Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2021.03.16 -1 3 41568

A megoldás ott van Róbertke hozzászólásában. A fotó a Borsig 9000. gyári számú mozdonyát ábrázolja. A kerek ezres gépek esetén a legtöbb mozdonygyár még a nehéz viszonyok közepette is fontosnak tartotta külön lefotózni és ehhez az akkori fotósok dolgát megkönnyítendő ideiglenes fotófestéssel ellátni.

Előzmény: Törölt nick (41567)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.16 -3 0 41567

Off.

Szóval 1914 novemberében, amikor tombol a Nagy Háború, és már elúszott az esély, hogy Karácsonyra mindenki hazaérjen, a gyár vette a fáradtságot, hogy egy tucatmozdonyt szürkére fessen, díszcsíkokkal, aztán rögtön utána átfessen zöldre, díszcsíkokkal? De ám legyen, itt egy másik, egyszerűbb festés is.

Vagy esetleg elfogadjuk, hogy egy százéves, akkori technológiával készült kép, amit utána tetszőleges nyomdatechnikával hozzáigazítottak egy könyvhöz, kellően retusálva és kontrasztolva, akármilyen szín lehet szürkétől a zöldön át a világoskékig (mivel nincs háttér), és feltételezzük, hogy pont olyan volt, mint a maradék 2600db, amit legyártottak belőle.

ON

Előzmény: SKL14 (41566)
SKL14 Creative Commons License 2021.03.16 -1 2 41566

Igen de a képen amit róbertke belinkelt nem ez a festés van (nem fekete sem a tető, sem a szerkocsi széntároló oldala, sem a dugattyúfedél, de díszítettek a kerekek), hanem "fotó szürke". A mozdony ezt a szürke gúnyát csak a gyári fénykép elkészítése miatt kapta, aztán festették is át a "szabvány" színre, a forgalomban már úgy közlekedett.

Előzmény: Törölt nick (41563)
1.4seat Creative Commons License 2021.03.16 -4 3 41565

Hogy mit is értetem a korrektségen!!  Ők legalább le írják hogy milyen problémák vannak..Mondj még egy Webáruházat ahol ugyan ez megtalálható lenne.. Én nem találtam-:)) És ezután eldöntöd hogy megveszed vagy sem!

Előzmény: MAV601 (41561)
felisut Creative Commons License 2021.03.16 -1 4 41564

Gondolom ez az a Digitools hozzászólás, én ezt találtam a Facebook oldalukon. Ha nem baj ideteszem, hogy más is lássa, ne keresgesse:

 

 

Digitools Elektronika (2021.03.13) - (csak betördelem, tartalmát nem módosítom):

"Tisztelt Olvasók!

Olvasom a Fórumon és a Facebook-on folyó beszélgetéseket.

1) Nem minden MTB modell rajtunk keresztül érkezik Magyarországra.

2) Az általunk digitalizált összes modellt átnézük, teszteljük!

3) Az analóg modelleket komolyabb átvizsgálás nélkül viszonteladóinknak továbbadjuk.

4) Sajnos minden modellezőnek el kell fogadnia, hogy az MTB egy ilyen gyártó.A modellnek (ez igaz az összes MTB gyártmányú modellre: ABbmot, Bbmot, Kocur, stb.) vannak hibái. Kisebb karcolások, festék, tamponozási és elektronikai hibák.Ha minden modellt, amin hibát találunk, visszaküldenénk a gyártónak, akkor a modellek 100%-at visszaküldhetnénk.Ez nem megoldás.Ha így állunk hozzájuk, akkor semmilyen magyar vonatkozású modellt nem fognak gyártani.Akinek nem tetszik, annak nem kell a modellt megvenni. Senkinek a fejéhez nem tartunk fegyvert!

A problémákat folyamatosan jelezzük a gyártónak, de a legtöbb esetben még választ sem kapunk. A komolyabb (pl. elfüstőlt előkészìtő panel) hibákkal sem hajlandóak foglalkozni.Csak remélhetjük, hogy a következő adag jobban fog sikerülni.Viszonteladóinkkal együtt az előkerűlt hibás mozdonyokat szó nélkül cseréljük.(Lásd fekete ütközős példány.)Az általunk forgalomba hozott termékek esetén visszavásárlásra is lehetőség van.A modellen (pl. a homlokfalán) található apró karcolásokkal nem tudunk mit tenni.Valószínűleg a tamponozás során sérül meg a festés, mivel sok példányon megtalálható ugyan ez a hiba.Mindettől függetlenül a motorkocsi mechanikailag jól sikerült. A kisebb esztétikai hibáktól függetlenül hozza az elvárt Bz érzést!Bízzunk benne, hogy a hibákon javítani fognak és további festési és pályaszám verziókkal fognak megjelenni!Jó vasútmodellezést kívánok mindenkinek!"

