Nem is a költség, nekem az élettartam fura. Két innován nekem a gyári láncot 20e-nél kellett ledobni, utána az utángyártott JT lánc mindig kb 10e km után adta meg magát annyira, hogy cserélni kellett. Most épp megint aktuális, egy DID-et fogok feltenni, mint kiderült, ebből van annyi szemes, ami pont jó, és nem kell kiszedni belőle, én meg azt a műveletet rühellem a legjobban láncbontó híján. Lánckererkeket is cseréltem mindig természetesen, nem amiatt mentek tönkre... :)
Azt tudom, hogy a gyárival nagyon sokat elmentem - az volt lecserélve az előző beírásom szerinti időpontban és km-nél.
Egy lánccserém volt tavaly vagy tavaly előtt - persze itt mindig szettről beszélek - az kimaradhatott a listából, de emlékeim szerint az is megállt hétezer Ft alatt.
Sziasztok! A kis Innovátor ma reggel megtette a 80 ezredik kilométerét. Jó egészségnek örvend. Blokkhoz nyúlva nem volt. A szokásosan kopó alkatrészeken kívül egyedüli nem kalkulált kiadás a hátsó izzó cseréje volt :). Mivel a többi izzó 10. évében is világít még :)
Itt láthatjátok a ráköltött pénzt. Szerintem a kerékpáromra is többet költöttem ennyi év alatt.
Én is próbáltam, de az én lehúzóm nem akadt bele a lendkerékbe a lendkerék domború háta és a lehúzó viszonylag rövid körmei miatt, a mögötte lévő fogaskereket meg nem akartam feszegetni.
Nade hogy nezi meg? Lekapja a hengerfejet meg hengert? Max a gazt tudja rangatni meg a fustot nezni es nehany imat elmormolni. Innovat nem kell felujitani, ha kell akkor a helyett masikat kell nezni (es remenykedni hogy azt nem kokanyolta meg senki...).
Amit mailben megkérdeztem az eladótól - és egyébként nem kaptam rá választ - hogy ha felújította, akkor miért adja el. Ez a legnagyobb aggályom, hiszen ha silány minőség került bele olcsón, arra már csak akkor lehet rájönni, amikor majd ezer km múlva beadja a kulcsot, mert elolvadt a dugattyú.
Én a Homasitában vettem egy bakancsra/csizmára húzható esőálló kamáslit, meg van egy munkavédelmis esőruha (kabát és nadrág), ezek együtt mind beférnek az EÜ csomaggal az ülés alá. De persze a motoros kabát és nadrágra csak akkor kell a ruha, ha nagyon esik.
Akkor ezek szerint nem zsombi motorját néztem ki. :) Egy hajdú-bihari kolléga hirdeti, láttam, hogy egy ideje már fent van a hirdetés, gondolom a viszonylag sok kilométer és a tél miatt nem nagyon akadt vevő. Úgyhogy dobtam rá egy üzenetet, hogy érdekelné-e a Maja csereként, mert én mindig is Innovát akartam, csak amikor kerestem, pont nem találtam jót, úgyhogy megvettem a Majestyt. Ő azt mondta hogy érdekli, megvárjuk a szép időt, félúton találkozunk és meglátjuk. :)
Az mindenesetre reményteljes, hogy simán nekivágna a motorral a 120 kilométeres útnak. :)
Én levettem közben a hirdetést, úgy döntöttem megtartom, sokat enni nem kér álltában, és városban szívesebben veszem elő, mint a nagyot. Úgyhogy marad. :)
Még egy gondolat: Amikor az első tulaj, akitől vettem, újonnan átvette az Innovát, vett hozzá tartalék láncot és két lánckereket, egy lábtartó gumit, meg a váltóra a kis gumit. Azóta is a dobozban van minden, megkaptam a motorral, de semmira nem volt még szükség.
Én épp napi 2x23 km-en használom Budapesten a motort, és eddig hibamentes. Bár ebben épp most fordult át az óra a 30.000-en (20.000-el vettem). Bátran megveheted, a fenntartási költségek alacsonyak, bár én még csak két új gumit vettem rá 1,5 év alatt. 9 évesen még a gyáriakon gurult... De pl. a gyári fékbetét előre valami 5.000 körül van, a menesztőgumi 2-3000. Egyedül olaj legyen benne mindig, akkor nincs gond.
A fogyasztás verhetetlen, 1,8-1,9 l/100 km. Viszont három naponta tankolni fogsz :-)
Adó 1600 egy évre, biztosítás 5-6000 körül.
Csak a Majesty után puritán lesz (bár az itt erény), és venned kell eső-kamáslit, mert lábvédelem nincs.