Nekem az F-astrám ugyan ezt csinálta.Kb.egy20-ast ráköltöttem a szerelőnél de egy pár nap múlva előröl kezdte a szórakozást.Nekem is a trafócserét ajánlotta következő lépésként!Ezért úgy döntöttem hogy ÉN keresem meg a hiba okát.Ami az injektorhoz megy azzal kezdtem.Lehúztam a vezetéket meg a vákumcsövet és beindindítottam.Az alapjárat egy kicsit megemelkedett,és kigyulladt a katalizátor jel a műszerfalon,de a motor szépen járt.Így jártam vele egy napig és ment mint a golyó!semmi baj nem volt vele!Próbáltam szétszedni,de nem lehetett.Kifújtam levegővel és visszaraktam,mert a nejem ment az autóval és nem akartam hogy gonja legyen.Ez másfél éve volt.Addig bírta.Két hete megint rákezdett,levegővel kifújtam,viiszaraktam és meggyógyult.nem tudom,hogy mi a neve és lehet e kapni.Én úgy döntöttem,hogy egy ötperces munkáért nem adok ki én pénzt.A vákumcsövet illik kicserélni.A fiam barárjának az astrája is elkezdett csúnyán rángatni és nála is ez volt a gond(az övé karburátoros).Ha a vákumcső végét befogod akkor lefullad a motor!Ez valami membrános kütyü lehet és ha a membrán leragad akkor van gond.Gondolom,hogyha már két autónál működik a hibaelhárítás akkor a többinél is meglehet próbálni.Csináltam két fotót róla,hogy hogy néz ki és hol helyezkedik el.A G astra motort nem ismerem de szerintem ott is van ilyesmi kütyü.Szerintem egy próbát meg ér öt pec sincs az egész.Vezeték le,vákumcső le és próba.Sok szerencsét és remélem,hogy jó ötletet adtam.Jelezzetek már vissza.
Remélem tudtok segíteni a problémám megoldásában.Van egy '96-os F Astra Caravanom x14xe motorral. 1,Olyan hibát produkál,hogy ha menet után leállítom (mondjuk leugrok vele a postára utánna meg haza, ami kb 15perc oda-vissza) nem indul be, hallanni hogy megy a benzinpumpa, meg tekeri is a hengereket, de nem indul be.Várnom kell vele úgy 2-3, esetenként 4 órát is, hogy újra beinduljon.Nagyon idegesítő tud lenni, legutóbb is inkább kinthagytam a házelőtt estére (mondanom sem kell, hogy nem aludtam nyugodtan) és csak reggel indult be. Nem szakember hanem egyik ismerősöm javasolta a gyújtásvezérlő elektronika cseréjét, gyújtókábelek cseréjét.Szerintetek ez megoldaná a hibát? Bármi javaslatot,segítséget meghallgatok!
2, Teljesen megkergült a hőmérőm, például 15 C fok van kint, és azt írja ki, hogy 26 C van. Ez mitől lehet?
az a baj, h ez a 3-4 alkalom 3-4 hónap alatt elég necces
vegyél 1 féktisztító sprét és amikor nem indul akkor a szívótorokba fújjál 1 spriccentést és ha röffen egyet-kettőt akkor benzin hiány van ha nem röffen akkor szikra hiány, kezdetnek ennyi
Az astrám elég furcsa "betegségben" szenved. Nyaranta mikor előjön a jó idő, néha( egy nyár alatt 3-4 alkalommal) van olyan, h menet közben elkezd rángatni, néhány méter után le is áll a motor, nem idul újra, olyan mintha nem lenne benne benzin. Aztán várnom kell vele olyan 50-60 percet , majd újraindul és hetekig nincs ilyen baja. Már kicserélték az AC pumpát, a benzinszűrőt, computerre kapcsolták, de semmi baja...elektromos kábeleket cseréltek benne. Budapesten lakom és nem túl szerencsés néha a forgalomba "megpihenni".
sziasztok van egy 93 f asztrám hidegen beindítom alapjárat fel-le ugrál melegen kicsit javul a helyzet de viszont menet közbe megtorpan rángat hibakód nem ír semmit .ha tud valaki segíteni előre is köszi.
diag csatiban 5-6 összeköt, gyujtás ráad, villogja a hibakódokat és nem melllesleg ,,jár,, az alpjárati motor.
Oda hajolva hallani a zümmögést. Ennek egyenletesnek kell lenni. Ezt megcsinálhatod kiszerelve is de akkor szét tud ugrani, magyarul tartani kell kézben, összefogva
szét lehet kapni és kitakarítani ha szorul
féktisztítóval falsot is kellene nézni a toroknál, és a vezérlő is szokott becarni;)
Üdv! Adott egy 1998-as évjáratú F Astra Classic 1.4. A gond az, hogy a motor alapjáraton magától felpörög. A csöveket átnéztem. Menetközben nem csinálja, ezért az alapjárati motorra gyanakszom. Esetleg ezt szét lehet valahogy szedni, vagy javítható? Hogyan tudom letesztelni? Köszönöm!
