Üdv a pedáltól bovden megy a motortérbe és az abs mellet a váltótartó bakra van egy konzollal felszerelve az elektromos jeladó (potméter) amit a bovden mozgat.
sziasztok, kis segítség kellene 2001-es 2,0hdi gázpedálja elektromos vagy bovdenes , mivel a pedáltól megy a bovden kb az abs -ig és ott vége. akkor milyen is ez?
Kérdésem lenne egy c5 3000 v6-osal kapcsolatban hátha valaki tud segíteni. Az autó egyfolytában remeg alacsony fordulaton és mindig katalizátor és környezetszennyezettségi hibát ír ki.Viszont tapasztaltam már hogy ezeket elég sok hibánál kiírja mint pl. legutóbb a főtengely inpulzusmérő meghibásodása miatt de akkor le is tiltott mindig most viszont alacsony fordulaton dadog és gyengült a teljesítmény. Nem rég olvastam azt hiszem itt hogy szokott ilyenféle hibákat generálni ha az aksi nem százas. Valakinek valami ötlete esetleg hogy mitől lehet?
Elvileg van rá megoldás volt ezzel kapcsolatban visszahívás is, kéne az alvázszám mert van hozzá egy gyári kiegészitő elektronika csak ezzel lesz jó csoda ,hogy eddig működött küldj mailt.
Üdv ha elhozod megcsinálom neked, nincs benne külön kapcsoló a hátsó zárszerkezetben van az érzékelő de lehet kábel szakadás is ezt meg kell nézni van hozzá alkatrészem is.
Üdv nyugi megoldjuk de látatlanban nem mondok semmit mert sok minden okozhatja ezt a problémát én kimondottan ezzel foglalkozom elég nagy tapasztalatom van a 2.2hdi vel kapcsolatban,csak akkor kell fizetned ha sikeres a javítás és garanciát is vállalok a munkámra ha érdekel az adatlapomon megtalálod a telefonszámomat.
Sziasztok! Májusban vettem egy 2002-es 2.2 hdi c5-őst , nagyon jól ment minden rendben volt vele, de egy ideje Antipollution fault hibával szenvedek... folyamatosan ha 130km/h fölé kerülök letilt az egész és nincs se gyorsulás se nagyobb sebesség. Már elvittem márka szervizbe, magánszervizbe is de mindig javítottak valamit rajta de sose javult meg. Ugyan úgy letilt és kiírja. Nagyon fontos lenne hogy írjon valaki aki tud segíteni mert részletre vettem az autót 3 részletben fizetem ki és nemsokára esedékes a 2. részlet de már annyi pénzt ráköltöttem de nem szeretnék tőle megválni de ha nem tudom megcsináltatni akkro nem fogom tovább fizetni. Köszönöm előre segítségetek .
Korábban már írtam ezt a kérdésem, de nem kaptam rá választ, megpróbálom, hátha most több szerencsével járok.
Néhány napja tűnt fel, hogy amikor kinyitom a csomagtér ajtót (kombi, 1. széria), akkor nem kapcsol fel a csomagtér világítás és a központizár is visszacsuk. Arra gyanakszom, hogy valami a nyitásérzékelővel történhetett, mert a központizár is visszacsuk, ha nem nyitok ki más ajtót, plusz a berakodás segítő gombok is inaktívak, valamint nem jelzi ki a középkonzolon sem, ha kinyitom az ajtót. Valaki tudna segíteni, hogy merrefele találom meg a csomagtérajtó nyitásérzékelőt?
Közben felmerült még egy probléma a héten. A pótféklámpámban valószínűleg kiégett az izzó. Néztem a kézikönyvét, de nincs benne, hogy hogy lehetne ezt cserélni. Esetleg az üvegajtót kell kinyitni és onnan lehet hozzáférni? Persze az üveget nem csináltam meg, hogy tudjam nyitni..
No megpróbálom érthetően röviden leírni a mükődését a fap renszernek 1 : minden tankoláskor a számítógép megnézi hogy mennyit tankoltál ehhez kiszámolja ,hogy mennyi adalékot fecskendezzen az üzemanyaghoz a gázolajba, nem a szűrőbe! ez egy olyan adalék ami lejjebb viszi a korom elégetéséhez szükséges hőmérsékletet. 2: a szűrőn lévő nyomáskülönbségből a számitógép tudja ,hogy mikor kell regenerálni 3 a regeneráláskor a rendes porlasztó csúcsokon keresztül gázolajat fecskendez kipufogási ütemben a kipufogó gázhoz ez a gázolaj a forró kipufogó gázzal elég a fap szűrőben így regenerál . Ennek azonban vannak hátrányai főleg városi használatnál vannak gondok ahol ha rövid távokat tesz meg az ember sokszor előfordul ,hogy az autó elekezd regenerálni de az illető közben leállítja mert megérkezett a céljához. Amikor újra elindul és a motor eléri a regeneráláshoz szükséges hőmérsékletet akkor újra elkezd regenerálni mert az előzőt nem tudta befejezni ezek után ha megint leállítjuk regenerálás közben megint lesz egy befejezetlen regenerálás és így tovább, ilyenkor rengeteg gázolaj kerül a motorba ami a hengerfalon a gyűrűknél szépen bekerül a motorolajba.
Nem értetlenkedni akarok, de mégsem értem. Csak remélem, hogy a FAP szűrő - amelybe az adalék injektálása történik - a kipufogórendszernek egy olyan távoli pontján van, ahonnan a turbó már nem képes visszaszívni. Különben mi a garancia arra, hogy egy helytelen kompjúterüzem következtében - hallottunk már ilyenről - egy esetleges adalék/gázolaj-túladagolást követően a motorolaj oly mértékben felhígul, hogy megszűnik normálisan kenni a rendszert. Eddig nem nagyon törődtem vele, de az általatok leírtak szerint nem ártana időnként a viszkozitást, habosodást ellenőrizni. Én csacsi meg azt hittem, hogy a huszonegyedik században rábízhatom magam a kompjúterre... Egyébként kösz a választ! Üdv!
