Előző tulaj ha jólemlékszem 3,2 litert mondott. Ennyit bele is tettem, és a nívó tetején van. (a felső vágat).
Most legalább aknából is szemrevételeztem jobban a kocsit. Elég jó állapotban van az alja. Csak a baloldali, hosszában végigfutó szelvényen van a kelleténél több rozsdásodás, de majd ha lesz időm kijavítom.
Erre nem tudom a választ. Én csak pár napja vagyok Vectra tulajdonos. De szerintem lényegi különbségek nincsenek. Csak a két modellkiadás között is munkát kell adni a mérnököknek, na mega vásárlókat is folyamatosan bombázni kell az "újításokkal".
igen ezeket figyeltem meg én is.. de nem tudtam h mi volt az okuk.. Azt nem tudom mit csinál az ott elöl a régebbin.. Viszont nem tudom jó e vagy rossz hogy hogy nincs külön kábeles gyújtás,mert ha most elszaródik egy trafó ( ami sanszos,mert ha lepadlózom bedurrog ) akkor egybe kell cserélnem trafóhidat :@
Motorkódilag ugyanaz amúgy. Nekem is az a fajta van mint neked. Ezt valamikor az 1998as modellévtől vezették be. Motor maga természetesen (mint a motorkód is sugallja) ugyanaz, csak apró változtatásokat csináltak rajta, pl nálunk már a gyertyák fölött van a trafóhíd, és emiatt nincsenek gyertyakábelek sem, míg a régebbinél vannak. Szívótorok is más, ez elég látványos különbség. Azt nem tudom csak, hogy mi az a szűrő szerű valami a régebbinél a kipufogó hővédő lemeze fölött. Mert annak már az enyémnél nyoma sincs.
Szia! Ezen a motoron nem vagyok biztos,de a világos színű burkolatot biztos el kell távolítani,talán csavar és gumis patent is tartja. Olaj legyen a felső nívónál.
Ha neked is 2000 16 szelepes a motorod,akkor a felül lévő müanyag csíkot kell eltávolítanod,Asszem Torx fejű csavarok vannak. Az alatt vannak a gyertyák.Nekem NGK gyertyákat ajánlottak és azt is raktam bele.
Helló!Sajnos az izzókat tényleg nehézkes kicserélni.Bal oldalon fel kell huzni azt a dobozt a fényszóró mögött,amiben asszem a relék vannak.Így könnyebb hozzáférni.Kis tükörrel szoktam megnézni,hogy mi tartja az égőt.Utánna tapogatni kell sajna.És ráadásul nem ajánlatos az izzó üveg felületéhez érni.Én kasznis vagyok,mégis kimozítottam inkább a lámpákat.Azt meg úgy,hogy kivettem a az első irányjelzőt.Onnan valamennyire(könnyebben mint az izzóhoz) hozzáférni a lámpa alsó csavarjához.Azon kívül már csak felül tartja kettő.Természetesen a lökhárítótól nem igazán fér ki,de lehet rajta előre mozdítani.
Az ablaktörlővel kapcsolatben nekem 4-5 hibalehetőséget is mondtak.Én bemegyek majd az Opel szervízbe.Talán ott láttak már ilyet.
Előzmény annyi volt,mint most. Hatalmasat mozdul a motor. Szerelő nézte,de nem tudot hozzászolni,vagyis annyit,hogy valamelyik bak lehet. Gondoltam,kezdjük a hátsóval,mert az olcsóbb. Vettem is bontóban,kicserélték,de ami bent volt,az sem volt rossz. A felső kis tartórudat már kicseréltem. A két első elég jól mozog.Néztünk egy másikat,azon is ugyanúgy. Most tanácstalan vagyok. 1-2-ben csak óvatosan tudok gyorsítani. Köszönöm a választ!
Érdeklődöm,hogy 98-as 2000 ,16 szelepes Vectránál mekkora mozgása lehet az első motortartó bakoknak(olajos) Kicserélték a hátsó bakot,de még mindig olyan hirtelen gázadásnál,mintha ki akarna esni a motor.
Másik kérdésem:rossz helyen áll meg az első ablaktörlő lapát,vagyis tolódik a holtpontja.egyre feljebb áll meg és kb.a tizedik törlésre ér vissza a helyére.Mi lehet a gondja?
Én azt elhisze,m, ha te ebben ennyire biztos vagy. Arra gondoltam inkább hogy lehet azokban a vectrákban amik használtautón fenn vannak és most lett felújítva az adagoló, lehet hogy már 3-400.000 körül járnak a valóságban... Ha innen nézed, akkor Te még jó esélyel biztonságban vagy (remélhetőleg).
Szinte hajszálpontosan leírtad a problémámat! Teljesen véletlenszerűen villan fel, vagy marad néhány másodpercig égve a check engine! Tegnap 120 km alatt semmi nem történt, hazaértem, megálltam a kapu előtt, a lámpa kigyulladt és el sem aludt addig, míg beálltam a garázsba! A hűtővíz hőfokmérője hajszállal volt a 80 fölött, mindig is ott áll üzem közben. Leállítottam az autót, újraindítottam, a teszt végigfutott az ellenőrző lámpákon és valamennyi el is aludt! (A motor Y20DTH, de azt hiszem ez most teljesen mindegy)! Voltam Kecelen érdeklődés szinten, a probléma megoldásához az adagolót le kell szerelni, szétszedni, megtisztítani, ez náluk 90-100 e Ft!!! Szerintük az előtöltés állító mechanika hibáját is csak így tudják behatárolni! (Ez valóban így lehet???)