Lehetséges hogy hallotatok már ilyen hibáról és tudtok segíteni. Minden infot szívesen fogadok :)
Nos adot egy Opel G Astra Z14EX. A történetem a következő, kb egy hete elment az alapjárat, ( reggel simán indul, kb 3 km-t megyek vele, majd parkolás ) délben ujra indulás és nincs alapjárat. Hibakódot nem küldöt, villamosági szerelő mindent rendben talált. ( Teljes diagnosztika , plusz a kábel kötegek megmozgatása járó motor mellett. ) . Rögtön a szerelő után párszor még eldobta az alpjáratot, de aztán délutántól másnap délig minden oké volt. Reggel simán indulás , 3km haladás, parkolás, délben ismét nincs alapjárat, illetve ingadozó fordulatszám , rángatozás leáálás. Az nap nagy gázfröcc mellett irány haza. Következő nap reggel sima indulás majd a szerelőhöz menet, teljes káosz rángat már fordulaton is, alapjárat ismét eltünt az éterbe :((
Szerelő megnézte a pillangószelepet tiszta , de azért ismét kitakarította. Alpjárati motor szerinte rendben, üzemanyagszürő kb 2 hete volt cserélve, gyertyák tavaly oktoberben lettek ki cserélve. Szintén tavaly oktoberben lett lefedve az EGR szelep. Megjegyzem nekem semmi gondom nem volt miután lefedték. ( a lezárás is csak azért mert melegen nem indult már ). Az autószerelő és a villamosági szerelő szerint az EGR szelep elektronikája vacakol ( komunikál a vezérlő egységgel ) . No valamit csináltak vele szerintem csak tapogatoztak, abban maradtunk hogy ne fízesek semmit teszteljem. Ez volt elöző héten pénteken. A kocsival semmi gond nem volt a mai napig egészhétvégén normálisan üzemelt, még ma reggel is, délután már eldobta az alapjáratott, söt fordulat alatt is döglödött. A mester annyit mondott hogy pörgesem meg 5-6000 -re a fordulatott állóhelyben és akkor lehet jó lesz , majd kell keresni egy embert aki áttudja kodolni a központi vezérlőt a lezárt EGR miatt. A magas fordulat után mentem vele pár métert , tényleg normálisan muzsikált, de ez nekem magas :( mitől lesz jó miután megpörgetem, és amúgy is mi a bánat baja van ?:((
Kezdetnek a motortérben nézd át a vákuumcsöveket, a tűzfalon van a mapszenzor és a fékszervó csövét, és járó motornál mozgass meg minden vezetéket (kezedre vigyázz)
1992-es F astra Benzines C14NZ Nekem olyan problémám lenne hogy amikor kanyarodok akkor elkezd rángatni, mintha nem kapna üzemanyagot és amikor fékezek vagy lassítok, le akar állni az alapjárat pedig ingadozik van amikor le akarállni és utána pedig felpörög.Ha valaki tudna segíteni akkor azt megköszönném...
Már a második télen produkálja az autó ezket a hibákat. Amit megcsináltak az autómon, innmáron 4 különböző, de mindíg nagyon magabiztos szerelők:
A hiba szinte mindíg gyújtáskimaradás valamelyik (mindíg eltérő) hengerben. A futott km az nagyon kevés, az autó 8hónapos kóra óta nálam van.
- motor tisztítás, adalékokkal, szívótorok, alpjárati motor, benzínszűrő stb.
- gyertyacsere, a 3. hengerben 3000km után elfogyott a gyertya, ezt követően továbbcsinálta
- innen egynes út vezetett a gyújtótrafóhoz, nem megoldás még rosszabb lett:-(
- AGR vagy EGR nincs ezen a motoron, akkor a szelepek ragadnak, hengerfej le, probléma tovább is megvan
- befecskendező szelepek, az egyik alatt az O-gyűrű, teljesen el volt deformálódva, biztos ez a hiba
- másik megoldás a befecskendezőkkel való kísérletezés végre meghozta a megoldást, a 2 vagy 4 hengerben volt probléma a befecskendezővel.
----
itt vége lett a télnek és ez csak hidegben jött elő.
----
idén télen ugyanitt tartok, az autó most is szerelőnél van.
- idén is átestünk már a tisztításon
- próbáltunk másik trafót feltenni
- kicseréltük a termoszenzort, ez eredményre vezetett, kb 2 hónapig rendben volt az autó, de megint jött egy hidegebb időszak és újraindultak a problémák.
- most már csak a vez.elektronikára tudok gondolni, a jelenlegi szerelő pedig szeretné ha elvinném az autót az udvarából.
tehát csak arra kérnélek, hogy ha valamire jutsz, írd meg! érdekel.
