Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vatian Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16493
Már járattad is a motort?Csak mert változhat még a menyiség ha eljut mindenhova az olaj.
Előzmény: Dózerbike (16492)
AAAAAAAAAAAAAAA
Dózerbike Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16492

Előző tulaj ha jólemlékszem 3,2 litert mondott. Ennyit bele is tettem, és a nívó tetején van. (a felső vágat).

Most legalább aknából is szemrevételeztem jobban a kocsit. Elég jó állapotban van az alja. Csak a baloldali, hosszában végigfutó szelvényen van a kelleténél több rozsdásodás, de majd ha lesz időm kijavítom.

Előzmény: Vlad19 (16487)
Dózerbike Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16491

Erre nem tudom a választ. Én csak pár napja vagyok Vectra tulajdonos. De szerintem lényegi különbségek nincsenek. Csak a két modellkiadás között is munkát kell adni a mérnököknek, na mega vásárlókat is folyamatosan bombázni kell az "újításokkal".

Előzmény: extrembmx (16488)
extrembmx Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16490

igen ezeket figyeltem meg én is.. de nem tudtam h mi volt az okuk.. Azt nem tudom mit csinál az ott elöl a régebbin.. Viszont nem tudom jó e vagy rossz hogy hogy nincs külön kábeles gyújtás,mert ha most elszaródik egy trafó ( ami sanszos,mert ha lepadlózom bedurrog ) akkor egybe kell cserélnem trafóhidat :@

Előzmény: Vlad19 (16489)
Vlad19 Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16489

Motorkódilag ugyanaz amúgy. Nekem is az a fajta van mint neked. Ezt valamikor az 1998as modellévtől vezették be. Motor maga természetesen (mint a motorkód is sugallja) ugyanaz, csak apró változtatásokat csináltak rajta, pl nálunk már a gyertyák fölött van a trafóhíd, és emiatt nincsenek gyertyakábelek sem, míg a régebbinél vannak. Szívótorok is más, ez elég látványos különbség. Azt nem tudom csak, hogy mi az a szűrő szerű valami a régebbinél a kipufogó hővédő lemeze fölött. Mert annak már az enyémnél nyoma sincs.

Előzmény: extrembmx (16488)
extrembmx Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16488

az hogy van ,h nézegettem már többször a motor kinézeteket,és az én 1.6 16V motorom egyáltalán nem ilyen.. :O

Előzmény: Dózerbike (16485)
Vlad19 Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16487

Olaj 3,5 liter kell bele. Plusz a szűrő, tehát olyan 3,75 liter összesen.

Előzmény: Dózerbike (16485)
vatian Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16486
Szia! Ezen a motoron nem vagyok biztos,de a világos színű burkolatot biztos el kell távolítani,talán csavar és gumis patent is tartja. Olaj legyen a felső nívónál.
Előzmény: Dózerbike (16485)
Dózerbike Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16485

Köszi! :) 1,6-os 16 V

Ez a motor:

Ezt a világos színű burkolatot kell levenni?

Olaj hány liter  kell a motorba? Nívónál a két vágás között legyen?

Előzmény: vatian (16482)
Vlad19 Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16484

És ez hidegen és melegen is jelentkezik? Gyertyákat nézted már milyen állapotban vannak?

Előzmény: Törölt nick (16483)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16483

Urak... Tegnap nekem is előjött némi probléma.

Gyanúm van, de szeretném ha egy kicsit megnyugtatnátok. :)))

 

Szóval az a helyzet, hogy alapjáraton elég beteges hangja lett a motornak és eléggé rázza is a kasztnit. (mint egy jó régi dízel)

Gázadásnál kisimul, de hallani a kipufógónál, hogy bele bele "pöffent".

Olyan, mintha kihagyna az egyik henger.

Mintha egy kicsit lustább is lenne, habár eddig sem volt nagy gyorsulási bajnok a maga 75 lovával. :)

 

Szóval én első körben gyújtógyertyára tippelek. Szeretném ha azt mondanátok, hogy igazam van. :)))

Nem akarok most sokat költeni rá... :)))

 

Motor: X16SZR (1,6 8 szelep 75LE)

AAAAAAAAAAAAAAA
vatian Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16482

Ja!Tetszenek a munkáid . :)

Előzmény: Dózerbike (16479)
vatian Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16481

Ha neked is 2000 16 szelepes a motorod,akkor a felül lévő müanyag csíkot kell eltávolítanod,Asszem Torx fejű csavarok vannak. Az alatt vannak a gyertyák.Nekem NGK gyertyákat ajánlottak és azt is raktam bele.

Előzmény: Dózerbike (16479)
vatian Creative Commons License 2012.03.25 0 0 16480

Helló!Sajnos az izzókat tényleg nehézkes kicserélni.Bal oldalon fel kell huzni azt a dobozt a fényszóró mögött,amiben asszem a relék vannak.Így könnyebb hozzáférni.Kis tükörrel szoktam megnézni,hogy mi tartja az égőt.Utánna tapogatni kell sajna.És ráadásul nem ajánlatos az izzó üveg felületéhez érni.Én kasznis vagyok,mégis kimozítottam inkább a lámpákat.Azt meg úgy,hogy kivettem a az első irányjelzőt.Onnan valamennyire(könnyebben mint az izzóhoz) hozzáférni a lámpa alsó csavarjához.Azon kívül már csak felül tartja kettő.Természetesen a lökhárítótól nem igazán fér ki,de lehet rajta előre mozdítani.

