Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65114
ez jó, ez tetszik.
Előzmény: Trebitsch (65112)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65113
mondom, öt évnél jóval többet kibírnak.
kilométerben meg van, ami eléggé hisztis a szabott csereperiódusra, amit totya kérdezett, az nem annyira.
Előzmény: gessztenye1 (65111)
Trebitsch Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65112
Szénkefe. És bazeg kínai flexben. Benne lapul a szénkefe belsejében ez a rugós műanyag izé, és amikor odáig kopott, kiugrik mint a kisördög a dobozból, elemeli a szénkefét a kollektortól, mert jóval erősebb a rugója, mint a szénkeféé. Ettől aztán a juzer nem tudja erőltetni a körtűzzel együtt a gépezetet, és nem szikraforgácsolja le a vérbe a kollektort, tutira elég lesz szénkefét cserélni.

Előzmény: Törölt nick (65098)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65111

:-)  A kivétel erősíti a szabályt.  Ezek mind valószínűségszámítás alapján megadott értékek. Autót sose látott manager kitalálja, hogy 1000-ből 2 szakadhat el. Megnéznek ezer autót, és azt, hogy hány km-nél szakadt el 2db.. A többi megy vígan tovább, de ők azt mondják, hogy ez a kettő fér bele a garanciába, a többi meg oldja meg.  No, ebből valahogy kiszámolnak egy km-t, és kort.

 

Nem arról szól a dolog, hogy 5x365 nap +1 reggelén a szíj arra ébred, hogy "húvazze, lejárt az időm, ha törik ha szakad..."

Előzmény: Törölt nick (65110)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65110
lehúztam a tetejét, nem repedt, akkor hazáig csak kibírja.
mondjuk németország közepén mit is kellett volna csinálnom, szíjazzam meg ott?
jó, nem egy nagy műtét, de akkor is.
Előzmény: gessztenye1 (65109)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65109
Mákos.. :-)
Előzmény: Törölt nick (65105)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65108

Vidd el 2-3 szerelőhöz, kérj tőlük ajánlatot. Aki normálisan áll hozzá, azzal csináltasd meg. Ne feltétlen annál, aki a legkevesebbet mondja...

 

 

Előzmény: Törölt nick (65104)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65107

Inkább -2e km, mint +5e... Gondolj bele, milyen jó kis anyázás közepette tolnád be a járművet +4900 km-nél a szervízbe egy kis szelepgarnitúra egyengetésre.. :-)

 

megányoknál meg nem véletlenül vették vissza 90e-re a csereperiódust. Franciák... inkább rövidítettek, mint tettek volna bele egy jobb szíjat.

 

A szíj állásában is öregszik. hiába a kevés km, az idejének lejárta után erősen növekszik a lutri-faktor.

 

 

Előzmény: Totyasrác (65103)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65106
cserélni azt kell, ami hibás.
így gép mellől az életben nem mondja meg neked senki, hogy mi a hibás alkatrész.
lehet a hosszbordás szíj vagy ékszíj, ezek a kiegészítő berendezéseket hajtják, lehet ezeknek a feszítője és lehet a vezérműszíj (amennyiben az szíjas és nem láncos) feszítője.
hamar kiderül.
Előzmény: Törölt nick (65104)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65105
120e vagy tíz év.
mondjuk nekünk még az életben nem volt szíjszakadásunk.
:))))
az enyémben meg amikor hazahoztam, még a legelső szíj fityegett.
na az akkor volt huszonkét éves meg még egy pici.
:))))
Előzmény: Totyasrác (65103)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65104

Jó hát nem értek én hozzá, akkor elviszem és kicseréltetem őket.  Mit kell cserélni? Vezérműszíjat + generátorszíjat?   Ilyenkor görgőt + csapágyat is cserélnek vagy azokat nem kell?  Kb mibe fog ez kerülni?

 

Ha elszakad akkor én nem tudom kicserélni a leállósávban?

Előzmény: gessztenye1 (65102)
Totyasrác Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65103
Km-függő az inkább, nemde? (Szóval 5 évnél többet bír, mondjuk évi 5e km-es futás mellett...)

