Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zlota Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64063

Mire megszerkesztettem a rajzot megelőztél!

 

Egyetértek azzal, hogy a szerelő inkább kicserélteti, mert az alkatrészen is nyer - nem mindenki veszi meg előre- és pikkpakk kicseréli!A felesztergáltatás meg csak az idejét viszi pl.: elvinni-visszahozni az alkatrészt.

 

Előzmény: Törölt nick (64061)
zlota Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64062

Semmi gond, ha te cserélted.Mindenki úgy dönt ahogy akar!

Nem drága a tárcsa sem, de az esztergálás nem került még egy forintba se nekem!

Nem vitatkozni akarok én sem, csak tájékoztatás képpen írom le, hogy a tárcsán direkt van egy felhasználhatóságát-kopást jelző lapolás.

Ezt a lapolást ha nem éri el akkor még jó a tárcsa.

Ezt nem én találtam ki, ezekután szerintem bárki bármit mondhat, legyen akár az a szerelő!

Az egy dolog, hogy nem esztergáltatja fel, de a kopás akkor is van ha csak szimplán használja valaki.Ennyi erővel -direkt kiforgatva a szavaidat, de nem kötözködés képpen- használat közben is vékonyodik a tárcsa és összeroppanhat.

Nah hogy ezt a kopást-vékonyodást ellenőzízni lehessen, hogy egy határ felett van - ami üzemszerű használat mellett megfelelő szerkezeti stabilitást ad - ezért van rajta a tárcsa egyik tagján egy lapolás.

Ha ez alá kopik a tárcsa akkor nem lesz kerek a tárcsa külső átmérője sem- ezzel kényszerítik arra a smucig autóst, hogy mindenképpen cserélje ki, mert elvékonyodott a tárcsa!

Ha vastagabb tárcsa lenne az indokolt akkor vastagabra öntik a lapolást, így lehet egyszer sem tudnánk pl felesztergálni, vagy mégelőbb cserélni kellene.

 

Előzmény: tyu (64060)
tyu Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64060

"... felesztergáltuk és mivel tűrés felett volt ..."

Csak tájékoztatásul, nem kötözködni akarok: a szerelőm szerint a belső hűtésű tárcsák felszabályozása tilos, az összeroppanás veszélye miatt. Ebből adódóan a tűrés nem értelmezhető.

 

Én tavaly (58.400 km-nél, 90% Bp., napi munkába járás, 30km/nap) cseréltettem tárcsákat és betéteket. A szabályoztatás a fentiek és a felület borzasztó hullámossága miatt meg sem fordult a fejemben.

Az Amero-R-nél kaptam 10.500 (most 11.700) jó magyar forintért egy garnitúra tárcsát és betétet, Blue Print ugy. japán. Az anyagba nem látok bele, de a kidolgozásuk kifogástalan volt. Félévvel előbb, előre megvettem - nem lehetett tudni mikor fog megszólalni a fék és akkor még van ugyan benne kb. 500km, de a hangja borzalmas - mert egyes pontokon már fémesen érintkeznek - tehát minél hamarabb cserélni kell. Soha nem hallottam még az eddig levezetett kb. 1 milla alatt fékbetét-tárcsa hangot (amikor fémesen súrlódnak), először nem is akartam elhinni, olyan furcsa volt. Mintha a kasztni zúgott volna - és nemcsak fékezéskor, de ha picit rápöccintettem a fékpedálra megszünt a hang.

Nevetni fogtok, de néha elővettem a tárcsákat és gyönyörködtem bennük :-)) annyira tetszett a kidolgozottsága - különben is kocka vagyok :-)

 

Bocs a hosszúságért, de ha valaki(k)nek segítettem a döntésben már megérte :-)

Előzmény: zlota (64056)
kkn Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64059

Pedig sokan használják városban a kocsit, ahol pl. egy női vádlinak elég kímélés, és nem száguldozni akarnak. Amúgy a maga méretében az új Swift 1.2 automatája is normálisan megy, akár a manuál.

Miért pont azokban a kocsikban legyen automata, amik nem városi közlekedésre valók, amik meg oda, azokban ne, hehehe...

Előzmény: Törölt nick (64049)
chip foose Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64058

Mit csináltam?? Nem autókázással töltöttem az időt! :) Az idén sem azzal fogom, ilyen benzin ár mellett! :)

Előzmény: Törölt nick (64057)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64057

Mit csináltál te az elmulat nyáron?

biztosan nem klíma nélküli autóval járkáltál, mert akkor ezt nem mondanád. Még klímással is durva volt néha :-)

Előzmény: chip foose (64055)
zlota Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64056

Nekem jelenleg a gyári lehet még benne, mert 45e nél vettem a gépet és kb 90-100e körül volt, hogy cserélni kellett a ferodolokat, ekkor majdnem másik tárcsa ment rá, de aztán felesztergáltuk és mivel tűrés felett volt, így visszament. Azóta volt műszakin is, előtte megnéztem még messze nem vállas a tárcsa.Addig meg marad, persze mégegy felszabályozást már bír meg.Sztem a következő ferodolt már tárcsás szettbe veszem. Jelenleg majd 130e van a járműbe...pedig autópályán alig járok!

chip foose Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64055

Nem vesz mindenki klímás autót! Manapság divat, de régen nem volt az! Lada 1200-ban ablak le, azt csáá... és sorolhatnám.

Van aki rövid távon használja az autóját vagy csak keveset és nem igényli, esetleg egészségügyi problémák miatt nem kell neki, vagy csak egyszerűen nincs pénze klímás autóra! Szerintem nem kell valakit elítélni emiatt! :))

Előzmény: t.lantos (64046)
t.lantos Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64054

A regi Swiftbe legutobb LPR tarcsakat vettem (2500 volt darabja :) es hibatlanul dolgoznak. fekbetetet viszont gyarit vettem bele.

