Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jerico1 Creative Commons License 1999.12.05 0 0 8
Sziasztok!
Én is hozzŕszolnék a dologhoz, ugyanis van szerencsém itt tengetni napjaimat. Szňval az amerikai autňk hiŕba olcsňk és kényelmesek meg extrŕk meg minden, ha a minôségük egy rakŕs szar. Amikor érkeztünk, a taxis aki bevitt avŕrosba a rep.térrôl mondta, hogy a 7-8 évnél idôsebb amerikai autňkat nagyon gyorsan felejtsük el, ha nem vagyunk pénz és idômilliomosok és nem a kedvenc szňrakozŕsunk az autňmentôre vŕrni. AzonkěvÜl mŕr nem is nagyok, (na jň ez ěgy nem igaz, de) mŕr itt is sokkal több eurňpai méretű autňt gyŕrtanak, a rohadt sok Suzuki Swiftrôl (Chevrolet Sprint, Pontiac Firefly, Geo Metro) nem is beszélve. Vezettem két amerikai gyŕrtŕsůt is, hŕt nem volt nagy élmény. Egyrészt kézitekerôs volt az ablaka (o.k., ez nem szempont egy autňnŕl), de 2.2 literes motorral nem ment jobban mint a faterom ottnoni Toyota Carina 1.6-osa, sôt. Pedig az sem egy paksi atomerômű. Szoval ez egy Pontiac Sunfire meg egy Chevrolet Cavalier volt, kb 15-20000 km-rel a motorjŕban. Sokszor lŕtok autňmentôket és kb. 90% amerikai těpus van rajtuk. És marhŕra rohadnak. Igaz a régi japŕnok is, de az ember azt gondolnŕ, hogy az amcsik raknak bele anyagot, oszt mégsem. Az egyetlen kirŕly dolog, azok a nagy V8-asok, azoknak imŕdom a hangjŕt, csak kb. semmi értelmük itt, ahol az autňpŕlyŕn 100km/h a max sebesség és ŕltalŕban be is tartjŕk.
Bölény Creative Commons License 1999.12.05 0 0 7
Az amerikai autok ellen ket sulyos erv merul fel az en esetemben: (1) piros index - ld. meg az indexelos topikot, bar ezen lehet segiteni, (2) automata valto. Ez utobbi a sulyosabb. Van a seggem alatt egy 5 literes motor meg egy kisebb ménes es akkor egy suttyo gep donti el, hogy en hogyan is akarok autozni. LE AZ AUTOMATAVAL!!!
Törölt nick Creative Commons License 1999.12.05 0 0 6
Udv!

Amerikai auto jo dolog! Ami nalunk hiper super extra felszereles kemeny zsozsoert, az ott a minima. Azert egy kicsit lokottek az amcsik, mert Zil meretu pick up-okkel rohangalnak egy kocsiban egy ember.
Mr. Spock-al egy picit ellenkeznek, mar nem zabalnak az amcsi autok annyira, mint a 70es evekben, egyszer egy Pontiac TransSportot bereltunk es nem econo modban vezettem, (full gas, ami a torkan kifert), es kivancsisagbol atszamitottuk a fogyasztasat (mert ott miles/gallon van, es nem liter/100km) es beestunk a kocsi ala, mert 9 liter jott ki!! persze ebbe belejatszik az, hogy alig van szintbeli keresztezodes, meg vigyaznak (a ramp-eken lampakkal), hogy ne legyen dugo az autopalyan, tehat nem fekezget es gyorsitgat az ember 10 meterenkent.

