Érdeklődöm,hogy 98-as 2000 ,16 szelepes Vectránál mekkora mozgása lehet az első motortartó bakoknak(olajos) Kicserélték a hátsó bakot,de még mindig olyan hirtelen gázadásnál,mintha ki akarna esni a motor.
Másik kérdésem:rossz helyen áll meg az első ablaktörlő lapát,vagyis tolódik a holtpontja.egyre feljebb áll meg és kb.a tizedik törlésre ér vissza a helyére.Mi lehet a gondja?
Én azt elhisze,m, ha te ebben ennyire biztos vagy. Arra gondoltam inkább hogy lehet azokban a vectrákban amik használtautón fenn vannak és most lett felújítva az adagoló, lehet hogy már 3-400.000 körül járnak a valóságban... Ha innen nézed, akkor Te még jó esélyel biztonságban vagy (remélhetőleg).
Szinte hajszálpontosan leírtad a problémámat! Teljesen véletlenszerűen villan fel, vagy marad néhány másodpercig égve a check engine! Tegnap 120 km alatt semmi nem történt, hazaértem, megálltam a kapu előtt, a lámpa kigyulladt és el sem aludt addig, míg beálltam a garázsba! A hűtővíz hőfokmérője hajszállal volt a 80 fölött, mindig is ott áll üzem közben. Leállítottam az autót, újraindítottam, a teszt végigfutott az ellenőrző lámpákon és valamennyi el is aludt! (A motor Y20DTH, de azt hiszem ez most teljesen mindegy)! Voltam Kecelen érdeklődés szinten, a probléma megoldásához az adagolót le kell szerelni, szétszedni, megtisztítani, ez náluk 90-100 e Ft!!! Szerintük az előtöltés állító mechanika hibáját is csak így tudják behatárolni! (Ez valóban így lehet???)
A használtautó. hu-n több diesel opelnél szerepel, hogy futott km 160 e, adagoló fölújítva!!
Fogalmam sincs mit csináljak, a fogyasztása remek, 5,5 körül van normális vezetési stílusnál, de egy adagoló javítás a 11 éves autónál ablakon kidobott pénz!
Tisztázzuk a dolgokat. Elsősorban arra reagáltam, hogy azt állítani, hogy a check engine fel-felvillanása nem probléma, vagy nem jelent gondot, mint azt okos szerelőd állította marhaság. Persze, mert nem tud vele mit kezdeni, nincs tárolt hibakód, fogalma sincs mihez kezdjen. Ezt mégsem mondhatja, így megnyugtat, hogy a motor megy rendesen, ne foglalkozz vele, normális ez néha, stb. Mese habbal.
Több ismim is járt így X20DTL-el, véletlenszerűen felvillanó check engine: EGR-t takarították, a hiba maradt, légtömegmérőt cseréltek, a hiba maradt, EGR-t cserélték, a hiba maradt, stb. És az egészben az volt a legszebb, hogy egy adott javítás után úgy tűnt, hogy a pőrobléma megoldódott. Majd újra jött a szép kis narancssárga lámpa. Az autó eladása lett a történet vége.
B Veki adagoló nincs. 20DTH vagy 20DTL adagoló van. Ez a tapasztalatok szerint nagyon érzékeny a gázolajra, a vezérlő elektronikájuk pedig könnyen meghibásodik. Utóbbi esetben megáll a gépsárkány, és többet el nem indul. Előbbi esetben berágódik az előtöltés állító mechanika, és véletlenszerűen felvillan a lámpa, mikor nem tudja beállítani a megfelelő üzemállapothoz tartozó előtöltést. Vagy nem tudja beállítani megfelelő idő alatt. Ehhez még véletlenszerűen ingadozó alapjárat is szokott társulni. De nem mindig. Ilyenkor mit csináljon szerencsétlen szerelő, besírna a tulaj, hamegtudná, hogy adagoló felújítás (200 e Ft), amíg megy a kocsi, így azt mondja ez néha normális.
Persze, hogy a lámpa hibát jelez, és az valami rendellenességnek a jele. De korán sem biztos, hogy mindjárt az adagolóra kellene gondolni. Én tapasztalatból tudom, hogy amikor az adagolóm döglődött, akkor a lámpa jelzést tárolta, és a hiba kiolvasásánál egyértelműen ki is derült.
Azért annyira nem szar a vekinek az adagolója, mint azt néhány benzines tulaj publikálja.
Átlag Kb. 200-250 ezret mennek a feljavításig. Csak úgy mint egyes BMW-Audi és Merci adagoló. Csak ezek tudnak akár 5.5 l gázolajjal is aránylag tisztességesen menni. És nem utolsó dolog az sem, hogy ha már egyszer bedöglött az adagoló akkor azt hol javíttatjuk fel.
"A Lajos miután a hiba kilovasóval átvizsgálta, azt mondta, hogy ez nem probléma, előfordul bizonyos esetekben amikor az előtöltést automatikusan állítja magának, eközben hibának érzékeli és azt jelzi."
A check engine lámpa kigyulladása igenis hibát jelez. Annak oka van. Semmi esetre sem normális. Ha csak néhány másodpercre gyullad ki, majd elalszik, a motort nem kapcsolja vészüzemre, akkor még nem akkora a gond, hogy hozzá kelljen nyúlni az adagolóhoz vagy bármihez. De előbb utóbb hozzá kell, hidd el.
