Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nincs véletlenül valakinek elfekvőben egy vákuumszivattyúja td-hez?Valamiért időszakosan nem csinál megfelelő vákuumot. Ötletek is jöhetnek. Amit megnéztem/tünk:
Vákuumcső kicserélve újra.
Fékrásegítő dobban kiszedve, és megvizsgálva a visszacsapó szelep. Jó.
Lehetőség még:
Ahol a vákuumcső csatlakozik a dobhoz a gumitömítés nem tömít rendesen, és elmegy a vákuum.
Rossz a fékrásegítő dob
Rossza vákuumszivattyú. Most ez következne :-)
Más ötlet?
Illetve szükségem lenne egy kormány átvezetőre. Kicseréltem a kormányt, és sikeresen letörtem a légzsákhoz csatlakozó kis fehér pöcköt. Így most olyan légzsákos autóm van, ami "légzsáktalan" :-(. Nem ártana megcsinálni.
Ps.
A vízhőfok jeladó kérdés (forr a víz, de mégse) úgy néz ki, hogy megoldódott. Tomival kicseréltünk egy gombát. Nem az volt a rossz. Aztán hozott még egyet. No az nem belevaló volt. Aztán Petitől boltoltam egy műszueregységet, beletettem, és kezdett jó lenni. A mutató beállt a helyére. No mondom kipróbálom az eredeti műszeregységgel....azóta jó. Valószínű, hogy valami kontakt hiba volt.
Emlékszel rá, 20 éve kb. mekkora zseton volt egy táska méretű Motorola? (ami a mostaniakhoz képest persze játékszer)
Most pár kiló alma áráért kapsz olyan mobilt, ami már nem a legkorszerűbb ugyan, de működik, a Motorolához képest iszonyú fejlett, szinte bárki meg tudja venni.
És ugye az első 1 megapixeles dig. fényképezőgép mekkora összegbe került anno, most a 20 Mpx (önmagában) már nem izgat senkit.
Az akkuk ára már két éve erős zuhanásban van, pár év múlva a ma megcsodált zöld autók korszerűtlenek lesznek, nehéz lesz eladni ezeket, csak nyomott árakon.
Az volt a terv de ugy nez ki ez befuccsolt.Van jobb helye is a penznek:)))
Nem nagyon tori magat most a ki kolcsonzesre senki.Meg lattam a Thesis hez valot inkabb azt veszem meg.Vagy ha ezt nem sikerul eladni akkor azt is megveszem :)))
Ide tartozik, hogy ahogy a fejleményeket látom szerintem 2-3 év alatt kialakul egy olyan helyzet, hogy a belsőégésű motorok használatát adminisztratív eszközökkel korlátozni, 10 éves távlatban pedig már egyenesen tiltani fogják. Szóval biztosan nem hagynak időt az eddig megszokott normális avulás, szemléletváltás végrehajtására.
Teljesen egyet értek BmS-el a fejlődés gyorsaságát tekintve.
Az előző munkahelyem (az ország legnagyobb áramszolgáltató vállalata). 2009-től kezdtük meg az elektromos töltőoszlopok kiépítését. Én a távközlés informatikai résszel foglalkoztam lényegében egy központi helyre kellett betelefonálni és ott az ügyintéző távirányítással aktiválta a töltőoszlopot. Ezeken az oszlopokon mind a mai napig ingyenesen lehet tölteni.
Szóval ezen felbuzdulva lényegében az összes korai elektromos járgány (már ami tölthető) teszten előfordult nálunk. Így volt módom pld.: REVA-t, Mitsubishi mi-EV és a Nissan Leaf-ot illetve egy Fiat 500-at (ez utóbbi nem gyári kivitel hanem utólagos átalakítású volt) is vezetni. Ez csak azért érdekes, mert a BmS-féle Leaf a jelenlegi 2016-os modell volt nálunk meg 2011-ben járt a LEAF 1-es amit Magyarországon nem is forgalmaztak egyébként.
Ha jól emlékszem 24kw-os telepe volt és alig több mint 100km-t tett meg egy töltéssel. Ehhez képest 5 éve letelt, a hatótáv az ötszörösére, a töltés ideje a negyedére esett elképesztő fejlődés 5 év alatt.
Felettébb érdekes egy ettől korábbi élményem, mivel a cég 100 éves évfordulójára, 1993-ban beszerzett néhány darabot a hódmezővásárhelyi Hódgép PULI nevű elektromos változatából.
