Ha jól mértem, akkor 22-es torok átmérő, viszont a fúvóka olyan kopott, hogy nem látok rajta semmilyen jelölést. Összehasonlítottam egy 80-sal, annál jóval nagyobb. Szerintem 100-110-es lehet lehet. De ez sok. Már teljesen fent vagyok a súber lemezzel, de még mindig sok. Kiveszem holnap, és a héten keresek a motoros boltban kisebbet. A 80-as, az más típusú, azzal nem tudom kipróbálni. Elmentem vele a birtokra, az oda vissza 7-7 km. Szépen vette az akadályt, csak oda felé megette a hajam is. :) 2 liter 7 km, 45 perc alatt. :) Visszafelé teljen fel tettem a súber alátétet, így jobban ment, de fogyasztást nem néztem.
Más fúvóka ebben nincs. Ez úsztatós karbi, amúgy szépen indul hidegen. Elsőre, ha meg van rendesen úsztatva. Az alapjárati csak egy cső. Azt hiszem jawa karbi, valami 250-esé lehet talán. A szívócső a karbi, és a henger között maszek megoldás általam, de mivel nem melegszik, így szerintem marad is. (derbi senda-ról való)
Az egyik segédlevegő nyílás le van dugózva
.
Nem tudom honnan van, és min volt, de megy szépen.
Nemrég sikerült vennem egy Robi 151-t.Állítólag teljesen felújítva rakták el,immár 5 éve...Szétszedtem a gépet,hogy kitakarítsam,rendbe rakjam,de már az elején elszörnyülködtem...Az átkozott egerek belefészkeltek,megrágtak néhány vezetéket,ráadásul még az idő vasfoga is beleharapott a belső tekercsekbe.Eloxidálódtak a kábelek....Hol tudnék ilyen tekercseket beszerezni (3db. van benne),vagy lehet ezeket javítani valahogy?
Teljesen laikus vagyok a belsőégésű gépek terén,de ezt szeretném ÉN rendbe hozni,nem szerelőhöz vinni,vagyonokat kifizetni a semmiért sokszor.
Az biztos, hogy kezes könnyű vele fordulni meg ki lehet centizni a helyet mert van hátra menet is. Én maj pénteken nézem meg a kukoricát és ha lehet akkor ekekapázom.
7 végén leszek a gép közelében, megnézem neked, hogy mi mekkora, meg keresek méretet a karbin is. Úgy is feljebb kell tennem a súbert, mert még egy picit sok neki, bár próbakép betöltöttem vele a krumplit. Most mérgelődés nélkül lehet vele dolgozni. Húzom szépen veszi a fordulatot, visszaengedem, hamar lepörög, szép pattogós alapjáratra.
Sajnos már olyan volt, hogy magasra kellett állítani az alapjáratot, hogy legalább annyi legyen, hogy amíg kinyitom a kertajtót, addig ne álljon le, de sokszor meg nem esett le annyira a fordulat, hogy oldjon a hajtás, akkor meg megértem vissza fogni. Indulni csak szívatóval indult melegen is. Sajnálom, hogy nem tudtam eredetiben megtartani, de az után gyártott új karbival vannak kétségeim, meg elég húzós. 13, vagy 16K.
Kérdésem is van:
Lehajtás keréktengely szimering csere, miből áll? A rotára összerakott hajtásomnak az egyik fele rendesen ereszt, és kellemetlen minden használat előtt vagy 3 deci olajat beletenni.
A karburátor csere lett a megoldás. Sajnos az amal-t száműzni kellett. Most egy ikov van fent, fogalmam sincs mekkora, de könnyen indul, jól megy, van alapjárat.
Régen gyártottak úgy nevezett Rex Maxit. Kf 04-es öntvény hajtóműve volt(tehát kuplungos) és ugyan azzal árulták mint amivel a 151-est csak 204cccm-volt és 7,6 Le(ezekhez volt régen is felező). A videón szereplő gépen egy újfajta Kf 04-es hajtómű van felezővel és 151-es motorral.
A második videón a lehető legjobb karbi beállítással. Sajnos még mindig kevés az anyag neki. Holnap megpróbálom picit felbővíteni a fúvókát, valószínűleg ez már a karbi kopása miatt van. Sajnos csak szívatva indul melegen is.
Annyival jobb lett, hogy van valamilyen alapjárat, meg nem fullad gázra. De hallani, hogy kevés neki az anyag.
Látszik a karbin a pillangó szelep tengelyére tett 2 db "O" gyűrű, ami soknak bizonyult, nem ment vissza a pillangó szelep alaphelyzetbe. Marad 1 "O" gyűrű, és majd kihézagolom valamivel, hogy finoman neki feszüljön a ház falának. Meg látszik a műanyag átmenet az új szívócsőre.