Gyerekek, van egy eladó 16" 5x110es gyári Opel alufelnim, ha vakakit érdekel akkor e-mailben tud érdeklődni vagy akár itt is, de ezen a linken a tel. számom is megtalálható:
Szia!! Igen Ő az a Szeremlei utcában. Sok komoly vasat hordanak hozzá. Én amikor megjelenek nála a Vecivel szinte kisebbségi érzésem van a BMW-k Audik, Mercik között. A sárga lámpa mikor szokott kigyulladni? Csak hidegen? ill csak melegen? vagy mind két esetben? Nálam is előfordult már amikor 90 C fok körüli motor hőmérsékletnél ki villant néhány másodpercre, majd elaludt. A Lajos miután a hiba kilovasóval átvizsgálta, azt mondta, hogy ez nem probléma, előfordul bizonyos esetekben amikor az előtöltést automatikusan állítja magának, eközben hibának érzékeli és azt jelzi.
Én azt javaslom, hogy semmi esetre se kókányólj. Minden esetben bízd a masinát szakemberre, hidd el az az olcsóbb.
Nekem az A Vectrámban pontosan ez a 8 szelepes motor volt és gyönyörűen ment, nem volt gond az előzésnél, nagyon dinamikusan tudtam vele mozogni - igaz, jobbára egyedül ültem benne. Azt nem tudom, hogy a négyajtós Vectra A mennyivel volt könnyebb, mint a kombi B. Elő kéne ásnom a régi papirjait...
Ha az 1.6 75LE-s kombit vette meg, azzal nem lesz sok gondja, mert nagyon szép megkímélt állapotúnak tűnik. Viszont hülyét fog kapni minden egyes előzésnél, emelkedőnél, gyorsításnál :)
Tegnap éjjel, azaz az már ma volt, megvettem, hazahoztam az 1,6-os benzines Vectrát. Kérdésem egész biztosan sok lesz majd, de most első körben aza kérdésem, milyen olajat ajánlatok?
Párologtató lefagyás ellen annyi van kiépítve a manuális klímánál, hogy ha kapcsolod a klímát, akkor 1-es fokozaton kapcsol a fűtő venti is.Lezárnipedignemszabadmindegyikszellőzőrostélyt,egyneklegalábbnyitvakelllennie.
"meg klímás sem vagyok....Én ezt olvastam, hallottam klímásoktól, de Te biztosan jobban tudod."
Olvasás, meg hallás után lehet szakérteni a dolgokat.... Már szedtem szét és raktam össze Vectra B manuális klímát. Nézd meg a kapcsolási rajzot, netről letölthető, azon sem fogsz találni hőkapcsolót. Két nyomáskapcsoló van a rendszerben, egyik, mint korábbi hozzászólásomban írtam akkor engedi csak kapcsolni a kompresszort, ha van nyomás a rendszerben. A másik nyomáskapcsoló pedig a hűtőventilátorokat kapcsolja. Ha a hűtővíz hideg, de klímázol, a klímaközeg a kondenzátorban felforrósodik, megnő a nyomása egy bizonyos érték fölé, akkor a nyomáskapcsoló kapcsolja a klímahűtő valamelyik ventilátorát, a vízhűtő hőfokától függetlenül is. Más nincs a rendszerben.
+4 fok alá azért nem megy a hőfok, mert az R134A nevű hűtőközeg, amivel az autó klímák töltve vannak 3-6 fok körül párolog. Ilyen hőfokos hőcserélőn keresztül áramoltatott levegő pedig 6-7 fokig hűl csak le, jobban nem.
nem mindegyik rendszerben van lefagyás érzékelő, belehet kapcsolni aklímát és a kuplung is behúz nagy minuszokban is. sőt magas meg alacsony nyomás kapcsoló is van a rendszerben. és itt nemfeltétlen a -okon volt a hangsúly hanem, hogy 20fokon sem megy neki az a nyomorul klíma...
Szia! Nem vitázni akarok, meg klímás sem vagyok, de úgy tudom, hogy minden klíma rendszernél van belógatva egy hőmérséklet érzékelő a hőcserélőbe. Ennek az a feladata, hogy ne engedje +4 fok alá hűlni a rendszert pont a hőcserélő lejegesedése miatt, mert ha jég képződik, akkor jelentősen romlik a hatásfoka a klímának. Ugyenezért kell időnként az otthoni fricit is leolvasztani. Ha bedugsz egy hőmérőt a szellőzőbe, az +4 foknál soha nem megy lejjebb. Én ezt olvastam, hallottam klímásoktól, de Te biztosan jobban tudod.
Sziasztok! Alufelni csavarokat keresek 2002 es B2 eshez.Milyen méretű és menetes csavarok kellenek? 17 es gyári C Vectra felni lesz rá téve,ha minden igaz.
Sziasztok Tóth István vagyok és ha valakit érdekelne a most 24én rendezett Opel tali gyorsulással egybekötve és Várpalota közelében laksz, abban az esetben 4 főt eltudnék vinni magammal Kiskunlacházára. 2000 ft /fő ellenében.
Értesítést a 06703344308 számra vagy tothistvan11@citromail.hu email-re várom. Üdv: Totya
Érdeklődöm,hogy 98-as 2000 ,16 szelepes Vectránál mekkora mozgása lehet az első motortartó bakoknak(olajos) Kicserélték a hátsó bakot,de még mindig olyan hirtelen gázadásnál,mintha ki akarna esni a motor.
Másik kérdésem:rossz helyen áll meg az első ablaktörlő lapát,vagyis tolódik a holtpontja.egyre feljebb áll meg és kb.a tizedik törlésre ér vissza a helyére.Mi lehet a gondja?
Helló! Nálam is ez volt a gond.Néha megállt,aztán abbahagyta.Végül el sem indult.Kicserélték a benzinszivattyút egy bontottra,utána jó lett,bár a fordulat ingadozott.Most megint kezd leállni néha,főleg melegen,hosszú tartós igénybevétel után.Ezt azután kezdte,hogy egyszer nagyon kevés benzin maradt benne.Én még nem pucoltam ki a dolgokat,ennyi volt a tapasztalatom.