam,hogy az autó mindezek ellenére irányitható maradt és igaz,hogy a hátsó kerekek nyikorogtak de az autó előre hasitott és csak a farát kellett korrigálni a lendület miatt. :))))
Meg is lepődtem,hogy igy reagálta le gép a szitut.
Bebólintott a kanyarban de nem volt semmi csúszás meg kitörés elöl.Mint tudjuk,hogy orrnehéz a vas 60-40% ban.Ezért lehetett ???
Igen Zoli ez a jó szó amit irtál , "semlegesen" sodródott a feneke.
nasfayzoli Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5644
Sziasztok!

Ez a kanyarvételi karakterisztika-téma a classic 900-as esetében engem is foglalkoztat!

Az autó ugye kábé két hónapja van meg, ezért túl sokat nem mehettem vele, de érdekes dologra lettem figyelmes. Ugyan már vezettem korábban is 900-ast, de sosem sportosan, ezért fogalmam sem volt, hogyan viselkedik csúszáshatáron. Viszont azt gondoltam róla, hogy az orrát fogja tolni ezerrel.

Ehhez képest inkább azt veszem észre, hogy provokálásra ezt egyáltalán nem teszi, sőt, olyan érzetem van, hogy inkább a fara lendülne be, de minimum semlegesen sodródna, ha most még rátennék egy lapáttal.

Hozzáteszem, megcsúszni még egyszer sem csúsztam meg vele. Közúton nem merem a határait próbálgatni, nem bízom benne, hogy olyan kezes lenne, mint a Porsche...

A tapasztalatotok érdekelne, hogy akkor most végülis alulkormányozott, avagy sem? Beszéljen, aki csúszkált már vele!

(Ja, és nem arra gondolok, amikor kanyarban padlógázt nyomtok, mert ha kipörög a hajtott kerék, persze hogy orral kiszáll a kanyarból...)

Zoli

Hammer Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5643
Itt a link is, ha érdekel valakit:
Saab 9-3x
Hammer Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5642
Lehet, hogy megköveztek, de nekem tetszik ez az autó:


(Bocs a modemesektől.)

lore Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5641
korzo,
az ESP-hez ket dolog:
-az atlagjuzer jobb ha alulkormanyozott autoban ul, az csak tolja kifele az orrat, mikozben lassul. Ha egy tulkormanyzott (tolja a feneket) autoban ul, nehezebb feladat megfogni...
-ugy latszik az ESP-k kozott is lehet kulonbseg, az altalam probalt audiban teljesen semlegesse varazsolta a kanyarvetelt, igaz a quattronak koszonhetoen az elotte sem volt rossz :-) Lenyeg, nem lett alulkormanyozott az auto.

ABS-hez: astra-ban es megane-ban? Hiszen azokban viszonylag modern ABS van, az osszes kereket kulon-kulon fekezik (volt vmelyik utso szerias escortban olyan ABS, ami csak az elso kerekeket szabalyozta, gondoltak a hatsokra ugyis ott a fekeroeloszto :-), nekem nem tunt (astra) rossznak! Amugy persze, egy csomo esetben sokkal hosszabb a fekut, sot, soha nem is lehet rovidebb, ez fizika. De az emlitett modellek nem kivetelek...

A Saab es a vezetesi elmenyes ESP-je: egy csomo olcsobb autot gyarto kommersz autogyarnak sokkal nagyobb kerete van ilyen ihajcsuhaj ESP-t finomitgatni (amit szerintem csak szoftveresen kell, agyontesztelgetve), ne higgyuk, hogy csak a Saab. Persze ott a GM, de nem a Saab a szeme fenye (sajnos)...

lore

Előzmény: korzo (5635)
B.Péter Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5640
Kösz Korzo!
Akkor most megnyugodtam!
Ha megyek Szoboszlóra szólok! :))

Milyen JÓ egyesek tudnak este tv-t nézni, én csak 10 óra után tudtam leülni, és hbo-n valami w.snipes film ment, abból láttam valamit, de ott nem volt Saab :(

Előzmény: egoaxa (5637)
korzo Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5639
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ez nem siettség, hanem játék kérdése. A mai napig ennyivel szoktam ott menni, feltéve ha senki nincs a közelben rajtam kívül :o)) Itt azért megjegyezném, hogy még soha senkinek nem mentem neki, nem szorítottam le. Éééééés nagyon ritkán járok Pestközelben, főként SAABbal. De ha Szoboszlón jársz, csak szólj és szívesen megkocsikáztatlak :o))

A tanpálya meg kb 5-600 méterre van Szikitől, ha az utcáján mész kifele újpest felé, át a főbbúton, át a vasúton, akkor az utca végén a baloldalban.

