Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Igen,stimmel,köszönöm.Pénteken megyek a nagycenki bontóba,közben Siófok,és Tata is sorra kerül.Hajtom az alkatrészeket.Most a generátor is cserére szorul,mert nyáron egy másik ember nem belevaló generátorra cserélte a Marellit, "nem fut spurban" - ahogy Tamás mondja.
Egyszer sikerült csutkára merítenem (mélykisülésnek nevezik azt hiszem). Lehet már nem az igazi. Vagy csak összezavarodtak elektronok valahol (van ilyen az én szakmámban sok, kikapcs-bekapcs). Annyira nem tűnik vészesnek a sztori, lehet hagyott valami hibakódot, majd szólok szakibácsinak :)
Holnap lehet felteszem a Forse márkájú akksit a töltőre.
Felteheted, de miért nem a hiba okát keresed?
Csak tekert az önindító,........ Az önindító magas áramfelvétele a legnagyobb terhelés az akkunak, ha ezt jól bírja, akkor valószínűtlen, hogy ez a bajod oka.
Ma megtörtént az első nem beindulás: Csak tekert az önindító, de nem röffent be a motor. Gyújtás le, vissza, másodszorra már sikerült, utána is pöcc röff ment. Megint van 3 oszkáros utasom, akik maximális kényelemben aludtak 2 órát. Holnap lehet felteszem a Forse márkájú akksit a töltőre.
Olyat tudok aki versenyzett ilyennel. Még 2,v 3 éve megverte az Európa bajnokot is Kiskunlacházán. ;) A kategóriában persze. Aki amúgy olasz volt, s R5 turbóval ment. Épített autók az 1,5 ösök. Minden 1,6 8V Fiat/ Lancia motoromat is a szerelő srác vette meg. ;) UNO Turbó cuccokkal össze építve. Lesz kb 1,5 több ilyen is van ;) Crybaby néven írt itt régebben.
Én kb egy éve vettem a jtd-hez szivattyút nagyfaluban. Innen ismerte valaki a boltot, talán ducatoba használták. Nekem is hibátlan. Megegyezik a gyárival asszem 13-ért vettem.
Ha jól emlékszem valahol pest déli részén volt, a megaparktól nem messze.
Hát ez az a panel lakok sorsa,nincs hely most már csak a Berkenye kellene,esetleg valaki tudná számát,mit lehet kérni ezért a tárcsáért,nem akarok senkit átverni.
A feszültséget is néztem már járó motornál amit ott 13,2V. Igaz az aksinál 13,9V van de 7 tized veszteséggel is jobban kéne teljesítenie szerintem. Most már a végére kell járnom, ilyet már nem szívesen raknék bele még újba se.
Próbáltam keresni valami jót, de újban ez még nehezebb ügy, mint a LMM!
7787890
7719482
46458331
Az idők során ezeken a gyári cikkszámokon szerepelt a Kappa TDS-ben, semmi másban. És a TDS-en is változtattak a szíjtárcsán, a feszítőn és a generátoron. A legutolsóként használt szíjtárcsa már megegyezik a JTD-vel, az összes webáruházban és mindenhol csak az a 185 mm átmérőjű tárcsa elérhető sajnos...
Mindössze két holland oldalon találtam a fenti cikkszámokból, pedig végigkerestem mindet:
az ebay-es pumpához oda is írták, hogy max. 8 bar-t tud.
Ez megint csak becsapós játék. A max. 8 bar-t úgy értelmezik, hogy a szivattyú kimeneti oldalát befogják, Lehet, hogy a sziv. tényleg tud x bart, csak éppen baromi gyorsan tönkremegy/tönkremehet a túlnyomás szelepe, és a szivattyú már mehet is a kukába.
A korrekt vizsgálat szabályozott fojtással történik, soha nem szabad lezárni teljesen a kiömlő véget.
Ha ezen múlt volna, akkor előszedettem volna a faterommal, de látom GL-SW tud helyettünk segíteni majd. :)
Amúgy keresgéltem is, a Meat&Doria egy olyan utángyártó, aminek a katalógusában érdemes nézelődni és a Hegyaljánál forgalmazzák is, szóval hozzáférhető.
Először is: nézd meg, hogy a szivattyú csatiknál ott van-e minimum 12 Volt? (Akku kapocsfeszültség mínusz fesz.esés) Ha a fesz. stabilan rendben van, és a szivattyúra a hozzáfolyás biztosított, akkor szivattyú csere.
(elméletileg ez 3,5bar újonnan)
Ez egy dolog, de mekkora a teljesítménye a szivattyúnak?
Egy kis teljesítményű szivattyú tudhat 3,5 bar-t, ki is szolgálhat egy 1,2-as szívómotort gond nélkül, de egy -mondjuk- 2,3-as turbónál összeomlik a rendszernyomás nagyobb terhelésnél.
Szerintem rég nem tudott már a szivattyú olyan nyomást előállítani, amit különösebben le kellett a nyomásszabályzónak szorítani. Legalábbis a 70 ekm használat alatt tapasztalt 10 literes átlagfogyasztás, az nem egy turbós, hanem egy szívó Kappa korrekt fogyasztása. Viszont azért mégis ment az autó, elég jól. :)
Az én Kappám szerintem érdekes esettanulmány lehetett volna nektek, úgy éreztem hogy a sok gányolás ellenére (pl. ledugózott wastegate szabályozó cső) fennáll valami hihetetlen egyensúly a tökéletlenségben, és működőképes.
A legutolsó hónapokban viszont már éreztem a mérséklődést az erőnlétben és odalépve fura hangok is jöttek a motorból. Akkor gondoltam, hogy biztos szegényedik a keverék és kicseréltem az üa. szivattyú egységet. Aztán próbaúton durva volt a változás.
Ezután már nem is használtam annyit, hogy kihozzak egy egzakt fogyasztásmérést, de úgy nagyvonalakban + 2-3 literre becsültem.
Szóval, miután volt benne egy normális szivattyú, addigra hozta a normális fogyasztást. Előtte pedig alulfogyasztott, amit az üa. szivattyú számlájára írtam utólag.
Én ezzel a vizsgálattal kezdtem. A motortérben lehúztam a visszafolyó ágat és alapjáraton stopperrel mérve 30 másodpercig járattam. Az eredmény felfelé kerekítéssel is csak 350ml. A szűrő új, ezért gondoltam az ac cseréjére. Csak most nem tudom hogy vegyek e bele ilyet (elméletileg ez 3,5bar újonnan) vagy vegyek gyárival megegyezőt és szerezzek valahonnan ahhoz való házat.