 

Hogy teljes legyen a kép a korábbi, 2021.03.11-i közleményt is ideteszem:

Digitools Elektronika (2021.03.11):

"Tisztelt Bzmot vásárlók!Közel 100 Bzmot motorkocsi digitalizálása után egy fontos tapasztalatra szeretném felhívni mindenki figyelmét, aki utólag otthon szeretné az analóg modelljét digitalizálni.A képen látható panelen több esetben tapasztaltuk, hogy a vezetékek vége a forrasztás után "szőrös" maradt.Így zárlat keletkezik a motor kimenet és a sín kimenet között.Ez bármilyen gyártmányú dekóder meghibásodását okozhatja!A vakdugó eltávolítása után, dekóder behelyezése előtt mindenképpen javasoljuk a motor kimenetek és a sín érintkező csatlakozások közötti szakadás meglétének ellenőrzését!"

 

Előzmény: MAV601 (41561)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.16 -3 0 41563

Az inkább zöld, mint szürke, ahogy a K.P.St.E. (vagy K.P.u.G.H.St.E. esetleg P.St.E, dátumtól függően) mozdonyok túlnyomó többsége zöld volt, és nem fekete vagy szürke. Ahogy azt amúgy a modellgyártók is színhelyesen gyártják:


Előzmény: róbertke (41543)
Jeffsy Creative Commons License 2021.03.16 -1 6 41562

Számomra végtelenül furcsa volt olvasni azt a közleményt, az őszinteségét értékelem, ugyanakkor elképzeltem, hogy a munkahelyem ilyen stílusban és hozzáállással kommunikálna a vevőivel, akkor nagyon hamar lehúzhatná a rolót. És most nem is az a lényeges, hogy hol dolgozom, bárki behelyettesítheti a sajátjával, vagy bármilyen más termék, vagy szolgáltatás kapcsán is, ez nem lenne túl bizalomgerjesztő.

Ha a kritikára az lenne a reakció, hogy senki sem fog fegyvert a fejedhez, hogy megvedd:) - egyébként ez tényleg megnyugtató :)

Előzmény: MAV601 (41561)
MAV601 Creative Commons License 2021.03.16 0 3 41561

Azért a végtelenül korrekt leírással nem értek egyet, amennyiben a face-n közzétett szösszenetről beszélünk. A Fürdős Tamás  (magán) hozzászólását egy másik fórumban inkább jellemezném korrektnek az ügyben. Persze, ha a DigiTools mint cég el akar határolódni az MTB-től, akkor nem kell forgalmazni, ha már ilyen "sz@r" szerintük. Ha már korrektségről beszélünk indulatmentesen, szerintem Henyofan kolléga hozzászólása inkább volt az a színvonal érzésem szerint....

Előzmény: 1.4seat (41556)
nazareth Creative Commons License 2021.03.16 -1 2 41560

Bárcsak mindenki így járna el – hát azért ennek az őszinteségnek a... ööö... véleményalkotók körében nem volt egyértelműen pozitív a fogadtatása, kapott a Digitools hideget-meleget.

 

Azért írtam véleményalkotókat a vásárlók helyett, mert egyrészt feltehetőleg a hozzászólók jelentős része csak szájat tépni ment oda; másrészt engem pl. nem különösebben tántorított el a vásárlástól a dolog, szerintem ennyiért ez a modell megéri, és csodát sem kell várnunk (annyira nem kis szériás, hogy minden egyes darabbal személyesen elszöszöljenek, annyira meg korántsem nagy szériás, hogy egy istenített Piko-Szergej ár-érték arányát elérje).

