Egyetértek azzal, hogy a szerelő inkább kicserélteti, mert az alkatrészen is nyer - nem mindenki veszi meg előre- és pikkpakk kicseréli!A felesztergáltatás meg csak az idejét viszi pl.: elvinni-visszahozni az alkatrészt.
Semmi gond, ha te cserélted.Mindenki úgy dönt ahogy akar!
Nem drága a tárcsa sem, de az esztergálás nem került még egy forintba se nekem!
Nem vitatkozni akarok én sem, csak tájékoztatás képpen írom le, hogy a tárcsán direkt van egy felhasználhatóságát-kopást jelző lapolás.
Ezt a lapolást ha nem éri el akkor még jó a tárcsa.
Ezt nem én találtam ki, ezekután szerintem bárki bármit mondhat, legyen akár az a szerelő!
Az egy dolog, hogy nem esztergáltatja fel, de a kopás akkor is van ha csak szimplán használja valaki.Ennyi erővel -direkt kiforgatva a szavaidat, de nem kötözködés képpen- használat közben is vékonyodik a tárcsa és összeroppanhat.
Nah hogy ezt a kopást-vékonyodást ellenőzízni lehessen, hogy egy határ felett van - ami üzemszerű használat mellett megfelelő szerkezeti stabilitást ad - ezért van rajta a tárcsa egyik tagján egy lapolás.
Ha ez alá kopik a tárcsa akkor nem lesz kerek a tárcsa külső átmérője sem- ezzel kényszerítik arra a smucig autóst, hogy mindenképpen cserélje ki, mert elvékonyodott a tárcsa!
Ha vastagabb tárcsa lenne az indokolt akkor vastagabra öntik a lapolást, így lehet egyszer sem tudnánk pl felesztergálni, vagy mégelőbb cserélni kellene.
"... felesztergáltuk és mivel tűrés felett volt ..."
Csak tájékoztatásul, nem kötözködni akarok: a szerelőm szerint a belső hűtésű tárcsák felszabályozása tilos, az összeroppanás veszélye miatt. Ebből adódóan a tűrés nem értelmezhető.
Én tavaly (58.400 km-nél, 90% Bp., napi munkába járás, 30km/nap) cseréltettem tárcsákat és betéteket. A szabályoztatás a fentiek és a felület borzasztó hullámossága miatt meg sem fordult a fejemben.
Az Amero-R-nél kaptam 10.500 (most 11.700) jó magyar forintért egy garnitúra tárcsát és betétet, Blue Print ugy. japán. Az anyagba nem látok bele, de a kidolgozásuk kifogástalan volt. Félévvel előbb, előre megvettem - nem lehetett tudni mikor fog megszólalni a fék és akkor még van ugyan benne kb. 500km, de a hangja borzalmas - mert egyes pontokon már fémesen érintkeznek - tehát minél hamarabb cserélni kell. Soha nem hallottam még az eddig levezetett kb. 1 milla alatt fékbetét-tárcsa hangot (amikor fémesen súrlódnak), először nem is akartam elhinni, olyan furcsa volt. Mintha a kasztni zúgott volna - és nemcsak fékezéskor, de ha picit rápöccintettem a fékpedálra megszünt a hang.
Nevetni fogtok, de néha elővettem a tárcsákat és gyönyörködtem bennük :-)) annyira tetszett a kidolgozottsága - különben is kocka vagyok :-)
Bocs a hosszúságért, de ha valaki(k)nek segítettem a döntésben már megérte :-)
Pedig sokan használják városban a kocsit, ahol pl. egy női vádlinak elég kímélés, és nem száguldozni akarnak. Amúgy a maga méretében az új Swift 1.2 automatája is normálisan megy, akár a manuál.
Miért pont azokban a kocsikban legyen automata, amik nem városi közlekedésre valók, amik meg oda, azokban ne, hehehe...