Nekem az volt az első elektromos autó amit vezettem életemben. Ólom savas hagyományos targonca akkumulátorokkal, Ikarus hátsó lámpákkal, kispolszki kormányoszloppal stb. A karosszériája üvegszál erősítésű műgyanta volt. Ezek a járművek nem váltak be akkor elsősorban az akkumulátorokkal kapcsolatos problémák miatt, de nagyon kicsi volt a csomagtartó is. Ennek ellenére egyetlen darab megmaradt belőle amit nemrégiben az utolsó csavarig felújítottak és újra üzemben van amolyan reklám célokra.
Az elektromos autó vezetésével kapcsolatosan talán a gyorsulás a legmegdöbbentőbb élmény ez igazán a Pulinál lepett meg a legjobban mint első élmény. Ráadásul ott az ember így a külső, meg miliő alapján valami Trabant-szerűre gondolt, ezzel szemben komolyan, nem volt ellenfél a lámpáknál. Miután az elektromotornak a fordulatszámtól független a nyomatékleadása a váltás elmarad egy mozdonyszerű egyenletes megszakadás nélküli gyorsulás van. A másik az hogy a hang az szinte nulla. A LEAF nál pld. egy zümmer van beépítve ami bizonyos sebesség alatt szól, mert simán elé tudnak lépni az úton. A Puli anno troliszerűen egy rövid láncot húzott magával a földön.
Hogy hol tart ma az átlag autós? Most kell megrendelnünk a következő céges autóinkat, amiket márciusban tudunk átvenni. A vezetőség kitalákta, hogy oktávia kombi lesz, mer az jó, legalábbis lizing szempontjából. Kiválasztottak egy felszereltséget az lesz és kész. A színt megkérdezték, semmi mást. Megkaptuk a teljes leírást az autóról. Extraként felsorolva az ablaktörlő. Másik kedvencem a 4irányban állítható vezető ülés. Én tényleg elkezdtem rajta gondolkodni, hogy hogy jön ki a 4irány.
Gyakorlatilag a felsorolt 30 dologból szerintem 90%-a alap felszereltség egy átlag autóban. De így legalább soknak tűnik, a főnökömnek is ez számított.
Azért megnéztem,hogy ugyanennyi pénzért mit tudtam volna skodában összerakni, hát sokkal jobb konfigurációk jöttek ki.
-Egy fazon bejelentkezett Toyota FB csoportba, hogy felniközepeket készít ABS műanyagból. Jelentkeztem, küldtem képet hogy elméletileg kivitelezhető e a dolog, majd a pozitív válasz után tegnap postáztam az egyetlen megmaradt ép felniközepem. Persze egyszerűbb lenne megvásárolni ezt a szettet, de akkor maradna 4 lakkhibás amivel csak lomolok. A felniközepek feketék lesznek, majd kell őket festetni (nem ez a pontos kifejezés), de az majd ráér a nyári szezon kezdetén.
-A kasztni dolgaival is elkezdek foglalkozni, múlt héten unokanővérem beletolatott, úgyhogy lett egy horpadásom is. Lett egy kontaktom, aki ismerős amcsi Corolláját "restaurálta", körbenézzük mit kell, mit érdemes csinálni rajta. 13e km van az aktuális olajban, kicsit párás a szelepfedél tömítés, mikor ha nem most érdemes lekapni és szintereztetni. A kinézett cég a Porlakk.kft, sajnos gyári kinézetűre nem vállalják a visszacsiszolást, viszont két sarokra van egyik szerelő ismerősömtől, náluk eláll az udvaron a kocsi arra a 4 napra, amíg tart a mívelet.
A kérdésem az lenne, hogy szelepfedélnek milyen színe van? Itt van a lista, feketék a legvégén. Én a 9005 Jet Black és a 9017 Traffic black között vacilálok.
Egy ország (meg persze a lakossága) gazdasági lehetőségei határozzák meg döntően a "zöld autó" elterjedését.
Hogy Norvégiában már gyakorlatilag kész az infrastruktúra, az nem csupán néhány döntéspozicióban lévő ember érdeme: Európa vsz. leggazdagabb országa, nem mellesleg a villamos energiájuk is "zöld". Kézenfekvő, hogy sokkal gyorsabban terjednek el ott a villamos hajtású autók, mint pl. itthon, de Németország is rövid időn belül leállítja a belső égésű motorokkal hajtott új autók üzembe helyezését.
