Mátrix alá érthető a BUSE is, ami viszont megbízható. A táblával az a baj, hogy konzerválja azt a marhaságot, hogy mindkét végállomás ki van írva, mert Magyarországon nem megoldható a tábla fordítása vagy a kurblizás. (T5) Igaz máshol ez működik, nálunk nem.
Én örülnék, ha az ICS-k kapnának egy KCSV-hez hasonló felújítást; azzal a különbséggel, hogy lenne alacsonypadlós középrész, LED-es utastájékoztató ill. kijelzők, valamint Ganz-Transelektro gyártmányú szaggató. Az egy jó dolog, hogy a csehek felújítják a régi Tátrákat; személy szerint örülök, mert a Tátrákat tartom a legjobb külföldi villamosoknak. A két kedvenc villamosom az ICS és a T5C5.
A Banánok vásárlását akkor támogatnám, ha az 1-es villamosra kerülnének; persze a meglévő kocsikat is oda kéne tenni, ill. kiépíteni az infrastruktúrát hozzájuk (magasperon, 70 km/h sebesség, lassújelek felszámolása stb.)
Nem láttam még olyan viszonylatjelzőt Budapesten - különösen a mátrix - , ami megbízható lenne. Akkor még mindig a hagyományos festett, vagy nyomtatott tábla a legjobb. Én a banánok vásárlását nem támogatnám, mert éppen Te írtad, hogy a csehek és a lengyelek korszerűsítik a régi járműveiket. Nem levetett banánokat vesznek!!!!
Természetes, hogy az újak sem 100 százalékosak. Én is eléggé megdöbbentem pár hete egy ULF nyöszörgésein. Ijesztő volt. A karbantartásban is igazad van. Ettől függetlenül vagy normálisan újítsák fel az ICS-ket, vagy vegyenek TW-ket, (ez utóbbit támogatnám csendessége és olcsóbbsága miatt), vagy hagyják a fenébe.
A KCSV sem az igazi, mert a futóművét, motorjait érintetlenül hagyták, hangos maradt.
KCSV7 akkor a megoldás, új szaggatóval. Ha jól tudom, az is rendelkezik a kívánt tulajdonságokkal. A korszerű villamosok sem 100%-osak; utaztam Bécsben ULF-fal...hát mit mondjak? Recseg ropog a kasztni, nyikorognak a csuklók, vagy a kerekek, vagy mindkettő. Átszeléseken nagyot zöttyen.... mint egy ICS, vagy UV. És a TW is nyikorog fékezésnél, sőt a csuklója is tud recsegni. KARBANTARTÁS!!!
Én még nem találkoztam olyan kocsival, ami ne rezonált volna. Egyébként egy korszerűsítő felújítás kéne (hajtáslánc, elektronika, áramvisszatáplálás, stb.) ami valóban használhatóbbá teszi a villamost, és nagyságrendekkel olcsóbb mint egy új. Nem véletlenül foglalkoznak ezzel a dologgal a cseheknél, lengyeleknél, németeknél.
Az szól az ICS-k felújítása ellen, hogy - mint hallottam - egy a VJSZ-ben (vagy VSZJ?) történő ilyen jellegű felújítás többe kerülne mint egy TW, és mint tudjuk, a TW már eleve tudja ezeket a dolgokat, és még csendes is.
Természetesen már nem a 70-es években járunk, de akkor hol van az a sokat emlegetett korszerű, és jó megoldás? (tudom a Combino erre a kérdésre a válasz, de még nem utazott vele senki) Mellesleg nem mindegyik kocsi zörög, sőt... Szerintem csak jól kell összerakni, és karban kéne tartani. A fékek meg nyikorognak még egy BMW fékei is tudnak nyikorogni. Ilyen a tárcsafék. A viszonylatjelzőket meg valóban ki kéne már az összeset cserélni, és egységesíteni a betűtípusokat, mert már a számokból is min. 3 féle létezik. Ja meg arra sem ártanana figyelni, hogy ne fejjel lefele legyen berakva a tábla. De ez nem műszaki kérdés, hanem egyszerűen csak trehányság.
Én nem tagadom, hogy szépek, de a jótól azért messze vannak. Bizonyos motorfordulat felett minden kocsi rezonál a motoros vázak környékén, a motorok hangosak, a fékek csikorognak, a homlokfali viszonylatjelzők (nem a szám) olvashatatlanok, ráadásul az egyik lenn, a másik fenn, stb. Legyünk őszinték, ezek technikája felett is eljárt az idő. Ezekkel a kozmetikai "felújításokkal" a 70-es évek technikáját konzerválják.
Van most egy csomó felújított kocsi a Körúton. Szerintem így, mindenféle sokat igérő korszerűsítés nélkül is nagyon jók és szépek!!! Pályaszámok: 1400-1361, 1320-1314, 1363-? 1316-os meg visszament a Hungáriába. 1450-es meg átment a Fradiba? (a 30-ason utaztam vele a minap)
Kár. Ha még hosszabb ideig akarják használni őket, egy kicsit komplexebb felújítás kéne, ami be is hoz az árából valamit. Azt ne mondja senki, hogy nem éri meg. Akkor miért éri meg a cseheknek, szlovákoknak az öregebb T3 felújítása? Valódi felújításról beszélek. Tudom, pénz. Szerintem inkább akarat. Hiánya.