Előzmény: 1.4seat (41556)
SKL14 Creative Commons License 2021.03.16 0 5 41559

Fekete mozdonyt nem nagy kunszt fotózni, ha fekete fehérben fotóz az ember. Egész egyszerűen csak túl kell exponálni a képet (vagy mint régen tovább bennhagyni az előhívó folyadékban), és a sötét részeken is jól látszódnak majd a részletek, bár a többi mozdonyt körülvevő rész fakul/kiég majd, de fekete fehérben ez még csak dob a képen, csomó régi mozdony fotón amúgy is halványítva van ez a rész. Viszont színesben fotózni fekete gőzöst, ott már komoly kihívások vannak, vagy túl sötét a mozdony és szép a környezet, vagy jól látható a mozdony de az összes többi szín fakul, túlexponált, kiégett. Azért nem lehetetlen hogy ne kelljen HDR, vagy Photoshop, de nagyon kellenek az ideális fényviszonyok, és a jó beállítás. Mindenképp segít a dolgon, hogy az igazi mozdonynál a fény felülről jön, mi meg alulról nézzük a gépet, ezért a fény  kedvező irányba is távozhat a szemünk/fényképező felé a gépről. Nem így viszont a modellnél, ahol fentről jön a fény, és mi is onnan nézzük, a szemünkkel nem tudunk se zoomolni, se túlexponálni, míg fényképezőgéppel ezek megoldhatók.

 

Hogy ne csak vizet prédikáljak, 2009 Esztergom:

 

Előzmény: rm40 (41541)
1.4seat Creative Commons License 2021.03.16 -1 2 41558

Igazad van, a mostaniakra gondoltam..Ami kapható is..A régebbiek tökéletesek!!

Előzmény: V63-017 (41557)
V63-017 Creative Commons License 2021.03.16 0 3 41557

Nana! Egy szériának a kerekeivel van gond, nem az összessel!

Előzmény: 1.4seat (41556)
1.4seat Creative Commons License 2021.03.16 -7 1 41556

A Digitools honlapján egy végtelenül korrekt le írás van az MTB Bz-ről!! Bárcsak mindenki így járna el, gondolok itt a nagyobb Webáruházakra....Pl A Roco Taurust még mindig forgalmazzák, pedig tudják hogy

kerekkel probléma van!! ..Ha én egyszer rá szánnám magam a BZ vásárlásra, szinte biztos hogy a Digitoolstol venném!....

Előzmény: kavicsasínen (41555)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.03.16 0 7 41555

Szerintem Te értetted félre, SirBorki fórumtárs épp azt taglalta, hogy ezek szerint a hiba a saját Bz-jében van (ahogy sejtette), nem pedig általános probléma.

Előzmény: Bad Schandau (41554)
Bad Schandau Creative Commons License 2021.03.16 -7 0 41554

Elnézést de neked miből jött az le, hogy rossz a Bz futása ? Szerintem nem megerősítette, hanem pont az ellenkezőjét mondja: ...az én Bz-m futása jó nem billeg, áramfelvétele is tökéletes nálam a terepasztalon a váltókon is szépen megy lassú menetben is...

Előzmény: SirBorki (41553)
SirBorki Creative Commons License 2021.03.15 0 0 41553

Köszönöm a megerősítést, jól sejtettem, h bajos a járása.

A többi dolog rendben van a modellen, nekem tetszik.

Előzmény: Hercules 1 (41550)
rm40 Creative Commons License 2021.03.15 -1 4 41552

Ez már nagy OFF, de akkor röviden, hogy elvarrjam ezt a szálat is. A brit gőzmozdonytervezők nagyon régóta igyekeztek minden gépelemet, csövezést eltakarni, elrejteni. Már eleve a gépezetet és a vezérlést is igyekeztek a keretlemezek közé rejteni, sokszor csak a csatlórudak maradtak láthatóak. Ennek a nyugodt futás szempontjából vannak előnyei, de karbantartás szempontjából borzalmas, nem véletlen, hogy a korszerűbb mozdonyaikon még az űrszelvény szűkössége ellenére is kívülre hozták őket. Ugyanígy elburkolták a csöveket is, a kerekeket meg kerékdobok mögé rejtették. Lehet, hogy azok számára ez tetszetős megoldás, akik a mozdonyra, mint egy műtárgyra tekintenek, de szerintem az igazi szépség egy ilyen, a mozgásról, erőről szóló gépnél akkor mutatkozik meg, ha minden őszintén látszik rajta a gépezettől a homokolócsövekig.