Szoval kiraj auto: Chevi Lumina, 2szer is ilyet bereltem, mert olyan jo, megy kellemesen brummogva, kenyelem, es szerintem, bar nem tegnapi tervezes (vagy epp ezert) allati jol nez ki.

udv
B

Előzmény: Gabó (5)
Gabó Creative Commons License 1999.12.05 0 0 5
A alapfelszereltségben való igaz jobbak mint az európaiak. Kénytelenek több extrát beletenni, mert a Japánok lenyomják oket. Ha megfigyeled az Usaban egyre több a Japán autó.
Azt, hogy az 1.6 audi 12 litert fogyaszt városban elhiszem, de kérdezem ki nyomta a pedált??? a te 3500 as kocsidból biztosan tudom, hogy ki tudok hozni 25-30 liter/100 km-t.
Mellesleg Itt is van egy CHRYSLER elottem, (cirrus) vezettem is elég sokat. Nem mondhatnám, hogy kényelmes. Kemény borülések (már szakadozik a nap miatt). Nem beszélve arról, hogy egy négyéves autónál ne jöjjön már le a tetokárpit. Aztán még sorolhatnám a tönkrement kapcsolókat, vagy a légkondicionáló eltört kompresszorát.
Gabó
TomAce Creative Commons License 1999.12.05 0 0 4
Nemet autok Rulez :-))
Honnan szerezek amcsi autot Europaban?
Előzmény: Caddy (-)
nyman Creative Commons License 1999.12.05 0 0 3
Hat ez bisztos igaz, de szerintem majdnem olyan, mint osszehasonlitani a nemet soroket az amerikaival. Az elobbiek szvsz ugyszinten nagysagrendel utik az utobbiakat.
Az arakat nem lehet osszehasonlitani, mivel az Egyesult Allamok egy hatalmas piac, alacsonyabb adokkal stb. Azert erdekes lenne aszt is megemliteni, hogy hol lehet gyorsabban hasitani az autokkal. Az USA-ban, vagy Nemetorszagban :)
Amikor arrafele kobaszoltunk bereltunk autot. Termeszetesen a legkisebbet, legolcsobbat (lukaszsebu diak kategoria :) ) egy Krajzler Niont. Ez is ugy inditott, hogy 2000 cm3, klima, elektromos kutyagumik.
Szal jok azok az autok, szo se rola, de mivel minden mas kategiria, objektiv osszehasonlitast lehetetlen tenni.
Előzmény: Caddy (-)
Mr Spock Creative Commons License 1999.12.05 0 0 2
Kedves Caddy,

Az, hogy Europaban a benzin valami negyszer annyiba kerul, eleg lenyegesen befolyasolja a dolgot. Az atlagos europai nem tudna megengedni maganak az atlagos amerikai kocsi fogyasztasat. Nem tudom elkepzelni, hogy VW Golf, vagy mas kis kocsi fogyasztasa egy kategoriaban lenne az atlagos amerikai kocsikkal. De nem vagyok szakerto az ugyben, ugyhogy szoljal ha tevedek.

Gabor

saldi Creative Commons License 1999.12.05 0 0 1
Nekem 0 ameriai autom van, tehat nemigen tudok hozzaszolni... :))
evad Creative Commons License 1999.12.05 0 0 0
Ugye csak a vadiúj, 0 kilométeres kocsikról beszélsz?
Caddy Creative Commons License 1999.12.05 0 0 topiknyitó
Az amerikai autók dicsérete

Nagyon szeretem az amerikai autókat. Talán elfogultan. Az átlagos amerikai autóban megfogalmazott értékrendet sokkal közelebb állónak érzem magamhoz, mint az átlagos európait. Imponál a kényelmük, a hatalmas méretük, az Európában "full extrának" számító, igen gazdag alapfelszerelésük, és nem utolsósorban az a félelmetesen kedvező ár, amennyiért képesek az európai konkurrenciát messze maguk mögé utasítva előállítani a kedvenceimet.

Az amerikai autópiac messze a világ legigényesebb autópiaca. Míg Európában a VW Golf és a Fiat Punto a legnépszerűbb, Amerikában a több kategóriával feljebb sorolható, gazdagon felszerelt modellek azok: a Ford Taurus, a Toyota Camry. Ennek okán talán érthető, hogy nem kezdem el Európa kedvenceit Amerika favoritjaihoz mérni, oly nagy a különbség.

