A nyáron hozzám került Belga98 jó kis Hdi kombija.Azóta már a téligarnitúra is idetalált. Mentem vele már 80000 km-t és nagyon meg vagyok elégedve vele! Persze azért kisebb problémák akadnak(ugye citroen!),ezekről majd később,de most szeretnék instrukciókat kapni jobboldali tompított izzó cseréje ügyben. Konkrétan:mit kell leszerelni,hogy beférjen a kezem a cseréhez.(LDS tartály,esetleg lámpa ki)nem szeretnék feleslegesen szerelni. Válaszokat előre is köszi! A többi problémát majd betq kollégához címzem.Valami azt súgja nekem lesz személyes találkozónk.:-)
Sziasztok, az igaz hogy a Citroen-nek is lesz dízel-hibrid autója? Azt tudom, hogy a Peugeot-nak tuti van, de én, de én Citroen fan vagyok!!!!!!:) Jah és éljen a környezetvédelem!!!
Nincs véletlenül leharcolt első ülésed,amiből ki lehetne venni a könyöklő perselyét?Már korábban írtam,hogy nekem eltört a műanyag persely mert rátámaszkodtam és a lepke súlyomat nem bírta....Lekonyult a könyöklő...Két patent tartja,de ez nem gond mert csavarral is oda lehet rögzíteni.Köszi a választ!Még lenne valami,milyen fékbetétet javasolsz előre?Üdv.
Nem lehet javítani a fogaskerekek szétdarálodtak de nem mindig látható van szervó motorom ha kell, könyöklöt én soha nem építettem se ki se be erre egyszerűen nincs időm, de van könyöklöm ha magadnak kiszeded .
Köszi gyors válaszod. -Az autó 2002.C5 Break, 2.0.benzin(szerintem alap modell) -A km óra szervomotorját én is tudom cserélni,csak arra voltam kíváncsi hogy,hogy lehet javítani a szervomotort(a benne lévő kis rugó,ill.fogaskerékre gondolok,mert látszólag nem sok baja van) -Könyöklő bármelyik ülésbe beépíthető?
üdv a tempomat beépítés függ az autótól ,hogy benne van e szoftver milyen motorral szerelt. A csomagtérajtó teleszkóp típushiba egyenlőre nincs hozzá utángyártott csak az üveghez, az ajtóhoz kb 30eft db-ja gyáriban. A km óra szervomotor cseréjét megcsinálom ha érdekel van hozzá motorom is.
-Könyöktámasz utólag beépíthető e? -Tempomat beépíthető e,és akkor mi kell hozzá,(elég egy kapcsoló kar csak?) -Csomagtérajtó telszkóp kombihoz mennyibe kerülhet,és milyen kicserélni? -kilométeróra szervomotorját meg lehet javítani,ha igen hogy?
Hát, attól, hogy a Mondeo nem szerette az E85-t, attól a C5 szeretheti. Etanolosból nagyobb térfogatot kell befecskendezni a sztöchiometrikus arányhoz, hidegindításkor meg még inkább. Kérdés, hogy van-e elég szabadsága hozzá a vezérlésnek, meg elég kapacitása a rendszernek, átmegy-e elég üzemanyag a fúvókán. Ezért szokták megemelni az üzemanyag nyomást, hogy több tudjon átfolyni.
Értő ember biztos előre meg tudná ezt mondani, kevésbé értőnek, mint nekem, marad a tapsztalás. A BX-ből a központi befecskendezéses 1.6 jól bírta az alkohol üzemet, még tiszta E85-vel is módosítás nélkül elment volna (padlógázon lett volna gyengébb, akkor nem módosít-növel a lambda-szonda jele alapján az előre programozott értékeken a szabályzás), a hengerenkéntis 1.9-sek meg asszem felesben sem szerették igazán.
cső! szerpentinen észre fogod venni a sport és normál közötti különbséget! jobban fogja az utat, érezhetően aktívabb lesz minden mozdulatra. próbáld ki, hogy amikor normálban megy az autó és jobbra-balra"rángatod" a kormányt olyan mint egy jóindulatú hajó... dülöngél finoman, kényelmesen. viszont sport fokozatban már erőteljesebben reagál. nekem olyan érzés mint egy normál rugós felfüggesztés (mondeo I-ből ültem át C5-be:):) ) az etanolt nem ajánlanám ebbe!!! nincs tapasztalatom C5-el de a mondi rühellte, gyülőlte pedig felesbe töltöttem!!
A normál/sport módban a lámpák úgy égtek, ahogy kell - érezni nem éreztem a különbséget. Egyáltalán ez még a plusz gömbös megoldás, mint a Xantiában/XM-ben?
Az alkoholos dolgot úgy csináltam, hogy odagurultam a megfelelő kúthoz, félig raktam E85-vel, aztán a másik felét 95-s benzinnel :-) Spórolni így nem sokat lehet, pár ezrest tankonként, én csak az érzés kedvéért csináltam, hogy eltankolom a kukoricát a malacok elől :-) Valamivel többet eszik belőle az autó, viszont tisztább az égése, és kipucolja a vizet/egyéb szutykot az üzemanyagrendszerből. Pl. mindig ki akartam pucolni a benzinszintmérőt, mert az üres tankot is félig telének mutatta, de kb. 10 ilyen vegyes töltés után beállt a valós értékekre. Persze ezért nem árt a benzinszűrőt is cserélni az első tankolás elött, meg egy pár tankolás után. Továbbá az etanol rosszabul ken, mint a benzin, nem biztos, hogy a benzinszivattyú bírja. Ezért sem használtam tisztán az E85-t, meg azzal a téli hidegindítás nyögvenyelősebb volt (kétszer annyit kellett indítózni, amíg be nem melegedett, az alapjárat instabil volt, könnyebben lefulladt.