Kicsit olyan ez a dolog, mint hidaknál, amikor az acélpilonokat a közízlés miatt egy ideig kővel burkolták be, épületszerűvé téve azokat, aztán rájöttek, hogy maga az acélszerkezet is lehet szép, sőt szebb is a leburkoltnál, mert őszintén megmutatja az erők játékát, mintegy a híd "működését".

A szépség sokkal inkább a helyes arányokon múlik.

Előzmény: SKL14 (41533)
Jeffsy Creative Commons License 2021.03.15 0 4 41551

Szerintem nem sikerült a mondandóm lényegét megfognod.

Arra szerettem volna rávilágítani, hogy a makettek esetében a gyártó "kiszervezte" neked az elkészítés egy részét, ezért cserébe maga a készlet jóval egy vasútmodell alatt van, még festékekkel együtt is.

Ez szerintem egy korrekt ajánlat, a vasútmodelleknél ezzel szemben te egy kész megoldást kapsz, amit gyakorlatilag azonnal használni tudsz, vagy legalábbis ez lenne a normális.

Nekem nem probléma, ha az üzembe helyezéssel nekem is jut feladat egy mozdonynál, akár ragasztani, csiszolni is kell dolgokat, de akkor ez legyen kommunikálva, és ennek megfelelő legyen az árazása.

Remélem így jobban érthető, amit mondani szerettem volna.

 

Előzmény: Jenzo (41546)
Hercules 1 Creative Commons License 2021.03.15 0 7 41550

SirBorki kollega kérésére reagálva csak azt tudom mondani az én Bz-m futása jó nem billeg, áramfelvétele is tökéletes nálam a terepasztalon a váltókon is szépen megy lassú menetben is, nekem a festése is jó. Hozzátéve nekem van Fuggerth V43 és M41 is ,de nem lehet azok futásával, de megjelenésével  összehasonlítani, ezt csak azért mondom mert volt itt olyan kollega aki Cseh Fuggerth-nek nevezte az MTB-t. Egyébként mindegy ki mit mond a terepasztalon jól mutat, nyílván én és a fiam használjuk, nem nézegetjük egy centiről nagyítóval, jön megy teszi a dolgát, úgy mondom ezt, hogy ez előtt nem volt  egy db MTB modellem, lehet nem is lesz, de elfér a többi úgymond nagynevű modelljei között. 

Előzmény: SirBorki (41537)
róbertke Creative Commons License 2021.03.15 -1 1 41549

Amcsi modellt hallottál már, amikor 3db F7 -es gép teljes hangerővel együtt dübörög?? 😍

Előzmény: desiro ML (41548)
desiro ML Creative Commons License 2021.03.15 -1 1 41548

Azért, hogy próbáljak objektív is maradni, azért meg kell írnom, hogy a motorhangja egy kicsit hangosabb a megszokottnál, de nem vészes igazából. Akinek volt már MTB-je az tudja miről beszélek.

Előzmény: desiro ML (41547)
desiro ML Creative Commons License 2021.03.15 -5 7 41547

Én csak a saját MTB-s Bzmről tudok nyilatkozni, az szépen fut nem billeg, sőt elég acélos a vonóerőt tekintve, nem lesz gondja a kicsikének még egy hosszabb személyvonat rángatásával sem ahogy néztem. De lehet, hogy nekem szerencsém volt és Fanboy is vagyok. :-)

Előzmény: SirBorki (41537)
Jenzo Creative Commons License 2021.03.15 -3 2 41546

Az árakról meg annyit fűznék még hozzá, hogy vannak olyan kitek, amik vetekednek egy kisszériás mozdony árával, és ugyanúgy neked kell összeszerelni és festeni. De ha csak egy alap makettet nézek, akkor is közel egy személykocsi ára a végösszeg, ha beleszámítja az ember a szükséges festékeket, higitót, ragasztót és miegymást. 

Előzmény: Jeffsy (41544)
Jenzo Creative Commons License 2021.03.15 -3 2 41545

Összeraktam már jónéhány repülőmakettet, nem szükséges bemutatni, de azért köszönöm. 

Előzmény: Jeffsy (41544)
Jeffsy Creative Commons License 2021.03.15 -1 2 41544

Ezt a szemléletet megtalálhatod a makettek világában, ha erre vágysz, de ott ez nyíltan fel van vállalva, hogy "festést-csiszolást-ragasztást stb igénylő", cserébe az ára is jóval kedvezőbb.

