Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ivódzsima Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64077

köszönöm, megfogadom.

Előzmény: Törölt nick (64072)
Pityorka Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64076

Ne add fel!

Elismerem, nem könnyű egy használt autót megvenni, amikor mi vettük 2007-ben, is sokat megnéztem, végül 2005-ös 1.5 GS lett, igaz törve volt, de bevallottan, és bejegyezve. 27e km-rel vettük, most van benne közel 85e km, és eddig csak kopó cuccok, meg a folyadékok lettek cserélve. HIbátlanul teszi a dolgát, bár a kasztnin igen csak sok most már a leütés, horpadás, karcolás. :(

Kuplungnál volt visszahívás, a munkahenger csövét cserélték, (asszem), tehát ha be van jegyezve ez nem hiba. Szerintem, ha találsz olyat ami tetszik, meg viszonylag jó állapotú (egy-két karctól horzsolástól nem kell megijedni) akkor átvizsgálás után nyugodtan vedd meg, nem fogsz benne csalódni. (Klíma tényleg nem árt, bár ennek szerintem az újraeladáskor van inkább jelentősége.)

Előzmény: Hajni0417 (64074)
Hajni0417 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64075

Mellesleg mire figyeljek h 100 ezer km alatt van olyan amit biztosan kell már cserélni?

Hajni0417 Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64074

Szia, köszi a kritikákat, néha írhatsz pozitívat is, h ne adjam fel a keresést és ne szomorodjak el :( :)

hát megnéztem ma és valóban gyanús, egy suzukis kereskedő árulja elvileg egy 70 év körüli bácsié volt, aki egy újat vett és ezt számították neki be. De az nekem is gyanús, h a kuplung szett már volt cserélve, kérdeztem is, erre csak annyi volt a váltó, h az idősebbeknél gyakori az a vezetéstechnika h mindig nyomkodják a kuplungot. no mindegy, valóban feltűnt nekem is h sose volt benne semmi cserélve.. belülről jó állapotú volt, de valami nem oké szerintem sem, így úgy érzem, h ez nem az én autóm..

Ha nem bánom néha belinkelek még ha úgy van, hátha akadok vmire..

 

Előzmény: Kicsipiros Swift (64068)
süger Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64073

75000 nél vizsgáltattam be a féket. Azt mondta a szerelő,hogy az új pofához illik leszabályoztatni a tárcsát is,meg a dobot is. De!! Megmérte a tárcsa vastagságot,meg a  fékbetét vastagságát  Mondta, hogy a hátssó részel nincs semmi gond,mert kevés a kopás. Találkozunk a következő szervízen,mert még bőven kibírja az első oldal,azaz az első féktárcsák,és fékpofák. Szal nem mindegy, millyyen domborzati viszonyok között használunk egy autót.

chip foose Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64070

Abban teljes mértékben igazad van, hogy eladásnál számít! Lehet számos oka, hogy miért nem klímásat vett, biztos megvolt az oka, ő tudja. Van egy cimbim aki mindíg a klímával vagánykodik, mert az ő autójában van és lenézi azokat, akinek nincs!! Téli gumija az nincs, persze, mert ő tud nyárival is a hóban menni! Akadnak a mi autóinknál is jóval felszereltebb gépek is, akkor most ők is nézzenek le minket?? Szarul esne, nem?? :))

Előzmény: t.lantos (64066)
ivódzsima Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64069

a gyári fékpofa nekem is hullámosította a tárcsát...vettem egy garnitúra új betétet, és betettem...  aztán pár nap múlva vizsga... akkor még hullámos volt, de fogott...  a napokban néztem a tárcsákat, simák...   érthetetlen... lényeg, hogy jó lett...a franc sem érti...

Előzmény: tyu (64064)
Kicsipiros Swift Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64068

A megszokott koreográfia szerint az én feladatom, hogy fikázzam kicsit, amit belinkelsz. :)))

 

Nem fikázás: az eddig belinkeltek közül még talán ez néz ki a legnormálisabban. Bár az ilyen ronda dísztárcsa használatát én fegyházzal büntetném, de ízlések és pofonok... :)

 

Szervizkönyv: a fotó szerint 2007-ben elvitték márkaszervizbe, majd két sufniszervizbe hordták. Nem is lenne ezzel baj, de:

1. szerintem erről ordít, hogy az első (Hollós) pecséten kívül a többi kamu. Volt két pecsétjük (Relax Club Bt. Autószer Bt.) és azokat ütögették be felváltva. Pedig igyekeztek, mert az egyiket fejjel lefelé pecséltették be és odaírták, hogy kuplungcsere (71 ezernél?). Szerintem az ilyen gyártott szervizfüzetnek két oka lehet: leszarták a szervizeltetést és utólag kellettek bele pecsétek, vagy vissza van tekerve és le kellett valahogy könyvelni a 86 ezer kilométert.

