Nem tudom miért nem rendelt automatikusan feszítőgörgőt is.Talán azért mert egy zsír uj kb 50 perce lett beszerelve.Egyébként a feszítőgörgőt lehet rosszul beszerelni, vagy túlfeszíteni?
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat,ritkán tapasztalok ilyen hozzá állást !!! Van némi változás az előző hozzászólásom óta.A szerelő tovább bontotta az autó vezérlését,a műhelyében,(az első gyors hibamegállapítás még az udvaron történt, mert közben 1 másik autó került a műhelybe és a tátika nem fért be). Szóval jelenleg az a helyzet, hogy a vízpumpa csak azért állt be, mert a GATES feszítőcsapágyról leolvadó műanyag ráolvadt, és megfogta.A feszítőcsapágy állt be,és az okozta a "katasztrófát". Sajnos fénykép vagy videó nem készült az esemény dokumentálása céljából. Idegességemben ez eszembe sem jutott,pedig tankönyvbe illő látvány volt a csak zsinórokból álló vezérműszíj látványa.Na szóval: motor kibillentve,szíjmaradványok eltávolítva,vízpumpa leszedve.A szerelő elmondása szerint körbeforgatható a motor (nem tudom ez mit takar). Nem vette le a hengerfejet (még). Még a teljes megbontás előtt rendelt uj vezérműszíjat és vízpumpát,de feszítőgörgőt nem, mert azt nem érte el kézzel,és azt hitte az okés.Az új vízpumpát felszerelte. Jelenleg feszítőgörgő hiány miatt nem folytatódik a hadművelet.Egyébként a tönkrement alkatrészeket egy másik francia márka szakszervízében dolgozó ismerősöm szerezte,jóval olcsóbban,mint az unix katalógus árak.Természetesen minden alkatrész friss,és zsír új volt.Holnap azaz hétfőn ugrik a majom a vízbe,(de lehet hogy én is)és kiderül hogy a 80.000futott motor kuka-e vagy kap még 1 esélyt.Köszi a türelmet.( a kiszedett cuccokról teszek be képet, ha érdekel valakit)
Jah, arról nem írtam, ha esetleg nem a megfelelő vízpumpa került bele akkor ki vette, ki adott rosszat, mekkora a két pumpa közti különbség, beszereléskor látható-e szemrevételezéskor, ez lenne talán a javító felelőssége... A szakszervizekre visszatérve még annyit, hogy nem csak az általuk beszerelt, hanem az általuk forgalmazott (gyári) és beszerelt alkatrészekre vonatkozik a meghibásodás következményeire a garancia, mert ha te viszed és úgy rakják be akkor újjal mutatnának rád, hogy te hoztad! Hali....
Heló! Szerintem, ha a megfelelő vízpumpa került a kocsidba és abban a rövid időben halálozott el és a forgalmazó is belátja ezt akkor kapsz egy új vízpumpát, de a többi gond a tiéd. Ha a szerelőd vállalja saját zsebből a motor javítást akkor mázlid van, de ezt nem hinném, hogy így lesz! A szakszervizek szokták úgy vállalni a szerelést, hogy az általuk beszerelt alkatrész miatti meghibásodás következményeire is van garancia. A "kis" műhelyek általában nem ezzel a szisztémával dolgoznak. Összegzésképpen az állhat fenn, hogy neked kell fizetni a vízpumpán kívül mindent, ez pedig rettenetes, még belegondolni is hátborzongató, sajnállak, hali.....
Kovács Autó Alkatrész (Szeged) SIDEM márkát vettem pár hónappal ezelőtt. (nekem TRW kormányműhöz kellett) Nem adok érte sokat, mert a gyári is kipurcant 40000 km-nélHáromezer pár száz volt darabja és a szállítás. A porvédőre egyszerű kábelkötegelő.
Nálam is ez volt. Mármint a hiba a diagnosztikán. Két óráig kinlódott vele a szerelő. Tafókat fölcserélte,hogy átmegy e a hiba. Közbe lemerült az aksi a sok inditózástól. Hibakódokat törölte. Aksi feltölt,és pöccre indult. Azóta 2e km,és semmi gond. Senki nem tudja mi lehetett a baj.
Az 1.5 dci motorokhoz kétféle vízpumpa van.Mindkettő felcsavarozható de a lapátok átmérője különbözik.Ha a nagyobb lapát kerül be a kicsi helyett akkor az megakad. Ilyen esetben ha unixnál vetted az alkatrészt mindenképp vedd fel velük a kapcsolatot még megbontás előtt.Én úgy tudom kimennek és megnézik ők is mi a helyzet.Bár szerintem nem jó pumpa került bele.A vezérműtengely csapágyfedeleit nézzétek meg mert az meg tud repedni ilyenkor.
Lehet egyszerűbb lenne egy jó bontott motort szerezni. Nem tudom mennyiért mennek ezek, de lehet a végén olcsóbb lenne mint ezt rendberakni. De ez szétszedés után kiderül.
Én úgy vettem ki a dolgot, hogy az alkatrészeket nem a szerelő vette. Mondjuk ettől függetlenül tényleg érdemes mindent dokumentálni. Kíváncsi leszek ezt hogyan fogják kifizetni. Sajnálom a tulajt, mert ebből jó motor nem biztos, hogy már lesz. Ki tudja tényleg mi sérült. Ahhoz, hogy minden kiderüljön igen alapos munkát kellene végezni, darabokra szedni az egész motort mindent lemérni. Na most ez ilyenkor amikor ki tudja ki a ludas és mindenki a lehető legolcsóbban szeretné megúszni és letudni szerintem nem így fog lejátszódni. Szóval szomorú eset, mindez úgy, hogy valaki odafigyel a kocsijára és tényleg szervizelteti, hogy sokáig tudja használni.
