Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44979

Szia Stevie!

 

A tőled érkező, tapasztalatokra épülő tanácsaidban sem kellet még csalódnom. Így azt gondolom, hogy immár 2 oldalról megkapva az infót - a probléma gyökere jó eséllyel megvan, vagy legalább az tiszta, hogy merre érdemes először keresgélni.

Az külön jó hír, hogy vélhetőleg nem egy mélyen zsebbe nyúlkálós összeggel orvosolható (pláne, ha még a WD40 is elég lenne :) ).

 

Azt hiszem hamarosan fel is veszem a kapcsolatot az autóvillamosságis szerlővel!

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: stevie-13 (44974)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44978

Hello!

 

>old a kapcsoló és megszakítja a tempomat jelet

 

Tényleg nem tudom, de én inkább úgy vélem, hogy elég összetett a tempomat funkció ahhoz, meg ezeknek a jeleknek (fék, kuplung, gázpedál állapot) több vezérlőnek is szüksége van / lehet, hogy itt már minden a BUS-on (CAN) menjen. Tehát a tempomat-vezérlő is már csak egy infót kap egy megfelelően formázott üzenetben, hogy fékpedál-ON. Vagy valami hasonló. Ettől függetlenül természetesen ott vannak azok az elektromos kapcsolók, de az azok által szolgáltatott feszültség-beli jelszint / vagy éppen átfolyó áramerősség információk szerintem tutira befutnak egy olyan vezérlőbe, ami azokat feldolgozza, és kiteszi a BUS-ra, hogy akinek "inge az vegye magára".

De majd develooper biztos megmondja.

 

> developer diagnosztikáját igazolja az is ,hogy a sebességhatárolás működik mivel ha jól gondolom ott a fék/kuplung pedálnak nincs kikapcsolási funkciójasose használtam még ezt a funkciót

 

Igen, valószínű, hogy tényleg ez van. És igen, a sebességhatárolásnál minden pedál úgymond "normál" üzemmódban használható, és használandó is (kivéve egy esetet. ld. lentebb): nekem kell gyorsítani, fékezni. Az automatika csak annyit tesz, hogy ha kocsi eléri a beállított sebességet (+ néhány km/h), akkor hiába nyomom tovább a gázpedált, akkor sem fog gyorsulni. Úgy emlékszem viszont, hogy ha hirtelen, gyorsan  nagyon mélyre nyomom a gázt, akkor azt úgy értelmezi, hogy "gáz van", valami miatt nagyon gyorsulni akarok, és akkor kikapcsolja a speed-limit-ert. Tehát itt nem egy sima kapcsolási infó lehet mögötte, hanem az (is), hogy milyen gyorsan változik meg a gázpedál benyomásának mértéke. Persze ez nem 100 %, de mintha nagyon régen ki is próbáltam volna. Az az igazság. hogy ezt a határoló funkciót alig-alig használtam/használom a relatíve nagy pontatlansága miatt, és nehézkessége miatt.

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: bnorci71 (44973)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44977

Értem. Akkor biztos nem az, mert se légzsák hiba nincsen, és a Sebességhatároló is szépen működik!

Előzmény: zerik1 (44969)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44976

Hello!

 

Tényleg megy, nincs vele haladási probléma dimben-dombon sem! :)

 

A fogyasztását sem szégyenlem megírni: 9,01 l / 100 km (35696 km-es nézve) . Tény, hogy nem egy dízeles. :) De. ha azt nézem, hogy a korábban említett, 1.8-as szívó-benzines 5 ajtós Fiat Stilo-nk meg 8,7 l/100 km volt, akkor egyáltalán nem rossz, Különösen, ha megnézem a két autó felépítése, tömege közötti különbséget (használati mód mondható, hogy teljesen ugyanaz).

 

És ez természetesen nem azt jelenti, hogy én nem lennék elégedettebb egy 5-6 l / 100 km körüli fogyasztással, de megmondom őszintén nem mertem bevállalni egy használt dízel-es Scenic megvételét annak idején :)

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: bnorci71 (44963)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44975

nézegettem alkatrész hirdetéseket 2.0 mocihoz van okoskerék így gyanítom a turbóshoz is

 

 

Az F4R motorban valóban van okoskerék, de teljesen más elven működik, mint az 1.6-os motorokban, és gyakorlatilag nem szokott vele gond lenni.

Előzmény: bnorci71 (44973)
stevie-13 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44974

Zsolesz,

 

amit Developer ír, az feltehetően a problémád megoldása. Annak idején a Laguna-fórumban többünknek volt ilyen problémája, mindig a kuplungpedál jeladója volt a ludas. A cseréje pár (kevés) ezer forint.