Én egy Chrysler 300M boldog tulajdonosa vagyok. Az autóm Amerikában egy átlagos full-size tucatautónak, Európában a luxuskategóriába, ritkábban a nagyautók közé sorolt járműnek minősül.

Az alábbi összeállításban igyekszem mindkét kategória német autóival összemérni tudását. A design megítélése annyira szubjektív, hogy annak alapján nem osztályoztam az autókat. Szerintem a 300M vonalvezetése magasan a legszebb és a legkorszerűbb mind közül, persze ez ízlés dolga. Tény azonban, hogy a Chrysler által életre hívott cab forward építési módot kezdik követni a világ vezető autógyártói, és nem fordítva.

Hasonló okokból nem vizsgáltam a felszereltség kérdését. Olyan nagymérvű a hasonlóság, hogy a sorrend csak egyéni megítélés kérdése.

Lóerő, nyomaték, gyorsulás dolgában a gyárak által közölt adatokra támaszkodtam (a 300M gyorsulása kb. 97 km/órának (60 mph) felel meg). Itt a Chrysler adta a legnagyobb literteljesítményt, a legerősebb motort, igen kis különbséggel a második helyen végezve a BMW mögött nyomaték dolgában, elsőként a gyorsulás terén.

Fogyasztásban szintén az európai szabvány szerint meghatározott értékek voltak az irányadóak. Érdekes megfigyelni az első helyen végzett Chrysler átlag másfél literes előnyét a konkurrens modellekhez képest, mely annak ellenére állott elő, hogy a legerősebb motort mondhatja magáénak (És még az amerikai autókat mondják nagyfogyasztásúnak!-)). Hogy ez mit jelent? Egy Audi A4 1,6 alapmotorral 12 literes városi fogyasztást produkál. Ugyanannyit, mint az én autóm csaknem 500 kilóval nehezebben, 154 lóerővel erősebb, 1900 köbcentivel nagyobb motorral.

A tengelytávot és a szélességet a kényelem egyik legfontosabb fokmérőjeként használtam. A kategória éllovasai egyaránt hatalmas tengelytávval bírnak, átlag 290 centivel. (Csak az összehasonlítás kedvéért említem meg, hogy a legnagyobb Seat modell, a Toledo 251 centivel büszkélkedhet.). Tengelytáv dolgában a Chysler minimális különbséggel le van ugyan maradva, de mivel az autó az előbbiekben említett cab forward elvek szerint épült, ezt a hátrányát teljes egészében ledolgozta az utastér tényleges méreteiben. Szélesség dolgában megelőzte riválisait, csomagtartó dolgában úgyszintén.

A végén elérkeztünk a legsarkalatosabb kérdések egyikéhez, az árhoz. Jómagam az autót amerikai állampolgárként vettem és azt offshore cégen keresztül, legálisan és tehermentesen hoztam be Magyarországra. Magyarországi autószalonban a Chrysler csaknem fele annyiba kerül, mint konkurrensei, és ez annak ellenére van így, hogy az EU hatalmas védővámokkal igyekszik belső piacait és iparát védeni az amerikai autódömping ellen. A 300M-et a Tengerentúlon némi alkut követően már 25 ezer dollárért a magunkénak tudhatjuk (kicsit több, mint 6 M Ft!)! Ez az ár pedig az európai versenytársak árának kb. egynegyede. Megállapítható tehát, hogy a világ egyik leginnovatívabb és legtermelékenyebb óriásvállalatának ezen a téren egyszerűen nincs versenytársa. Az európai modellek pontos áraival nem vagyok tisztában, így a köztük levő rangsor változhat.

Az autók által elért helyezéseket az adatok mellett zárójelben tűntettem fel, piros színnel jelölve az elsőket.


És a nagyautók között:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!