A tank nincs lefestve, azt fél napon keresztül rozsdátlanítottam. Csavar szamba, meg ro-55. Valamivel jobb lett. Majd talán holnap lefestem. De a behúzó fedélen is úgy jártam, hogy a 2 "csúcs" minőségű festék (régi, valami ecsettel felkent, új, 1 komponensű olajálló akril aerosolos) összeveszett, és spaklival fémig toltam az egészet, mint egy bőr, úgy lejött róla.
Az első képen az elkopott szimering látszik, majd utána a bontott csapágyak.
Köszi a képeket! Ha lesz több is azt szívesen venném én is meg gondolom a többi fórumtárs is.
Nagyon valószínű hogy én is szétdurrantom a robi 151t-m motorját mielőtt ráteszem a felújított hajtásra de még egyelőre nem tudom mikor jön el az ideje...
Nagyon kíváncsi leszek ezzel megoldódik e a keverék beállítás problémám, vagy még a karbit is le kell cserélnem. Érzésre picit lóg, de tette a tengelyre kívülről "O" gyűrűt, nekifeszítve a karbi házának. Elméletileg az tömít rendesen.
Szombaton összerakom teljesen, meg normális géppel (ezek a telefonommal készültek) lefotózom a szimereingeket , és a csapágyakat amiket kivettem. Sajnos csak sima 6305-ös SKF volt a polcon, nem c3-as, igaz a gyári sem volt c-s. Azért talán jobb lesz, minta a darálós kotyogós eredeti. A szimeringeknek simára kopott a belseje mind a kettőnek.
Ma még kell egy átmenetet esztergálni a szívócső és a karbi közé, mert elég nagy az átmérője a gumicsőnek. (ez volt, tudom, hogy 1300 ft a rávaló, de ugyan ennyi a posta :( )
Még tankmosás Ro55-tel, meg kis fényezés vár rám a 7 végén.
Ja, még annyi, hogy sajnos amikor kivettem az egyik világító tekercset, hogy a blokk összehúzó csavarokhoz hozzá férjek, a tekercs rögzítő csavar beletört. Mivel nem akartam vesződni a kifúrással, és 1 csavarral nem mertem betenni, nehogy neki forduljon a lendkeréknek, így csak a gyújtó tekercset hagytam benne, a másik 2-t kivettem. Nem tudom eredetileg azoknak mi lenne a szerepe.
Megszimeringeztem a robit. Háááát.... Kicsit elfajult. Csapágyazás lett belőle. Az 5 éve, a szerelő által beletett szimeringeknek már nem volt tömítő éle, úgy elkoptatta a főtengely. Rendesen kotyogott, meg darált. Még eredeti magyar csapágyak voltak benne. A henger patika, az maradt így. Szombaton szerelem össze, mert a tankot ki akarom mosni, meg lefestem picit. Most csak a blokkot raktam össze. 2 óra alatt megvolt a lendkerék lehúzó készítés, csapágyazás, szimeringezés. Igaz, hogy rendelkézésre álltak a megfelelő szerszámok, azért is a gyors tempó.
Segítséget szeretnék kérni!! Robi 151 bemelegedés után nekiáll csattogni meg puffogni és leáll. Gyertyacsere után 10 percig jó és utána ugyanez. De van olyan, hogy 2 órát is tudok vele kapálni hiba nélkül. És olyan is van, hogy egy idő után abbahagyja.
Eléggé idegesítő, mert ha valamit szállítok vele, akkor 10 percenkén gyertyacsere van...
Mi lehet a hiba??- Válaszokat előre is köszönöm! :-)
Röpsúlyos 151-esre próbált már valaki felező hajtást tenni? Szeretnék egy krumpli kiszántót csinálni a nyár végére, és jó lenne egy felező hajtás, és, ha jól működne, talán a szántást is kipróbálnám.
Egyet láttam videón, de ez elég öszvér megoldás. Szerintem rk hajtás, meg mintha a motor alatti rész is más lenne mint nálam
A lendkerékhez is kell lehúzó, különben eltöröd. Én a kuplungot is egy primitív 5 perc alatt készült lehúzóval vettem le. Igen kúpos és van benne egy íves retesz is, mind a két oldalon.
A szimmeringbe fúrsz 2 kis lyukat. Hajtasz bele lemezcsavart, 2 kombinált fogóval kihúzod. Ha szerencséd van simán kijön.
Milyen az a "nem elektromos gyújtás" ? Fa ékes ? :) Másmilyent még nem láttam.