"A kutya ugat, a karaván halad", sok pesszimista vélemény meghallgatása után is úgy gondolom, hogy ez a tendencia nem tud bennünket sem kikerülni, csupán az átállás tempója lesz lassabb. Egy csomó problémát persze felszínre hoz, a töltőállomás hálózat kiépítése kemény zseton, a javítóhálózat mostani általános színvonala sem az igazi, a villamos / hibrid hajtás javítása meg teljesen más ismereteket, más műszerezettséget, más hozzáállást igényel.
idehaza még nagyon sokáig nem fog rohamosan terjedni az villanyozás.
A nagyon sokáig azért túlzásnak tűnik.
Húsz évvel ezelőtt, amikor a vastag figurák mászkáltak táskányi Motorola telefonokkal, senki sem gondolta, hogy mára a kiskölkök is rutinszerűen kezelik a sajátjukat, szinte csak annak nincs, aki nem akar ilyet, nem is olyan rossz fotók érkeznek általa seperc alatt mondjuk Ausztráliába.
Más.
Meg vannak számlálva a hangos kipufogós igazi vezetési élményt nyújtó autók napjai
Nem hiszem, hogy a villamos hajtású autó nem tud élvezeti cikk lenni. Már az alsó középkategóriás (pl. Nissan Leaf) is kemény gyorsulási értéket produkál, a nagyobbak meg a legkeményebb sportautók szintjén állnak. Hogy nincs zaj? Na és. Nekem nem hiányzik a füstköd sem, amit némelyik dízel vagy benzines okád magából.
Olvasok teszteket elektromos, hibrid autókról. Az autós újságírók akik el vannak kényeztetve, nap mint nap a legújabb autókkal járnak tényként közlik, hogy a jövő megérkezett. Meg vannak számlálva a hangos kipufogós igazi vezetési élményt nyújtó autók napjai lassan átveszik ezek az utcaképet.
Magyarországon ettől még nem kell tartani szerintem.
Az átlag autósnak aki nem naprakész és csak beül reggelente a G Astrába, még a magától beparkoló autó is sci-fi pedig már hány éve elérhető alsóbb kategóriákban is. Nemrég találkoztam olyannal aki a "magától törlő" ablaktörlőre is erősen rácsodálkozott pedig nem buta és csupán 45km-re vagyunk a fővárostól.
Szóval szerintem idehaza még nagyon sokáig nem fog rohamosan terjedni az villanyozás. Ezt emészteni kell még.
Zöld rendszámot úgy tudom, hogy nem csak a tisztán elektromos kocsik kaphatnak, hanem azok a hibridek is amik tisztán villanymotorral el tudnak menni 30 vagy 35km-t.
Amit célszerű különválasztani: van tisztán villamos hajtás (itt nincs belső égésű motor) és van hibrid, ahol (általában) egy benzines motor is szerepet kap. A hibridnek mára szinte áttekinthetetlenül sok verziója van.
Én is épp most villamosítok, de még csak félig :) .. Qashqai helyett végül Honda Insight hibrid lett a befutó a Kappa utód-utód-utód versenyen városozásra.
Pont most éjszaka fél óra múlva indulok ki az olaszokhoz egy szintén lanciás tréleres ismerősömmel - miután egy helyi ismerősön keresztül le lett csekkolva az autó - hogy tényleg olyan-e, amit hirdetnek :).
Valakinek van rálátása ezekre a zöld rendszámos elektromos autókra?
Most akkor ezekben egyáltalán nincs robbanó motor? Tele aksival és majd lesz valami? Felnyitod a motorháztetőt (aksiháztetőt)és raksz bele savat meg desztillált vizet? A csomagtartó meg tele van hosszabbítóval? Megáll az ember otthon és bedugja a konektorba, mint paraszt bácsi a 30éves MTZ traktorját télen? Mennyit mennek el egy töltéssel?
Mi van ha lemerül az autopályán? Elsétálsz a benzinkútig, veszel egy üveg ásványvizet, kiöntöd majd a pénztárnál kérsz bele 32ampert meg 24Voltot?
Persze, így van. Ha valaki éppen Coupéra várt, ez az elképelése, akkor malaca van, sokkal kényelmesebb itthon megvenni (ha tényleg szuper állapotú), mint a nyűgös behozatalt intézni.
Ennek ellenére nem vagyok benne biztos, hogy gyorsan elviszik. Idehaza az 1,3 MFt jóval "több", mint egy németnek a 3,000 €, ami egy-kéthavi fizetése.