Előzmény: Jenzo (41528)
róbertke Creative Commons License 2021.03.15 -1 1 41543

Elnézését kérek, javítás

K.P.E.V. G8.1 => DRG BR 55 Szürke/fekete festésse

 K.P.E.V. 5461 G10 Borsig 9000 1914.11.07 . => 1919 PKP TW 1-22  Szürke/fekete gyári festéssel fényképezéshez

Előzmény: róbertke (41542)
róbertke Creative Commons License 2021.03.15 -2 1 41542

 K.P.E.V. G8.1 => DRG BR 55 Szürke/fekete festéssel

Előzmény: csíkos-háTTú (41534)
rm40 Creative Commons License 2021.03.15 -1 4 41541

De az bizonyos, hogy egy teli fekete MODELL mozdony nagyon elszívja a fényt, távolabbról a részletek alig kivehetőek, az asztalon 2-3 méterről már akár az sem látszik, hogy egyáltalán forog-e a kereke, holott, ha színes, akkor mennyire jól mutat a pörgő küllőkön repülő ellensúly... 

 

Azt anno makettezésben megtanultam, hogy ugyanaz a színárnyalat kisebb felületen sötétebbnek hat, ezért az eredeti járművön alkalmazott színt a maketten világosabbra kell kikeverni, hogy ugyanazt a hatást érjük el. Valószínűleg itt is hasonló a helyzet. Emellett nagyon nem mindegy, hogy matt, selyem, vagy fényes feketéről beszélünk. Lásd, ezt az OFF példát.

 

> Az se véletlen, hogy igényesebb reklámfotókhoz, a mozdonyokat szürkére festették, mert a részleteket a (fekete fehér) fotón sokkal jobban kiemeli, mint a fekete.

 

Volt ilyen is, de az igazán jó vasútfotósok a fekete mozdonyokat is jól tudták fotózni. Erre a legkiválóbb hazai példa Fialovits Béla (lásd pl: 1., 2., 3.), de más hazai példákat is lehet hozni (mondjuk találomra: 1., 2., 3., ez utóbbi ráadásul gyári fotó) a külföldiekről nem is beszélve. Nyilván a mozdony jó állapota és a fényviszonyok fontosak.

Előzmény: SKL14 (41530)
Törölt nick Creative Commons License 2021.03.15 -8 5 41540

Szerintem nagyon jól körülírtad azt, amit itt szerintem sokan félreértenek, és ebből alakul ki aztán a teljes egymás mellett elbeszélés.

 

Meglátásom szerint alapvető gond az itteni diskurzusok nagy részével, hogy hajlamosak vagyunk csak azt meghallani illetve kiolvasni egy hozzászólásból, amit mi akarunk, ezért is tolódott el az irány a végletek felé. Ha megpróbálod a lehetőségekhez képest objektíven leírni a véleményed, mondjuk kitérve a hibákra is, akkor neked esnek a fanboyok. Ha meg nem gyalázod a sárba azt a szerencsétlen valamit, akkor megkapod a cunamit a szegecsművektől. Pedig nem kellene, hogy ez így legyen. Szerintem le lehet írni valamiről, hogy az ott nem oké, ha nem oké, viszont szerintem nagyon fontos a kontextus is.

Előzmény: Hernyofan (41539)
Hernyofan Creative Commons License 2021.03.15 -1 16 41539

Hát igen, de...

 

Ha azt mondod valamire hogy szerinted jó ahogy van és hogy neked hozza az elvártakat akkor megkapod hogy igénytelen fanboy vagy.

 

 

Ha meg megpróbálsz az egészbe a "mindent is megveszünk" gyűjtőszenvedélyen, a "mindegy milyen és mennyiért, örüljél, hogy van, mert kis piac vagyunk" vonalon és a játékon túl némi szakmát is csempészni, akkor fanyalgó, szegecsszámláló, savazó, vagy épp Boeing topictárs esetében "annyit ér" vagy. Az utóbbi napokban pedig az is szépen kirajzolódott, hogy ehhez nem kell az általam előszeretettel képviselt kocsmastílus ( nem véletlenül néztem végig csendben ), elég annyi, ha olyan modellt vizsgálsz meg, ami érzelmi alapon sokakat megérint. Mert a Bz, valljuk be, ilyen. 