Beszéltem a barátommal egy napra itt kell hagyni,hogy hidegen indulás közben lehessen paraméterezni ezek után tudunk bármit is mondani ha érdekel az adatlapomon megtalálod a telefonszámomat üdv.
Üdv igen nagyjából jó amit írsz regeneráláskor a a kipufogó ütemben gázolajat fecskendez be a rendszerbe ami tulajdonképpen a fap szűrőben ég el és ezáltal égeti el a kormot de az égetés közben salakanyag keletkezik (hamu) ez egy idő után eltömíti a szűrőt ezt tökéletesen sajnos nem lehet kimosni. Mivel már sok c5 8-9 éves ezekben ha nem volt még cserélve a FAP csak mondjuk mosva előbb utóbb gond lesz velük .
Megpróbálok válaszolni. ( ha nem teljesen sikerül gondoldom betg kolléga kijavít)
A FAP rendszernél, tankoláskor a fgázolajba fecskendez FAP folyadékot egy szivattyú.
Amennyiben a FAP szűrő eltömődését érzi a rendszer, illetve bizonyos megtett km után, a rendszer gázolaj és FAP folyadékot fecskendez a FAP szűrőre, miközben megemeli a kipufogógáz hőmérsékletét 450-500C-ra.
Ezen a hőmérsékleten a lerakódott korom elég. Mivel a befecskendezés a kipufogó rendszerbe történik, ezért a turbó fel tudja szívni a kevert gázolajat, és ez bekerül az motorolaj rendszerbe. Ez a probléma ( motorolaj felhígúlás) egyébként az összes reszecskeszűrővel ellátott dísel motornál elő szokott fordulni (Ford, Fiat...)
Hígul az olaj a gázolajtól??? Hogy kerülhet össze a két cucc? Szerintem, ha összekerül, akkor ott már nagyon komoly tömítetlenségi problémák vannak. (Szelepszárak szimmeringjei, olajlehúzó gyűrű stb.) Vagy nem jól látom?
betq! Tudom hogy főként dízelben utazol, de nekem ezzel a benzines nehezen indulással még mindig gondom van. Az elkeserítő az, hogy gép szerint minden rendben van. Nem mondom, eddig annak is tűnt a nyáron. Indult elsőre. De ma reggel, a tízen pár fokban megint kezdi a nehezen indulást. Már előre félek a hidegebbektől ha nem sikerül megoldani. A múlt telet is végig szívtam. Többszöri indítózás után indul csak a nagy hidegekbe, de nem felpörögve majd alapra állva, hanem alulról szedi össze magát nagy nehezen alapjáratra. Ilyenkor legtöbbször egyenletlenül össze vissza jár, mind ha egy két henger nem menne, vagy kihagyna. Had ne mondjam, hogy ilyen indítás után állandó a szennyező anyag kibocsátási hiba üzenet. Gépre téve semmi hibát nem ír, és a hiba üzenetet engedi törölni. És sajnos itt még SENKI nem tudta megmondani a megoldást. Találgatás az volt. Kicseréltem a gyertyákat, vízhőfok gombát, a belépő levegő hőmérséklet szondát, amik elvileg befolyásolják a hideg indítást. És.. semmi. :( Arra szeretnélek kérni tisztelettel, ha időd engedi, próbálj nekem valami lehetséges okot kitudakolni valahonnét, mert már nagyon elszomorít ez a helyzet. Előre is köszönöm!!
FAP rendszer megszüntetése ,vagy rendbetétele (én a megszüntetést javaslom soha többé nem kell rákölteni és a motorra nézve is előnyös nem hígul az olaj a gázolajtól stb ,stb ) ha valakit érdekel ezen a számon elér 06 30 821 3274
Üdv létezik a 3M -nek egy öntapadós fék rezgéscsillapitó amit fel kell ragasztani a fékbetét hátuljára ez sokat szokott segíteni ezeken a bajokon , meg egy gözborotvás mosás is jót tesz neki ha tele van homokkal , fékporral.
Szia John! 16ekm-rel lassan már 3éves a vas. (ez csak a "második" autó, amolyan 7végi kirándulós) Többletgarit nem vettem, mert nem járok vele annyit, hogy +érje. Van egy PUG206SW-m és a mostani 3,86l/100km-es fogyasztásával (Bp+agglomeráció) teljesen elégedett vagyok. Ebben van 150ekm 7évesen. (munkaautó)
Visszatérve a nyikorgásra: nem olyan éles köszörülő hangra kell gondolni, hanem magas tónusú szisszegés-féle hangra, ami néha nyösszenés szerű felhanggal bír. Kanyarodás után jelentkezik. Kanyar előtt fék, majd utána enyhe gázzal fordulás, ahogy a nagy könyvben +van írva. Ilyenkor jön a hang, de elmúlik párszáz méter után. Egyenes úton nem jellemző. Már arra gondoltam, hogy az ESP sz@raxik a fékezgetésekkel, de nem ralisan vezetek, hanem "papásan": 4,9l/100km vegyesben
1xűen idegesítő ez a fékzaj egy ilyen autótól. (PUG nem csinálja) Az első tárcsák még újszerűek, mer utálok fékezni. (kihasználom a bálna lendületét a maga 1,5tonnájával)
Várom a további ötleteket, de lejet, hogy a 7végén szétkapom az elejét (onnan jön a nyössz) -persze nem biztos, hogy bármit is látnék, ami a nyösszre utal-.