Na, meg a vezetési komfortérzet-különbségért (legalábbis a teljes út egy jelentős szakaszán). Főleg, ha az úrvezetőnek valemely okból egyébként is van matricája.
M3-as környezetéről (nemcsak Borsod, hanem pl Fótról is) Székelyföld felé így igencsak versenyképes lesz a Vállaj-Zilah útvonal. A DN1j szörnyű volt, kamionok mennek a szerpentinen gyökketővel, előzés nincs. 20 perc mínuszt biztos jelent abban az irányban, de lehet hogy félórát is.
Az ezredforduló óta 17 közutas munkatárs vesztette életét munkaterületi balesetben, ezért a Magyar Közút arra kér minden közlekedőt, hogy tartsák meg a munkaterületek melletti sebességkorlátozásokat, és vezessenek fokozott figyelemmel.
Ami leginkább Kolozsvárnak jó hír. (Zilah, Nagybánya, Szatmárnémeti felé gyorsabb átjárás délről)
Az tény, hogy a Torda - Szilágyság irányú, Kolozsváron "dolog nélküli" forgalom felgyorsul. (A várost egyébként nyugat felől a DN1J szerpentinjén eddig is ki tudta kerülni.)
Azoknak, akik Nagyváradra és Magyarországra jönnek, azoknak semmit sem jelent,
amíg az A3 hiányzó 160 km-es szakasza el nem készül.
A nem Váradra igyekvő BAZ és SzSZB megyeiek kivételével. Biztos nincsenek túl sokan, de néhányan azért valószínűleg.
Amennyiben a közbeszerzési folyamat zökkenőmentesen halad, a NIF Zrt. 2011 márciusában szerződést köthet a kivitelezővel – tájékoztatott Loppert Dániel.
és amúgy tényleg, mert a régészeti feltárás 2008-ban megvolt, ahogy nézem
Évek óta terítéken a 26-os ügye, elkerülő út építése, az ígéretek ellenére azonban megoldás ez idáig nem született. Hiába volt kiemelt projekt és hiába ígérte 2016-ra a megvalósítást a kormány, mára mégsem történt semmi, ráadásul teljes hallgatás mindkét téma tekintetében.
és hát 2016-ra se készült el, most 2018 és neki se álltak...
ha kész lenne, az is késő lenne és nem 2x1 sáv, hanem 2x2 sáv kellene
2×3 sávra bővítik az A81 autópálya egy szakaszát Stuttgart közelében. Ezen a szakaszon most 2×2 sávon megy 140 ezer egységjármű (ez kb. az M1 forgalmának duplája), természetesen minden nap dugó van. Az érintett szakasz hossza 7 kilométer, a bővítést 2020-ban kezdik meg, és várhatóan öt évig fog tartani. A bővítés mellett 850 méter hosszon mesterséges alagútba helyezik a pályát, és egy szakaszon 12 méter magas zajvédő falat emelnek - ezen a részen az autópálya végig házak közt halad.
A tervezett költség 226 millió euró, mintegy 73 milliárd forint.
A beruházás előkészítését 1996-ban kezdték meg, a jogerős építési engedély beszerzése, majd a közbeszerzés lefolytatása 22 évet vett igénybe. Az építkezéssel együtt nagyjából harminc év lesz a projekt teljes átfutási ideje.
Ebből 3 sáv megy az M1 felé, 3 sáv az M5 felé. Hova megy a maradék három? :P
Komolyra fordítva a szót:
2010 környékén megépült az M5 felé vezető pálya, 3+1 sávon betonból. Akkor csak a legrosszabb állapotú szakaszokon végeztek felújítást (kopóréteg cserét) az eredeti, M1 felé tartó félpályán.
De ez azt jelentette, hogy:
- Maradt az aszfaltos kivitel (kivétel az M6 csomópont környékén)
- Nem történt egy extrém terhelésű szakaszon érdemi felújítás 25+ éve
- Talán még az út is keskenyebb, mint az új félpályán
Most ez a félpálya és az érintett műtárgyak lesznek felújítva, az aszfalt betonra cserélve. Nem tudom, hogy lesz-e egyéb forgalomtechnikai beavatkozás.
Múlt péntek este volt egy baleset az érdi lehajtónál, azért torlódott vissza a forgalom kb az Auchan lehajtóig. Ahogy én látom nagyobb forgalom esetén három helyen szokott lelassulni a járműoszlop. Először a M1-M7 elagázásnál, utána az M0 lehajtó és végül az M0 felhajtó fogja meg a kocsikat. Az érdi lehajtó az új lámpás kereszteződés óta viszonylag ritkán szokott visszadugulni úgy mint régebben.