Előzmény: _Zsolesz_ (44970)
bnorci71 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44973

Ez a kétirányúság (dupla) mit jelent, ha röviden megfogalmazható? Csupán kíváncsiságból kérdezem

 

amíg nem érsz a pedálhoz kuplung fék addig zárva tart egy érintkezőpárt amint rálépsz old a kapcsoló és megszakítja a tempomat jelet

gondolom én :)

 

developer diagnosztikáját igazolja az is ,hogy a sebességhatárolás működik mivel ha jól gondolom ott a fék/kuplung pedálnak nincs kikapcsolási funkciója

sose használtam még ezt a funkciót

 

 

nézegettem alkatrész hirdetéseket 2.0 mocihoz van okoskerék így gyanítom a turbóshoz is és ha még a hangot is hasonlónak hallod mint a Stilon volt.....

Előzmény: _Zsolesz_ (44970)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44972

Igen. nagyon helyénvaló kérdések, amik bizony kimaradtak az általam feltettek közül.

Szóval, ha a WD40-es dolog működik, akkor hova kell / szabad fújni belőle?

Előzmény: ThomBoy (44962)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44971

Hali ThomBoy!

 

Köszönöm a segítséget! Nem olvastam előrébb, hogy közben megírtad a motor típusát :)

 

Amúgy tényleg így van:

- sajnálom, hogy csak hibát feloldani szakítok időt meglátogatni a fórumot. Igyekszem majd ezen javítani! :)

- az autóval meg továbbra is nagyon meg vagyunk elégedve, és a mostani motorhangos téma ellenére is tényleg megy mint az "álom". :)

 

Visszautalva az eredeti témára: idén 01.05-én voltunk Bp.-en --> M7 - majdnem végig tempomat, és semmi gond nem volt vele (a hang egyébként már akkor is meg volt erre tutira emlékszem).

 

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: ThomBoy (44961)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44970

Szia develooper!

 

Gondoltam, hogy rád írok privátban, de úgy voltam vele, hogy nem zaklatlak elsőre, feldobom itt a fórumon először. Meg ugye itt mások is okulhatnak az esetből, a közben érkező infókból.

 

> És most ne mond azt hogy van féklámpa, mert ebben kétirányú, úgymond dupla kapcsoló van.

 

Dehogy mondok én bármit is! :) Maximálisan elfogadom a véleményedet, van már személyes jó tapasztalatom a visszajelzéseid, segítséged kapcsán!

Ez a kétirányúság (dupla) mit jelent, ha röviden megfogalmazható? Csupán kíváncsiságból kérdezem.

 

További szakmai érdeklődés gyanánt: amúgy ha kontaktos, azaz folyamatosan "kapcsolt-állapot" jelet ad - ha jól értelmezem - akkor

 

- annak nem kellene hogy hatása legyen az elektromos kézifék kiengedésre (kuplung-kapcsoló esetén)? Ezt csak azért kérdezem, mer én úgy szoktam elindulni, hogy az autó 1-ben, a gázt csak megpöccintem és ezzel egyidőben a kuplungot elindítom felfelé, de aztán vissza is nyomom. Kkvázi egy gyors "mintha-indulnék, de aztán meggondoltam magam" folyamatot játszok le - arra gondolván, hogy ezzel kímélem a lassú működésű csigahajtúmáves kézífék-mehanikát: amig nem old ki teljesen nem gurulnak a kerekek. Vissza az eredeti kérdéshez: nos, ezen a fajta elindulás során a kézifék kioldásban egyelőre nem vettem észre semmi rendellenességet.

 

- annak nem kellene valamilyen hosszabb távú hibafigyelésen - pl. a fékpedál már 10 perce fékezést mutat, de sebesség még nem esett 50 km/h alá, vagy 0 bar fékrendszerben a nyomás - fennakadni (féklámpa kapcsoló esetén)?

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: develooper (44958)
zerik1 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44969
Szia! Ha surlódó hangot hallanál, akkor a szalagkábel elszakadt volna. Ez esetben légzsák hibát is jelezne, valamint a tempomat többi funkciója sem működne. Tapasztalat, nekem volt ilyen.

Előzmény: _Zsolesz_ (44966)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44968

Igen, bocs'; motortípus: 2.0T = 2 literes, turbós benzines.

 

Nem kell hosszú ideig állnia - persze kinek mi a hosszú idő, ugye :) -  estéről reggelre, amikorra teljesen visszahűl a motor bőven észrevehető a hang.