 Az ablaktörlővel kapcsolatben nekem 4-5 hibalehetőséget is mondtak.Én bemegyek majd az Opel szervízbe.Talán ott láttak már ilyet.

Előzmény: Dózerbike (16479)
Dózerbike Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16479

ablaktörlő nekem is rossz helyen áll meg. Konkrétan mit kellene javítani ezen? 

Fényszóri izzókat hogy kell cserélni? Eléggé nőgyógyászosan mélyen van.

Másik kérdésem, gyertyák cseréjéhez mit kell leszerelni, hogy hozzáférjek, és milyen gyertyát érdemes venni?

Megvettem a Castrol 10/40 olajat, holnap talán ki is cserélem.

vatian Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16478
Előzmény annyi volt,mint most. Hatalmasat mozdul a motor. Szerelő nézte,de nem tudot hozzászolni,vagyis annyit,hogy valamelyik bak lehet. Gondoltam,kezdjük a hátsóval,mert az olcsóbb. Vettem is bontóban,kicserélték,de ami bent volt,az sem volt rossz. A felső kis tartórudat már kicseréltem. A két első elég jól mozog.Néztünk egy másikat,azon is ugyanúgy. Most tanácstalan vagyok. 1-2-ben csak óvatosan tudok gyorsítani. Köszönöm a választ!
Előzmény: rolika99 (16476)
extrembmx Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16477

Sziasztok :) 

Ma széééép időnk volt :)        

 

rolika99 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16476

Üdv,mi volt az előzménye a motortartó cserének?

 

Ablaktörlő hiba: lehet a relé,de inkább a motorban lévő,csúszóérintkező kopás.

Előzmény: vatian (16475)
vatian Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16475

Sziasztok! Váti András vagyok,új még itt.

 

 Érdeklődöm,hogy 98-as 2000 ,16 szelepes Vectránál mekkora mozgása lehet az első motortartó bakoknak(olajos) Kicserélték a hátsó bakot,de még mindig olyan hirtelen gázadásnál,mintha ki akarna esni a motor.

 Másik kérdésem:rossz helyen áll meg az első ablaktörlő lapát,vagyis tolódik a holtpontja.egyre feljebb áll meg és kb.a tizedik törlésre ér vissza a helyére.Mi lehet a gondja?

 Válaszokat előre is köszönöm!

 

lifu Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16474

Ha esetleg valaki tud alufelni csavarkészletet,az dobjon 1 emilt,vagy jelezzen.Vectra b2 re lesz.17es Opel felnihez kellene.(7×17,et41) Lifu@gmail.hu

Vlad19 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16473

Én azt elhisze,m, ha te ebben ennyire biztos vagy. Arra gondoltam inkább hogy lehet azokban a vectrákban amik használtautón fenn vannak és most lett felújítva az adagoló, lehet hogy már 3-400.000 körül járnak a valóságban... Ha innen nézed, akkor Te még jó esélyel biztonságban vagy (remélhetőleg).

Előzmény: Papi45 (16472)
AAAAAAAAAAAAAAA
Papi45 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16472

De az enyémben tényleg 147 563 km van!!!

Előzmény: Vlad19 (16471)
Vlad19 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16471

Azért amire használtautón azt írják hogy 160.000 km az biztos hogy nem annyi :-)

Előzmény: Papi45 (16470)
Papi45 Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16470

Szia MBman!

 Szinte hajszálpontosan leírtad a problémámat! Teljesen véletlenszerűen villan fel, vagy marad néhány másodpercig égve a check engine! Tegnap 120 km alatt semmi nem történt, hazaértem, megálltam a kapu előtt, a lámpa kigyulladt és el sem aludt addig, míg beálltam a garázsba! A hűtővíz hőfokmérője hajszállal volt a 80 fölött, mindig is ott áll üzem közben.  Leállítottam az autót, újraindítottam, a teszt végigfutott az ellenőrző lámpákon és valamennyi el is aludt! (A motor Y20DTH, de azt hiszem ez most teljesen mindegy)! Voltam Kecelen érdeklődés szinten, a probléma megoldásához az adagolót le kell szerelni, szétszedni, megtisztítani, ez náluk 90-100 e Ft!!! Szerintük az előtöltés állító mechanika hibáját is csak így tudják behatárolni! (Ez valóban így lehet???)

 A használtautó. hu-n több diesel opelnél szerepel, hogy futott km 160 e, adagoló fölújítva!!

 Fogalmam sincs mit csináljak, a fogyasztása remek, 5,5 körül van normális vezetési stílusnál, de egy adagoló javítás a 11 éves autónál ablakon kidobott pénz!

