Kérdezni szeretnék: van egy 2005-ös 1,4-es Corollám. Ezen komolyabb szerelői képességek hiányában tudok itthon a garázsba meghajtó bordásszíjat cserélni. Műszerekkel nem rendelkezek, de viszonylag szerszámokkal fel vagyok szerelkezve.
Van valami trükk, amire figyelmeztetni tudnátok.
Magam, olyan műkedvelő szinten barkácsolgatom az autóim. Ha valami fontos segítség szükséges, akkor azt megköszönném.
Tudtam én! Köszönni nem kell, az nem látszik meg az emberen. Majd ha itthon tartózkodol, vagy praktizálsz, majd kölcsönösen megköszönjük egymás segítségét úgy, hogy annak látszatja is legyen. :-)
Háááát, a CAN-BUS bármire képes. :-/ Maguk a tervezők sem tudják, mi minden fordulhat elő, a szerviz tapasztalatok alapján foltozzák a bugokat. Előfordult már hibás gyújtótrafó miatti ablaktörlő bekapcsolás, és jártunk már úgy, hogy telefon kihangosító bekötése után villogni kezdtek a lámpák.
Az előbb meg akartam nézni, hogy a műszerfal hol rezeg. Nem ez a lényeg, véletlenül melléléptem, és beletapostam a fékbe járó motornál. Fura hangot hallottam :D A hátsófékből tipikus rugónyikorgás jön, az elsőktől meg duplaklappogás szerű. 2 klappogás, ha vészfékszerűen tövig nyomom a pedált, kettő, ha hirtelen elengedem. Lassú kiengedésnél is csinálja valamikor... A fékcsövek a vészfékezés hatására megrezdülnek, ez gondolom a hirtelen nagy nyomás kivezérlése miatt rendben is van... Meg leállításnál, ha elér egy bizonyos fordulatot, akkor valami alul eléggé beremeg, és zörög :p Franc a szerencsémbe :/
Nem, nem tudom. Kérdeztem, a jel a mondta végén van. Kíváncsi voltam, hogy ekkora lyukak maguktól kb. mennyi idő alatt nőnek a dobra.
Viszont ha nem bánjátok, kérdeznék még valamit. Sajnos sorra derülnek ki kisebb hibák...
Macskakővel volt dolgom, sötét volt, nem lehetett látni. Sima aszfaltról 60-nal rászaladtam. A rosszabb minőségű, ritkásan rakott macskakőről van szó. Ezelőtt nem jött semmilyen hang a jobb első keréktől (féktől), most ha a gumit megütöm, fura csörgő hangot lehet hallani. Mint amikor fém felületek összekoccannak. 2 dologra gondolok, nem tudom, hogy jó-e valamelyik, vagy hogy más lehet-e a hiba.
1: Vagy nagyon kikopott a tárcsán a pofa, és a munkahengerrel nem érintkezik, vagy 2: az a zaj elleni rugó a macskakő miatt kirázódott, vagy elpattant.
A fékpofát onnan veszem, hogy ha a kerék mögé nyúlok, a pofát megfogom, és úgy ütöm meg a kereket, akkor nem csörög annyira. Mért nem szedem le a kereket? Nem tudom, Majd inkább valakivel leszedetem, az elöregedett, hengerfejbe tört csavarok után nem próbálkozom.
Másik: Valaki ismeri a Magneti Marelli alapjárati léptetőmotorját (93-as twingo)? Furcsa nyekergés jött a motortérből, a kaniszter szelepét kifújkáltam, majd indítás előtt lehúztam, de nem szűnt meg a hang. Utána gondoltam a léptetőre, kiszedtem azt is, tiszta fekete koromszerű akármi volt azon a kúp alakú végén, lepucoltam, kapott wd-40-et, vissza. Stabilabb lett az alapjárat, az tuti, gázadás nélkül is kevés csúsztatással enyhe lejtőn felfelé is begurítja a kocsit, a nyekergés is kevesebb lett, de még mindig van. A motor nem szétszedhető :( Olvastam valahol olyat, hogy ezt a motort petróleummal mosták át, meg hogy áztatták is benne. Ezt lehet?
Sziasztok! 95-ös swift magas alapjárattal 1200 körül, melegen is, van-e tipp esetleg valami javaslat, ha a kartergázvisszavezetőcsövet összenyomom(csökkentem az átmérőt), akkor lejjeb esik a fordulatszám...beszéltek valami szelepről, mint esetleges hibáról. Üdv.: amatőr swiftes motortérrégész
Mikor a hibát felvázolták én is csak lestem. Megnyilatkozni, csak ezt tudtam: értem én, hogy franszia, nade ennyire? A hibát is csak akkor hittem el, amikor kipróbáltam.
Igen. Nincs új a nap alatt. "Minden test nyugalomban marad vagy egyenes vonalú egyenletes mozgást végez mindaddig, míg ezt az állapotot egy másik test vagy mező meg nem változtatja." A képen látszik a vezeték, mögötte a klímakompresszor ékszíjtárcsája. Amikor az autó állt, a vezeték nem ért hozzá az ékszíjárcsához, okés volt a motor. Amikor hátra ment az autó a vezeték eltávolodott az ékszítárcsától, ment, mint a szél. Nade mikor előre mozdult az autó, a vezeték éppen a szítárcsa irányába mozdult el, ezzel előidézve a zárlatot.