Aranyi Péter :
Az Ikarus 620-ast a '50-as évek végétől kezdték gyártani, ez volt az első modell melynek sorozatgyártása előtt a gyártó kikérdezte az üzemeltetők véleményét is.
A Csepel-motorokkal készülő típust Budapesten egy időben pótkocsikkal is szerelték, melyeket később a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) háromtengelyes csuklósbuszokká alakított át, így született meg a csuklós busz.
Érdekesség, hogy a közel 10 méter hosszú 620-as volt az ezredik legyártott autóbusz az Ikarus-gyárban.
http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/igy-vigyaztak-lengyelek-koros-ikarusra/64946/
-------------------------------------------------------
1./ A gyártó NEM a 620-as készítése előtt 1958-ban, kérte ki az üzemeltetők véleményét, hanem az Ik-60-as készítése előtt 1951-ben.
2./ Se Budapesten se másutt nem szerelték egy időben az új Ik-620-t pótkocsikkal is, lévén a pótkocsikat az akkor még önálló ÁMG gyár gyártotta 90 km-rel arrébb Székesfehérvár Repülőtéren.
Az üzemeltetők - kivéve Budapesten - viszont valóban használtak ritkán, igen ritkán Ik-620+ÁMG pót szerelvényeket városi forgalomban.
Ik-630+ÁMG pót helyközi forgalomban, ellenben nagyon elterjedt volt, de az most nem tárgya cikknek.
3./ A FAÜ nem alakított át háromtengelyes** csuklós buszokká Ik-620 kocsikat hanem csak 1=egy db ilyen átalakítást végzett. ( GA 59-00)
Majd a tervrajzokat átadták a MÁVAUT = 20.számú AKÖV/VOLÁN Béke téri felújító üzemének ahol viszont tényleg készítettek majdnem 400 db ilyen autóbuszt.
4./ NEM így született a csuklós busz lévén az Ik-620 csuklós létrejöttekor már sok száz csuklós busz üzemelt hazánkban, sok ezer pedig a világban.
5./ NEM az Ik-620 volt a legyártott ezredik busz az IKARUS-ban, lévén az 1000.-ik IKARUS-ban gyártott autóbusz egy Ik-30-as volt 1951-ben az Ik-620 létrejötte előtt 7 évvel.
-----------------
A cikk többi mondata rendben van.
** Készült 1=egy db négytengelyes csuklós Ik-620 is, de ez most nem tárgya a cikknek.