Előzmény: MBman (16469)
MBman Creative Commons License 2012.03.24 0 0 16469

Tisztázzuk a dolgokat. Elsősorban arra reagáltam, hogy azt állítani, hogy a check engine fel-felvillanása nem probléma, vagy nem jelent gondot, mint azt okos szerelőd állította marhaság. Persze, mert nem tud vele mit kezdeni, nincs tárolt hibakód, fogalma sincs mihez kezdjen. Ezt mégsem mondhatja, így megnyugtat, hogy a motor megy rendesen, ne foglalkozz vele, normális ez néha, stb. Mese habbal.

Több ismim is járt így X20DTL-el, véletlenszerűen felvillanó check engine: EGR-t takarították, a hiba maradt, légtömegmérőt cseréltek, a hiba maradt, EGR-t cserélték, a hiba maradt, stb. És az egészben az volt a legszebb, hogy egy adott javítás után úgy tűnt, hogy a pőrobléma megoldódott. Majd újra jött a szép kis narancssárga lámpa. Az autó eladása lett a történet vége.

 

B Veki adagoló nincs. 20DTH vagy 20DTL adagoló van. Ez a tapasztalatok szerint nagyon érzékeny a gázolajra, a vezérlő elektronikájuk pedig könnyen meghibásodik. Utóbbi esetben megáll a gépsárkány, és többet el nem indul. Előbbi esetben berágódik az előtöltés állító mechanika, és véletlenszerűen felvillan a lámpa, mikor nem tudja beállítani a megfelelő üzemállapothoz tartozó előtöltést. Vagy nem tudja beállítani megfelelő idő alatt. Ehhez még véletlenszerűen ingadozó alapjárat is szokott társulni. De nem mindig. Ilyenkor mit csináljon szerencsétlen szerelő, besírna a tulaj, hamegtudná, hogy adagoló felújítás (200 e Ft), amíg megy a kocsi, így azt mondja ez néha normális.

 

 

Előzmény: kapufa00 (16468)
kapufa00 Creative Commons License 2012.03.23 0 0 16468

Persze, hogy a lámpa hibát jelez, és az valami rendellenességnek a jele. De korán sem biztos, hogy mindjárt az adagolóra kellene gondolni. Én tapasztalatból tudom, hogy amikor az adagolóm döglődött, akkor a lámpa jelzést tárolta, és a hiba kiolvasásánál egyértelműen ki is derült. 

Azért annyira nem szar a vekinek az adagolója, mint azt néhány benzines tulaj publikálja.

Átlag Kb. 200-250 ezret mennek a feljavításig. Csak úgy mint egyes BMW-Audi és Merci adagoló. Csak ezek tudnak akár 5.5 l gázolajjal is aránylag tisztességesen menni. És nem utolsó dolog az sem, hogy ha már egyszer bedöglött az adagoló akkor azt hol javíttatjuk fel. 

 

Előzmény: MBman (16466)
mumtaz Creative Commons License 2012.03.23 0 0 16467

Vectra A lépcsős hátú C160NZ = 1080kg

Vectra B caravan X20XEV = 1270

Előzmény: Törölt nick (16462)
MBman Creative Commons License 2012.03.23 0 0 16466

"A Lajos miután a hiba kilovasóval átvizsgálta, azt mondta, hogy ez nem probléma, előfordul bizonyos esetekben amikor az előtöltést automatikusan állítja magának, eközben hibának érzékeli és azt jelzi."

 

A check engine lámpa kigyulladása igenis hibát jelez. Annak oka van. Semmi esetre sem normális. Ha csak néhány másodpercre gyullad ki, majd elalszik, a motort nem kapcsolja vészüzemre, akkor még nem akkora a gond, hogy hozzá kelljen nyúlni az adagolóhoz vagy bármihez. De előbb utóbb hozzá kell, hidd el.

Előzmény: kapufa00 (16464)
ZoliUA Creative Commons License 2012.03.23 0 0 16465

Gyerekek, van egy eladó 16" 5x110es gyári Opel alufelnim, ha vakakit érdekel akkor e-mailben tud érdeklődni vagy akár itt is, de ezen a linken a tel. számom is megtalálható:

 http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/opel_omega_gyari_alufelni_5x110_5x110_16_col_16

kapufa00 Creative Commons License 2012.03.23 0 0 16464

Szia!! Igen Ő az a Szeremlei utcában. Sok komoly vasat hordanak hozzá. Én amikor megjelenek nála a Vecivel szinte kisebbségi érzésem van a BMW-k Audik, Mercik között. A sárga lámpa mikor szokott kigyulladni? Csak hidegen? ill csak melegen? vagy mind két esetben? Nálam is előfordult már amikor 90 C fok körüli motor hőmérsékletnél ki villant néhány másodpercre, majd elaludt. A Lajos miután a hiba kilovasóval átvizsgálta, azt mondta, hogy ez nem probléma, előfordul bizonyos esetekben amikor az előtöltést automatikusan állítja magának, eközben hibának érzékeli és azt jelzi.

Én azt javaslom, hogy semmi esetre se kókányólj. Minden esetben bízd a masinát szakemberre, hidd el az az olcsóbb. 

Előzmény: Papi45 (16438)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!