Bocs a villamos.hu-t nem ismerem, ellenben ha gondolod bemutatlak annak a valamikori Ganzos mérnöknek aki elnevezte őket... Egyébként meg csak egy kérdés volt, nem köll rája azonnal vérigsértődni!!! Érdeklődtem csak, és mint kiderült ezt a Villamos Ponthu urat nem is ismertem... De ha már témává vált, én is utánakeresek!
De mint lentebb írtad -ugyan nem nekem- tényleg nem számít!
És mivel már a 1328-assal tegnap melléfogtam, engesztelésül itt egy kép róla, nemhogy félollós szedővel, de még szedő nélkül a gyárban!
V63-057 Ezt ki mondta nektek, hogy a KCSV7 KORSZERŰSÍTETT csv-t jelent??? Mondjuk a villamosok.hu. (KCSV5, KCSV7 esetén "Korszerűsített Csuklós Villamos" feloldást ad.) Mivel elég alapos utánajárást és analízist szoktak végezni, mielőtt valami kikerül a honlapra, én hiszek nekik mindaddig, amíg nagyon erős ellenérvet nem látok.
sbán Szerintem a csuklósok sorszámát jelenti a szám, és nem a KCSV-k sorszámát. Valahol olvastam, hogy visszamenőlegesen tartották fenn a számokat a korábbi tipusoknak. Most sajnos nem találom. De őszintén - nem mindegy? :)
Az általad említett villamosok még egy jó ideig köztünk lesznek. A 19/41/42/47/49/52-es vonalon lesznek majd a Nagykörútról lekerülő ICS-k. A két kedvenc kocsid is ott lehet, vagy pedig valamelyik Ferencváros ksz-es járaton.
Csak annyit irnák hogy nagyon sajnálom ezeket a ganz ics villamosokat akik a 4-6-on járnak. Lassan eltünnek a 4-6-os vonalról évtizedeken át övék volt a pálya. A kedvenc villamosom akkor az 1443-as,1320-as pályaszámú kocsik voltak. Hiányozni fognak. Én 6 évig tanultam pesten és mindig őket választotam mert szeretem ahogy elindultak meg gyorsitottak és megálltak. Sajnos már a szakaszolokat is kivették a felsővezetékekből igy elvesztette a 4-6-os vonal a hangulatátt. De sajnos fejlődni kell.
Tudom, hogy nem a tengelyszám, hanem sorszám. Ettől viszont teljesen agyament az egész. Először is hogy adhatnak két különböző dolognak azonosan növekvő sorszámot? (Korszerűsített CSV5, majd Közúti CSV6, utána újra Korszerűsített CSV7) Másodszor, hol van a 2, 3, 4? Tudomásom szerint az első KCSV az az 5-ös volt. A KCSV5-öst nem itt szülték.
Az 5-6-7 annyit tesz, hogy hányadik sorozat, nem a tengelyek száma...
Ha Miskolcnak kellett volna a 8 tengelyes KCSV6, KCSV8 lett volna, ellenben ha Szegednek kellett volna az oda tervezett 4 tengelyes, az is 8-as lett volna. A rendszernek egyetlen hibája van, nem tudom mi volt a 4-es. (ahogy eddig az 5-öst sem, és csak remélem, hogy ezt az 5-öt nem itt szülte meg valaki!)
Kösz, akkor rosszul tudtam, de így aztán abszolút kusza és logikátlan. Akkor legalább a korszerűsített lehetett volna MCSV, (Modernizált), hogy véletlenül se keverjék új gyártmánnyal. Az 5 és 7 mire szolgál? Ebben az egészben így a KCSV6 még a legértelmesebb.
A KCSV7 kísérleti elődje. Az pompázott egy ideig valami narancsos színben. Egyébként ezek a típus megnevezések "kissé" követhetetlenek. Pl. mi a fene köze van a debreceni KCSV6-osnak a felújítgatott ICS-khez? Azon kívül, hogy Közúti CSuklós Villamos, semmitmondó a megnevezés.
Nem akarok különféle +munkát a villamosvezetőknek kitalálni, de (véleményem szerint) azt a táblafordítást már a Lukács Fürdő megállóban várakozás közben is meg lehet oldani.
Annyi előnye a táblának mindenképpen van, hogy olcsó és kábelezést sem igényel. Bár normális megoldást egyértelműen egy kijelző és az sem árt, ha az minden napszakban jól látható. (no meg az se írjon hülyeségeket)
Nem tudom, de nem úgy vettem észre, hogy pl.: a 17-esen van idejük a vezéreknek egy -5 perces Margit hídi tartózkodás után bármire is... Sokszor még a fülke is nyitvamrad... Ezenkívül elég galibát okoz a hülyeséget kiíró FOK-GyEM is. Sztem ez nemhasználható ötlet. Olyasmi kijelző kéne beléjük, mint amilyen az arculatos 415-ösökön oldalt van (8, 11, 29, 53). Az befér oda előre és mégis olvasható, amit ír.
Igazad van, de a plusz léc továbbra is szükséges. Meggondolandó lehet még az, hogy nálunk a szerelvény mindkét végén egyidőben kell ezeket megforgatni (bár ez a hurokvégállomások felszámolásával tényleg nem jelent nagy gondot).
Alapvetően jó az ötleted, én is gondolkodtam már rajta.
Amúgy eldobom az agyam, hogy Ogyesszában (Dél-Ukrajna gyk.) a felújított T3-asokon már ledes kijelző van (kívül-belül, a megállókat is írja) és beszédszintetizátor. Tényleg csak pár napot voltam ott, de egyszer nem vettem észre hogy hibás lenne.
Igazad lehet. Már ha az ICS-k viszonylatjelző léceire gondolsz.
Probléma viszont, hogy a jelenlegi lécek másik oldalán a kocsiszínes felirat van, és ahhoz kétszer annyi léc kéne. Emellett a lécek forgatása a járművezetőknek plusz munka, ezáltal hibalehetőség.