Apropó, 307-esnél 120e km a szíjcsere-periódus. Namost érdemes 118-nál cserélni ("biztos ami zicher" alapon), avagy mittomén 125-nél sem szokása elszakadni?
(Trebinél volt megány, 115-nél lefogazódott vezműszíjjal... De a PUGok állítólag nem ilyenek, nálunk a cégeseknél egy sem szakadt el, 120-as szervizig semmiképp). No?
Előzmény: Törölt nick (65099)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65102

Ne, hogy megsértődj!!!

Előzmény: Törölt nick (65093)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65101
Jónéhány márkánál úgy van megadva a csereperiódus, hogy X km, vagy 5 év... de majd nálam szakavatottabbak megszakértik a kérdést. :-) Mindenesetre 4 éves korára a 3. vmszíj lesz a kocsimban... Tény, hogy nálam az X km játszik, nem az 5 év.
Előzmény: Törölt nick (65099)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65100
Szerinted tudja, hogy melyik a generátor hátsó oldala?
Előzmény: Törölt nick (65098)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65099
szomrú lennék, ha egy vezérműszíj csak öt évet bírna.
Előzmény: gessztenye1 (65095)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65098
sima ékszíjcsúszás ugyanúgy nyekergő hangot hallat, aztán a júzer azt se tudja mire vélni.
ha olajozza, ugye még jobban fog csúszni, legfeljebb nem hallja.
a szénkeféknek pl nem lesz tőle baja, mert jellemzően hátul laknak a generátorban, nem a szíjtárcsa felőli oldalon.
Előzmény: gessztenye1 (65092)
*Steve Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65097
lehet hogy neki lánc van :)) ott is:)
Előzmény: gessztenye1 (65096)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65096
"Ezek a szíjak nem szakadnak el bizonyos időnként?  " - nem. Minden szíj csak egyszer szakad el.
Előzmény: Törölt nick (65093)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65095
Az a szíj, ami ha elszakad, és szétcseszi a motort, az egy másik szíj... Mindkettőnek lejár az élettartama kb 5 éves korára.. Ha ki van fakulva, repedezve, mindenképp javasolt a csere. Ha 20 éve nem volt cserélve, akkor meg mégjobban...
Előzmény: Törölt nick (65093)
*Steve Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65094
na pont ezért kéne szerelőhöz vinni 
Előzmény: Törölt nick (65093)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65093
Ezek a szíjak nem szakadnak el bizonyos időnként?  mert 20 éve nem volt cserélve  190.000 km van benne.   Igaz az hogyha elszakad, akkor szétcseszi az egész motort?  Honnan lehet látni hogy cserére érett a szíj?
Előzmény: gessztenye1 (65092)
gessztenye1 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65092

"valami gumiszíj (ékszíj vagy generátor, fene tudja) és amit meghajt ez a szíj ott nyikorog a tengely környékén" No, ez az a pont, ahol érdemes elvinni egy szerelőhöz.. Lehet, hogy azzal a pár csepp olajjal több kárt csinálsz, mint hasznot.

 

Jó esély van rá, hogy a generátorod csapágyai fáradtak el, 1-2 e Ft a csapágy, és párezerért meg is csinálják.. Viszont, ha összekennéd olajjal a szénkeféket, vagy ki tudja mit, hát.....

Előzmény: Törölt nick (65091)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65091
Erre valami segítséget nem tudnátok mondani:

Van egy 86-os Nissan cherrym, és a napokban azt vettem észre hogy a motortérből menetközben sípoló/nyikorgós/ fütyülős hang hallatszik..
Megnéztem bal oldalon van valami gumiszíj (ékszíj vagy generátor, fene tudja) és amit meghajt ez a szíj ott nyikorog a tengely környékén. Mit lehet kezdeni vele? Gépolajjal vagy WD40-el ha megkínálom lesz valami baja? Most nem akarok szerelőhöz rohangálni vele. :(
admirális Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65090
Ja még pár dolog kimaradt. A gyertyának a menetes része úgy ahogy van beletörik nagyon könnyen, és a közepe kerámiástul, elektródástul kijön.