 

Egyébként ezt az egész motorhangos dolgot csak azért említettem, mert felvetődött bennem, hogy esetleg valami a CAN-en már megjelenik a motorvezérlőtől (nem teljesen kóser valami, de a motorvezérlő szempontjából még nem igényel beavatkozást --> nincs lámpa), ami a "Cruise Controll"-t intéző vezérlő (?; dunsztom sincs, hogy ezt pontosan mi intézi) már észlel, és nem engedi a motor további irányítgatását. Persze, ilyen esetben is elvárnék egy hibaüzenetet a tempomat-vezérlőtől (ill. attól, ami a tempomat funkciót intézi).

 

Szóval természetesen senkitől sem vártam direkt távdiagnosztikát motorhang ügyben. :) Ugyanakkor, ha mégis van ezirányú javaslat is, akkor azt is szívesen veszem.

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

Előzmény: bnorci71 (44957)
zerik1 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44967
Köszönöm S. P. és Gesszti! Valóban érintkezési hiba volt. Nem jöttem volna rá, hogy hol, ha ma reggel nem egy sötét parkolóban hagy ismét cserben. Le akartam venni a sarut az akksiról, mert utána mindig renbejött. Ahogy hozzáértem, fények az utastérben felkapcsolódtak, elengedtem elaludtak. Kitapogattam a csavarokat a sötétben, a testkábelé egy hangyányit lötyögött. Meghúztam, lássanak csodát, azóta hibamentes az autó. Mindez 5 perc volt és kb 2 hónapja szenvedtem vele. Ahogy lazult egyre jobban a csavar, annál hajmeresztőbb volt.
Hihetetlen galibát tud okozni egy ilyen kis "vacak" alkatrész.
Most már nyugodtan mehetünk haza(remélem).

Én is csak új hozzászólásként tudtam írni a választ nekem sem engedte valamiért.
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44966

Sziasztok!

 

Először is köszönöm mindenkinek a gyors visszajelzést!

 

> Mivel ez gyári tempomat, első körben valami érintkezés hibára gondolnék.

Alapvetően én is, de nem rövidzárra, vagy szakadásra azaz valami olyan hibára, ami működésképtelenséget okoz, mert az ilyen (elektromos durva) hibák esetén azt feltételezném, hogy az elektronika figyel, és kitesz valamilyen hibaüzenetet a kijelzőre. Inkább olyan hibára gondolok, ami a rendszer felé egy fals-pozitív, de valós bemeneti értéket ad, mintha maga a user/vezető indította volna, azaz a rendszer normál működésként érzékeli, nem tudja attól megkülönböztetni (vagy nem programozták eléggé intelligensre, hogy észrevegye). Erre írtam, hogy úgy viselkedik, mintha én magam megnyomtam volna meg pl. a fékpedált.

 

> Érdemes lehet esetleg a nyomóbomboktól a vezetékelést végignézni a kormányban (szalagkábel a tempomat nélküliekben is szokott rakoncátlankodni és a tempomat jele is abban megy szerintem).

A gomboktól való vezetékezésre azért nem gyanakodnék első körben, ez persze nem jelenti azt. hogy teljesen ki kell zárni ezt az eshetőséget, mert - ahogy írtam - ugyanezek a gombok teljesen faintosan működnek amikor "Cruise Controll" helyett átkapcsolok "Speed Limiter" (sebességhatároló) üzemmódba.

 

> Nincs a kormány tekergetésekor súrlódó hang?

Nem vettem észre semmi rendkívülit, de holnap majd megpróbálom kifigyelni (ma nem is nálam volt az autó).

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

 

 

 

Előzmény: v__tibor (44956)
bnorci71 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44965

nincs fejlemény a kocsiddal?

Előzmény: seemy (44893)
Waldner István Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44964

Szia Bolti

,97 es évjárat 1,6-os benzines a scenic,bocs de nem tudtam válaszként küldeni csak új hozzászólásként :-(

bnorci71 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44963

2.0T az már mehet is, de tankolni.... brrrrr

 

abba van okoskerék?

nem egy elterjedt motor

Előzmény: ThomBoy (44961)
ThomBoy Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44962

Dev, az kukával javítható vagy "WD40 az arcának"?