A használtautó. hu-n több diesel opelnél szerepel, hogy futott km 160 e, adagoló fölújítva!!
Fogalmam sincs mit csináljak, a fogyasztása remek, 5,5 körül van normális vezetési stílusnál, de egy adagoló javítás a 11 éves autónál ablakon kidobott pénz!
Tisztázzuk a dolgokat. Elsősorban arra reagáltam, hogy azt állítani, hogy a check engine fel-felvillanása nem probléma, vagy nem jelent gondot, mint azt okos szerelőd állította marhaság. Persze, mert nem tud vele mit kezdeni, nincs tárolt hibakód, fogalma sincs mihez kezdjen. Ezt mégsem mondhatja, így megnyugtat, hogy a motor megy rendesen, ne foglalkozz vele, normális ez néha, stb. Mese habbal.
Több ismim is járt így X20DTL-el, véletlenszerűen felvillanó check engine: EGR-t takarították, a hiba maradt, légtömegmérőt cseréltek, a hiba maradt, EGR-t cserélték, a hiba maradt, stb. És az egészben az volt a legszebb, hogy egy adott javítás után úgy tűnt, hogy a pőrobléma megoldódott. Majd újra jött a szép kis narancssárga lámpa. Az autó eladása lett a történet vége.
B Veki adagoló nincs. 20DTH vagy 20DTL adagoló van. Ez a tapasztalatok szerint nagyon érzékeny a gázolajra, a vezérlő elektronikájuk pedig könnyen meghibásodik. Utóbbi esetben megáll a gépsárkány, és többet el nem indul. Előbbi esetben berágódik az előtöltés állító mechanika, és véletlenszerűen felvillan a lámpa, mikor nem tudja beállítani a megfelelő üzemállapothoz tartozó előtöltést. Vagy nem tudja beállítani megfelelő idő alatt. Ehhez még véletlenszerűen ingadozó alapjárat is szokott társulni. De nem mindig. Ilyenkor mit csináljon szerencsétlen szerelő, besírna a tulaj, hamegtudná, hogy adagoló felújítás (200 e Ft), amíg megy a kocsi, így azt mondja ez néha normális.
Persze, hogy a lámpa hibát jelez, és az valami rendellenességnek a jele. De korán sem biztos, hogy mindjárt az adagolóra kellene gondolni. Én tapasztalatból tudom, hogy amikor az adagolóm döglődött, akkor a lámpa jelzést tárolta, és a hiba kiolvasásánál egyértelműen ki is derült.
Azért annyira nem szar a vekinek az adagolója, mint azt néhány benzines tulaj publikálja.
Átlag Kb. 200-250 ezret mennek a feljavításig. Csak úgy mint egyes BMW-Audi és Merci adagoló. Csak ezek tudnak akár 5.5 l gázolajjal is aránylag tisztességesen menni. És nem utolsó dolog az sem, hogy ha már egyszer bedöglött az adagoló akkor azt hol javíttatjuk fel.
"A Lajos miután a hiba kilovasóval átvizsgálta, azt mondta, hogy ez nem probléma, előfordul bizonyos esetekben amikor az előtöltést automatikusan állítja magának, eközben hibának érzékeli és azt jelzi."
A check engine lámpa kigyulladása igenis hibát jelez. Annak oka van. Semmi esetre sem normális. Ha csak néhány másodpercre gyullad ki, majd elalszik, a motort nem kapcsolja vészüzemre, akkor még nem akkora a gond, hogy hozzá kelljen nyúlni az adagolóhoz vagy bármihez. De előbb utóbb hozzá kell, hidd el.
Gyerekek, van egy eladó 16" 5x110es gyári Opel alufelnim, ha vakakit érdekel akkor e-mailben tud érdeklődni vagy akár itt is, de ezen a linken a tel. számom is megtalálható:
Szia!! Igen Ő az a Szeremlei utcában. Sok komoly vasat hordanak hozzá. Én amikor megjelenek nála a Vecivel szinte kisebbségi érzésem van a BMW-k Audik, Mercik között. A sárga lámpa mikor szokott kigyulladni? Csak hidegen? ill csak melegen? vagy mind két esetben? Nálam is előfordult már amikor 90 C fok körüli motor hőmérsékletnél ki villant néhány másodpercre, majd elaludt. A Lajos miután a hiba kilovasóval átvizsgálta, azt mondta, hogy ez nem probléma, előfordul bizonyos esetekben amikor az előtöltést automatikusan állítja magának, eközben hibának érzékeli és azt jelzi.
Én azt javaslom, hogy semmi esetre se kókányólj. Minden esetben bízd a masinát szakemberre, hidd el az az olcsóbb.