Lambdát próbáltam, eredménytelenül, sőt LMM-et is.

Hibakódot még nem olvastattam ki, de szerintem muszáj lesz.
Előzmény: Paco155 (65086)
admirális Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65089
Ilyenkor dízel hangon indul?
Előzmény: GaborN01 (65088)
GaborN01 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65088
Hy!
Vezérlés módosítód berogyott. nemrég csináltam 1 156ost és ugyanez volt vele(kivéve az olajfolyás:) ), vezmódosítót cseréltünk azóta megy mintha seggberúgták volna:)
Előzmény: admirális (65087)
admirális Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65087
Köszi a választ!

Teljesen jogos az értetlenkedésed. Kapkodva írtam a bejegyzést, ezért csúszott bele néhány hiba, pl ez, hogy az olajfolyás megállása után ismét írom hogy folyik be az olaj. Valójában azóta száraz, amióta megállítottam a folyást. Amíg folyt, körbejártam a témát. Senki nem tud olyan márkájú tömítést ajánlani, ami tutira nem enged át. A szerelők előre azzal védekeznek, hogy az átengedhet tömítéscsere után is. Én így nem fogok a próbálkozásra 10-12E ft-t kiadni. Ehelyett a fedél levétele nélkül körbepasztáztam az illesztést, ami vagy elegáns megoldás, vagy nem, de az autónak azon a részén úgyis csak az a lényeg hogy ne folyjon az olaj a gyertyára.

Amikor azt írom hogy leengedtem az olajat, akkor arra gondolok hogy kitekerem a gyertyát és hagyom lefolyni az égéstérbe, majd beindítom és azt a minimál mennyiséget a benzinnel együtt elégetem. pár másodpercig ilyenkor az olajszagot is érezni a kipufogónál. Kb 1 hónap alatt már összegyűlik egy olyan mennyiség, amit érdemes leengedni.

A gyertya beletörést úgy képzeld el, hogy nem szorul meg ott ahol kéne, hanem egyszerűen minden különösebb erőlködés nélkül bele tudom törni. A kiszedéshez van egy technológiám. Nem kell levenni semmit. Kb 1 perc alatt kint van. Csak a kicsi gyertyákkal fordult ez elő eddig. Azért fura ez, mert régen abszolut nem volt ilyen. Talán romlott a gyertyák anyagminősége... Mi más miatt lehet? Nincs elképzelésem....
Előzmény: Paco155 (65086)
Paco155 Creative Commons License 2009.09.28 0 0 65086
Nem. Ha "felül" ragad meg akkor felül normális, és nem köhög alacsony fordulaton - csak harmatgyenge, szinte még az elindulás is egy valódi cselendzs. :)
Persze ez a ritkább, 90 %-ban alul szokott beállni, és a tulaj szinte észre sem veszi, hogy nem működik.

Valamit amúgy nem értek. Mi ez az "olaj leengedés"? Olaj van a gyertya körül, és beleengeded a motortérbe? Mennyi idő alatt gyűlik fel? Illetve írod, hogy bepasztáztad a szelepdekli tömítést, és megszűnt, majd utána megint azt írod, hogy "leengedted az olajat" - tehát ismét folyik? Nem kellene inkább a tömítést kicserélni? :)

A másik ami kérdéses számomra az a "gyertya beletörik"...... Hol törik el a gyertya, és hogyan szeded ki utána? Ezt ha bővebben leírnád. A gyertyák szára a tövüknél nincs bebarnulva?

Amúgy ami ötletem van még és könnyű ellenőrizni az a lambdaszonda. Húzd le és ha javul alacsony fordulaton akkor haldoklik a lambda.

Hibakódkiolvasáson voltál már?
Előzmény: admirális (65085)
admirális Creative Commons License 2009.09.27 0 0 65085
Igen, a módosító úgy tűnik rendben van, mert nem dízelezik, és ha megragadt volna, akkor rázna, köhögne, nem?
Előzmény: Paco155 (65084)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!