Mondanám, hogy majd, ha látod, akkor kibukik, hogy visszatekert-e, de ezt egyszerű földi halandó nem veszi észre. Láttam múltkor egy (amúgy eladósorban lévő) Swiftet, ami kb. ezzel egy idős volt és 150 ezez km volt benne, viszont ezt meg nem mondtam volna róla.

 

2. azt azért tudnod kell, hogy az ilyen noname Bt.-k által összepecsélgetett szervizkönyv csak dísznek jó, ugyanis a 12 év átrozsdásodási garancia ezzel elveszik. Mielőtt valaki írná, hogy ez úgysem számít: ismerősömnek már javították rozsdásodás miatt Suzukiját (nem a kötelező visszahívásos miatt) a 3 év alapgarancián túl és akkor nála leellenőrizték, hogy valóban márkaszervizbe hordta-e az autót.

Előzmény: Hajni0417 (64044)
t.lantos Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64067

Ezzel meg mi lett?

 

Mondjuk regen ha tarcsa volt, az tomor volt, ott meg azert rommakopva is volt meg vastagsaga. Ma tomor tarcsa mar csak hatul szokott lenni.

A hutott tarcsaknal eleg szuk hatar van, hamar jonnek a bordak. Es kis autokra nem is draga a tarcsa.

Nekem az off eddig tobb, mint 90e-t ment a gyari fekekkel. A szerelom szerint mar kozelit a veg, mondtam nem gond, tolem vasig kophat, van tarcsam raktaron :)

Lehet, hogy elmenne a tarcsa 120-at is. De 200-at tuti nem. Akkor meg mi ertelme lenne uj beteteket tonkreteni a szar tarcsan?

 

Előzmény: kkn (64065)
t.lantos Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64066

Ez egy 2006-os auto. Azert az igencsak manapsag volt.

Volt penz elektromos ablakra, gyari radiora. Akkor ne mondd, hogy pont a klimara nem volt (letezett GC+AC is)

Azt meg ugye tudjuk, hogy az eladasnal mocskosul szamit, hogy van vagy nincs.

Az otvar ladakhoz meg ne hasonlitgassunk egy mai autot (meg a mai igenyeinket se az akkoriakhoz).

Akadnak mar szep szammal olyan markak, ahol legkondi nelkul nincs is egy adott modell.

 

Előzmény: chip foose (64055)
kkn Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64065

Ugyan már, egy tárcsa sokat kibír, minek a vastagságot figyelni, az csak úri hóbort, és a gyengeség jele. A menő arcok tojnak rá, hehehe...

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (64061)
tyu Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64064

meridamen, zlota

Köszönöm, hogy nem kötekedésnek vettétek amit írok, természetesen én sem vettem annak a válaszaitokat. Annyi az egész, hogy leírjuk a tapasztalatainkat és ha ez a sok tízezer ilyen autóval rendelkezőnek segít a döntésben, akkor már megérte koptatni a billentyűket :-)

 

A tűrést "természetesen" hibásan írtam, hiszen használat közben is kopik, tehát kell egy tűréshatár.

A szerelő srác arra hivatkozott, hogy a közlekedési hatóság hívta fel a figyelmüket a belső hűtésű tárcsák felszabályzási tilalmára. Hogy valaki bevállalja-e, az már szvsz. az Ő dolga :-)

 

Nem volt érdeke a csere, mert mindig én viszem az alkatrészeket, anyagokat (olaj, szűrők, stb.) - sőt, ha szabályozva lett volna az lett volna Neki jobb, mert akkor Ő vitte volna el szabályoztatni, tehát többet kérhetett volna az egészért.

 

A csak betét cserére írta ebben a topikban valaki (anno, régen - mióta megvan a Swift (2006) azóta olvasom a topikot), hogy a szar gyári betét hullámosra koptatta a tárcsát (mint nekem is), de alig lett vékonyabb, ezért csak betétet cserélt egy jó minőségűre és az új betét simára koptatta a tárcsát. Úgy adom, ahogy kaptam :-)

zlota Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64063

Mire megszerkesztettem a rajzot megelőztél!