AxA: Chris nem is volt gonosz :o)) egyedül ő élte túl (lehet azért mert megérintette a SAABot?)

Előzmény: B.Péter (5636)
Hammer Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5638
Láttam! De csak egy villanásnyira. Egy OG Coupe volt, legalábbis a nyitott ajtó elég hosszúnak tűnt.
Tegnapelőtt pedig a Spawn-ban bukkant fel egy hófehér NG Cabrióban a főhős nője.
Előzmény: egoaxa (5637)
egoaxa Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5637
A tegnapi Szemtől szemben, - vagy mi - című filmben, a filmtörténet leghoszabb utcai lövöldözésében a gonosz Krisz egy Saab 900 as mögé bújt.
Nem is ott lötték meg... :)
B.Péter Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5636
Te korzo, amikor beülsz az autóba, légyszi küldj egy SMS-t, mert nem biztos, hogy a Saab-ba ülök be aznap, tudod túl akarom élni! :))
Azt a kanyart szerintem butaság 70-nél többel bevenni, hát ennyire kellet sietni? :))
Egyébként, hol van a sziki mellett az a tanpálya?
Ott talán pontot lehetne rakni az NG kontra OG vitának....
korzo Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5635
Lore! Na az ESPvel az volt az a gondjuk a népeknek, hogy esetlenné tette az autót, egyszerűen nem lehet „lendületből egyensúlyozva” vezetni. Ez azt jelentené, hogy bármit csinálnak tologatja az orrát és nem lehet vele mit kezdeni.
„Sajnos” én is ilyen stílusban vezetek :o) Eddig legnagyobb problémám az volt egy ilyen orrtologatós „biztonságos futóművel”, amikor Swechaton a parkolóházba nem tudtam volna felmenni (olyan csigalépcsős feljárón) egy Chrysler Grand Voyagerrel, ugyanis vagy fulladozott vagy az orrát tolta a korlátnak.
Személy szerint a Classic 900omat addig „rontottam”, (elöl 195ös hátul 185ös és keményebb gumik stb) hogy szépen lehet sodratni a hátulját :o). Eddig már egyszer egy komoly autósérüléstől megvédett ez a kis machináció (akik még emlékeznek rá, azok ugorhatnak): kifele az M3-on, jobbra el a 2A felé, amelyen egy 40 km/h-ás táblával védett balos (jobb 100egyenes bal2 kopirájt kolinmekréralli) visz rá a felüljáróra. Na én ebbe a kanyarba beleközlekedtem vagy 90el. A baj abból fakadt, hogy a külső sávban kb 50-60-al haladó Merci 500SEL a kanyar közepén úgy döntött, hogy az én sávomban folytatja az útját. Én, mivel nem akartam nekimenni (fékezni meg már nem lehetett a sodródó autón), megpróbáltam körbeautózni de az már sok volt. A megoldás az volt, hogy szépen keresztbe téve a Mercis előtt, elengedtem az egyenesbe (jobbkilinccsel előre 70nel aszfalton rulez :-/ olyan füstöt ritkán látni) így tulajdonképpen csak a jobb első lámpát ütöttem ki a bal oldali korláton. Míg ebben az esetben egy „hagyományos 900al” szépen feltettem volna a jobb oldali szalagkorlátra, és elég csúnyán lebontotta volna az egészet. (bár az igazsághoz az is hozzátartozik az is, hogy ha sodródás közben megakad valamiben a kereke akkor igazán csúnya „fedő” lett volna belőle, míg a „hagyományos” biztos hogy nem borul, legfeljebb nem tudod elkerülni az árkot, dehát minden kompromisszum kérdése). És az is igaz természetesen, hogy az átlagjúzer vészhelyzetben csak befogja a szemét, rálép a fékre és várja a sorsát. Tehát szerintem az embereket kéne megtanítani vezetni. (Lassan nekem is összejön a pénzem egy kis továbbképzésre :o) talán a Szikitől nem messzire levő tanpályára, vagy a Hungaroringre. Ha valaki gondolkozik ilyesmiben szóljon, és menjünk együtt).