Nekem jelenleg a gyári lehet még benne, mert 45e nél vettem a gépet és kb 90-100e körül volt, hogy cserélni kellett a ferodolokat, ekkor majdnem másik tárcsa ment rá, de aztán felesztergáltuk és mivel tűrés felett volt, így visszament. Azóta volt műszakin is, előtte megnéztem még messze nem vállas a tárcsa.Addig meg marad, persze mégegy felszabályozást már bír meg.Sztem a következő ferodolt már tárcsás szettbe veszem. Jelenleg majd 130e van a járműbe...pedig autópályán alig járok!
Nem vesz mindenki klímás autót! Manapság divat, de régen nem volt az! Lada 1200-ban ablak le, azt csáá... és sorolhatnám.
Van aki rövid távon használja az autóját vagy csak keveset és nem igényli, esetleg egészségügyi problémák miatt nem kell neki, vagy csak egyszerűen nincs pénze klímás autóra! Szerintem nem kell valakit elítélni emiatt! :))
A regi Swiftbe legutobb LPR tarcsakat vettem (2500 volt darabja :) es hibatlanul dolgoznak. fekbetetet viszont gyarit vettem bele.
De a gyari tarcsakat abbol 60e utan mar illik kidobni. Most majd megmondja a szerelom mit javasol az off eseten, de tarcsam van, lehet, erdemes lesz cserelnem. Kotve hiszem, hogy 200e-t elmenne :)
há tényleg nem.meg is lepődtem mikor közölte a szerelő.olajcseréztem és mivel nincs 2 hónap műszakiig átnézettem az autót.előző új swiftemben is ilyenkor már a 2. garnitúra fékbetét fogyott de mióta csak suzukim van(volt -es is 8 évig)sose volt féktárcsa problémám.
1.3-som 66.000km után sajnos megérett féktárcsa és fékbetét cserére.gondolom féktárcsában a gyári javasolt de fékbetétben jó lenne tudni milyet vegyek ami nem nyikorog és jónak is számít.esetleg konkrét üzlet is jöhet ahol beszerezhető.gyári féktárcsa ha jól látom mindenhol 7500 környékén mozog viszont ez most 2db vagy 1db?mert van ahol komplett szettek látok 10.000-ért...
Ha csak az alapjáratod ment el,nem gond,ha kis idő után nem tér észhez,szervíz, lapitopi,és beállítják fillérekért. Más nem lehet, mert megy,és csinálja a dolgát. Ha átugrik,vagy szakad a vezérlőlánc,...egyből kampec,nem megy sehova. Azért hogy átugorjon,eléggé kopottnak kell lennie a lánckerekeknek,pláne mert duplasoros lánc. De nem szabad,mert én is váltottam igaz kihuzatásból 2ből 1be, még ma sem tudom hogyan, és minden rendben,kibírta a verda. Utánna izzadtam is. (Meg is érdemeltem,sírt a szívem:-(().
Viszont a felelőtlen vagy véletlen visszakapcsolás ellen véd.:-) Nyugodtan be lehet tenni L-be (sőt akár R-be), addig nem reagál, ameddig a sebesség túl nagy hozzá.
Nem is tudtam, hogy 2 es után menetközben 1est lehet rakni!Ahhoz álló helyzetben kellene lennie-legalábbis csak úgy szabadna beváltást engednie.De ez így szívás!Mondjuk nem tudom ettől miért ment el az alapjárat.Viszont esetleg egy aksi levétellel megpróbálkozhatsz, hátha csak valami elektronika keveredett meg- min fél óra- ha után sem lesz jó, akkor szervíz.
Véletlenül úgy jártam ma, hogy siettem, kettesben kihuzattam, majd hármas helyett egyesbe raktam. Keegyetlenül felpörgött a motor, de csak egy pillanatra. Sajna alapjárat azóta nincs. Mi történhetett? Vezérműszíj ugorhatott el? Vagy roszabb?