Előzmény: develooper (44958)
ThomBoy Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44961

Zsolesz régi motoros csak mostanában kevés ideje van, de én tudom, hogy 2.0T van neki, megy mint az álom! :)

Előzmény: bnorci71 (44957)
Bolti Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44960

Scenic 1-es kérdés ide való, írj ide hamarabb kapsz választ, ötletet: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015399

 

Ezen kívül írd meg ott, hogy milyen motor/évjárat stb, mert nem mindegy, hogy 8 v 16 szelepes. 

 

 

 

Előzmény: Waldner István (44959)
Waldner István Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44959

Sziasztok,Scenic 1-esem van 1,6 benzin. az a problémám hogy elkezdett fuldokolni :-( részletezem kicsit a hibajelenséget : hidegen beindítom jön-megy pár km-t hiba nélkül,melegen ez már nem megy neki,elindulok dolgozni 10km körülbelül és amíg odaérek többször fulladozik van hogy e is áll,ha nem áll le nyomkodom mint egy idióta a gázpedált és egyszer csak elkapja megy tovább de ezt km-enként megcsinálja de van hogy sűrűbben,ha meg addig fuldákol hogy leáll nagyon nehezen indul be nagyon sokáig kell tekertetnem és akkor is beindul leáll :-( mi lehet a baja? értem én hogy meg kellene nézetnem de most sajnos nyűgös az anyagi helyzetem így nem igazán tudom szerelőhöz vinni :-( lehet csak szűrő vagy szűrők ?segítsetek ha tudtok légyszi :-) köszönöm,még annyit ha esetleg sejtitek mi van vele a helyét azért írjátok le hol találom pl: ha szűrőt kell cserélnem az hol van,esetleg a szivattyúban,és a szivattyúja hol van ? :-) nem vagyok sülttök az autóim jó részét én szereltem idáig de ez most került hozzám így nem nagyon tudom mit hol találok.köszi sziasztok

 

develooper Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44958

Kuplung vagy féklámpa kapcsoló kontaktos lesz:) És most ne mond azt hogy van féklámpa, mert ebben kétirányú, úgymond dupla kapcsoló van.

Előzmény: _Zsolesz_ (44955)
bnorci71 Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44957

a motorhang hiba behatárolásába azért nem kicsit segítene ha tudnánk milyen motor kerepel az autódba....

 

benzinesnél csak hidegen indításkor hosszabb állás után előjövő ismert hiba a vezérműtengelyen lévő okoskerék hibája, cserével javítható

 

tempomatra meg megegyezik a tippem v__tiboréval az átvezető szalagra tippelnék, mondjuk ez légzsák hibát szokott először okozni

Előzmény: _Zsolesz_ (44955)
v__tibor Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44956

Tipp:

Mivel ez gyári tempomat, első körben valami érintkezés hibára gondolnék. Érdemes lehet esetleg a nyomóbomboktól a vezetékelést végignézni a kormányban (szalagkábel a tempomat nélküliekben is szokott rakoncátlankodni és a tempomat jele is abban megy szerintem). Nincs a kormány tekergetésekor súrlódó hang?

Előzmény: _Zsolesz_ (44955)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2015.01.21 0 0 44955

Szervusztok!

 

Esetleges tapasztalataitokról szeretnék érdeklődni az alábbiak tekintetében.

 

Tegnap menet közben a beállított "CruizeControll" kikapcsolt --> "Speed memory". Ez annyit tesz, hogy szépen haladtam a beállított sebességgel, aztán egyszer csak átváltott a kijelző, mintha megnyomtam volna a gáz-, fék-, vagy kuplung pedált (vagy a kormányon a "0" gombot) és tényleg el is kezdett lassulni az autó: kikapcsolt, kilépett "Cruize Controll"-ból. Hibaüzenet semmi, warning lámpa szintén semmi. Utána meg már nem is sikerült újra aktiválni, bekapcsolni a sem az  "R" gombbal, sem a "+" gombokkal a kormányon.

Ez reggel történt, akkor már nem volt időm szórakozni vele, gondoltam majd délután hazafele. Elsőre minden jónak tűnt de aztán jött ugyanaz, mint amit már fent leírtam. Most volt időm "játszani" vele, és így menet közben volt olyan szitu is a gombok többszöri nyomkodása, az egész funkció ki-, bekapocslása (kormányoszlopon bal oldalt lévő kis tekerő gomb) közepette, amikor felgyújtotta a piros "SERVICE" feliratot és kiírta a nagyon egzakt "Electrical fault" hibaüzenetet. Ami aztán egy idő után eltűnt: mind a hibaüzenet, mind pedig a service felirat. Ezt egyébként utána nem sikerült megint előhozni.