 

Egyetértek azzal, hogy a szerelő inkább kicserélteti, mert az alkatrészen is nyer - nem mindenki veszi meg előre- és pikkpakk kicseréli!A felesztergáltatás meg csak az idejét viszi pl.: elvinni-visszahozni az alkatrészt.

 

Előzmény: Törölt nick (64061)
zlota Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64062

Semmi gond, ha te cserélted.Mindenki úgy dönt ahogy akar!

Nem drága a tárcsa sem, de az esztergálás nem került még egy forintba se nekem!

Nem vitatkozni akarok én sem, csak tájékoztatás képpen írom le, hogy a tárcsán direkt van egy felhasználhatóságát-kopást jelző lapolás.

Ezt a lapolást ha nem éri el akkor még jó a tárcsa.

Ezt nem én találtam ki, ezekután szerintem bárki bármit mondhat, legyen akár az a szerelő!

Az egy dolog, hogy nem esztergáltatja fel, de a kopás akkor is van ha csak szimplán használja valaki.Ennyi erővel -direkt kiforgatva a szavaidat, de nem kötözködés képpen- használat közben is vékonyodik a tárcsa és összeroppanhat.

Nah hogy ezt a kopást-vékonyodást ellenőzízni lehessen, hogy egy határ felett van - ami üzemszerű használat mellett megfelelő szerkezeti stabilitást ad - ezért van rajta a tárcsa egyik tagján egy lapolás.

Ha ez alá kopik a tárcsa akkor nem lesz kerek a tárcsa külső átmérője sem- ezzel kényszerítik arra a smucig autóst, hogy mindenképpen cserélje ki, mert elvékonyodott a tárcsa!

Ha vastagabb tárcsa lenne az indokolt akkor vastagabra öntik a lapolást, így lehet egyszer sem tudnánk pl felesztergálni, vagy mégelőbb cserélni kellene.

 

Előzmény: tyu (64060)
tyu Creative Commons License 2012.02.25 0 0 64060

"... felesztergáltuk és mivel tűrés felett volt ..."

Csak tájékoztatásul, nem kötözködni akarok: a szerelőm szerint a belső hűtésű tárcsák felszabályozása tilos, az összeroppanás veszélye miatt. Ebből adódóan a tűrés nem értelmezhető.

 

Én tavaly (58.400 km-nél, 90% Bp., napi munkába járás, 30km/nap) cseréltettem tárcsákat és betéteket. A szabályoztatás a fentiek és a felület borzasztó hullámossága miatt meg sem fordult a fejemben.

Az Amero-R-nél kaptam 10.500 (most 11.700) jó magyar forintért egy garnitúra tárcsát és betétet, Blue Print ugy. japán. Az anyagba nem látok bele, de a kidolgozásuk kifogástalan volt. Félévvel előbb, előre megvettem - nem lehetett tudni mikor fog megszólalni a fék és akkor még van ugyan benne kb. 500km, de a hangja borzalmas - mert egyes pontokon már fémesen érintkeznek - tehát minél hamarabb cserélni kell. Soha nem hallottam még az eddig levezetett kb. 1 milla alatt fékbetét-tárcsa hangot (amikor fémesen súrlódnak), először nem is akartam elhinni, olyan furcsa volt. Mintha a kasztni zúgott volna - és nemcsak fékezéskor, de ha picit rápöccintettem a fékpedálra megszünt a hang.

Nevetni fogtok, de néha elővettem a tárcsákat és gyönyörködtem bennük :-)) annyira tetszett a kidolgozottsága - különben is kocka vagyok :-)

 

Bocs a hosszúságért, de ha valaki(k)nek segítettem a döntésben már megérte :-)

Előzmény: zlota (64056)
kkn Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64059

Pedig sokan használják városban a kocsit, ahol pl. egy női vádlinak elég kímélés, és nem száguldozni akarnak. Amúgy a maga méretében az új Swift 1.2 automatája is normálisan megy, akár a manuál.

Miért pont azokban a kocsikban legyen automata, amik nem városi közlekedésre valók, amik meg oda, azokban ne, hehehe...

