Nem tudom van -e valakinek gyári gázos Scenicje, érdekelne hogy mik a tapasztalatok vele, megérné -e megvásárolni egy ilyet? Vagy több a szívás vele mint a sima benzinessel?
Van annak jelentősége az autóvásárló szempontjából, hogy a kötelező 2 év garancián felüli éveket egy márkaképviselet saját maga biztosítja és viseli annak költségeit, vagy pedig egy biztosítóval köt erre szerződést? Vagy lehet, hogy most már mindenki ez utóbbit alkalmazza?
Az elején kezdve: az autóra a kötelező "garancia" (pontosabban jótállás) 1 év, plusz jár egy év szavatosság. A kettő nagyon nem ugyanaz, tessék utánaolvasni.
Magyarországon az összes importőr (legalább) két év jótállásra változtatta az előírt 1 év jótállás + 1 év szavatosság ciklust - ezzel ugyan nő a kockázata, de garantáltan be tud kasszírozni legalább egy kötelező szervizlátogatást.
A meghosszabbított garancia sokféle lehet, alap esetben maga az importőr vállalja a garanciát. Ez lehet jótállás vagy szavatosság, nem árt tisztázni. Az importőr bevezethet ebben a konstrukcióban korlátozásokat is a kötelező 1+1 év után, hiszen ezt már egyfajta marketing fogásként adja ajándékba az autóhoz: a Kia nevezetes 7 éves "garanciája" valójában Haydn búcsúszimfóniájához hasonlított kezdetben, mert minden évben újabb és újabb alkatrészek kerültek ki a garancia hatálya alól, a hetedik évre gyakorlatilag már csak a fődarabok maradtak, de azokon is volt kilométergarancia, és persze elvárás volt a folyamatos márkaszervizes karbantartás. Persze ezekre csak apróbetűben hívták fel a figyelmet, az emberek fejébe viszont beleégett a "Kia = 7 év garancia = nagyon megbízható autó" gondolat, és ez parádésan működik is azóta.
Az utólag, pénzért, külön árlista alapján megvásárolt garanciális éveket szinte biztosan egy külső biztosító finanszírozza, bár erről az ügyfélnek nem muszáj tudnia, mert az ügyintézésben nincs különbség: továbbra is a márkaszerviz javítja ki a hibát.
Nem árt azonban óvatosnak lenni, mert a viszontbiztosítások esetén előfordulhat önrész. Általában az autó korával, futásteljesítményével párhuzamosan nő az önrész mértéke, adott esetben a biztosítási időszakon belül is. Többnyire azért az importőr magára vállalja az önrészt, cserébe a márkaszervizes karbantartásért. Ezt a kérdést mindenképp tisztázni kell még a szerződéskötés előtt.
Van annak jelentősége az autóvásárló szempontjából, hogy a kötelező 2 év garancián felüli éveket egy márkaképviselet saját maga biztosítja és viseli annak költségeit, vagy pedig egy biztosítóval köt erre szerződést? Vagy lehet, hogy most már mindenki ez utóbbit alkalmazza?
az autó hidegen indul veszi a fordulatot amikor bemelegszik kifogy az érő belőle és egy vagy 2 henger üzemanyag hiányos lesz vagyis nem megy de nem az üzemanyag hiánytól..aztán leáll az autó, és melegen nem indul...ha kihült a motor indul a kocsi pöcre, és eljátssza ugyan ezt..
Ez valamelyik hőmérséklet jeladónak tűnik, legalábbis benzineseknél mindig az - a vezérlés nem tudja, hogy már meleg a motor, rajta hagyja a "szívatót," a túldúsult keverék pedig nem tud elégni.
clippel lehet progranozni hogy megállásnál ne húzza be automatice, de
bnorci fórumozót kérdezd meg neki hogy működik most mert neki is programoztak rajta!
vidd el pink Gáborhoz, biztos kiszereli.
aki fogkefével tud motorteret tisztitani annak nem lehet megerőltető egy ilyen szerelés.
Gábor: puszil Benga :)))
..a kérdésem a következő..az autó hidegen indul veszi a fordulatot amikor bemelegszik kifogy az érő belőle és egy vagy 2 henger üzemanyag hiányos lesz vagyis nem megy de nem az üzemanyag hiánytól..aztán leáll az autó, és melegen nem indul...ha kihült a motor indul a kocsi pöcre, és eljátssza ugyan ezt.. hibaüzenetet nem ír nem tankoltam benzint bele olajnyomás van a nagynyomású szivattyú értéke rendben ..a porlasztó csúcsok cserélve lettek de a hiba ugyan az maradt..tehát nem azok voltak betegek..grand scenic 1.5 dci..szerintetek mi a bibi vagy valakinek volt már ilyen tapasztalata?