A kormányon levő gombok rendben működnek, mert a "Speed limiter" (kormányoszkopon a tekerő lefele irányba) esetében szépen veszi az autó a beállításokat és úgy is működik minden, ahogy kell, és ebből nem lép ki.

 

Tegnap jött elő az egész, bár így utólag belegondolva, mintha már korábban is jelentkezett volna, némi bizonytalankodás, nem azonnal vett beállítás formájában, de betudtam annak, hogy biztos én nem figyeltem jól, meg nem is használom napi szinten a funkciót, gondoltam, lehet, hogy rosszul emlékszem miként is működik.

 

Szóval megköszönöm, ha valakinek volt már hasonló gondja, és megírja, hogy mi volt rá a megoldás.

 

Még egy apróság, aminek, lehet, hogy van köze hozzá. Az utóbb időben (2-3 hete) a reggeli indulások zajosabbak: hideg motor, nem túl érces, de egyértelműen hallható kerepelő, nyekkegő hang a motor felől, ami a motor melegedésével elhalkul, de teljesen nem hallgat el. Ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor a régebbi Fiat Stilo-nk (1,8 szívó benzin) volt regulátor baja (szelepek nyitásának zárásnak különböző motor teljesítmény-igény (fordulatszám) viszonyok melletti ütemezésért felelős alkatrész). De hang ide, vagy oda: ezidáig semmilyen "Engine fault" üzenet nem jött elő se most, se korábban. Szerőlenek is mutattam, aki főldiagnosztikával (meleg, nem annyira hallható állapotban) azt mondta, hogy szerinte egyértelműen nem görgő vagy szíj hang, emlegette a hidrotőkéket, de abban maradtunk, hogy figyelem, és ha hangosodik, majd jelentkezem.

 

Szóval ennyi! Előre is kösz', minden hasznos visszajelzésért!

 

Üdv': _Zsolesz_

 

S.P Creative Commons License 2015.01.19 0 0 44954

Nem szerencsés a kisebb generátor, de ha a töltési áram lenne kevés, akkor nem a jó-nem jó jelenség lenne. (Klíma+lámpa+rövid táv lehet majd gond...)

Most inkább érintkezési problémák lehetnek: saru környékén, vagy testkábel

Lehet még akku cellazárlat. Elképzelhető, hogy a rossz töltési periódusodban kinyiffant az akksi. Ha egy cella zárlatos, akkor a 12 V helyett csak kb 10 V feszültség van, és ez akár trükközhet is. (Csak néha zárlatos a cella) A fókámba így ment tönkre az akksi: egyszer csak nem tekert normálisan az önindító, de beindult (nyáron volt), aztán 2 hét tökéletes üzem, műszeres akku vizsgálat sem mutatta ki teljesen a hibát. Aztán 2 hét múlva reggel nem indult, bikázás, irány az akku bolt, pont nem volt nekem való akksi. Mentem még egy pár napot hiba mentesen, de messzire nem mentem az autóval... Egyik reggel újra bikázás, aztán akku csere...

Én a helyedben nem kockáztatnék: vagy egy bika kábellel indulnék útra, vagy egy új akksival. A jelenlegi állapotban nem biztos, hogy egy tankolás után be fog indulni...

 

Előzmény: zerik1 (44948)
JILING Creative Commons License 2015.01.19 0 0 44953

Az előző szartalicskát náluk vettem, tudnék én is mesélni. Tudom én voltam naív, azt hittem ilyen pofátlan módon nem lehet hazudni! Tévedtem....

Előzmény: gesszti (44951)
gesszti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 44952

150A-es generátor helyett 110-es elég gyengusznak gondolom. Klímát ne nagyon kapcsolj... 

 

Minden vezeték vissza lett rakva rendesen az akksira? Nagyon érintkezési hibának, vagy elkötésnek tűnik. Akksid mennyi idős, és milyen állapotban van? 

Előzmény: zerik1 (44948)
gesszti Creative Commons License 2015.01.19 0 0 44951

Ja... érdemes beleolvasni az aaa autót "dicsőítő" fórumba is itt az indexen. 

 

Csodálom, hogy nem ment még be valaki fa testápolóval rendet rakni. 

Előzmény: JILING (44950)
JILING Creative Commons License 2015.01.19 0 0 44950

Bárhol vehetsz autót, csak a 3a-nál ne! Többszörösen érintett vagyok, voltam a kereskedéssel, hazug gengszterek! A környezetemben is volt kellemetlen eset velüvelük kapcsolatban! (Ergo a hiba nem biztos hogy bennem van)

Előzmény: szbeni7 (44930)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!