Sziasztok! 2002-es évjáratú C5-ömbe ki szeretném szedni a műszerfalat,hogy kicseréljem a világításnak az égőit mert van pár ami kiéget. Tud valaki segíteni abban hogy hogy tudom kiszerelni??
az ablakmosóért nekem is szipog!!! ha leveszed az első lökhárítót, jobb első keréknél előtűnik a tartály. a szintérzékelőt húzd ki belőle finoman, két fémtiszta lábat kellene rajta látni. nálad is valószínűleg az egyik tiszta vízkő lesz. vakard le róla de óvatosan! nekem megoldotta a problémákat
Első kerék kézifékes a C5. Elvileg a sport módba egy kicsit felkeményedik a futómű. Azt hogy milyen módban van, azt a sport gomb világításából tudod meg. Ha be van kapcsolva, a gomb sárgán világít. Ha nincs, akkor nem, illetve ha a világítás be van kapcsolva zöld a fénye. Az izzókat nekem a másfél év alatt háromszor kellett cserélni. A világítás felkapcsolódása az nálam is, és szerintem mindenkinél így megy. Én szerintem ezen nem lehet segíteni. Igen, az ECO gomb a ki-be kapcsoló. A többi kérdésre majd a talán a többiek mondanak okosat. Viszont amit én kérdeznék tőled, hogy ezt az alkoholos dolgot hogyan, miért, csináltad? Mi a jótékony hatása? Üdv.
Vettem egy C5 I 2.0 SX kombit, benzinest. Épp holnap lesz 8 éves forgalombahelyezésileg. Az autó hasít, ahogy vártam tőle egy BX után. Jó!
Pár kérdés a fórum-bölcsességhez:
-Ez is elsőkerék-kézifékes? a könyve ezt nem méltatja szóra
-próbálgattam a normál/sport módot, de nem érzek különbséget. A BX-hez képest meg ráz, főleg a hossztengely körüli jobbra-balra billegés. Honnan derül ki, hogy ténylegesen milyen módban van?
-ez mennyire igényli a föl-le tornáztatást? a BX-nek jót tett rugózásilag.
-a tompítottat meg a fényszórót lehet külön állítani? följebb vettem a világítást (szemből nem villogtattak, remélem, nem csak a beletörődés miatt), de a fényszóró már fölvilágít a fákra.
-meddig bírják az izzók, hány készletet készítsek be?
-ez a fényszóróval kombinált ködfényszóró ér valamit? oldalra nem sokat világít, pedig nekem jólesne körforgalomban vagy bekanyarodáskor.
-ablaktörlő-lapátot hol lehet hozzá venni elfogadható áron? Meddig bírják ezek?
-vezérműszíj-csere mikor esedékes rajta? a motorban elvben 80 Mm van.
-állandóan sír az ablakmosó-folyadékért, ha teletöltöm is. Lehet cserélni/javítani a szintérzékelőt? Le kell hozzá venni a lökharítót? ha, akkor hogyan?
-ülésfűtést, tempomatot, ESP/ASR-t stb-t mennyire/mennyiért lehet beletenni utólag?
-a hátsó ablaktörlő nem azonnal töröl, ha kapcsolom, hanem amikor ő úgy érzi. Bug/feature?
-hasonlóképpen a tompított is kis késleltetéssel kapcsol le, meg a fényszórónak is van egy kis spétje. Elég idegesítő, amikor csak villantani akarok. Lehet ezen segíteni?
-a klíma-vezérlőn nem be/ki gomb van, hanem ECO. Ez ugyanaz?
-bírja ez az alkoholt? a BX felesbe szerette benzinnel, jót is tett neki.
-a hátsóablak üvegrészét nem lehet nyitni, de az annyira nem is érdekel, meg volt róla szó a fórumon, majd megkeresem.
sziasztok! meg tudja valaki mondani az első generációs C5-ös normál állapoti magasságát?? pontosan hol is kell mérni elől illetve hátul?? az a sanda gyanúm, hogy elől kicsit magasabbra emel a sárkányom mint kellene.. köszi a segítséget!!!
Márka szervízben nekem turbót akartak cserélni erre a hibára, de a hiba okozója a szívócső nyomásérzékelő volt. Javaslom bontóból szerezz és ott próbáld ki egyből. Ha nem o.k vedd fel a kapcsolatot "betg"-vel, neki van bontott alkatrésze is.
C5-3 hoz nem érdekel valakit első ablaktörlő? A start autónál 18000 Ft-ér akartak adni egy párat, de az ebay-en találtam 10 Fontért is. Ha másnak is kell rendelhetnénk egyből többet. Vagy nem tudtok itthon valami jó beszerzési helyet?