Hali urak! Adva van egy 2000-es évjáratú G-astra amibe 2004-es évjáratúnak a gyári kazettás magnója van beépítve és zavarja a kilóméter órát,lekötve pedi semmi baj a km-órával.Szívesen venném ha valakinek volna egy éppkézláb ötlete.
Szia!Ne haragudj hogy igy megszólitalak ,de én még új fórumozó vagyok és nem tudom mi a szokás.
Csak láttam a leveledet és szeretném megkérdzni a GYör melletti szerelönek a számát meg tudnád e adni nekem mert én is ugyan ebbe a cipőben járok h meghalt az elektronika az adagolón és szeretném megcsináltatni mert mindenki csak újat mond és azt még nem is hallottam h javitható.
Pedig a jelenség a leírtak szerinti (legutoljára a szerelőt szívatta meg a szervizben), a rugó kilágyuláson én is gondolkodtam, lehet, hogy a hőmérsékletváltozástól függően szorul a tengely a házban, de azt fújkálták kívülről, meg én is csepegtettem rá olajat, hátha...de nem használt. Lehet, kipróbálom egy nagy befőttesgumival a dolgot, tán lesz még hideg idén.
Véletlenül találtam ide, hát kihasználom a lehetőséget...
Van egy 2000-ben gyártott benzines F astra (GLX X16SZR), mely induláskor az alábbiakat produkálja, kizárólag hideg, téli időszakban. Ha a motor hideg (teljesen visszahűlt), akkor semmi gond. Ha a motor felmelegedett és leállnak vele, majd kb. negyedóra-félóra, esetleg hosszabb pihenő után, (amikor a motor már elkezdett hűlni, de még nem teljesen hideg) megpróbálnak elindulni vele, a következő lehetőségek vannak:
1. A gyújtás ráadásakor (gázpedálhoz hozzá sem érnek!) a motor azonnal felbőg, a gázpedál beesve, hiába nyomkodja az ember, nem áll vissza, le kell venni a gyújtást. A gázbowden végén lévő kar ki van feküdve, akadva, kézzel megmozgatva és visszaállítva alaphelyzetbe, a kocsi ismét normálisan használható. De mitől kerül "full gáz" helyzetbe a kar? Mintha a lehüléskor valami vákum valamit odébb szívna és vinné magával...(nem értek az autókhoz, bocsi)
2. A gyújtás ráadásakor a motor normálisan indul, de a gázpedál furcsán "kemény" és amikor rálépnek, a gázadáskor véletlenszerűen "felakad" és nem reagál a nyomkodásra, nagygáz és vagy bőg a motor mert pánikszerűen kinyomják a kuplungot vagy fék és brutál megállás vagy gyújtás le és akkor most "micsináljak"?
Ha van a kocsinak "helye" gurulni és a sofőr nem esik pánikba, egyesben vagy kettesben gázadás nélkül vígan megy egy darabig (max 50-100m) "motorfékkel", azután magától megszűnik a jelenség, a kocsi lassulni kezd, mint normális motorféknél, innentől a gázadásra ismét tökéletesen reagál.
Nem szorul a gázbowden. Csak hidegben csinálja.
Kb. harmadik éve így használják, télen keveset megy az autó, nem létkérdés, már rutinosan együttélnek a hibával. Minden ilyen télen lelkiismereti okokból - ha már úgyis szerelőnél vagyunk - azért megmutatták különböző szerelőknek, azok hümmögtek, fújtak ide-oda ezt-azt, de a jelenség maradt.
Ha valakinek van a jelenségre tudományos igényű megoldása, azt előre is köszönjük.
A következő lenne a problémám. Van egy Opel Astra G autóm 1.4 16V Z14XE-s motorral. A hiba a következő. Reggel beindítom elsőre indul jü minden. Megyek vele egy 500 méteret mondjuk meg kell állnom ahogy kinyomom a kuplungot fékezek alapjárat nincs leáll az autó és utána nagyon nehezen indul és ha be is indul egy darabig nem megy az összes henger. Utána a következő megállásnál megint leáll és kezdődik minden előrről. De ezt nem csinálja mindig és nem igazán tudom ahhoz sem kötni, hogy hideg vagy meleg a motor. De mondjuk három használatból kettőnél ez megy, tehát elég gyakran. Voltam szervízben kiolvasták a hibát ami gyújtáshibát jelzett világított a műszerfalon a motorhibát jelző lámpa is. Sajnos a szervízben konkrét alkatrész hibát nem találtak. Kitakarították az alapjárati motort ésa torkot. Ennyi, de a kocsi még most sem jó. Tehát valakinek van valami ötlete vagy esetleg volt ilyen hibája a kocsival az írhatna. Köszi előre is.