Lehet. Mivel a dci-nél a tengely alatt vannak a szelepek, nincs himba. Bármi lehet. Szétszedés után kiderül. Akár még hajtókar dugattyú csere is szóbajöhet ezeken felül.
Vezérműtengely túléli? nekem még nno Ford 1.8-nál szakadt el zíjam, a vezérműtengely háromrészre tört plusz összes szelep és vhengerfej. Akkor 215 ezer volt mindez. Ott egy sorban vannak a szelepek és közvetlen a vezérműtengely nyomogatja őket. A vezérlés leáll a dugattyú meg jön felfelé és visz mindent ami az útjába kerül :-( Rá két hétre kollégámnak ugyanez a hiba Opelnál, megúszta két himbával. Konstrukció kérdése.
Ügyesebb vagy int én, megtalálni is nehezen ment rádugni még csak OK, de elfordítás után kivenni nem tudtam. Aztán már nem tudtam milyen szögben áll, csak adugó jött le az égő maradt a helyén, inkább kivettem a panelt. 2 perc, és kényelmesen kifordítva lehet szerelni. Persze mindkettőt először rossz irányba fordítottam és mivel led így nem is világított, aztán az egyiknek rövid volt a lába (külön ledeket vettem az ebay-en) ki kellett húzni és hosszabban visszahajtani, mindezt úgy hogy nem látok rá rendesen, nekem meghaladta a tűrési küszöbömet. Mert inkább idegileg nem vagyok ehhez rendben :-)
Szerintem, mivel te a szerelővel állsz kapcsolatban(főleg ha ő vette az alkatrészeket), akkor a szerelőnek kell gariban megcsinálnia, és majd ő rendezi az alkatrészeladóval a költségeket.
Mondjuk, hogy ezt hogy nyomja le a Hans-Pries, vagy a kereskedő torkán az legyen az ő gondja.
Remélem a szétszedésnél fényképpel-videóval dokumentáltátok az eseményt.(ha a szerelő helyében lennék én végig fényképezném az egészet, bizonyítandó a károkat a forgalmazó felé
Költségeket illetően szerintem a minimum az valahol 50-100 közt. Ha a dugattyú is sérül esetleg a hajtókar akkor még több. De azzal talán nem lesz baj, ilyenkor inkább a szelepek deformálódnak.
Inkább alkatrész hiba. Túl lehet feszíteni, de ilyen rövid idő alatt attól nem mehet tönkre. Kérdés, hogy a vízpumpa beszerelés előtt rendben volt-e, nem volt-e ennek a problémának valamilyen látható jele. Aztán az is előfordulhat, hogy a vízpumpa beszerelés után megszorult, főleg akkor amikor a szíj megterheli. Találkoztam olyannal, hogy beszerelést követően a lapátja beleér a blokkba. Persze ezt is észre lehet venni annak ellenére, hogy ez is alkatrész hiba. Valahol ebben az esetben a szerelő is hibás ha nem veszi észre. Sajnos az eset után egy fél motorfelújítással számolj. A hengerfejet biztosan le kell venni, és egy jó pár szelepet cserélni. Ez a minimum. Viszont ezt valakinek garanciálisan állnia kell. Vagy az alkatrész forgalmazónak, ha bebizonyosodik az alkatrész egyértelmű hibája, ha meg szerelésből adódó hiba akkor az a szerelő sara.
Egy igen kellemetlen ügyben szeretném kikérni a véleményeteket.A tegnapi nap folyamán elvittem egy szerelőhöz vezérműszíj cserére hőn szeretett 2003-as gyártású 1.5 dci talicskámat.A csere megtörtént,GATES vezérműszíj,GATES feszítő csapágy és HANS PRIES vízpumpa került az autóba.(A szerelő cserélte az előző vezérlés szettet is)A csere után az autó rendesen indult, semmi rendellenes zaj, vagy bármiféle hibára utaló tünet nem mutatkozott.A szerelő kiállt a kocsival a műhelyből,leállította,rendeztem a számlát,beindítottam az autót, és elhajtottam. Kb.3 kilométert mehettem,hideg motorral,olyan 80-85km/ó sebességgel,mikor kerepelni kezdett a motor,kigyulladt minden indításkor is világító visszajelző,és a motor leállt. A kelepelés csak 2 másodpercig tartott. Első reakció,elszakadt, vagy leugrott a vezérműszíj. A szerelő visszavontatott a műhelyébe,megbontotta a vezérlés burkolatát,és szörnyű látvány fogadta,fogadott.A vezérmű szíjból csak a szövetszálak maradtak. Tovább bontva kiderült,hogy a vízpumpa nem mozdul.Azaz valószinűleg az zabálta meg a vezérmű szíjat.Kérdésem a következő:Lehet-e szerelési hiba a fent említett probléma oka? Lehet túlfeszíteni a vezérmű szíjjat,és ezzel a vízpumpát? (A vízpumpa az unix katalógus szerint gyári minőség, több neves márka beszállítója)A hengerfejben milyen károkat okozhatott a vezérlés "átugrása"? Mekkora a várható javítási költség? Hogyan lehet bizonyítani a hibás alkatrészt,vagy szerelést? Köszönöm a válaszokat.