DE hangsúlyozom, hogy még sajnos nem próbáltam ESPs autót, és csak a Robiék véleményét tudom tolmácsolni. Ebből gondolom, hogy a SAAB a szoftver paraméterezését finomítgatta addig, amíg a kielégítő vezetési élmény felé el nem tolták a kompromisszumot.
ABShez: Itt a cégnél nem egy Astra meg Megane futott már bele az előtte menőbe azért, mert az egyik (és csak egy) jégre/olajfoltra futó kerék miatt az engedte továbbgurulni az autót.

KorZo, akinek nem az a baja hogy bolondbiztos tömegautót (fogyasztási cikket) gyártanak, hanem az, hogy nem tud választani, mert csak az van.

korzo Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5634
Az Isuzu dízelek tényleg nagyon jól bírják, nem hiába teherautógyár az elsősorban. Kicsit zajosak, de elpusztíthatatlanok :-) A SAAB meg elsősorban nem a teljesítményre koncentrál, hanem a nyomatékkarakterisztikára, és ezért a legjobban vezethető morokat gyártja. (arról nem is beszélve, hogy kis ráfordítással teljesítményre is lehet őket hangolni és akkor :o)))
Előzmény: hgl005 (5633)
hgl005 Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5633
Csak az egyik hengersor tolt....
hat ez valoban erdekes de nem ertem miert jo lehet helytakarekossag mert igy sokkal kissebb a kihozhato teljesitmeny....
gondolkozom egyebbkent egy chiptuningon...mert ha a vacak audi motorok jol birjak akor egy isuzu dieselnek aki ebben talan a vilag legjobbja csak kell birnia ...
azzal 210 Le es 440 Nm es lenne ami azert mar eleg...
Előzmény: BlackStar (5632)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5632
de en is ugy vagyok vele hogy egy ismerosomnek volt egy hat eleg sok eves 900 as turboja es az is profi volt...
De még mennyire, hogy az! A 900-as a világ legjobb autója, és akkor még nem is voltam elfogult :))
Egyébként, ismerősöd klubtag?

egy kerdes mi az hogy asszimetrikus turbo....
?

Csak az egyik hengersor tölt.
Érdekes megoldás. :))

De igazad van saab rulez ..nagyon jol megy pedig rohadt nehez vasdarab...
SAAB.... Nem is kell más duma... :))

es nagyon decens elegans auto...kozben a 17 es kerekekkel es az aero spoiler ekkel egyedi es sportos is...
17"? Az csak az Aeróhoz jár... És állat nagyon... Úgy mint a spojlerezés... Akkor egy nagyon brutál autód van...
Ejnyemá... mingyá megesz a sárga irigység... :))

Előzmény: hgl005 (5631)
hgl005 Creative Commons License 2002.01.21 0 0 5631
koszonom az infokat...
megnyugodtam mert kicsit feltem tole....
de en is ugy vagyok vele hogy egy ismerosomnek volt egy hat eleg sok eves 900 as turboja es az is profi volt...

egy kerdes mi az hogy asszimetrikus turbo....
?
ezt a kif. eddig nem hallotam igaz nem is vagyok diesel szakerto...
De igazad van saab rulez ..nagyon jol megy pedig rohadt nehez vasdarab...
elemi ero van benne.
es nagyon decens elegans auto...kozben a 17 es kerekekkel es az aero spoiler ekkel egyedi es sportos is...