Az elmúlt pár napban a fentebb tőled beidézetthez hasonló mondatot én nem láttam itt, pedig személyeskedést véltem felfedezni, csak nem a "fanyalgó" oldalról, holott a "fanboy" oldal erre hiperérzékeny szokott lenni, ha őket éri.

 

Én is összehasonlítottam az MTB Bz modellt a Roco cseh változatával és a Koszti-féle modellel is, és pont arra jutottam sok dologban, mint amire Boeing topictárs is. Ha az MTB tényleg jó pl. ablakok terén, akkor mind a Roco, mind Koszti "elcseszte" azok lekerekítését - de ránézésre még a csehek is az igazinál. Bevallom, engem az egészen ez bánt a legjobban, mert ez alapjaiban határozza meg a modell megjelenését, és akármennyire is kapálózunk, az ilyen hiba elég nehezen sorolható a kompromisszum meg a szegecsszámlálás kategóriájába.

 

Viszont.

 

Boeing hozzászólásának végén - annak ellenére, hogy nem győzöm hangsúlyozni, mennyire tetszik, ahogy megvizsgálta az arányokat - az összehasonlítás szerintem sem volt szerencsés, de egyrészt nem a modell lett önmagában lesz*rozva, másrészt meg ha tényleg csak összehasonlítom a két modell ár-érték arányát(!), ahogy ő tette, úgy végül is igaza van. Én nem hasonlítanám össze, mert szerintem nagyon eltérő a két jármű, de ha mégis ezt tesszük, tényleg ez jön ki.

 

Azonban, ha önmagában nézem ezt a Bz-t, az idehaza megszokott minőséget és árakat, akkor ez a modell nagyon is jó ár-érték arányú a hibái ellenére is!

 

De ettől még a hibái bizony vannak, bármennyire is "jól hozza az érzést" sokaknál. Ha pedig nem lennének, akkor azok, akiknek így is jó, ugyanúgy megvennék a jobbat is, mert nekik igazából mindegy az arányosság vagy részletesség, nekik az "érzésre" van szükségük. Innentől nem értem, miért kell nekimenni annak, aki többet vár el, pláne, ha az nem is igazán pénz kérdése.

 

Habár a kritika drámai mivoltát növeli, én biztos, hogy nem hoznám be azt a szálat sem a vitába, hogy hogyan érezheti magát a hazai tervezőcsapat ezt látva, hiszen a "fanyalgó" oldalról kizárólag az MTB és annak megoldásai voltak kritizálva, a tervezőké nem ( én speciel emelem kalapom előttük ). Azért sem, mert a cseh MTB motorvonaton is ilyenek pl. az ablakok ( magam néztem össze a valóssal és a Roco-val azt is ), SAS rajzán pedig az is látszik, hogy ők jól rajzolták meg. Sőt, a homloküveg esetében ( bár én más hibát is véltem rajta felfedezni ) könnyen lehet, hogy ha maga a fekete gumi nem az ablakon lenne, hanem a kasznira lenne felfestve, már határozottan más megjelenést kapnánk. Az oldalablakok viszont így is túl szögletesek. 

Láttam itt anno valamikor a tervezőktől egy nagyon szép Csörgő rajzot. Ott is érdemes lenne odafigyelni erre, hiszen a rajz nagyon jól nézett ki, de ha az MTB-nél végül szögletesebbek lesznek az ablakok a választott gyártástechnológia miatt, akkor a mozdony egyik jellegzetes eleme szenved kárt ( ahogy a Fugin is ).

 

Szóval nekem nagyon tetszett Boeing összehasonlítása, ahogy szintén tetszik alkotasu, Rezesmatyi, R-Cs-Cs 520-as elemzése, vagy alkotasu személykocsi elemzése is, pedig a gőzmozdonyokról konkrétan semmit nem tudok, de így legalább valamennyit tanulok róluk. Úgy gondolom, hogy ez lenne a vasútmodellezésből a "modellezés" rész ( a gyári modellek vásárlása kapcsán legalábbis mindenképpen ), és örömmel látnék ilyesmit máskor is. Akkor is, ha a "fanboy"-ok morcik lesznek tőle.

Előzmény: Törölt nick (41529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!