De a gyari tarcsakat abbol 60e utan mar illik kidobni. Most majd megmondja a szerelom mit javasol az off eseten, de tarcsam van, lehet, erdemes lesz cserelnem. Kotve hiszem, hogy 200e-t elmenne :)

 

Előzmény: wapdigit (64053)
wapdigit Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64053

há tényleg nem.meg is lepődtem mikor közölte a szerelő.olajcseréztem és mivel nincs 2 hónap műszakiig átnézettem az autót.előző új swiftemben is ilyenkor már a 2. garnitúra fékbetét fogyott de mióta csak suzukim van(volt -es is 8 évig)sose volt féktárcsa problémám.

Előzmény: t.lantos (64052)
t.lantos Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64052

Hm. Pedig te sporolosan vezetsz. Nekem az off-ban mar 92e van, de csak 105e korulre tervezem a cseret.

 

Előzmény: wapdigit (64051)
wapdigit Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64051

1.3-som 66.000km után sajnos megérett féktárcsa és fékbetét cserére.gondolom féktárcsában a gyári javasolt de fékbetétben jó lenne  tudni milyet vegyek ami nem nyikorog és jónak is számít.esetleg konkrét üzlet is jöhet ahol beszerezhető.gyári féktárcsa ha jól látom mindenhol 7500 környékén mozog viszont ez most 2db vagy 1db?mert van ahol komplett szettek látok 10.000-ért...

süger Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64050

Ha csak az alapjáratod ment el,nem gond,ha kis idő után nem tér észhez,szervíz, lapitopi,és beállítják fillérekért. Más nem lehet, mert megy,és csinálja a dolgát. Ha átugrik,vagy szakad a vezérlőlánc,...egyből kampec,nem megy sehova. Azért hogy átugorjon,eléggé kopottnak kell lennie a lánckerekeknek,pláne mert duplasoros lánc. De nem szabad,mert én is váltottam igaz kihuzatásból 2ből 1be, még ma sem tudom hogyan, és minden rendben,kibírta a verda. Utánna izzadtam is. (Meg is érdemeltem,sírt a szívem:-(().

Előzmény: Törölt nick (64038)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64049

Jó az automata, de csak erős, nyomatékos motorokhoz.

Ilyen zsebcirkálóba nem tennék automatát...

Előzmény: FOMA (64048)
FOMA Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64048

Viszont a felelőtlen vagy véletlen visszakapcsolás ellen véd.:-) Nyugodtan be lehet tenni L-be (sőt akár R-be), addig nem reagál, ameddig a sebesség túl nagy hozzá.

Előzmény: Törölt nick (64047)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64047

A hülyeség ellen nincs orvosság....az autómata sem az....

Előzmény: FOMA (64045)
t.lantos Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64046

Birom az ilyet. Nem fapados, de legkondi az nincs.

 

Előzmény: Hajni0417 (64044)
FOMA Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64045

Újabb érv az automata mellett.:-)

Előzmény: Törölt nick (64043)
Hajni0417 Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64044
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64043

Nem ö az első akinek sikerült.

Előzmény: Regoske (64041)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64042

nem szíjas....

Előzmény: Törölt nick (64040)
Regoske Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64041

Nem is tudtam, hogy 2 es után menetközben 1est lehet rakni!Ahhoz álló helyzetben kellene lennie-legalábbis csak úgy szabadna beváltást engednie.De ez így szívás!Mondjuk nem tudom ettől miért ment el az alapjárat.Viszont esetleg egy aksi levétellel megpróbálkozhatsz, hátha csak valami elektronika keveredett meg- min fél óra- ha után sem lesz jó, akkor szervíz.

Előzmény: Törölt nick (64038)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64040

Lánc? Nem szíjas?

Előzmény: Törölt nick (64039)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64039

Sok jóra ne számíts!

Sem amit csináltál, sem amit okozott nem tűnik biztatónak :-)

Egy ilyen esetet hallottam, ott 12 szelep görbült, szakadt a lánc. Nálad ugyan valószínűleg nem szakadt, de tuti csere érett...

Előzmény: Törölt nick (64038)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64038

Sziasztok!

 

Véletlenül úgy jártam ma, hogy siettem, kettesben kihuzattam, majd hármas helyett egyesbe raktam. Keegyetlenül felpörgött a motor, de csak egy pillanatra. Sajna  alapjárat azóta nincs. Mi történhetett? Vezérműszíj ugorhatott el? Vagy roszabb?

Pityorka Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64037

5W-40 bevált, nekem is csere minden folyadék, kivétel a fékfolyadék, azt tavaly cseréltettem, műszaki idén nem lesz. 2005 szeptemberi 1.5 85e km.

Előzmény: chip foose (64032)
Pityorka Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64036

5W-40 bevált, nekem is csere minden folyadék, kivétel a fékfolyadék, azt tavaly cseréltettem, műszaki idén nem lesz. 2005 szeptemberi 1.5 85e km.

Előzmény: chip foose (64032)
Pityorka Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64035

kicsit off:

http://www.haon.hu/artand-lassu-a-kamionok-atjutasa-romaniaba/1914150

 

ezért is szoktam segíteni a kamionosokat. Nincs egyszerű dolguk.

t.lantos Creative Commons License 2012.02.23 0 0 64034

persze. emliti. meg az autogyarak 99%-a mindenbe ezt tolti. jo szar. (regi Swiftbe mondjuk en is ilyet hasznalok, de a tobbi szigoruan 5w-t kap).

 

Előzmény: chip foose (64029)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.22 0 0 64033

42000km. Hmmm. Az első éven megvolt nekem :-)

Előzmény: chip foose (64032)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!