Előzmény: BlackStar (5630)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.20 0 0 5630
Most vettem egy Saab 9,5 V6 TID et
Igyekszem csöndben irigykedni :))

szerintetek milyen auto....
Alapképlet:
SAAB = király
:))
Ezen még a dízel volta sem tud rontani...

ugy ertem a wallis os emberkektol hatterinfonak azt hallotam ,hogy ornehez...
Valós információ, ugyanis az összes SAAB orrnehéz. :)
Egyébként meg nem hinném, hogy zavaró lenne. (ld. alapképlet)

meg valami baj van vele mert nem ehhez a motorhoz terveztek a kasztnit...
Mondatod első része (meg valami baj van vele) nem igaz, mert nincs vele semmi baj, jól van ez úgy, ahogy van, bár nem eredeti SAAB a motor, hanem Isuzu, azért jó az...
Mondatod második része (mert nem ehhez a motorhoz terveztek a kasztnit... ) tény és való, valóban nem, de a svéd mérnökök megfelelően átalakították (pl. a világ első asszimetrikus V6-os turbódízele), szóval ez a 'valami baj van vele', csak abban az értelemben igaz, hogy nem egy igazi ős-SAAB motor...

hát nem tudom..ha van velemenyetek segitsetek mar..
koszonom

Tömören: Hgl005, Ön jól döntött! :))
SAAB rulez!

Előzmény: hgl005 (5629)
hgl005 Creative Commons License 2002.01.20 0 0 5629
Most vettem egy Saab 9,5 V6 TID et

szerintetek milyen auto....
ugy ertem a wallis os emberkektol hatterinfonak azt hallotam ,hogy ornehez...meg valami baj van vele mert nem ehhez a motorhoz terveztek a kasztnit...
hát nem tudom..ha van velemenyetek segitsetek mar..
koszonom

BlackStar Creative Commons License 2002.01.20 0 0 5628
Kicsi a valószínűsége, hogy kifogjuk egyik normális pillanatodat :))
Micsoda mihaszna Volvós :)))
Előzmény: hal9000 (5627)
hal9000 Creative Commons License 2002.01.20 0 0 5627
Most miéééééééééé???:-)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.20 0 0 5626
Mikor nem? :))
Előzmény: hal9000 (5625)
hal9000 Creative Commons License 2002.01.19 0 0 5625
Mivanmá? Megint rosszat mondtam????
Előzmény: BlackStar (5621)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.19 0 0 5624
BlackStar megvereset meg megtargyaljuk,
Kezdjetek első körben számottevő szteroidkúrával, egyébként esélyetek sincs :PP :))))

szerintem elso lepcsoben rojjunk ki ra enyhebb penitenciat, irja le szazszor, hogy "Jol viselkedek a topicban, kezet mosok gepeles elott" vagy valami :-)
Megpróbáltok rávenni? Hát sok sikert :P :))))

Vitazni a vita kedveert magam sem akarok es termeszetesen tiszteletben tartom a velemenyed.
Unod már, hogy mindig másnak van igaza? :PP :)))))

Előzmény: lore (5618)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.19 0 0 5623
Ha jossz Svedbe tenyleg ne Ladaval indulj el,
Én is azon vagyok :))

de nem azert mert mi van akkor ha itt bedöglik, hanem azert mert mi van akkor ha nemtben bedöglik. Itt kint ugyanis lehet latni Ladat :) No jo nem annyit mint Saab-ot :)
A másik ilyen sarkallatos pont, hogy pl. Kirunában szerintem aránylag kevés speckó Lada szervíz van... Ami húzósabb, hogy két pont között meg aztán főleg kevés, főként, ha ez a két pont, pl. Borlange és Kiruna :))

<>iSzoval szerintem megtudnak javitani gond eseten. Azert csak betört ide isvalamilyen szinten a szovjet autoipar. Vegulis nincs messze Svedorszagtol.
A javítás a kisebbik gond, a nagyobbik az alkatrész :))
Szóval: köll egy SAAB... :))

Előzmény: BallaGabor (5615)
BlackStar Creative Commons License 2002.01.19 0 0 5622
Csasz Rijswand!
olvastad az eladó toppolát???
19 kilókorona (és adnak hozzá egy grátisz SAABot is, megveszed a toppolát, a SAABot meg nekem adod :)) )
De aki nem jár a topikba tisztességesen, annak úgy kell :PP :)))
Előzmény: Rijswand (5616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!