Előzmény: Törölt nick (64049)
chip foose Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64058

Mit csináltam?? Nem autókázással töltöttem az időt! :) Az idén sem azzal fogom, ilyen benzin ár mellett! :)

Előzmény: Törölt nick (64057)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64057

Mit csináltál te az elmulat nyáron?

biztosan nem klíma nélküli autóval járkáltál, mert akkor ezt nem mondanád. Még klímással is durva volt néha :-)

Előzmény: chip foose (64055)
zlota Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64056

Nekem jelenleg a gyári lehet még benne, mert 45e nél vettem a gépet és kb 90-100e körül volt, hogy cserélni kellett a ferodolokat, ekkor majdnem másik tárcsa ment rá, de aztán felesztergáltuk és mivel tűrés felett volt, így visszament. Azóta volt műszakin is, előtte megnéztem még messze nem vállas a tárcsa.Addig meg marad, persze mégegy felszabályozást már bír meg.Sztem a következő ferodolt már tárcsás szettbe veszem. Jelenleg majd 130e van a járműbe...pedig autópályán alig járok!

chip foose Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64055

Nem vesz mindenki klímás autót! Manapság divat, de régen nem volt az! Lada 1200-ban ablak le, azt csáá... és sorolhatnám.

Van aki rövid távon használja az autóját vagy csak keveset és nem igényli, esetleg egészségügyi problémák miatt nem kell neki, vagy csak egyszerűen nincs pénze klímás autóra! Szerintem nem kell valakit elítélni emiatt! :))

Előzmény: t.lantos (64046)
t.lantos Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64054

A regi Swiftbe legutobb LPR tarcsakat vettem (2500 volt darabja :) es hibatlanul dolgoznak. fekbetetet viszont gyarit vettem bele.

De a gyari tarcsakat abbol 60e utan mar illik kidobni. Most majd megmondja a szerelom mit javasol az off eseten, de tarcsam van, lehet, erdemes lesz cserelnem. Kotve hiszem, hogy 200e-t elmenne :)

 

Előzmény: wapdigit (64053)
wapdigit Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64053

há tényleg nem.meg is lepődtem mikor közölte a szerelő.olajcseréztem és mivel nincs 2 hónap műszakiig átnézettem az autót.előző új swiftemben is ilyenkor már a 2. garnitúra fékbetét fogyott de mióta csak suzukim van(volt -es is 8 évig)sose volt féktárcsa problémám.

Előzmény: t.lantos (64052)
t.lantos Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64052

Hm. Pedig te sporolosan vezetsz. Nekem az off-ban mar 92e van, de csak 105e korulre tervezem a cseret.

 

Előzmény: wapdigit (64051)
wapdigit Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64051

1.3-som 66.000km után sajnos megérett féktárcsa és fékbetét cserére.gondolom féktárcsában a gyári javasolt de fékbetétben jó lenne  tudni milyet vegyek ami nem nyikorog és jónak is számít.esetleg konkrét üzlet is jöhet ahol beszerezhető.gyári féktárcsa ha jól látom mindenhol 7500 környékén mozog viszont ez most 2db vagy 1db?mert van ahol komplett szettek látok 10.000-ért...

süger Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64050

Ha csak az alapjáratod ment el,nem gond,ha kis idő után nem tér észhez,szervíz, lapitopi,és beállítják fillérekért. Más nem lehet, mert megy,és csinálja a dolgát. Ha átugrik,vagy szakad a vezérlőlánc,...egyből kampec,nem megy sehova. Azért hogy átugorjon,eléggé kopottnak kell lennie a lánckerekeknek,pláne mert duplasoros lánc. De nem szabad,mert én is váltottam igaz kihuzatásból 2ből 1be, még ma sem tudom hogyan, és minden rendben,kibírta a verda. Utánna izzadtam is. (Meg is érdemeltem,sírt a szívem:-(().

Előzmény: Törölt nick (64038)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64049

Jó az automata, de csak erős, nyomatékos motorokhoz.

Ilyen zsebcirkálóba nem tennék automatát...

Előzmény: FOMA (64048)
FOMA Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64048

Viszont a felelőtlen vagy véletlen visszakapcsolás ellen véd.:-) Nyugodtan be lehet tenni L-be (sőt akár R-be), addig nem reagál, ameddig a sebesség túl nagy hozzá.

Előzmény: Törölt nick (64047)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64047

A hülyeség ellen nincs orvosság....az autómata sem az....

Előzmény: FOMA (64045)
t.lantos Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64046

Birom az ilyet. Nem fapados, de legkondi az nincs.

 

Előzmény: Hajni0417 (64044)
FOMA Creative Commons License 2012.02.24 0 0 64045

Újabb érv az automata mellett.:-)

Előzmény: Törölt nick (64043)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!