Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 94873

Jugoszláv FAP Dubravák barikádként Aleppóban. 

 

Hasonló sorsra jutott a közel ~400 2007 után vásárolt Yutong/Higer/Foton flotta is. 

Előzmény: torqmatic (94866)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.30 0 0 94872

Nekem is ezt tűnt fel, illetve a tető látható belső része sem az igazi.

Előzmény: BPO-105 (94869)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 94871

Akkor onnan emlékeztem rá:)))

Előzmény: AegonT (94870)
AegonT Creative Commons License 2015.10.30 -1 0 94870

A 2011. szeptemberi Indóház alapján ez történt.

Előzmény: MCA-001 (94868)
BPO-105 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 94869

Nem stimmelnek az ablakok arányai.

Előzmény: torqmatic (94866)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 94868

Valami olyasmi rémlik, hogy az utolsó időszakban a pályafenntartók használták őket.

Az "átalakítások" ezért történtek rajtuk:(

Előzmény: Scatty29 (94863)
bi-02 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 94867

Szerintem ezek nem Ikarusok

Előzmény: torqmatic (94866)
torqmatic Creative Commons License 2015.10.30 0 0 94866

Hát ezek?

 

Racilaci Creative Commons License 2015.10.30 0 1 94865

Nem teljesen szétlopott = megőrzött -:)

Előzmény: lobbanórotor (94864)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.10.30 0 1 94864

Ez neked hol "megőrzött"? 

Előzmény: Scatty29 (94863)
Scatty29 Creative Commons License 2015.10.30 -9 0 94863
trizs77 Creative Commons License 2015.10.29 -1 1 94862

Aranyi Péter (vezess.hu) azt keverte össze a cikkében, hogy az 1000.-ik IKARUS autóbusz 1951-ben készült IKARUS-30 volt, a főváros részére készült 1000.-ik IKARUS pedig a már említett GA 10-00 Ik-620 volt 7 évvel később.

 

Így jár az akinek a világ határai a nagykörútnál vannak.

 

BPO-105 Creative Commons License 2015.10.29 0 2 94861

Nem archívumból van meg, sokkal "buszközelebbi" helyről, de itt az idézet:

 

Az Ikarus gyárban a fővárosi tömegközlekedés részére épített 1000. autóbusz 1960. IX. 17-re készült el. Az Ikarus 620 típusú, GA 10-00 rendszámú járművet a gyár nevében Tóth Lajos, a vázműhely dolgozója adta át. A Fővárosi Autóbuszüzem részéről Bogdánszki György kétszeres élmunkás gépkocsivezető és felesége, a kiváló dolgozó címmel kitüntetett kalauznő vette át. Az átadott autóbusz az ünnepség után az Ikarusz gyár irányában közlekedő 44-es viszonylaton teljesítette első meneteit.

Előzmény: pumukli89 (94858)
AegonT Creative Commons License 2015.10.28 0 0 94860

Ha tényleg 30-as (de ha 31/311-es) akkor sem szerintem... ennél kapásból csak egy rosszabb álllapotú 30-ast tudok mondani, de mellette vagy öt-hat sokkal jobb állapotút. 

Előzmény: norbee601 (94859)
norbee601 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 94859

Ennek simán érdemes lenne nekilátni:)

Előzmény: AegonT (94845)
pumukli89 Creative Commons License 2015.10.27 0 0 94858

Köszi! Kereshető a cikk,vagy esetleg feltennéd a "másik"fórumra? Előre is. :)

Előzmény: BPO-105 (94857)
BPO-105 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94857

Csak a Népszabadság 1960. szeptember 18-ai száma...

Előzmény: pumukli89 (94856)
pumukli89 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94856

? Ki állított ilyet,az csak egy rendszám volt. 

Előzmény: BPO-105 (94853)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.10.26 0 2 94855

Szóval nem csak én vagyok ugyanígy ezzel. :D

Előzmény: Törölt nick (94854)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.26 0 6 94854

Meglátom a szerző nevét, el se olvasom...

Előzmény: trizs77 (94849)
BPO-105 Creative Commons License 2015.10.26 0 2 94853

Valószínűleg a GA 10-00-ról és a köré épített legendáról van szó.

Ha pontosak akarunk lenni, akkor már ott tévesztett, hogy melyik ezredik. Annak idején a 10-00-t kiáltották ki az ezredik, a FAÜ számára elkészített Ikarusnak. Persze ez is több sebből vérzett (Tr5 és egyéb buszok, átrendszámozás, selejtezések, új beszerzések), de legalább jól hangzott. És a jó hangzás sokaknak teljesen elég...

Előzmény: trizs77 (94849)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94852

A  hossza  is  elmarad a  10 métertől.

 

Előzmény: AegonT (94851)
AegonT Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94851

"A cikk többi mondata rendben van"

Nem igazán. 

A "Legfontosabb ismertető jegye volt az osztott szélvédő, valamint a hatalmas hűtőrács. " véleményes, szerintem baromság, hiszen ez az összes addigi orrmotoros Ikarusra igaz. 

A "A Csepel-motorokkal készülő típust Budapesten egy időben pótkocsikkal is szerelték, melyeket később a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) háromtengelyes csuklósbuszokká alakított át, így született meg a csuklós busz." mondatot, ha akarom se tudom nem úgy érteni, hogy a mondat állítása szerint a csuklós busz vontató+ÁMG pótból állt volna. Ne mááá, de tényleg. 

"közel 9200 darabot gyártott 1958-1972" 9121 az valamivel több, mint 9121, nem közel 9200, illetve 1959-1971 között. 

Előzmény: trizs77 (94849)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94850

Igaz,  inkább 30-ra  hajaz.

Előzmény: BPO-105 (94848)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94849

Aranyi Péter :

 

Az Ikarus 620-ast a '50-as évek végétől kezdték gyártani, ez volt az első modell melynek sorozatgyártása előtt a gyártó kikérdezte az üzemeltetők véleményét is. 

A Csepel-motorokkal készülő típust Budapesten egy időben pótkocsikkal is szerelték, melyeket később a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) háromtengelyes csuklósbuszokká alakított át, így született meg a csuklós busz.

Érdekesség, hogy a közel 10 méter hosszú 620-as volt az ezredik legyártott autóbusz az Ikarus-gyárban.

 

http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/igy-vigyaztak-lengyelek-koros-ikarusra/64946/

 

-------------------------------------------------------

 

1./ A gyártó NEM a 620-as készítése előtt 1958-ban, kérte ki az üzemeltetők véleményét, hanem az Ik-60-as készítése előtt 1951-ben.

 

2./ Se Budapesten se másutt nem szerelték egy időben az új Ik-620-t pótkocsikkal is, lévén a pótkocsikat az akkor még önálló ÁMG gyár gyártotta 90 km-rel arrébb Székesfehérvár Repülőtéren.

 

Az üzemeltetők - kivéve Budapesten - viszont valóban használtak ritkán, igen ritkán Ik-620+ÁMG pót szerelvényeket városi forgalomban.

 

Ik-630+ÁMG pót helyközi forgalomban, ellenben nagyon elterjedt volt, de az most nem tárgya cikknek.

 

3./ A FAÜ nem alakított át háromtengelyes** csuklós buszokká Ik-620 kocsikat hanem csak 1=egy db ilyen átalakítást végzett. ( GA 59-00)

Majd a tervrajzokat átadták a MÁVAUT = 20.számú AKÖV/VOLÁN Béke téri felújító üzemének ahol viszont tényleg készítettek majdnem 400 db ilyen autóbuszt.

 

4./ NEM így született a csuklós busz lévén az Ik-620 csuklós  létrejöttekor már sok száz csuklós busz üzemelt hazánkban, sok ezer pedig a világban.

 

5./ NEM az Ik-620 volt a legyártott ezredik busz az IKARUS-ban,  lévén az 1000.-ik IKARUS-ban gyártott autóbusz egy Ik-30-as volt 1951-ben az Ik-620 létrejötte előtt 7 évvel.

 

-----------------

 

A cikk többi mondata rendben van.

 

** Készült 1=egy db négytengelyes csuklós Ik-620 is, de ez most nem tárgya a cikknek.

 

BPO-105 Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94848

A fenéket, Ikarus 30.

Előzmény: Törölt nick (94847)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94847

Lánykorában Ikarus  31 volt.

Előzmény: AegonT (94845)
eric35 Creative Commons License 2015.10.26 -1 1 94846
AegonT Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94845
Előzmény: AegonT (94844)
AegonT Creative Commons License 2015.10.26 0 0 94844

Van ez a kép: Mi van rajta? 


(Forrás: Fb. )

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!